Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomareissu pilalla

Paha äitipuoliko?
28.06.2023 |

Ollaan uuden miesystävän kanssa tavattu viime syksynä ja nyt kesälomalle suunnitteilla ensimmäinen yhteinen lomamatka. Olen innoissani odottanut sitä, että meillä on viikko aikaa nautiskella kaksistaan (loikoilla sängyllä, rakastella, istua hyvässä ravintolassa ja nauttia kuohuviiniä jne).

Nyt yhtäkkiä miehen 12-vuotias tyttö haluaa reissulle mukaan ja mies on sitä mieltä, että tyttö pitää ottaa matkaan. Ymmärrän, että miehelle viikko kiireetöntä lomaa tyttären kanssa on luksusta, mutta itselleni tämä on painajainen. Ei tytössä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kyllähän se nyt meidän lomasuunnitelmat romuttaa, jos huoneessa onkin meidän lisäksi miehen lapsi.

Yritin kauniisti ehdottaa, että ehkä tyttö voisi tehdä jotain muuta isänsä kanssa, mutta tyttö haluaa nimenomaan reissuun ja mies inttää, että olisi ihana ottaa tyttö matkaan mukaan.
Mitä voin tehdä? En todellakaan halua maksaa kallista lomamatkaa ja joutua jakamaan sitä miehen lapsen kanssa

Kommentit (1000)

Vierailija
701/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole valmiita joustamaan, jos ette ymmärrä isyyttä ja äitiyttä, lasta ja nuoruutta, niin pysykää erossa suhteista, joilla ennestään lapsia. Älkää alkako edes tapaamaan ihmistä, jolla jo lapsi tai lapsia. Se vaatii paljon suhteen toiselta osapuolelta ja kaikista einsiihen todellakaan ole. Valitkaa lapsettomia mies- , naisystäviä, jos kantti ei kestä.

Joustaminen on tarpeen monessa tilanteessa, mutta sopimuksista ei tarvitse joustaa, ellei lapsen äiti ole sairastunut tms.

Jos on sovittu, että tämä on meidän kahdenkeskinen loma, niinnsen pitää sellainen olla. Jos on sovittu, että katsotaan, kuka lähtee mukaan, niin se on sitten toisenlainen sopimus.

Vierailija
702/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole valmiita joustamaan, jos ette ymmärrä isyyttä ja äitiyttä, lasta ja nuoruutta, niin pysykää erossa suhteista, joilla ennestään lapsia. Älkää alkako edes tapaamaan ihmistä, jolla jo lapsi tai lapsia. Se vaatii paljon suhteen toiselta osapuolelta ja kaikista einsiihen todellakaan ole. Valitkaa lapsettomia mies- , naisystäviä, jos kantti ei kestä.

Kuules kukaan jo lapsia saanut nainenkaan ei ota vaivoikseen eronnutta, lapsia saanutta miestä, jos se edellyttää, ettei heillä saa olla aikuisia kahdenkeskisiä romanttisia lomamatkoja, vaan miehen lapsi pitää ottaa mukaan kaikkialle.

T. Lapsen sinkkuäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän miestäsi ja en ymmärrä. Kyllä vanhempanakin haluaisin ilman lapsia kutea aikuisreissulla. Ei se tee edes miehestäsi huonoa vanhempaa, jos sanoisi lapselle nyt ei. Voisiko mies harkita tytön kanssa omaa reissua erikseen? Ei ne tuhottoman kalliita ole, jos on työssäkäyvä ja loma järjestyy. Esimerkiksi meillä isä kävi viime syyskuussa ex tempore reissussa toisen lapsen kanssa. Koulusta peruskouluikäisen on helppo olla pois viikko, mies pystyi ottamaan viikon lomaa ja meillä taas lukiolainen ja minä ei voida tuosta vaan ottaa viikon lomaa. Siispä mies ja nuorempi lapsi lähti reissuun. Matkat oli tosi edullisia ja saivat jollain 1300 Eurolla oikein hienon all inclusive -loman Välimerellä. Kahdelta siis tuo summa kolmen päivän varoajalla. Lisäksi syyskuussa oli kivaa varmaan käydä lämpimässä, kun siellä on vielä kunnon paahde ja täällä jo syksy tulossa.

