Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomareissu pilalla

Paha äitipuoliko?
28.06.2023 |

Ollaan uuden miesystävän kanssa tavattu viime syksynä ja nyt kesälomalle suunnitteilla ensimmäinen yhteinen lomamatka. Olen innoissani odottanut sitä, että meillä on viikko aikaa nautiskella kaksistaan (loikoilla sängyllä, rakastella, istua hyvässä ravintolassa ja nauttia kuohuviiniä jne).

Nyt yhtäkkiä miehen 12-vuotias tyttö haluaa reissulle mukaan ja mies on sitä mieltä, että tyttö pitää ottaa matkaan. Ymmärrän, että miehelle viikko kiireetöntä lomaa tyttären kanssa on luksusta, mutta itselleni tämä on painajainen. Ei tytössä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kyllähän se nyt meidän lomasuunnitelmat romuttaa, jos huoneessa onkin meidän lisäksi miehen lapsi.

Yritin kauniisti ehdottaa, että ehkä tyttö voisi tehdä jotain muuta isänsä kanssa, mutta tyttö haluaa nimenomaan reissuun ja mies inttää, että olisi ihana ottaa tyttö matkaan mukaan.
Mitä voin tehdä? En todellakaan halua maksaa kallista lomamatkaa ja joutua jakamaan sitä miehen lapsen kanssa

Kommentit (1000)

Vierailija
741/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsella oli äitinsä viikko niin oli kyllä aika turhaa isältä ilmoittaa lapselle/äidille että aikoo silloin lähteä loma matkalle kanssasi koska mielestäni siitä ei olisi ollut mitään tarvetta heille ilmoittaa. Kirjoitit myös että 'En todellakaan halua maksaa kallista lomamatkaa' ja siitä ymmärsin että se olet sinä joka maksat sen loman ja silloin sinulla on tietysti täysi oikeus sanoa että se joka maksaa ,se päättää.

Vierailija
742/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha äitipuoliko kirjoitti:

Suunnitelmissa mm

Sagrada Família -kirkko
Basilica del Sagrat Cor de Jesús -kirkko
La Rambla -ostoskatu
Montjuïcin kukkula

Barceloneta -ranta
La Boqueria -tori
Poble Espanyol -ulkoilmamuseo
Picasso-museo

Parc del Laberint d’Horta -puisto
Parc Güell -puisto

Parc de la Ciutadella -puisto

Jne jne

Jotenkin en jaksa uskoa, että 12-vuotiaan mukaantulo ei vaikuttaisi suunnitelmiin

Ap

Ap vaikuttaa ihan jarki ihmiselta.

Sita en kylla ymmarra mita muut sitten tekevat lasten kanssa kun meille listalla ei ole mitaan outoja kohteita. Kuolisin risteilyaluksella tylsyyteen.

Viikko Barcassa ja kaytiin noisa 3 pojan kanssa 11 vuotiaan ollen nuorin.

En oikeasti tieda miksei lapset olisi kiinnostunut historiasta tai taiteesta.

Dali museo listalle

M50

Ne lapset ovat kiinnostuneita, joita on aina museoihin raahattu. Kun eivät oikein muusta tiedä. Jos lapsi saa kokea vaihtoehtona all inclusive uimaloman, niin hän valitsee sen, ellei ole jo syntään taiteellinen tms.

Ai meinaatkom, ettei olla rannoilla kayty tai huvipuistoissa oltu.

Disneyn puistot niin Floridassa, Californiassa kuin Pariisissa kayty. Pariisi oli kivoin ja siella on myos kivoin vuoristorata pienen aanestyksemme mukaan. Aerosmith speed track.

Aanestys kun grona lundissa kavi kopelosti. Kukaan meilla ei tykkaa sellaisista toksahtelevista radoista joka on Grona Lundissa. 

Ivallinen viestisi ei silti aukaissut minulle taysin, etta ollaanko sitten yleensa passiivisina vain rantsulla?

M50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tytöllä on äitiviikko, niin silloin hän on äitinsä kanssa. Turha sotkea selvää kuviota.

