Kesälomareissu pilalla
Ollaan uuden miesystävän kanssa tavattu viime syksynä ja nyt kesälomalle suunnitteilla ensimmäinen yhteinen lomamatka. Olen innoissani odottanut sitä, että meillä on viikko aikaa nautiskella kaksistaan (loikoilla sängyllä, rakastella, istua hyvässä ravintolassa ja nauttia kuohuviiniä jne).
Nyt yhtäkkiä miehen 12-vuotias tyttö haluaa reissulle mukaan ja mies on sitä mieltä, että tyttö pitää ottaa matkaan. Ymmärrän, että miehelle viikko kiireetöntä lomaa tyttären kanssa on luksusta, mutta itselleni tämä on painajainen. Ei tytössä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kyllähän se nyt meidän lomasuunnitelmat romuttaa, jos huoneessa onkin meidän lisäksi miehen lapsi.
Yritin kauniisti ehdottaa, että ehkä tyttö voisi tehdä jotain muuta isänsä kanssa, mutta tyttö haluaa nimenomaan reissuun ja mies inttää, että olisi ihana ottaa tyttö matkaan mukaan.
Mitä voin tehdä? En todellakaan halua maksaa kallista lomamatkaa ja joutua jakamaan sitä miehen lapsen kanssa
Kommentit (1000)
Vierailija kirjoitti:
Paha äitipuoliko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytön äiti hykertelee tyytyväisenä kun lapsi änkee mukaan. Jos olette alunperin sopineet että matkustatte kahden kesken niin silloin teini ei lähde mukaan, piste. Tuolla tavalla lapsi opetetaan saamaan tahtonsa läpi manipuloimalla ja se että isä lähtee mukaan jokaiseen tytön oikkuun. Isä voi lähteä tyttären kanssa kahdestaan myöhemmin jonnekin matkalle. Nyt oli sitä paitsi tytön äidin viikko josta ei ole kuulemma joustanut aiemmin niin miksi nyt yhtä-äkkiä äidille käy viikon jousto..miettikääpää sitä. Ehkä tämä on alunperin äidin idea koska ei halua että eksällä on uusi elämä eron jälkeen..
Olet säälittävän kitkerä ihminen.
Äiti hykertelee tyytyväisenä luultavasti siksi, että ajattelee lapsensa pääsevän kokemaan ennenkokemattoman kivan reissun! Sellaisia me äidit ollaan.
Vai että manipulointia.. "Oi, olisipa ihanaa lähteä Espanjaan!" -"juu selvä, kyllähän se järjestyy". Aika raskasta manipulointia 12 vuotiaalta, ei ihme, että miesrukka taipui.
Miksei äiti ole tehnyt ulkomaanmatkoja oman lapsensa kanssa aiemmin? Onhan tuossa ollut monta vuotta aikaa.
Mitä jos hänellä ei ole rahaa? Tiedätkö, ettei aivan kaikki suomalaiset lomaile ulkomailla.
Olen itse pienituloinen ja hyvällä budjetoinnilla ulkomaanmatkatkin ovat onnistuneet. Jopa silloin, kun olin työttömänä ja matkalle tuli mukaan kaksi lastani, joiden kulut maksoin yksin.
toistan; mitä jos hänellä ei ole rahaa.
Toistan: aiemmin jo kerrottu että äiti on matkustanut ulkomailla ilman lasta. Eli ei ole halunnut pentua mukaan pilaamaan hyvää reissua.
Äiti on matkustanut ulkomaille ainakin n 1,5-vuotta sitten, jolloin samaan aikaan tyttö oli isänsä kanssa Levillä laskettelemassa. Laskettelu nyt sattuu olemaan heidän molempien rakas harrastus.
Mitenkään en saa tästäkään casea, että äiti ei olisi halunnut lasta mukaan reissuaan pilaamaan
Ap
No ainakin haluat nähdä asiat parhain päin. Älä sitten katkeroidu kun et enää jaksa.
Ap pilaa hyvän exän haukkumisketjun (melkein mistä tahansa saadaan miehen ex-vaimon haukkumisketju, joten kannattaa varmaan vaan siirtyä johonkin toiseen missä ei lytätä jokaista hyvää aloitetta). Mutta noin kokemuksen syvällä rintaäänellä, selvästi, antamasi varoitus on toki paikallaan.
Se mies on lapsensa ainut isä. Sinulle se mies on vain yksi poikaystävä monien muiden mahdollisten joukossa. Mietipä pienessä mielessäsi hetkinen, kummalle teistä tämä mies on tärkeämpi. Jos päädyt kaikesta huolimatta lopulta oikeaan ratkaisuun eli päästät miehen lähtevän lapsensa kanssa viikoksi reissuun, ja jäät itse kotiin. Jos yleistietosi on riittävä, niin tiedät, että vuodessa on vielä 51 viikkoa, jolloin voit makoilla poikaystäväsi kanssa sängyllä, naiskennella ja ryypiskellä kuohuviiniä, ei ehkä arkisin, mutta viikonloppuisin kuitenkin. Vai asuuko lapsi isänsä kanssa pysyvästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytön äiti hykertelee tyytyväisenä kun lapsi änkee mukaan. Jos olette alunperin sopineet että matkustatte kahden kesken niin silloin teini ei lähde mukaan, piste. Tuolla tavalla lapsi opetetaan saamaan tahtonsa läpi manipuloimalla ja se että isä lähtee mukaan jokaiseen tytön oikkuun. Isä voi lähteä tyttären kanssa kahdestaan myöhemmin jonnekin matkalle. Nyt oli sitä paitsi tytön äidin viikko josta ei ole kuulemma joustanut aiemmin niin miksi nyt yhtä-äkkiä äidille käy viikon jousto..miettikääpää sitä. Ehkä tämä on alunperin äidin idea koska ei halua että eksällä on uusi elämä eron jälkeen..
Äiti hykertelee tyytyväisenä luultavasti siksi, että ajattelee lapsensa pääsevän kokemaan ennenkokemattoman kivan reissun! Sellaisia me äidit ollaan.
Vai että manipulointia.. "Oi, olisipa ihanaa lähteä Espanjaan!" -"juu selvä, kyllähän se järjestyy". Aika raskasta manipulointia 12 vuotiaalta, ei ihme, että miesrukka taipui.
Miksei äiti ole tehnyt ulkomaanmatkoja oman lapsensa kanssa aiemmin? Onhan tuossa ollut monta vuotta aikaa.
Mitä jos hänellä ei ole rahaa? Tiedätkö, ettei aivan kaikki suomalaiset lomaile ulkomailla.
Olen itse pienituloinen ja hyvällä budjetoinnilla ulkomaanmatkatkin ovat onnistuneet. Jopa silloin, kun olin työttömänä ja matkalle tuli mukaan kaksi lastani, joiden kulut maksoin yksin.
No onhan lapsella isä, jolla tuntuu olevan rahaa ulkomaanmatkoihin. Miksei hän ole matkustanut lapsensa kanssa tai maksanut, että lapsi pääsee äitinsä kanssa reissuun?
Aloittaja kirjoitti, että miehen ex odottaa uuden miehensä kanssa lasta. Kyllä heillä tuntuu rahaa olevan, kun on varaa hankkia lapsia.
Hahahahahahahahahah, niinhän se just meillä suomessa menee että ennen muuta lisääntyy ne, joilla on siihen omasta takaa varaa :'D
Kyllä. Lisäksi kaikilla on varaa myös ulkomaanmatkailuun, joten linkkaan tämän keskustelun joka ikiseen ruikutusketjuun sähkön/ruoan/polttoaineen/korkojen hinnannousuun; sosiaalitukien riittämättömyyteen sekä hoitajien, opettajien ym vakioruikuttajien palkan pienuuteen liittyen. Niissä kun väitetään, ettei ruokaankaan ole varaa, mutta nyt ymmärrän, että tili on tyhjä kun ensin ostettiin se vuotuinen koko perheen ulkomaanmatka.
Vierailija kirjoitti:
Se mies on lapsensa ainut isä. Sinulle se mies on vain yksi poikaystävä monien muiden mahdollisten joukossa. Mietipä pienessä mielessäsi hetkinen, kummalle teistä tämä mies on tärkeämpi. Jos päädyt kaikesta huolimatta lopulta oikeaan ratkaisuun eli päästät miehen lähtevän lapsensa kanssa viikoksi reissuun, ja jäät itse kotiin. Jos yleistietosi on riittävä, niin tiedät, että vuodessa on vielä 51 viikkoa, jolloin voit makoilla poikaystäväsi kanssa sängyllä, naiskennella ja ryypiskellä kuohuviiniä, ei ehkä arkisin, mutta viikonloppuisin kuitenkin. Vai asuuko lapsi isänsä kanssa pysyvästi?
Lue nyt edes hieman ketjua ennen kuin kommentoit. Nolaat vain itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan: aiemmin jo kerrottu että äiti on matkustanut ulkomailla ilman lasta. Eli ei ole halunnut pentua mukaan pilaamaan hyvää reissua.
Äiti on matkustanut ulkomaille ainakin n 1,5-vuotta sitten, jolloin samaan aikaan tyttö oli isänsä kanssa Levillä laskettelemassa. Laskettelu nyt sattuu olemaan heidän molempien rakas harrastus.
Mitenkään en saa tästäkään casea, että äiti ei olisi halunnut lasta mukaan reissuaan pilaamaan
Ap
Äiti olisi voinut varata lomamatkan jollekin muulle viikolle, niin lapsi olisi päässyt mukaan. Silloin lapsi olisi saanut isän kanssa lasketteluviikon ja äidin kanssa ulkomaanloman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan lapsella isä, jolla tuntuu olevan rahaa ulkomaanmatkoihin. Miksei hän ole matkustanut lapsensa kanssa tai maksanut, että lapsi pääsee äitinsä kanssa reissuun?
Aloittaja kirjoitti, että miehen ex odottaa uuden miehensä kanssa lasta. Kyllä heillä tuntuu rahaa olevan, kun on varaa hankkia lapsia.
Hahahahahahahahahah, niinhän se just meillä suomessa menee että ennen muuta lisääntyy ne, joilla on siihen omasta takaa varaa :'D
Kyllä. Lisäksi kaikilla on varaa myös ulkomaanmatkailuun, joten linkkaan tämän keskustelun joka ikiseen ruikutusketjuun sähkön/ruoan/polttoaineen/korkojen hinnannousuun; sosiaalitukien riittämättömyyteen sekä hoitajien, opettajien ym vakioruikuttajien palkan pienuuteen liittyen. Niissä kun väitetään, ettei ruokaankaan ole varaa, mutta nyt ymmärrän, että tili on tyhjä kun ensin ostettiin se vuotuinen koko perheen ulkomaanmatka.
Typerys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys.
Kiitos tästä arvokkaasta näkökulmasta ja täysin vastaanlaittamattomasta argumentista aiheeseen liittyen.
-> lapsen äiti on kauhea, sabotoiva, onnellisen parin asioihin manipulatiivisesti selän takana sekaantuva, kauhu-ex ja tätä päätelmää haastavat argumentit on kaikki ihan tyhmiä.
Ap myös, ihan tyhmä, kun ei älynnyt vielä haukkua sitä riivinrautaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan tämä loma suunniteltiin alunperin äitiviikolle, koska viikkojen vaihtaminen ei ole KOSKAAN tullut kyseeseen heidän 6 vuotta sitten tapahtuneen eron jälkeen. Joka loma jne on menty sovitulla vuoroviikkosysteemillä. Joten piti olla ihan selvä juttu, että sillä viikolla lähdetään kaksistaan. Ja nyt yllättäen ex:lle on ihan ok, että lapsi lähtee sillä viikolla meidän kanssa lomamatkalle.
Myöskään lomakohde ei ole suunniteltu teiniä ajatellen vaan valittu nimenomaan kahdelle aikuiselle sopivaksi.
Myös loman ohjelmaa alustavasti suunniteltu nimenomaan meidän mielenkiinnonkohteiden mukaisesti.
Puhumattakaan siitä, että me kaksistaan tykkäisimme istua pitkään kolmen ruokalajin illallisella. Istuksella huoneessa olevassa kylpyammeessa kuohuviinilasin kanssa jne. Ja kyllä, rakastella kaikessa rauhassa juuri silloin kun haluamme
Ei tällaiset onnistu, kun tyttö on mukana matkassa.
Mies ei ole yksinään lapsensa kanssa ulkomaille halunnut matkustaa, kun on aika huono kielitaito ja siten myöskään tytär ei ole päässyt isänsä kanssa ulkomaanreissulle moneen vuoteen (kotimaassa ovat kyllä reissanneet). Joten ymmärrän, että tytöstä olisi ihana päästä reissuun.Mies lupaili, että hyvittää tämän pettymyksen viemällä minut sitten syksyllä vaikka johonkin kylpylään/risteilylle tms ja maksaa koko reissun. Mutta ei se tätä pettymystä kokonaan pois vie
Ap
Älä suostu tuohon. Joko menette miehen kanssa alkuperäisen suunnitelman mukaan tai mies ja lapsi menevät kaksistaan. Jolloin tosin lapsi (ja ex) nauttivat suuresti päästessään valta-asemallaan jyräämään sinut. Jos lähdet miehelle tulkiksi ja osallistumaan lapsen hoitoon (turha nähdä unta, ettei vastuu ainakin osittain valuisi sinulle kohteessa), se on vain pään avaus sinun alisteiselle asemallesi tulevaisuudessa. Jos on äidin viikko ja äiti ei ole tähän asti halunnut äitiviikolla joustaa, silloin ei jousteta nytkään.
Ihan turha tulla tähän kommenttiin kommentoimaan ikäviä, olen itse uusperheen 3 + 2 äiti, lapset nyt jo aikuisia ja todella ymmärrän uusperheen dynamiikan.
Kokemus ei tee susta oikeintekijää. Kuspäiseltä vaikutat.
Voi kiitos tittelistä. Minä taidan meistä olla kuitenkin sellainen, joka on saanut jo aika pitkän aikaa, yli kaksikymmentä vuotta, uusperhehimmelin toimimaan. Minulla on mieheni lapsiin hyvät välit ja minun lapsillani mieheeni.
Paljon uusperheiden ongelmista aiheuttaa miehen selkärangattomuus ja toisinaan myös itsekkyys. Homma on juuri kuten tuossa kuvailtiin. Elän itsekin uusperheen tapaisessa, miehen lapsi nyt jo aikuinen ja meillä lapsia myös. Meillä mies hyvitteli poikaa erosta ja yritti saada multa kysymättä muuttamaan kokonaan meille. Muun muassa. Varmaan ex olisi kiljunut riemusta.
on täällä kyllä kummaa porukkaa.
Kiljua riemusta kun oma lapsi muuttaa kokonaan muualle asumaan. Ilmeisesti itse toivoisit lastesi tekevän niin.
Miksi te ihmiset teette niitä lapsia? Samasta syystä varmaan kun hankitte velkavekselillä pakettitalon ja kaksi toyotaa sekä noutajan.
Meillä ainakin riemusta kiljuen ex käyttää kaikki mahdollisuudet siihen, että lapset ovat meillä. Jatkuvasti jotain "menoja" joihin lapset ei voi osallistua ja ne on meillä sovittuun nähden ylimääräisiä öitä. Käytti myös omien sukulaisten lisäksi miehen sukulaisia lapsenvahteina joka viikonloppu, kunnes tein siitä lopun. Eli eipä juuri tunnu haluavan olla lastensa kanssa..
Jep, yhä, miksi ihmeessä ihmiset tekee niitä lapsia in the first place.
Vähän jäi myös hämmästyttämään miksi sinä "teet lopun" miehen sukulaisten toimimiseen lapsenvahtina, siis sukulaisten jotka eivät ole sinun ja lasten jotka eivät nekään ole sinun.
Koska mieskään ei koskan tiennyt että ovat olleet vaikka mummolassa. Sitten lapset tulee tänne ja kertoo mummolaviikonlopusta ja täällä lapset itkee että miksi he eivät päässeet mummolleen.. Mies ei osaa sanoa äidilleen mitään kriittistä vaikka oli kanssani samaa mieltä, mutta miehen äiti oli oikein ymmärtäväinen asian suhteen ja hän oli hieman ärtynyt siitä ettei meille oltu näistä hoitokuvioista etukäteen edes eksä kertonut. Miehen vanhemmille kaikki lapsenlapset ovat tasa-arvoisia.
Toisaalta miehen vanhemmat ovat myös osa meidän tukiverkkoa, ja jos meidän pitää päästä jonnekkin, ovat he meidän apuna. Ei paljon kehtaa itse pyytää, jos eksä on juuri pari edellistä omaa viikonloppuaan jo kiikuttanut lapset heille. Eksällä kuitenkin on omat vanhemmat sekä sisarukset, joten ei ole mitenkään tyhjän päällä ilman omaa tukiverkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ette ilmeisesti asu yhdessä? Ei kannata muuttaakaan ennen kuin tuo muksu on aikuinen. Tai no, itse en ees jatkaisi suhdetta.
Emme asu vielä yhdessä
Ja yhteinen aika välillä vähän vähissä, kun meillä molemmilla työ, harrastukset ym vie aikaa.
Ja sitten joka toinen viikko mies menee tyttären aikataulujen mukaan
Viikko kiireetöntä yhteistä aikaa oli varmaan se, mitä eniten odotinAp
Jep, tämän takia en suostu deittailemaan vuoroviikko-isiä. Joka toinen viikko sut penkitetään odottamaan, kun mies on perheensä kanssa.
Elin 3 vuotta uusperheenä. Olen järjestelmällinen ja hallitsen ajankäyttöni sekä pysyn sovitussa. En vaan jaksanut enää sitä, että mikä vaan saattoi muuttua miten ja milloin vaan, kun miehen lapsi tai eksä jotain hoksasi. Mies oli täysi tossu, joka luuli, että lapsen kaikkien toiveiden täyttäminen ja lapsen mielihalujen mukaan hyppiminen oli sitä rakkautta.
Kun aloin seurustelemaan exäni kanssa niin puhuimme että kyllähän sitä pitää olla sitä "parisuhdeaikaa" myös, kuviossa kun oli hänen lapsensa edellisestä suhteesta. Näin olikin alkuun, kävimme yhden ihanan lomareissun yhdessä, mutta siihenpä se sitten jäi. Jatkossa hän automaattisesti edellytti että "matkustamme perheenä". Jossain kohtaa en saanut edes treffi-iltaa meille järkättyä, kun "lapsi halusi myös mukaan/ lapsi haluaa myös nähdä tuon elokuvan".
Jälkikäteen mietittynä olisi pitänyt tajuta pitää omista rajoista paremmin kiinni. Se olisi toki voinut siinä kohtaa harmittaa exää, mutta olisi voinut kuitenkin pelastaa meidän suhteen.
Suosittelenkin sinulle Ap että pidät jo nyt rajoista kiinni. Tarvitsette myös sitä kahdenkeskistä aikaa!
Eipä kai tuosta voi oikein kieltäytyäkään. jos haluaa jatkaa suhdetta mieheen.
Ymmärrän kyllä, että harmittaa. Reissusta voi kuitenkin tulla ihan mukava tytönkin ollessa mukana,
hän ei kuitenkaan ole mikään pikkulapsi enää.
Kerro aloittaja mitä päätät reissun suhteen, kiinnostaa :)
Vierailija kirjoitti:
Sitä me olemme juuri neuvoneet, että ap:n ei missään tapauksessa pidä lähteä matkalle, vaan miehen pitää mennä kahdestaan lapsen kanssa.
Ongelma vain on, että se mies ei uskalla mennä kahdestaan lapsen kanssa ja siksi oli ensin huijannut ap:n matkalle lupaamalla kahdenkeskisen aikuisen matkan ja vasta jälkikäteen alkoi puhua lapsen ottamisesta mukaan. Eli mies on surkea rätti, joka ei edes etsi tai ole vslmis oikeaan parisuhteeseen, vaan etsii epätoivoisesti åitihahmoa itselleen ja lapselleen. Kukaan normaali nainen ei sellaiseen halua ryhtyä ja siksi ap:n kannattaa pikimmin irtaantua tuosta kuviosta.
Toinen ongelma, joka koskee vain miestä itseään, on että mies tulee jäämään yksin tästä syystä. Hän ei ole vielä 6 vuodessakaan löytänyt uutta vakituista naisystävää ja epäilemättä juuri näistä syistä. Eivät naiset halua sellaiseen sekaantua ja heittää pois omaa elämäänsä vieraiden lasten takia. Vähän sääliksi käy miestä, mutta ei voi mitään, kun itse hänen pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni.
Olet muuten itse ilmeisesti ex-vaimo ja ethalua, että miehesi tapailee uusia naisia. Uteliaisuudesta - onko sinulla itselläsi ollut eron jälkeen koskaan miessuhteita ja seksiä? Kumpi päätti erosta ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys.
Kiitos tästä arvokkaasta näkökulmasta ja täysin vastaanlaittamattomasta argumentista aiheeseen liittyen.
-> lapsen äiti on kauhea, sabotoiva, onnellisen parin asioihin manipulatiivisesti selän takana sekaantuva, kauhu-ex ja tätä päätelmää haastavat argumentit on kaikki ihan tyhmiä.
Ap myös, ihan tyhmä, kun ei älynnyt vielä haukkua sitä riivinrautaa.
Mua naurattaa. Mun exän nykyinen voisi hyvi olla täällä vauhdissa, haukkumassa miehensä kamalaa exää, tai no, miesten exiä yleensä. Nyt on vaan niin et hän on itse myös jonkun ex, eikä sielt suunnalta ole niin kovin kaunista palautetta kuulunut siitä kuin lasten asioiden järjestelyt tämän kanssa sujuu.
Eiks oo kumma kuin joillekin ihmisille sattuu pelkästään hankalia tyyppejä kohdalle kaikkialla.
Itse olisin jättänyt tällaisen reissuun väliin ja käyttänyt rahani johonkin mukavaan. Ei tuollaista vaan voi tehdä toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olette jo alunperin halunneet matkalta vähän eri asioita. Jos mies olisi halunnut nimenomaan kahdenkeskiselle romanttiselle lomalle niin tuskin hän olisi innossaan ottamassa tyttöä mukaan.
Ties vaikka ukko olisi ihan itse mennyt ehdottamaan likalleen, että tuletko mukaan. Hänestä kun on varmaan kiva, että on uusi eukko sekä tytär mukana, mutta taas kumpikin, eukko että tytär, haluaisi että sitä toista ei olisi. Tyttölapset ovat erityisen mustasukkaisia isistään uusille naisystäville.
En lähtisi tuollaiseen reissuun. Rimpsessa saisi varmaan päättää kaikki mitä reissussa tehdäänkin.
jotenkin osaan ajatella tälläisissä tilanteissa sitä lastakin. Että mitä ihmettä miettii, kun ei tunnu enää sopivan perheeseensä, kun tuli isin uus nainen kuvioihin. Mennään uuden naisen ehdoilla: jos hän ei halua lasta jonnekin ,lapsi ei tule. Isi ja lapsi oli ennen perhe. Mutta joo, ymmärrän kyllä senkin, et voi haluta kahdenkeskistä aikaa, mutta kun jommalla kummalla on lapsia entuudestaan, niin pitää ottaa se huomioon, ei voi olla itsekäs. Lapset tosiaan erotilanteissa on niitä pelinappuloita.
Nämä ovat olleet erossa 6 vuotta. Ei siis olla enää missään erotilanteessa - ellei sitten lasketa, että exälle ja lapselle erotilanne on aina akuutti ja siihen voidaan vedota, oli siitä erosta sitten miten monta vuosikymmentä hyvänsä.
Lapselle tuollaiset mullistukset elämässä ovat aina enemmän tai vähemmän akuutteja! Lapsihan tilanteessa joutuu vasten omaa tahtoaan sopeutumaan sopeutumasta päästyään!
Ihmettelen suuresti tätä yleistä uskomusta jostain ex-naisien surkeasta vuosia kestävästä ruikutuksesta sen kultakimpaleen perään, jonka itse noin 80% todennäköisyydellä jättivät :'D
Ymmärrän, että toisen roska on usein toisen aarre ja voin kunnioittaa tätä. Tämähän on vain positiivinen asia, että jätetyllekin se uusi rakkaus löytyy. Mutta voin vakuuttaa, että esim minulla lähes ainoa mielenkiinto exäni tekemisiin liittyy lasten etuun. Suurin osa asioista mitä teen tai jätän tekemättä liittyy puhtaasti lasteni etuun. En halua sitä sinun kaljuuntuvaa ja alkoholisoituvaa kaljamahaasi yhtään sen enempää kuin halusin silloin kun ihan itse pakkasin laukkuni ja lähdin, rentoudu hyvä nainen.
Olen ollut naimisissa jo lähes neljäkymmentä vuotta ja yhteiset lapsemme ovat jo maailmalla.
En tiedä, mistä tilanteista puhut, etkä taida tietää itsekään, mutta jos erosta on kulunut - kuten tässä tapauksessa on - jo 6 vuotta, kyllä se on molempien vanhempien asia järjestää asiat siten, että lapsen elämässä ei yksi ulkomaanmatka ole akuutti mullistus ja elämänsä jatkuvaa sopeutumista.
Mutta tätähän ei teille voimaantuneille lastensa parasta aina ajatteleville eronneille naisille saa sanoa, teillä kun joka asiassa on se lapsen etu niin vahvasti aina mielessä, vaikka vierestä ei todellakaan siltä näytä.
Niin. Erosta taitaa meillä olla se 7 vuotta ja kyllähän tilanne on elänyt koko ajan. On tullut erilleen muutot, isän seurustelukumppani johon tutustuttiin, sitten ero hänestä, mun kumppani, pari muuttoa minun kanssa, isän uusi kumppani joka muutti perheineen heidän taloon. Isoisä kuoli siinä sivussa, koulut vaihtuivat. Ja nyt suhde isään on ollut viilenemässä jo viimeisen muutaman vuotta. Kaikki näistä lapsesta riippumattomia tilanteita. Olen ihan todella pahoillani jos miehen kumppania harmittaa, että lapseni on pitänyt ottaa monessa kohtaa jollain muotoa huomioon, kun sen voimaantunut äitinsä kerran niin vaatii. Muutenhan ei kai olisi otettu(?)
Elämässä tilanteet elää ja isovanhemmatkin kuolee. Juuri tämä oli pointtini. Mutta jos katsot listaasi, oikeastaan näistä muutoksista ei monikaan ole sellainen, johon eksäsi edes on voinut vaikuttaa. Sinähän sen eronkin otit, joka aiheutti erilleen muutot, olet myös päättänyt pari kertaa muuttaa, minkä vuoksi erilleen muuton lisäksi on tullut lisää koulujen vaihtoja, sinulle tuli uusi kumppanikin.
Tietty isän seurustelukumppanit, heidän vaihtonsa ja muuttonsa ovat eksän kontolla. Isoisän kuolemasta ei varmaan syytetä ketään.
Mutta jos huomaat, sinä olet elänyt elämääsi eteenpäin aivan samalla tavalla kuin eksäkin. Nyt teidän asianne on edelleen pohtia, miksi sellainen tilanne, että lapsi ei pääse mukaan matkalle, joka on sovittu olevan aikuisten matka, on akuutti mullistus. Ei sen vaan pitäisi olla.
Niin? Olenko väittänyt että exäni olisi noihin tilanteisiin voinut vaikuttaa sen enempää kuin minäkään? Sanon kuitenkin, että kaikki nämä tilanteet, etenkin yhteisvaikutukseltaan, ovat sellaisia joihin molempien vanhempien tulee reagoida ja huomioida lapsen ehkäpä kasvaneet huomion tarpeet. Oikea tapa huomioida ei ole se, että isä lopettaa harrastamasta lapsen kanssa mitään yhdessä mitä aiemmin ovat harrastaneet. Ei tule lapsen mukaan enää edes potkimaan pihalle palloa. Uuden rouvan huomiontarve on ilmeisesti kriittisempi.
Eri, mutta miten tämä nyt liittyy apn tilanteeseen? Kummallinen ja ärsyttävä tämä tapa, että toisten ketjuja käytetään oman asian höösäämiseen ja tullaan kertomaan meillämeillämuttakunmeillä vaikka se ei liity asiaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö matkaa ole vielä maksettu? Lapsiaan voi sitten mennä sinun varauksella.
No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.
Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.
Jos reissu on lapsen äitiviikolla, niin lasta ei TODELLAKAAN otet mukaan.
Sinulla on myös oikeus näkökulmaasi. Tämä asia ei ole mikään mitäsotitlapsellisenmiehen, vaan kysymys on sopimuksista. Jos olette sopineet lähtevänne kaksistaan, niin sitten lähdette. Kukaan ei saa änkeä teidän väliinne sotkemaan sitä. Ei edes oma lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olette jo alunperin halunneet matkalta vähän eri asioita. Jos mies olisi halunnut nimenomaan kahdenkeskiselle romanttiselle lomalle niin tuskin hän olisi innossaan ottamassa tyttöä mukaan.
Ties vaikka ukko olisi ihan itse mennyt ehdottamaan likalleen, että tuletko mukaan. Hänestä kun on varmaan kiva, että on uusi eukko sekä tytär mukana, mutta taas kumpikin, eukko että tytär, haluaisi että sitä toista ei olisi. Tyttölapset ovat erityisen mustasukkaisia isistään uusille naisystäville.
En lähtisi tuollaiseen reissuun. Rimpsessa saisi varmaan päättää kaikki mitä reissussa tehdäänkin.
jotenkin osaan ajatella tälläisissä tilanteissa sitä lastakin. Että mitä ihmettä miettii, kun ei tunnu enää sopivan perheeseensä, kun tuli isin uus nainen kuvioihin. Mennään uuden naisen ehdoilla: jos hän ei halua lasta jonnekin ,lapsi ei tule. Isi ja lapsi oli ennen perhe. Mutta joo, ymmärrän kyllä senkin, et voi haluta kahdenkeskistä aikaa, mutta kun jommalla kummalla on lapsia entuudestaan, niin pitää ottaa se huomioon, ei voi olla itsekäs. Lapset tosiaan erotilanteissa on niitä pelinappuloita.
Nämä ovat olleet erossa 6 vuotta. Ei siis olla enää missään erotilanteessa - ellei sitten lasketa, että exälle ja lapselle erotilanne on aina akuutti ja siihen voidaan vedota, oli siitä erosta sitten miten monta vuosikymmentä hyvänsä.
Lapselle tuollaiset mullistukset elämässä ovat aina enemmän tai vähemmän akuutteja! Lapsihan tilanteessa joutuu vasten omaa tahtoaan sopeutumaan sopeutumasta päästyään!
Ihmettelen suuresti tätä yleistä uskomusta jostain ex-naisien surkeasta vuosia kestävästä ruikutuksesta sen kultakimpaleen perään, jonka itse noin 80% todennäköisyydellä jättivät :'D
Ymmärrän, että toisen roska on usein toisen aarre ja voin kunnioittaa tätä. Tämähän on vain positiivinen asia, että jätetyllekin se uusi rakkaus löytyy. Mutta voin vakuuttaa, että esim minulla lähes ainoa mielenkiinto exäni tekemisiin liittyy lasten etuun. Suurin osa asioista mitä teen tai jätän tekemättä liittyy puhtaasti lasteni etuun. En halua sitä sinun kaljuuntuvaa ja alkoholisoituvaa kaljamahaasi yhtään sen enempää kuin halusin silloin kun ihan itse pakkasin laukkuni ja lähdin, rentoudu hyvä nainen.
Olen ollut naimisissa jo lähes neljäkymmentä vuotta ja yhteiset lapsemme ovat jo maailmalla.
En tiedä, mistä tilanteista puhut, etkä taida tietää itsekään, mutta jos erosta on kulunut - kuten tässä tapauksessa on - jo 6 vuotta, kyllä se on molempien vanhempien asia järjestää asiat siten, että lapsen elämässä ei yksi ulkomaanmatka ole akuutti mullistus ja elämänsä jatkuvaa sopeutumista.
Mutta tätähän ei teille voimaantuneille lastensa parasta aina ajatteleville eronneille naisille saa sanoa, teillä kun joka asiassa on se lapsen etu niin vahvasti aina mielessä, vaikka vierestä ei todellakaan siltä näytä.
Niin. Erosta taitaa meillä olla se 7 vuotta ja kyllähän tilanne on elänyt koko ajan. On tullut erilleen muutot, isän seurustelukumppani johon tutustuttiin, sitten ero hänestä, mun kumppani, pari muuttoa minun kanssa, isän uusi kumppani joka muutti perheineen heidän taloon. Isoisä kuoli siinä sivussa, koulut vaihtuivat. Ja nyt suhde isään on ollut viilenemässä jo viimeisen muutaman vuotta. Kaikki näistä lapsesta riippumattomia tilanteita. Olen ihan todella pahoillani jos miehen kumppania harmittaa, että lapseni on pitänyt ottaa monessa kohtaa jollain muotoa huomioon, kun sen voimaantunut äitinsä kerran niin vaatii. Muutenhan ei kai olisi otettu(?)
Elämässä tilanteet elää ja isovanhemmatkin kuolee. Juuri tämä oli pointtini. Mutta jos katsot listaasi, oikeastaan näistä muutoksista ei monikaan ole sellainen, johon eksäsi edes on voinut vaikuttaa. Sinähän sen eronkin otit, joka aiheutti erilleen muutot, olet myös päättänyt pari kertaa muuttaa, minkä vuoksi erilleen muuton lisäksi on tullut lisää koulujen vaihtoja, sinulle tuli uusi kumppanikin.
Tietty isän seurustelukumppanit, heidän vaihtonsa ja muuttonsa ovat eksän kontolla. Isoisän kuolemasta ei varmaan syytetä ketään.
Mutta jos huomaat, sinä olet elänyt elämääsi eteenpäin aivan samalla tavalla kuin eksäkin. Nyt teidän asianne on edelleen pohtia, miksi sellainen tilanne, että lapsi ei pääse mukaan matkalle, joka on sovittu olevan aikuisten matka, on akuutti mullistus. Ei sen vaan pitäisi olla.
Niin? Olenko väittänyt että exäni olisi noihin tilanteisiin voinut vaikuttaa sen enempää kuin minäkään? Sanon kuitenkin, että kaikki nämä tilanteet, etenkin yhteisvaikutukseltaan, ovat sellaisia joihin molempien vanhempien tulee reagoida ja huomioida lapsen ehkäpä kasvaneet huomion tarpeet. Oikea tapa huomioida ei ole se, että isä lopettaa harrastamasta lapsen kanssa mitään yhdessä mitä aiemmin ovat harrastaneet. Ei tule lapsen mukaan enää edes potkimaan pihalle palloa. Uuden rouvan huomiontarve on ilmeisesti kriittisempi.
Eri, mutta miten tämä nyt liittyy apn tilanteeseen? Kummallinen ja ärsyttävä tämä tapa, että toisten ketjuja käytetään oman asian höösäämiseen ja tullaan kertomaan meillämeillämuttakunmeillä vaikka se ei liity asiaan mitenkään.
Jos luet ketjua taaksepäin niin kommentissa oli kyse siitä tuleeko aloittajan ymmärtää seurustelukumppaninsa tarve ottaa lapsensa tarpeet erityisesti huomioon kun lapsen vanhemmat ovat eronneet. Tai tarkemmin oikeastaan siitä, että joku kirjoittaja oli sympannut tilannetta hieman tämän lapsen katsantokannasta lähtien.
Usein on niin, että yhdessä tarinassa on yhtä monta näkökulmaa kuin on osallisia. Viisaus löytyy varmaan sieltä jostain kompromissin tasolta sitten (kun nyt kerran tuli jo mokattua ja luvattua lapselle itsevaltaisesti ja vähän puolihuolimattomasti jotain mitä kaikki osapuolet eivät haluaisi pitää).
Jos ette ole valmiita joustamaan, jos ette ymmärrä isyyttä ja äitiyttä, lasta ja nuoruutta, niin pysykää erossa suhteista, joilla ennestään lapsia. Älkää alkako edes tapaamaan ihmistä, jolla jo lapsi tai lapsia. Se vaatii paljon suhteen toiselta osapuolelta ja kaikista einsiihen todellakaan ole. Valitkaa lapsettomia mies- , naisystäviä, jos kantti ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä me olemme juuri neuvoneet, että ap:n ei missään tapauksessa pidä lähteä matkalle, vaan miehen pitää mennä kahdestaan lapsen kanssa.
Ongelma vain on, että se mies ei uskalla mennä kahdestaan lapsen kanssa ja siksi oli ensin huijannut ap:n matkalle lupaamalla kahdenkeskisen aikuisen matkan ja vasta jälkikäteen alkoi puhua lapsen ottamisesta mukaan. Eli mies on surkea rätti, joka ei edes etsi tai ole vslmis oikeaan parisuhteeseen, vaan etsii epätoivoisesti åitihahmoa itselleen ja lapselleen. Kukaan normaali nainen ei sellaiseen halua ryhtyä ja siksi ap:n kannattaa pikimmin irtaantua tuosta kuviosta.
Toinen ongelma, joka koskee vain miestä itseään, on että mies tulee jäämään yksin tästä syystä. Hän ei ole vielä 6 vuodessakaan löytänyt uutta vakituista naisystävää ja epäilemättä juuri näistä syistä. Eivät naiset halua sellaiseen sekaantua ja heittää pois omaa elämäänsä vieraiden lasten takia. Vähän sääliksi käy miestä, mutta ei voi mitään, kun itse hänen pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni.
Olet muuten itse ilmeisesti ex-vaimo ja ethalua, että miehesi tapailee uusia naisia. Uteliaisuudesta - onko sinulla itselläsi ollut eron jälkeen koskaan miessuhteita ja seksiä? Kumpi päätti erosta ja miksi?
muuten samaa mieltä, mutta viimeinen kappale meni taas projektion puolelle ja reilusti.
En tunne yhtäkään eronnutta äitiä joka ei toivoisi exälleen uutta kumppania. Miehet on vähän, hmm, luotettavampia kasvatuskumppaneita kun heillä on nainen rinnallaan kuin yksin. Poikkeuksiakin ehkä on.
No ainakin haluat nähdä asiat parhain päin. Älä sitten katkeroidu kun et enää jaksa.