Oli niin kiva matka, että nuorempi lapsi ilmoitti jo nyt, että menee taas isän kanssa kaksin syyskuussa. En ole kuulemma minä pilaamassa matkaa ikuisine kappojen kiertämisine. Saivat äijäillä kahdestaan.

Vierailija
704/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha äitipuoliko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö matkaa ole vielä maksettu? Lapsiaan voi sitten mennä sinun varauksella.

No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.

Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.

Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.

Yllättäen? Totta kai vanhemmat ensisijaisesti ajattelevat sitä omaa lastaan, eikä jotain aikuista naista. Sitä kutsutaan vanhemmuudeksi. Kotiin vähän vielä kasvamaan. 

Kyllä tuon ikäisen lapsen pitäisi ymmärtää jos hänelle selitetään, että tämä on aikuisten reissu ja isä - tytär reissu tehdään joskus toisella ajalla!

Meillä on ydinperhe, mutta ei sielläkään hypätä enää 12 vuotiaan pillin mukaan joka asiassa.

Vierailija
705/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullon mun miäli. 

Mun mieheni ei ikinä halunnut omia lapsia. Avioliittokin kuivui kasaan sen takia. Kun hää on nyt eläny muutaman vuoden ns lapsiperhe-elämää, ei hän enää tahtois luopua tuosta jullikasta. Ei mahd mittään, armeija kohta eessä. Nopeesti se aika kului!

Vierailija
706/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus siitä, kuinka tuon miehen yksikään uusperheyritys ei tule toimimaan. Noin ei voi toimia. Ja tuo, että lapsi ylipäätään ehdottaa tuota asiaa kertoo siitä, että lapsi on tottunut määräilemään ja saamaan haluamansa.

Vierailija
707/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytön äiti hykertelee tyytyväisenä kun lapsi änkee mukaan. Jos olette alunperin sopineet että matkustatte kahden kesken niin silloin teini ei lähde mukaan, piste. Tuolla tavalla lapsi opetetaan saamaan tahtonsa läpi manipuloimalla ja se että isä lähtee mukaan jokaiseen tytön oikkuun. Isä voi lähteä tyttären kanssa kahdestaan myöhemmin jonnekin matkalle. Nyt oli sitä paitsi tytön äidin viikko josta ei ole kuulemma joustanut aiemmin niin miksi nyt yhtä-äkkiä äidille käy viikon jousto..miettikääpää sitä. Ehkä tämä on alunperin äidin idea koska ei halua että eksällä on uusi elämä eron jälkeen..

Olet säälittävän kitkerä ihminen.

Äiti hykertelee tyytyväisenä luultavasti siksi, että ajattelee lapsensa pääsevän kokemaan ennenkokemattoman kivan reissun! Sellaisia me äidit ollaan.

Vai että manipulointia.. "Oi, olisipa ihanaa lähteä Espanjaan!" -"juu selvä, kyllähän se järjestyy". Aika raskasta manipulointia 12 vuotiaalta, ei ihme, että miesrukka taipui.

Miksei äiti ole tehnyt ulkomaanmatkoja oman lapsensa kanssa aiemmin? Onhan tuossa ollut monta vuotta aikaa.

Mitä jos hänellä ei ole rahaa? Tiedätkö, ettei aivan kaikki suomalaiset lomaile ulkomailla.

Olen itse pienituloinen ja hyvällä budjetoinnilla ulkomaanmatkatkin ovat onnistuneet. Jopa silloin, kun olin työttömänä ja matkalle tuli mukaan kaksi lastani, joiden kulut maksoin yksin.

toistan; mitä jos hänellä ei ole rahaa.

No onhan lapsella isä, jolla tuntuu olevan rahaa ulkomaanmatkoihin. Miksei hän ole matkustanut lapsensa kanssa tai maksanut, että lapsi pääsee äitinsä kanssa reissuun?

Aloittaja kirjoitti, että miehen ex odottaa uuden miehensä kanssa lasta. Kyllä heillä tuntuu rahaa olevan, kun on varaa hankkia lapsia.

Hahahahahahahahahah, niinhän se just meillä suomessa menee että ennen muuta lisääntyy ne, joilla on siihen omasta takaa varaa :'D

Kyllä. Lisäksi kaikilla on varaa myös ulkomaanmatkailuun, joten linkkaan tämän keskustelun joka ikiseen ruikutusketjuun sähkön/ruoan/polttoaineen/korkojen hinnannousuun; sosiaalitukien riittämättömyyteen sekä hoitajien, opettajien ym vakioruikuttajien palkan pienuuteen liittyen. Niissä kun väitetään, ettei ruokaankaan ole varaa, mutta nyt ymmärrän, että tili on tyhjä kun ensin ostettiin se vuotuinen koko perheen ulkomaanmatka.

Onko käynyt pienessä mielessä, että ehkä juuri se risoo, jos rahat ei riitä kuin pakolliseen? Ihan kuin olisi joku tukielätti. Nekin saa pakolliset. Eikä tarvi autoa työssäkäyntiin. Sähköt maksetaan, vedet, terveydenhuolto, lääkkeet, hammaslääkärit jne. Kyllä työssäkäyvällä täytyy olla selvästi extra-asioita verrattuna niihin, jotka ei tee mitään. Ja se extra voi olla lomamatkat. Eikä se riitä. Arjessakin pitää olla enemmän väljyyttä. Elintaso ero pitää olla selkeä. Ei työssä sentään huvikseen käyda vaan sen takia, että se on kannattavaa mukavuuden ja vapaa-ajan kannalta kuin olla tekemättä mitään.

Vierailija
708/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tämä loma suunniteltiin alunperin äitiviikolle, koska viikkojen vaihtaminen ei ole KOSKAAN tullut kyseeseen heidän 6 vuotta sitten tapahtuneen eron jälkeen. Joka loma jne on menty sovitulla vuoroviikkosysteemillä. Joten piti olla ihan selvä juttu, että sillä viikolla lähdetään kaksistaan. Ja nyt yllättäen ex:lle on ihan ok, että lapsi lähtee sillä viikolla meidän kanssa lomamatkalle.

Myöskään lomakohde ei ole suunniteltu teiniä ajatellen vaan valittu nimenomaan kahdelle aikuiselle sopivaksi.

Myös loman ohjelmaa alustavasti suunniteltu nimenomaan meidän mielenkiinnonkohteiden mukaisesti.

Puhumattakaan siitä, että me kaksistaan tykkäisimme istua pitkään kolmen ruokalajin illallisella. Istuksella huoneessa olevassa kylpyammeessa kuohuviinilasin kanssa jne. Ja kyllä, rakastella kaikessa rauhassa juuri silloin kun haluamme

Ei tällaiset onnistu, kun tyttö on mukana matkassa.
Mies ei ole yksinään lapsensa kanssa ulkomaille halunnut matkustaa, kun on aika huono kielitaito ja siten myöskään tytär ei ole päässyt isänsä kanssa ulkomaanreissulle moneen vuoteen (kotimaassa ovat kyllä reissanneet). Joten ymmärrän, että tytöstä olisi ihana päästä reissuun.

Mies lupaili, että hyvittää tämän pettymyksen viemällä minut sitten syksyllä vaikka johonkin kylpylään/risteilylle tms ja maksaa koko reissun. Mutta ei se tätä pettymystä kokonaan pois vie

Ap

Älä suostu tuohon. Joko menette miehen kanssa alkuperäisen suunnitelman mukaan tai mies ja lapsi menevät kaksistaan. Jolloin tosin lapsi (ja ex) nauttivat suuresti päästessään valta-asemallaan jyräämään sinut. Jos lähdet miehelle tulkiksi ja osallistumaan lapsen hoitoon (turha nähdä unta, ettei vastuu ainakin osittain valuisi sinulle kohteessa), se on vain pään avaus sinun alisteiselle asemallesi tulevaisuudessa. Jos on äidin viikko ja äiti ei ole tähän asti halunnut äitiviikolla joustaa, silloin ei jousteta nytkään.

Ihan turha tulla tähän kommenttiin kommentoimaan ikäviä, olen itse uusperheen 3 + 2 äiti, lapset nyt jo aikuisia ja todella ymmärrän uusperheen dynamiikan.

Kokemus ei tee susta oikeintekijää. Kuspäiseltä vaikutat.

Voi kiitos tittelistä. Minä taidan meistä olla kuitenkin sellainen, joka on saanut jo aika pitkän aikaa, yli kaksikymmentä vuotta,  uusperhehimmelin toimimaan. Minulla on mieheni lapsiin hyvät välit ja minun lapsillani mieheeni.

Paljon uusperheiden ongelmista aiheuttaa miehen selkärangattomuus ja toisinaan myös itsekkyys. Homma on juuri kuten tuossa kuvailtiin. Elän itsekin uusperheen tapaisessa, miehen lapsi nyt jo aikuinen ja meillä lapsia myös. Meillä mies hyvitteli poikaa erosta ja yritti saada multa kysymättä muuttamaan kokonaan meille. Muun muassa. Varmaan ex olisi kiljunut riemusta.

on täällä kyllä kummaa porukkaa. 

Kiljua riemusta kun oma lapsi muuttaa kokonaan muualle asumaan. Ilmeisesti itse toivoisit lastesi tekevän niin.

Miksi te ihmiset teette niitä lapsia? Samasta syystä varmaan kun hankitte velkavekselillä pakettitalon ja kaksi toyotaa sekä noutajan.

Meillä ainakin riemusta kiljuen ex käyttää kaikki mahdollisuudet siihen, että lapset ovat meillä. Jatkuvasti jotain "menoja" joihin lapset ei voi osallistua ja ne on meillä sovittuun nähden ylimääräisiä öitä. Käytti myös omien sukulaisten lisäksi miehen sukulaisia lapsenvahteina joka viikonloppu, kunnes tein siitä lopun. Eli eipä juuri tunnu haluavan olla lastensa kanssa..

Jep, yhä, miksi ihmeessä ihmiset tekee niitä lapsia in the first place.

Vähän jäi myös hämmästyttämään miksi sinä "teet lopun" miehen sukulaisten toimimiseen lapsenvahtina, siis sukulaisten jotka eivät ole sinun ja lasten jotka eivät nekään ole sinun.

Koska mieskään ei koskan tiennyt että ovat olleet vaikka mummolassa. Sitten lapset tulee tänne ja kertoo mummolaviikonlopusta ja täällä lapset itkee että miksi he eivät päässeet mummolleen.. Mies ei osaa sanoa äidilleen mitään kriittistä vaikka oli kanssani samaa mieltä, mutta miehen äiti oli oikein ymmärtäväinen asian suhteen ja hän oli hieman ärtynyt siitä ettei meille oltu näistä hoitokuvioista etukäteen edes eksä kertonut. Miehen vanhemmille kaikki lapsenlapset ovat tasa-arvoisia.

Toisaalta miehen vanhemmat ovat myös osa meidän tukiverkkoa, ja jos meidän pitää päästä jonnekkin, ovat he meidän apuna. Ei paljon kehtaa itse pyytää, jos eksä on juuri pari edellistä omaa viikonloppuaan jo kiikuttanut lapset heille. Eksällä kuitenkin on omat vanhemmat sekä sisarukset, joten ei ole mitenkään tyhjän päällä ilman omaa tukiverkkoa.

Kateus, yksi kuolemansynneistä

Vierailija
709/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytön äiti hykertelee tyytyväisenä kun lapsi änkee mukaan. Jos olette alunperin sopineet että matkustatte kahden kesken niin silloin teini ei lähde mukaan, piste. Tuolla tavalla lapsi opetetaan saamaan tahtonsa läpi manipuloimalla ja se että isä lähtee mukaan jokaiseen tytön oikkuun. Isä voi lähteä tyttären kanssa kahdestaan myöhemmin jonnekin matkalle. Nyt oli sitä paitsi tytön äidin viikko josta ei ole kuulemma joustanut aiemmin niin miksi nyt yhtä-äkkiä äidille käy viikon jousto..miettikääpää sitä. Ehkä tämä on alunperin äidin idea koska ei halua että eksällä on uusi elämä eron jälkeen..

Olet säälittävän kitkerä ihminen.

Äiti hykertelee tyytyväisenä luultavasti siksi, että ajattelee lapsensa pääsevän kokemaan ennenkokemattoman kivan reissun! Sellaisia me äidit ollaan.

Vai että manipulointia.. "Oi, olisipa ihanaa lähteä Espanjaan!" -"juu selvä, kyllähän se järjestyy". Aika raskasta manipulointia 12 vuotiaalta, ei ihme, että miesrukka taipui.

Miksei äiti ole tehnyt ulkomaanmatkoja oman lapsensa kanssa aiemmin? Onhan tuossa ollut monta vuotta aikaa.

Mitä jos hänellä ei ole rahaa? Tiedätkö, ettei aivan kaikki suomalaiset lomaile ulkomailla.

Olen itse pienituloinen ja hyvällä budjetoinnilla ulkomaanmatkatkin ovat onnistuneet. Jopa silloin, kun olin työttömänä ja matkalle tuli mukaan kaksi lastani, joiden kulut maksoin yksin.

toistan; mitä jos hänellä ei ole rahaa.

No onhan lapsella isä, jolla tuntuu olevan rahaa ulkomaanmatkoihin. Miksei hän ole matkustanut lapsensa kanssa tai maksanut, että lapsi pääsee äitinsä kanssa reissuun?

Aloittaja kirjoitti, että miehen ex odottaa uuden miehensä kanssa lasta. Kyllä heillä tuntuu rahaa olevan, kun on varaa hankkia lapsia.

Hahahahahahahahahah, niinhän se just meillä suomessa menee että ennen muuta lisääntyy ne, joilla on siihen omasta takaa varaa :'D

Kyllä. Lisäksi kaikilla on varaa myös ulkomaanmatkailuun, joten linkkaan tämän keskustelun joka ikiseen ruikutusketjuun sähkön/ruoan/polttoaineen/korkojen hinnannousuun; sosiaalitukien riittämättömyyteen sekä hoitajien, opettajien ym vakioruikuttajien palkan pienuuteen liittyen. Niissä kun väitetään, ettei ruokaankaan ole varaa, mutta nyt ymmärrän, että tili on tyhjä kun ensin ostettiin se vuotuinen koko perheen ulkomaanmatka.

Onko käynyt pienessä mielessä, että ehkä juuri se risoo, jos rahat ei riitä kuin pakolliseen? Ihan kuin olisi joku tukielätti. Nekin saa pakolliset. Eikä tarvi autoa työssäkäyntiin. Sähköt maksetaan, vedet, terveydenhuolto, lääkkeet, hammaslääkärit jne. Kyllä työssäkäyvällä täytyy olla selvästi extra-asioita verrattuna niihin, jotka ei tee mitään. Ja se extra voi olla lomamatkat. Eikä se riitä. Arjessakin pitää olla enemmän väljyyttä. Elintaso ero pitää olla selkeä. Ei työssä sentään huvikseen käyda vaan sen takia, että se on kannattavaa mukavuuden ja vapaa-ajan kannalta kuin olla tekemättä mitään.

On käynyt. Siksi olen todella huojentunut tiedosta, että kaikilla on varaa kuitenkin käydä lastensa kanssa ulkomaanmatkoilla. Muiden keskustelujen pohjalta olin todella huolissani, että Suomessa on aivan valtava määrä lapsiperheitä, yhden vanhemman ja kahdenkin, joissa ei ole edes sähkölaskuun ja ruokaan varaa. Olin väärässä ymmärryksessä, matkailuunkin on varaa, jopa pienituloisella, välistä myös työttömällä, kahden lapsen yksinelävällä vanhemmalla. Sekä aloittajan kumppanin lapsen äidillä.

Vierailija
710/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen tottuu. Me on reissattu paljon lasten kanssa ihan muutaman kuukauden ikäisestä saakka. Kumpikin on ollut ekalla lentomatkalla alle 6kk:n iässä ja sen jälkeen 2-3 matkaa vuodessa pidemmälle ja päälle laivareissut ja pienemmät. Joskus lasten ollessa pieni haaveilin, että voi kun saisi noi johonkin hyvään hoitoon ja voisi kahdestaan syödä pihviä rauhassa siellä ulkomailla tai lukea kirjaa altaalla samaan aikaan, eikä aina toinen olisi lastenaltaassa ja pihvin popsiminen pikasuorite, kun lapsi ei viihdy pitkällä illallisella. Silti koettiin, että loma on aina loma ja mielummin sitten lasten ehdoilla kuin ei lainkaan. 

Lasten kasvaessa tietysti tilanne helpottui ja yhä enemmän saatiin mekin olla rauhassa. Nyt voisi lapset jo jättää kotiin keskenään (17 ja 19), mutta mepä halutaan ne edelleen mukaan. Vaivaahan heistä ei ole pätkän vertaa ja vanhempihan reissaa jo kavereidenkin kanssa keskenään. Ainoa miinus on, että hinta nousee vaan koko ajan. Lapsialennustakaan ei saa enää vanhemmasta lapsesta.... Mutta millä sen kieltää, kun nämä on tuli takapuolen alla heti lähdössä mukaan. 

Vierailija
711/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksesessa et saa suostua tuohon. Tuo on sinun kyykyttämistä. Ja tuo tulee jatkumaan ja koituu parisuhteenne tuhoksi. Ketjussa on jo kerrottu miksi näin on.

Olen itse uusperheellinen, on myös omia lapsia.

Vierailija
712/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullon mun miäli. 

Mun mieheni ei ikinä halunnut omia lapsia. Avioliittokin kuivui kasaan sen takia. Kun hää on nyt eläny muutaman vuoden ns lapsiperhe-elämää, ei hän enää tahtois luopua tuosta jullikasta. Ei mahd mittään, armeija kohta eessä. Nopeesti se aika kului!

Ja mammat peukuttaa kilpaa alas. EI SAA OLLA ASIAT HYVIN! Eijjeijjei, ei saa sanoa, että joku eronnut mies löysi perheunelmansa eron jälkeen!! Ja kiintyikin vielä vieraaseen lapseen *kele!

Heitän vettä myllyyn ja kerron, että mulla on samankaltainen tilanne ja vielä erinomaiset välit mieheni ex-vaimoonkin :D

Vierailija
713/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen tottuu. Me on reissattu paljon lasten kanssa ihan muutaman kuukauden ikäisestä saakka. Kumpikin on ollut ekalla lentomatkalla alle 6kk:n iässä ja sen jälkeen 2-3 matkaa vuodessa pidemmälle ja päälle laivareissut ja pienemmät. Joskus lasten ollessa pieni haaveilin, että voi kun saisi noi johonkin hyvään hoitoon ja voisi kahdestaan syödä pihviä rauhassa siellä ulkomailla tai lukea kirjaa altaalla samaan aikaan, eikä aina toinen olisi lastenaltaassa ja pihvin popsiminen pikasuorite, kun lapsi ei viihdy pitkällä illallisella. Silti koettiin, että loma on aina loma ja mielummin sitten lasten ehdoilla kuin ei lainkaan. 

Lasten kasvaessa tietysti tilanne helpottui ja yhä enemmän saatiin mekin olla rauhassa. Nyt voisi lapset jo jättää kotiin keskenään (17 ja 19), mutta mepä halutaan ne edelleen mukaan. Vaivaahan heistä ei ole pätkän vertaa ja vanhempihan reissaa jo kavereidenkin kanssa keskenään. Ainoa miinus on, että hinta nousee vaan koko ajan. Lapsialennustakaan ei saa enää vanhemmasta lapsesta.... Mutta millä sen kieltää, kun nämä on tuli takapuolen alla heti lähdössä mukaan. 

Sinun tilanteesi ei ole verrattavissa aloitukseen, kun elät ydinperheessä. Ota seuraavat 10 vuotta matkoillesi naapurien lapsi niin näet, miten kivaa siellä sitten on.

Vierailija
714/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän teitä molempia ja varmasti harmittaa että lomasta ei tule sellainen kuin alunperin suunnittelit. Lomasta voi tulla kuitenkin ihan mukava. Pyydä miestä ja exäää osallistumaan hotellikuluihin jos tyttö lähtee mukaan, niin et koe että joutuisit maksamaan liikaa. Itse ottaisin tytön mukaan, matkalla teillä olisi hyvä tilaisuus tutustua toisiinne paremmin. Sitten olisi helpompi miettiä myös mahdollista tulevaisuuden yhteenmuuttoa kun tiedät paremmin kuinka tulette toimeen.

Itse reissasin hyvin varhaisessa vaiheessa uuden miesystävän ja lasteni kanssa ja ne oli ihania reissuja ja seksiäkin sai ihan tarpeeksi, kun kävi yhdessä suihkussa, yöllä kun lapset nukkuivat jne.

Kustannukset ei ole ongelma: hotelliin/meidän huoneeseen saa lisävuoteen lapselle pienellä lisähinnalla, jonka mies tietysti maksaisi kokonaan kuten lapsen lentolipun hinnankin.

Mutta kyllähän se muuten reissun ohjelmaa muuttaa, jos matkassa onkin kahden aikuisen lisäksi lapsi

Ap

Millä tavalla? Et voi viettää wtlomaa kännäten ja nussien? 

Meillä ainakin lomat lasten kanssa ovat hyvin erilaisia verrattuna siihen kun olemme kahdestaan. Taidenäyttelyt, vuoristopatikoiminen, koko päivän pyöräretket ja aikuisten kylpylät vaihtuvat huvipuistoihin ja siihen että vahditaan lapsia rannalla.

Ei lapset eivätkä teinitkään jaksa koko päivää urheilla. Taidenäyttelyissä tylsistyminen on käsin kosketeltavaa. Minä en taas viihdy rannalla yhtään.

Vierailija
715/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun tilanteesi ei ole verrattavissa aloitukseen, kun elät ydinperheessä. Ota seuraavat 10 vuotta matkoillesi naapurien lapsi niin näet, miten kivaa siellä sitten on.

Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi erota, jotta voisi viettää aikaa random lapsen kanssa? Pysykää ydinperheissä niin ei tule näitä ongelmia tai sen jälkeen sinkkuina, jos ette ole soveltuvia ydinperheeseen. Ei se toinen tai kolmas yritys onnistu teiltä eroajilta sen kummemmin.

Vierailija
716/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän teitä molempia ja varmasti harmittaa että lomasta ei tule sellainen kuin alunperin suunnittelit. Lomasta voi tulla kuitenkin ihan mukava. Pyydä miestä ja exäää osallistumaan hotellikuluihin jos tyttö lähtee mukaan, niin et koe että joutuisit maksamaan liikaa. Itse ottaisin tytön mukaan, matkalla teillä olisi hyvä tilaisuus tutustua toisiinne paremmin. Sitten olisi helpompi miettiä myös mahdollista tulevaisuuden yhteenmuuttoa kun tiedät paremmin kuinka tulette toimeen.

Itse reissasin hyvin varhaisessa vaiheessa uuden miesystävän ja lasteni kanssa ja ne oli ihania reissuja ja seksiäkin sai ihan tarpeeksi, kun kävi yhdessä suihkussa, yöllä kun lapset nukkuivat jne.

Kustannukset ei ole ongelma: hotelliin/meidän huoneeseen saa lisävuoteen lapselle pienellä lisähinnalla, jonka mies tietysti maksaisi kokonaan kuten lapsen lentolipun hinnankin.

Mutta kyllähän se muuten reissun ohjelmaa muuttaa, jos matkassa onkin kahden aikuisen lisäksi lapsi

Ap

Meillä ainakin lomat lasten kanssa ovat hyvin erilaisia verrattuna siihen kun olemme kahdestaan. Taidenäyttelyt, vuoristopatikoiminen, koko päivän pyöräretket ja aikuisten kylpylät vaihtuvat huvipuistoihin ja siihen että vahditaan lapsia rannalla.

Ei lapset eivätkä teinitkään jaksa koko päivää urheilla. Taidenäyttelyissä tylsistyminen on käsin kosketeltavaa. Minä en taas viihdy rannalla yhtään.

Sama.

Vierailija
717/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa, kyllä meillä oli lapset aina mukana ja kaikki nuo onnistui. Myös nussiminen ja kuoharin ryyppääminen lasten mentyä nukkumaan omaan huoneeseen.

Vierailija
718/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyttö jokatoinen viikko isällään? Sattuuko tämä reissu isäviikolle?

Jos olisin tosimielellä miehen kanssa niin varmaan olis mukava lähteä reissuun tytönkin kanssa, tuleehan isä ja tytär samassa paketissa.

Itselläni on kolme lasta, jos olisin lapseton niin saattaisin ajatella toisin.

Vierailija
719/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin tosimielellä miehen kanssa niin varmaan olis mukava lähteä reissuun tytönkin kanssa, tuleehan isä ja tytär samassa paketissa.

Tuo reissu oli huolellisesti ja yhdessä sopien ajoitettu äitiviikolle.

Kun mies sai ap:n varaamaan matkan kahdestaan, hän ilmoitti, että vaihtaakin äitiviikon isäviikoksi, jotta tyttö pääsee mukaan.

Vierailija
720/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on aiemmin vastannut, että loma on äitiviikolla, ja siksi matka otettiin siihen. Eli tässä kuviossa on etukäteen päätetty, että lähdetään kaksinnreissuun, mutta sitten annetaan lapsen ja eksän hyppiä silmille.

Minulla on lehmän hermot, mutta tästä asiasta suuttuisin niin, että jäisin lomalta pois.

Olen itse äitipuoli ja omilla lapsillani on äitipuoli. Toimivassa uusperheessä ei vain toimita noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme