Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesälomareissu pilalla

Paha äitipuoliko?
28.06.2023 |

Ollaan uuden miesystävän kanssa tavattu viime syksynä ja nyt kesälomalle suunnitteilla ensimmäinen yhteinen lomamatka. Olen innoissani odottanut sitä, että meillä on viikko aikaa nautiskella kaksistaan (loikoilla sängyllä, rakastella, istua hyvässä ravintolassa ja nauttia kuohuviiniä jne).

Nyt yhtäkkiä miehen 12-vuotias tyttö haluaa reissulle mukaan ja mies on sitä mieltä, että tyttö pitää ottaa matkaan. Ymmärrän, että miehelle viikko kiireetöntä lomaa tyttären kanssa on luksusta, mutta itselleni tämä on painajainen. Ei tytössä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kyllähän se nyt meidän lomasuunnitelmat romuttaa, jos huoneessa onkin meidän lisäksi miehen lapsi.

Yritin kauniisti ehdottaa, että ehkä tyttö voisi tehdä jotain muuta isänsä kanssa, mutta tyttö haluaa nimenomaan reissuun ja mies inttää, että olisi ihana ottaa tyttö matkaan mukaan.
Mitä voin tehdä? En todellakaan halua maksaa kallista lomamatkaa ja joutua jakamaan sitä miehen lapsen kanssa

Kommentit (1000)

Vierailija
981/1000 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha äitipuoliko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva ap, kun tulit kertomaan!

Minulla on myös helpot lapsepuolet, voisin kuvitella, että heidän kanssaan reissu olisi mennyt samoin. Eli etukäteen kaikkea pelkään, jälkikäteen on helppoa. Mutta silti: miehen kanssa pitää jatkossa sopia selkeät pelisäännöt. Jälkikäteen ei muutella mitään sopimuksia.

Jep, mies tietää ja ymmärtää, että tämä ei mennyt nyt ihan niin kuin piti ja osaa jatkossa toimia fiksummin. Tytön en antanut missään vaiheessa tuntea, että ei olisi ollut toivottu meidän matkalle, mutta kahden kesken miehen kanssa siitä puhutiin kyllä paljon.

Ihan pikkuisen jo suunniteltiinkin seuraavaa yhteistä lomaa kolmistaan ensi talvelle, mutta mitään ei ole vielä varattu.

Ja syksyinen reissu, joka on jo varattu on ihan vain meille kahdelle.

Ap

Mietin vain, että melko useassa kohdassa tuot esiin, että syksyn reissu varattu vain teille kahdelle. Kävi mielessä, että koetko tästä kuitenkin jotain epäilystä.

Itse lopetin juuri suhteen, jossa se aikuisten parisuhdeaika ei tarpeeksi pitkään aikaan toteutunut, eli tunteeni alkoivat hiljalleen laimeta.

Vierailija
982/1000 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö matkaa ole vielä maksettu? Lapsiaan voi sitten mennä sinun varauksella.

No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.

Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.

Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.

Lomareissun ajankohtakin on tarkkaan valittu, että lapsi on äidillään. Ja seuraavan viikon sitten isällään

Ja nyt yhtäkkiä, kun lapsi keksii, että hänkin haluaa ulkomaille, minun pitäisi vaan hyväksyä reissusuunnitelmien muutos

Ja kuten sanottu: ymmärrän, että tytöstä olisi kiva päästä ulkomaille. Ja ymmärrän senkin, että miehestä olisi kivaa, että tytär pääsisi reissuun. Mutta minä olen tuohon lomamatkaan säästänyt monta kuukautta ja nyt tuntuu, että ei se ole sellainen loma josta unelmoin, jos lapsi lähtee mukaan.

Ap

Onko tyttö matkustellut aiemmin ulkomailla? Olin 12-vuotiaana ensimmäisellä ulkomaanmatkalla ja olihan se jännä kokemus. Ymmärrän hyvin lapsen ja isän innostuksen. 

Aikuiset ovat keskenään varmaankin ennenkin olleet ulkomailla ja voivat matkustaa jatkossakin kahdestaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1000 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että reissu meni hyvin. Itse äitipuolena (lapset jo pitkällä aikuisiässä) sanoisin, että uusperhekuviot on aika vaikeita. Lasten edun pitää mennä edelle, se oli minulle ihan selviö, mutta jälkeenpäin olen ajatellut, että en ollut yhtään oma itseni suhteen alkuaikoina. Parisuhteen pitäisi perustua ihan tasavertaiselle toiveiden toteutumiselle ym., mutta uusperheessä ei-vanhempi on se joka joustaa ja joustaa. Vuosia myöhemmin voi puolisolle tulla yllätyksenä, että sillä oli omiakin mielipiteitä. Meillä meni lopulta kaikki ihan hyvin, mutta ikinä maailmassa en enää osaa ajatella, että samaan rumbaan olisin lähtenyt.

Vierailija
984/1000 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että reissu meni hyvin. Itse äitipuolena (lapset jo pitkällä aikuisiässä) sanoisin, että uusperhekuviot on aika vaikeita. Lasten edun pitää mennä edelle, se oli minulle ihan selviö, mutta jälkeenpäin olen ajatellut, että en ollut yhtään oma itseni suhteen alkuaikoina. Parisuhteen pitäisi perustua ihan tasavertaiselle toiveiden toteutumiselle ym., mutta uusperheessä ei-vanhempi on se joka joustaa ja joustaa. Vuosia myöhemmin voi puolisolle tulla yllätyksenä, että sillä oli omiakin mielipiteitä. Meillä meni lopulta kaikki ihan hyvin, mutta ikinä maailmassa en enää osaa ajatella, että samaan rumbaan olisin lähtenyt.

Minuakin alkaa kyllästyttää ajatus uusperheestä mitä pidemmälle sen perustaminen lykkääntyy. Molemmilla kouluikäisiä lapsia ja sinänsä ihan hyvin menee. Mutta alan jo tottua tähän nykyiseen tilanteeseen ja oikeastaan pitämään siitä ettei kokoajan tarvi olla yhdessä. Niin ajatus yhteisestä kodista jossa molempien lapsia alkaa tuntumaan kaukaiselta ja osittain vastenmieliseltä. Reissut tekisin mieluiten omien lasteni kanssa tai sitten puolison kanssa kahdestaan.

Vierailija
985/1000 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko palata kysymään, että toteutuiko syysretki jo?

Vierailija
986/1000 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että joku ydinperheeläinen yrittää väittää, että matka lasten kanssa voi olla samanlainen kuin parisuhdematka kahden kesken kertoo pelkästään siitä, että heidän parisuhteensa on totaalisen kuollut ja romantiikan taso on liitossa sysipaska...

sinun kommenttisi kertoo taas siitä, ettet ole elänyt perhe-elämää. Täälläkin moni on kertonut tapoja pitää romanssia yllä, vaikka ne perhanan lapset tulikin tehtyä siihen romantiikan tasoa laskemaan. Kun on elettyä elämää jo takana tajuaa, ettei juuri nyt tällä viikolla tarvitse sitä silmiin tuijottelua ravintolapöydän yli, tulee niitä iltoja vielä siihenkin tarkoitukseen.  Moni uusperheellinenkin on kertonut, että osaa myös varastaa niitä hetkiä kun lapset ovat nukkumassa, tai eivät vielä aamulla heränneet. Oma lapsi on istunut lukemattomat kerrat ihan pitkiä ravintolaillallisia välillä osallistuen keskusteluun, välillä katsellen tabletilta Ti-ti Nallea tai Squid Gamea. Hyvin on keskustelua pystynyt pitämään yllä vaikka pöytään onkin joku mennyt tuomaan tuollaisen ylimääräisen riippakiven.

Erehdyt. Minä olen keski-ikäinen perheenäiti eli olen nähnyt enemmän perhe-elämää kuin sinä luultavasti. Ja sen kokemuksen perusteella voin kertoa, että parisuhteen romanttinen taso on sysipaskalla tasolla, jos kuvittelee, että lapsiperheen matka voisi olla aikuisten parisuhteen kannalta yhtä hyvä kuin aikuisten kahdenkeskinen matka. Myös parisuhdetta täytyy hoitaa.

Et vielä keski-ikään mennessä oohuomannut sit et lapset on lainaa vaan ja romantiikalle on sit kaikki aika mailmass a kun ne on lentäneet pois. Otat kovi henk.koht. sen et moni tahtoo ihan omasta halusta viettää lomansa lasten kanssa ja tahdot vähän tökkästä heidän parisuhdetta sit, kun harmittaa.

Lopetin jokin aika sitten parisuhteen, jossa tuntui olevan tämä sama lähtökohta. Eli parisuhteelle ei tarvinnut aikaa, ja sovitut jutut peruuntui heti, jos exän ex pyysi exää olemaan lapsen kanssa ylimääräisen viikonlopun jne.

Outoa vaan, että ex itse etsimällä etsi parisuhdetta deittisovelluksesta, jota kautta sitten tavattiinkin. Eli jos ei koe parisuhteen olevan kovinkaan tärkeää, niin miksi ihmeessä sellaista sitten haetaan? Ihan hyvin voi olla yksin siihen saakka, kunnes lapsi on aikuinen.

Vierailija
987/1000 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko palata kysymään, että toteutuiko syysretki jo?

Huhuu ap, oliko Barcelonassa lämmintä ja taskuvarkaita?

Vierailija
988/1000 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin huomaamaan tämä jutun niin mielestäni kun lapsella äiti viikko keskustelisin miehen kanssa ettei lasta oteta mukaan vaan menette kahden kesken kuten alunperin oli sovittu. Lapsen ei tarvitse saada periksi jo sovitussa asiassa.

Vierailija
989/1000 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka ruskaretki meni?

Vierailija
990/1000 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kovasti

Vierailija
991/1000 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut jännä kuulla, miten syksyn retki meni.

Vierailija
992/1000 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtasitteko oikeasti?

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Vierailija
993/1000 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole näkynyt ap:ta kertomassa vaikka kaksi reissua jo takana aloituspostauksen jälkeen.

Vierailija
994/1000 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole näkynyt ap:ta kertomassa vaikka kaksi reissua jo takana aloituspostauksen jälkeen.

No ainakin se syysreissu jo takana. Veikkaanpa, että miehen tytär vuodatti krokotiilinkyyneliä kuullessaan matkasta, ja niin muuttui romanttinen parisuhdeloma-aika jälleen uusperhehelvetiksi.

Olen itse tehnyt sen rajauksen, etten mene edes treffeille miehen kanssa, jolla on alle lukioikäisiä lapsia. Itseään ei pidä lakaista maton alle uusperheen vuoksi.

Vierailija
995/1000 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin se syysreissu jo takana. Veikkaanpa, että miehen tytär vuodatti krokotiilinkyyneliä kuullessaan matkasta, ja niin muuttui romanttinen parisuhdeloma-aika jälleen uusperhehelvetiksi.

Olen itse tehnyt sen rajauksen, etten mene edes treffeille miehen kanssa, jolla on alle lukioikäisiä lapsia. Itseään ei pidä lakaista maton alle uusperheen vuoksi.

Tämä.

Vierailija
996/1000 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä reissuja ei voi tehdä kahta, kun kesällä on kuitenkin monta viikkoa lomaa? Toinen lapsen kanssa ja toinen ihan kaksin. 

Vierailija
997/1000 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä pomo toi kesälomalistat ja nyt pitäisi miehen kanssa sopia kesäreissun ajankohta. Pelottaa vaan että tänä vuonna mukaan tunkee myös ex-vaimo tyttären lisäksi.

Vierailija
998/1000 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä pomo toi kesälomalistat ja nyt pitäisi miehen kanssa sopia kesäreissun ajankohta. Pelottaa vaan että tänä vuonna mukaan tunkee myös ex-vaimo tyttären lisäksi.

Niin siinä sitten kävi. Koko perhe lähtee mukaan. Ex-vaimo, ex-anoppi, ex-appi ja muut.

Vierailija
999/1000 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siinä sitten kävi. Koko perhe lähtee mukaan. Ex-vaimo, ex-anoppi, ex-appi ja muut.

Oliko hyvä reisu? Vai onko vasta edessä?

Vierailija
1000/1000 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up