No se ei kyllä sinulle täysin ulkopuolisena kuulu millään tavalla. Vielä vähemmän kuin ap:lle. Vanhemmat päättävät tällaisita ihan keskenään. Se mitä ap tietysti voi tehdä, on perua matka omalta osaltaan, jos on sitä mieltä, ettei ole sen arvoista enää että haluaa maksaa ja lähteä.

Sinun mielestäsi yhteisillä sopimuksilla ei ole mitään merkitystä? Mies voi tehdä mitä lystää ja rikkoa lupauksensa?

Outo olet.

Ehkä niin, mutta ei asia edelleenkään kuulu sinulle. Jos he näin päättävät tehdä, niin sitten tekevät. Se on heidän päätös. Itse en lähtisi sitten ollenkaan. Jos ap kaikesta huolimatta lähtee, niin se on sitten hänen päätös.

Ymmärrän, mitä tarkoitat: emme me omista toisiamme ja monessa asiassa pitää miettiä, onko asia sellainen, jonka kanssa voin elää, vai en voi.

Murra Olen eri mieltä sopimusten pitämisestä. Jos olen parisuhteessa, niin minulle kuuluu erittäin paljon se, että mies pitää sopimuksista kiinni. Sama asia, että jos sopimukseen kuuluu yksiavioisuus, niin se ei ole vain miehen asia päättää, mitä tekee. Toki en voi viide kädessä vaikuttaa siihen, mitä hän tekee, mutta parisuhde rakoilee silloin erittäin pahasti, jos toisen sanoihin ei voi luottaa.

Tässä casessa he olivat nimenomaan suunnitelleet parisuhdematkan, koska se on varattu äitiviikolle. Se on sopimus.

Vierailija
744/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmissa mm

Sagrada Família -kirkko
La Rambla -ostoskatu
Montjuïcin kukkula

Barceloneta -ranta
La Boqueria -tori
Picasso-museo

Parc Güell -puisto

Jne jne

Jotenkin en jaksa uskoa, että 12-vuotiaan mukaantulo ei vaikuttaisi suunnitelmiin

Ap

Sita en kylla ymmarra mita muut sitten tekevat lasten kanssa kun meille listalla ei ole mitaan outoja kohteita. Kuolisin risteilyaluksella tylsyyteen.

Dali museo listalle

M50

Ne lapset ovat kiinnostuneita, joita on aina museoihin raahattu. Kun eivät oikein muusta tiedä. Jos lapsi saa kokea vaihtoehtona all inclusive uimaloman, niin hän valitsee sen, ellei ole jo syntään taiteellinen tms.

en tiedä kannattaako yleistää. Oma lapsi esim hieman pelkää yhä vettä kun putosi pienenä altaaseen. Historia taas kiinnostaa kovin ja kaupungin sykkeessä hengailu

Vierailija
745/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole valmiita joustamaan, jos ette ymmärrä isyyttä ja äitiyttä, lasta ja nuoruutta, niin pysykää erossa suhteista, joilla ennestään lapsia. Älkää alkako edes tapaamaan ihmistä, jolla jo lapsi tai lapsia. Se vaatii paljon suhteen toiselta osapuolelta ja kaikista einsiihen todellakaan ole. Valitkaa lapsettomia mies- , naisystäviä, jos kantti ei kestä.

Sullon mun miäli. 

Mun mieheni ei ikinä halunnut omia lapsia. Avioliittokin kuivui kasaan sen takia. Kun hää on nyt eläny muutaman vuoden ns lapsiperhe-elämää, ei hän enää tahtois luopua tuosta jullikasta. Ei mahd mittään, armeija kohta eessä. Nopeesti se aika kului!

Ja mammat peukuttaa kilpaa alas. EI SAA OLLA ASIAT HYVIN! Eijjeijjei, ei saa sanoa, että joku eronnut mies löysi perheunelmansa eron jälkeen!! Ja kiintyikin vielä vieraaseen lapseen *kele!

Heitän vettä myllyyn ja kerron, että mulla on samankaltainen tilanne ja vielä erinomaiset välit mieheni ex-vaimoonkin :D

No onhan siinä ollut ihan turha ero, kun mies ei tahdo lapsia vaimonsa kanssa, mutta sitten rupeaa kotileikkiin toisen kanssa.

Jospa se ei halunnutkaan lastenteon tullessa ajankohtaiseksi sitoa itseään lapsella vaimoonsa, vaan erota. Jospa hänellä on joku perinnöllinen sairaus? Voihan olla, että rakastui niin, että oli valmis ottaa vieraan lapsen elämäänsä mieluummin kun luopua rakkaudestaan.

"Mun mieheni ei ikinä halunnut omia lapsia. Avioliittokin kuivui kasaan sen takia." Tuossa on suora lainaus ja siinä sanotaan ihan suoraan, että lapsiasia oli ainoa syy eroon.

Vierailija
746/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kävi miten kävi, niin enpä usko, että seksiä muutenkaan olisi enää pahemmin luvassa vaan viikko mökötystä puolin ja toisin hienoissa puitteissa ja lisäksi loman jälkeinen lapsiviikko täynnä lapsen raivoa kun ei reissuun päässyt mukaan. Sounds like kesäloma.

Vierailija
747/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole valmiita joustamaan, jos ette ymmärrä isyyttä ja äitiyttä, lasta ja nuoruutta, niin pysykää erossa suhteista, joilla ennestään lapsia. Älkää alkako edes tapaamaan ihmistä, jolla jo lapsi tai lapsia. Se vaatii paljon suhteen toiselta osapuolelta ja kaikista einsiihen todellakaan ole. Valitkaa lapsettomia mies- , naisystäviä, jos kantti ei kestä.

Sullon mun miäli. 

Mun mieheni ei ikinä halunnut omia lapsia. Avioliittokin kuivui kasaan sen takia. Kun hää on nyt eläny muutaman vuoden ns lapsiperhe-elämää, ei hän enää tahtois luopua tuosta jullikasta. Ei mahd mittään, armeija kohta eessä. Nopeesti se aika kului!

Ja mammat peukuttaa kilpaa alas. EI SAA OLLA ASIAT HYVIN! Eijjeijjei, ei saa sanoa, että joku eronnut mies löysi perheunelmansa eron jälkeen!! Ja kiintyikin vielä vieraaseen lapseen *kele!

Heitän vettä myllyyn ja kerron, että mulla on samankaltainen tilanne ja vielä erinomaiset välit mieheni ex-vaimoonkin :D

No onhan siinä ollut ihan turha ero, kun mies ei tahdo lapsia vaimonsa kanssa, mutta sitten rupeaa kotileikkiin toisen kanssa.

Jospa se ei halunnutkaan lastenteon tullessa ajankohtaiseksi sitoa itseään lapsella vaimoonsa, vaan erota. Jospa hänellä on joku perinnöllinen sairaus? Voihan olla, että rakastui niin, että oli valmis ottaa vieraan lapsen elämäänsä mieluummin kun luopua rakkaudestaan.

"Mun mieheni ei ikinä halunnut omia lapsia. Avioliittokin kuivui kasaan sen takia." Tuossa on suora lainaus ja siinä sanotaan ihan suoraan, että lapsiasia oli ainoa syy eroon.

aivan. Toinen ei halunnut jatkaa lapsetonta liittoa. Toinen halusi pitää takaovea auki. Sellaista se on.

Vierailija
748/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmissa mm

Sagrada Família -kirkko
La Rambla -ostoskatu
Montjuïcin kukkula

Barceloneta -ranta
La Boqueria -tori
Picasso-museo

Parc Güell -puisto

Jne jne

Ap

Dali museo listalle

M50

Ai meinaatkom, ettei olla rannoilla kayty tai huvipuistoissa oltu.

Disneyn puistot niin Floridassa, Californiassa kuin Pariisissa kayty. Pariisi oli kivoin ja siella on myos kivoin vuoristorata pienen aanestyksemme mukaan. Aerosmith speed track.

Aanestys kun grona lundissa kavi kopelosti. Kukaan meilla ei tykkaa sellaisista toksahtelevista radoista joka on Grona Lundissa. 

Ivallinen viestisi ei silti aukaissut minulle taysin, etta ollaanko sitten yleensa passiivisina vain rantsulla?

M50

En tarkoittanut olla ivallinen. Sanoinhan, että lapsia on erilaisia, ja jostain ne taiteellisetkin lapset syntyvät.

Perusjuntturat eivät tidenäyttelyistä perusta.

Minun lapseni tykkäävät hienoista kirkoista maailmalla. Koska olen aina raahannut heidät jokaiseen vastaantulevaan kirkkoon. Ihmettelemme maalauksia ja koristeita. Kun olin tuttavaperheen kanssa matkalla, niin samaniköiset lapset eivät yhtään tajunneet, miksi menemme kirkkoon.

Vierailija
749/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle, että seksiä ei sillä reissulla ole yhtään. Mies voi varata ja maksaa teille uuden reissun kahdestaan, se on sopiva korvaus tästä reissusta.

Pidä reissussa puolesi eli jos lapsi vänkää Mäkkäriin syömään, älä lähde mukaan vaan mene kunnon ravintolaan. Mene aina sinne, minne haluat vaikka ne ei olisi lapsille sopivia kohteita. Ehkä saisit hotellista oman huoneen itsellesi?

Miksi edes lähteä tuollaisella asenteella? Jos kerran aikoo joka tapauksessa sitten itsekseen oleilla ja tehdä omia juttujaan, niin sama sitten varata itselleen kokonaan erillinen matka, eikä lapsellisesti mennä mieltään osoittamaan.

Eli sinä jäisit reissusta kokonaan pois?

Eri

Kyllä. Vaihtaisin kohdetta. Kenelle on kivaa, että kuitenkin pitäsi samassa huoneessa asua, ja yksi mielenosoituksellisesti menee vaan omia menojaan ja elää omassa aikataulussaan. Eihän se olisi kivaa ap:lle, mutta ei myöskään miehelle ja tämän tyttärelle.

Jos rahoja ei enää saa takaisin eikä vaihtaminen onnistu, niin toki voi lähteä miehen ja tämän lapsen kanssa reissuun, jopa samaan huoneeseen. Mies saa valita mitä tekee ja kenen kanssa. Ei tuolla ole mikään pakko koko ajan liikkua yhdessä.

Vierailija
750/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle, että seksiä ei sillä reissulla ole yhtään. Mies voi varata ja maksaa teille uuden reissun kahdestaan, se on sopiva korvaus tästä reissusta.

Pidä reissussa puolesi eli jos lapsi vänkää Mäkkäriin syömään, älä lähde mukaan vaan mene kunnon ravintolaan. Mene aina sinne, minne haluat vaikka ne ei olisi lapsille sopivia kohteita. Ehkä saisit hotellista oman huoneen itsellesi?

Miksi edes lähteä tuollaisella asenteella? Jos kerran aikoo joka tapauksessa sitten itsekseen oleilla ja tehdä omia juttujaan, niin sama sitten varata itselleen kokonaan erillinen matka, eikä lapsellisesti mennä mieltään osoittamaan.

Siinä menee oma loma pilalle, jos koko ajan pitää tehdä mitä lapsi haluaa. Mietitään ruokapaikkaa, lapsi sanoo että Mäkkäriin, mennään taidenäyttelyyn ja lapsi marisee, miten on tylsää, kävellään ympäri kaupunkia ja lapsi märisee, miten väsyttää. Hotellille viimeistään iltakahdeksalta ja herätys aamuseitsemältä. Muun ajan esiteini kuuntelee korvat höröllään, mitä aikuiset puhuvat. Juuei. Pitäisi olla etukäteen tiedossa, että lapsi tykkää museoista, syö simpukoita ja etanoita ja jaksaa valvoa ja istua pitkään illallisella aikuisten kanssa.

Niin? Eli miksi edes lähteä? Kuten sanottu, voi tehdä sitten ihan oman matkan.

Ap:n tapauksessa se äiti voi tehdä ihan oman matkan tyttären kanssa. Ei ole oikein sotkea toisten valmiiksisuunniteltua lomaa.

Vierailija
751/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha. Nyt on selkeästi universumi lähettänyt kovan haasteen tiellesi. Ehkä olet polun haarassa ja täytyy miettiä mihin suuntaan lähteä. Oletko miettinyt oletko sittenkään valmis suhteeseen miehen kanssa, jolla lapsia? Mitä jos joskus käykin niin, että lapsi haluaisi esim muuttaa isälleen kokonaan? Olisitko valmis siihen? Teinit ei välttämättä jaksa viikko viikko - systeemiä kun kaverit alkaa olla tärkeämpiä jne. Uskon, että tällä pulmalla on elämässäsi jokin syvempi tarkoitus. Uusperheet on vähän kuin ostaisi tietoisesti pommin auton, joka laitettu vikojen takia myyntiin, mutta sinä ostat sen silti ja uskot sen jatkossa toimivan ilman vikoja..

Vierailija
752/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö matkaa ole vielä maksettu? Lapsiaan voi sitten mennä sinun varauksella.

No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.

Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.

Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.

Lomareissun ajankohtakin on tarkkaan valittu, että lapsi on äidillään. Ja seuraavan viikon sitten isällään

Ja nyt yhtäkkiä, kun lapsi keksii, että hänkin haluaa ulkomaille, minun pitäisi vaan hyväksyä reissusuunnitelmien muutos

Ja kuten sanottu: ymmärrän, että tytöstä olisi kiva päästä ulkomaille. Ja ymmärrän senkin, että miehestä olisi kivaa, että tytär pääsisi reissuun. Mutta minä olen tuohon lomamatkaan säästänyt monta kuukautta ja nyt tuntuu, että ei se ole sellainen loma josta unelmoin, jos lapsi lähtee mukaan.

Ap

0/5

Vierailija
753/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on fiksu ja hyvä isä, niin sanoo sinulle ap, että älä tule mukaan ja sillä siisti. Kyllä hän kelpaa muillekkin ,kun on kelvannut sinulle ap ja tytön äidille.

Siis ap:n ei pidä tulla mukaan itse itselleen varaamalle reissulle? Mies ei ole kuuteen vuoteen kelvannut kenellekään muulle, että sellainen kultakimpale.

Täällä on luonnevikaisia kommentoijia. Se ei kuulu teille vähäisintäkään määrää, minne ap matkustaa, miksi matkustaa minne haluaa tai harrastaako seksiä suhteessa. Miten päästään vialla täytyy olla, että alkaa arvostella toisen lomakohdetta. Ei kuulu noille haaskakommentoijille. Palstalle kommentoidaksewn pitäisi olla älykkyystesti: jollei ÄO ole kaksinumeroinen, kommentit blokataan. Pääsisi noista vajaimmista kiljukauloista.

Vierailija
754/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelet miehen kanssa nyt suoraa asiasta. Vaihtoehtoja on kolme:

Kaikki lähtee

Sinä jäät kotiin

Lapsi jää kotiin

Sun pointti on ihan hyvä. Samoin miehen pointti ottaa lapsi mukaan. Tämä asia pitää vain päättää. Itse jäin usein kotiin kun mies teki lastensa kanssa jotain huvipuisto tms reissuja kun lapsi oli nuorempi. Ei vaan ollut ideaa maksaa kahdelle aikuiselle matkaa Legolandiin tms. Välillä käytiin kolmestaan, välillä kaksistaan lomilla. Olet aikuinen. Keskustele.

Vierailija
755/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytön äiti hykertelee tyytyväisenä kun lapsi änkee mukaan. Jos olette alunperin sopineet että matkustatte kahden kesken niin silloin teini ei lähde mukaan, piste. Tuolla tavalla lapsi opetetaan saamaan tahtonsa läpi manipuloimalla ja se että isä lähtee mukaan jokaiseen tytön oikkuun. Isä voi lähteä tyttären kanssa kahdestaan myöhemmin jonnekin matkalle. Nyt oli sitä paitsi tytön äidin viikko josta ei ole kuulemma joustanut aiemmin niin miksi nyt yhtä-äkkiä äidille käy viikon jousto..miettikääpää sitä. Ehkä tämä on alunperin äidin idea koska ei halua että eksällä on uusi elämä eron jälkeen..

Olet säälittävän kitkerä ihminen.

Äiti hykertelee tyytyväisenä luultavasti siksi, että ajattelee lapsensa pääsevän kokemaan ennenkokemattoman kivan reissun! Sellaisia me äidit ollaan.

Vai että manipulointia.. "Oi, olisipa ihanaa lähteä Espanjaan!" -"juu selvä, kyllähän se järjestyy". Aika raskasta manipulointia 12 vuotiaalta, ei ihme, että miesrukka taipui.

Miksei äiti ole tehnyt ulkomaanmatkoja oman lapsensa kanssa aiemmin? Onhan tuossa ollut monta vuotta aikaa.

Mitä jos hänellä ei ole rahaa? Tiedätkö, ettei aivan kaikki suomalaiset lomaile ulkomailla.

Olen itse pienituloinen ja hyvällä budjetoinnilla ulkomaanmatkatkin ovat onnistuneet. Jopa silloin, kun olin työttömänä ja matkalle tuli mukaan kaksi lastani, joiden kulut maksoin yksin.

toistan; mitä jos hänellä ei ole rahaa.

Toistan: aiemmin jo kerrottu että äiti on matkustanut ulkomailla ilman lasta. Eli ei ole halunnut pentua mukaan pilaamaan hyvää reissua.

Äiti on matkustanut ulkomaille ainakin n 1,5-vuotta sitten, jolloin samaan aikaan tyttö oli isänsä kanssa Levillä laskettelemassa. Laskettelu nyt sattuu olemaan heidän molempien rakas harrastus.

Mitenkään en saa tästäkään casea, että äiti ei olisi halunnut lasta mukaan reissuaan pilaamaan

Ap

Pääsikö se ex eli tytön äiti näin ollen ulkomaan reissuun miesystävänsä kanssa ja ilman lastaan? Sattuipa sopivasti, että oli sitten juuri isäviikko ja isä menossa tytön kanssa laskettelulomalle.

Vierailija
756/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeetahan tuosta on täydellistä kompromissia tehdä. Ehkä lapsen voisi ottaa osaksi aikaa mukaan, jos lentoja on monta viikossa edestakaisin?  12-vuotias on kuitenkin jo niin iso, että voi lentää paluulennon itsekseen. Muutamaksi päiväksi lapsi mukaan, ja kivoja perhejuttuja, ja lopun viikkoa vietätte sitten kahdestaan aikuisten lomaa.

Vierailija
757/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt muutaman matkan hyvän ystäväni kanssa. Jos me olemme suunnitelleet ja sopineet, että mennään reissuun kahdestaan, en minäkään tykkäisi, jos reissuun änkeytyisi mukaan lapsi. Ihan sama, onko hän oma vai ystävän. Matkan luonne muuttuu muuten liikaa.

Olen täällä kirjoittanutkin, että olen tämän kokenut.

Se, mitä moni ei tunnu ymmärtävän, että ongelma on juuri siinä, että se lapsi EI OLE oma.

Apn tapauksessakin lähes vieras lapsi, muutaman kerran ruokapöydässä nähnyt. Aivan samoin kuin itselleni oli ystävän lapsi.

Tästä seuraa, että lapsen kanssa ei reissaa samalla tavalla kuin omien, ei häntä komenna, ei häntä osaa lukea, hänelle on vieraskorea, koko ajan täytyy seurata myös äidin esimerkkiä, että ei astu varpaille (tyyliin lupaa jotain, mitä äiti kieltäisi) jne jne jne. Ja koko ajan laittaa kuitenkin joka tilanteessa tietysti sen alaikäisen tarpeet omien edelle, eli ainakaan minä en onnistunut vain lähtemään esim. mielenkiintoiseen kohteeseen itsekseni, vaan jäin odottelemaan, tahtooko teini mukaan tms.

Näitä jotka höpöttää jotain ovien lukkoon laittamisia oman ajan vuoksi ovat minusta vähän sekoja. Ei sitä jätetä missään tilanteessa 12 vuotiasta lukitun oven taakse itsekseen, vaan nimenomaan kyllä etenkin vieraassa paikassa ja maassa lapsen on saatava kulkea ovissa ja tulla huoneeseen aivan silloin kun tahtoo, yöllä ja päivällä.

Vierailija
758/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt muutaman matkan hyvän ystäväni kanssa. Jos me olemme suunnitelleet ja sopineet, että mennään reissuun kahdestaan, en minäkään tykkäisi, jos reissuun änkeytyisi mukaan lapsi. Ihan sama, onko hän oma vai ystävän. Matkan luonne muuttuu muuten liikaa.

Olen täällä kirjoittanutkin, että olen tämän kokenut.

Se, mitä moni ei tunnu ymmärtävän, että ongelma on juuri siinä, että se lapsi EI OLE oma.

Apn tapauksessakin lähes vieras lapsi, muutaman kerran ruokapöydässä nähnyt. Aivan samoin kuin itselleni oli ystävän lapsi.

Tästä seuraa, että lapsen kanssa ei reissaa samalla tavalla kuin omien, ei häntä komenna, ei häntä osaa lukea, hänelle on vieraskorea, koko ajan täytyy seurata myös äidin esimerkkiä, että ei astu varpaille (tyyliin lupaa jotain, mitä äiti kieltäisi) jne jne jne. Ja koko ajan laittaa kuitenkin joka tilanteessa tietysti sen alaikäisen tarpeet omien edelle, eli ainakaan minä en onnistunut vain lähtemään esim. mielenkiintoiseen kohteeseen itsekseni, vaan jäin odottelemaan, tahtooko teini mukaan tms.

Näitä jotka höpöttää jotain ovien lukkoon laittamisia oman ajan vuoksi ovat minusta vähän sekoja. Ei sitä jätetä missään tilanteessa 12 vuotiasta lukitun oven taakse itsekseen, vaan nimenomaan kyllä etenkin vieraassa paikassa ja maassa lapsen on saatava kulkea ovissa ja tulla huoneeseen aivan silloin kun tahtoo, yöllä ja päivällä.

Minulle lapsen mukanaolo olisi ongelma vaikka lapsi olisi oma. Sellaiset reissut, joihin lapset tulevat mukaan, on eri reissuja ja ne suunnitellaan erikseen. Ei niin, että ensin on tehty suunnitelmat valmiiksi ja sitten yllättäen otetaan matkalle mukaan lapsi.

Vierailija
759/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mies joka priorisoi lapsensa. Kenties hyvä ominaisuus mikäli olet joskus ajatellut lisääntyä hänen kanssaan.

Mutta pohdin tätä asiaa ja jos olisin uuden kumppanin kanssa kohtalaisen tuoreessa suhteessa ja olisin säästänyt henuttelulomaa varten kumppanini kanssa, niin en kyllä lähtisi mikäli toisen lapsi tulisi mukaan. Sen verran mukavuudenhaluinen ja itsekäs olisin. Saa kivittää. Jos sinulla on matkavakuutus, hanki lääkärintodistus ja saat sieltä rahat takaisin.

Vierailija
760/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä menee oma loma pilalle, jos koko ajan pitää tehdä mitä lapsi haluaa. Mietitään ruokapaikkaa, lapsi sanoo että Mäkkäriin, mennään taidenäyttelyyn ja lapsi marisee, miten on tylsää, kävellään ympäri kaupunkia ja lapsi märisee, miten väsyttää. Hotellille viimeistään iltakahdeksalta ja herätys aamuseitsemältä. Muun ajan esiteini kuuntelee korvat höröllään, mitä aikuiset puhuvat. Juuei. Pitäisi olla etukäteen tiedossa, että lapsi tykkää museoista, syö simpukoita ja etanoita ja jaksaa valvoa ja istua pitkään illallisella aikuisten kanssa.

Se 12-vuotias tuskin herää omaehtoisesti seitsemältä, en jaksa uskoa. Aamut ovat yksi haastava juttu reissussa tuo ikäisten kanssa monen muun haastavan jutun lisäksi. Herääminen aamupalalle aamupala-aikaan voi olla hankalaa. Ja jos se aamupala jää väliin, niin sitten ruokailut voi mennä vähän eritahtisiksi. Kyllähän se vaan totta on, että lapsen mukaan reissussa mennään, varsinkin jos ei ole sisarusta/kaveria mukana, niin ei siinä kyllä ns. omaa aikaa ole aikuisille eikä se välttämättä ihan samanlaiselta lomalta tunnu kuin aikuisten loma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme