Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Määräämis tapa. Kommunikointi ja yhteistyö ei onnistu. Luottamus puuttuu. Ja ennenkaikkea tahto puuttuu.
Neuvostoliiton, Kiinan ja Vietnamin liput on nyt ainakin punasia lippuja. Varmaan jollain lippukeräilijällä on tommosia.
Toisen seurassa ei voi olla oma itsensä on jo iso red fläg, loukkaantuu helposti, erilaiset elämänarvot.
Vierailija kirjoitti:
Raivokohtauksia ja kiukuttelua ihme pikkuasioista, en kuitenkaan noteerannut ja yllättäen ne siitä sitten paheni jolloin sain tarpeekseni ja suhde oli kokonaisuudessaan muutamassa kuukaudessa taputeltu.
Oliko mössöä ja taputtelua? Oliko intohimoa?
Söikö räkää, piereskelikö avoimesti ja poksautteli haisevia finnejä korvantaustoista?
Vierailija kirjoitti:
Jos nimi on Jere, JUOKSE!
Tai Aaron
Vierailija kirjoitti:
Toisen seurassa ei voi olla oma itsensä on jo iso red fläg, loukkaantuu helposti, erilaiset elämänarvot.
Tämä että ei voi olla oma itsensä, ja ei edes tajua miksi toisen mielestä se on outoa. Selvisi, että veti ihmeellistä kivan ja menestyvän tyypin roolia, koska se oma itsensä oli täysi sekopää, epävarma, mustasukkainen, epävakaa kilahtelija. Muiden edessä taas ihan muuta. Luuli että kaikki vetää jotain roolia, ja että on ihan normaalia olla kotona vähän erilainen. Kyllä, ehkä vähän vaikka rennompi, muttei täysi sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliiton, Kiinan ja Vietnamin liput on nyt ainakin punasia lippuja. Varmaan jollain lippukeräilijällä on tommosia.
Isävitsisi ei onnistunut olemaan hauska
Kyttää whats apissa milloin heräät jne. On siellä koko ajan.
Emotionaalinen vastuuttaminen. Parikin eri ukkoa yritti vedota empatiaani ja väittää, että olen ainut ystävä kenelle he voivat avautua, ja muuten ovat aivan yksin. Molemmat olin ehtinyt tuntea kaksi viikkoa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isävitsisi ei onnistunut olemaan hauska
Minä vähän hymyilin.
Vierailija kirjoitti:
Emotionaalinen vastuuttaminen. Parikin eri ukkoa yritti vedota empatiaani ja väittää, että olen ainut ystävä kenelle he voivat avautua, ja muuten ovat aivan yksin. Molemmat olin ehtinyt tuntea kaksi viikkoa. :D
No eipä ole ihmekään jos noilla ukoilla ei kavereita ole. Miten lapsellisia voivat olla jotkut aikuiset ihmiset?! Kukaan ei ole vastuussa toisen mielenliikkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Tapaili mua vaan saadakseen seksiä. Ällöttävää! Ihan kuin olisin joku esine jota voi noin vain käyttää. Katsoin aikani ja kuvittelin että suhde muuttuisi normaaliksi parisuhteeksi jota minulle kyllä lupailtiin. Mutta mikään ei muuttunut. Meni vaan pahemmaksi. En voinut suostua tuohon. Jotain itsekunnioitusta naisena minussa täytyy olla. Mies meni sit ja löysi heti uuden hyväksikäytettävän empaatikon joka aluksi uskoo ne jutut niin kuin minäkin uskoin.
Miksi suostuit seksiin kun tajusit homman kuitenkin heti. Itsekunniotusta ei ollut alussakaan, koska suostuit kun luulit sillä konstin saavasi hänet jäämään. Mies kyllä jää jos on kiinnostunut, sen kyllä huomaa. Seksillä ei saa itselleen kuin joksikin aikaa tai juuri noin, että toinen ottaa käyttöön halutessaan. Se ei muutu jos jo alussa toimii ällöttävästi. Alussahan juuri pitäisi olla huomaavainen ja toista kunnioittava.
Monet näistä muistakin alun myrkyistä ovat niin selkeitä, että miten ihmeessä suhde on ylipäätään jatkunut yhden tai muutaman tapaamisen jälkeen. Kuten joku sanoikin, omaakin vastuuta ihmisellä pitää olla. Sen ymmärrän, kun jotkut osaavat olla niin taitavia, että vasta pikkuhiljaa tulee myrkyllisiä juttuja esiin. Ovat alussa ihan mukavia ja ns. normaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tulossa häätö.
Yhteenmuutto-toive.
Vuoden vuokravelat.
Vedätys Kela:lta asumistukea tältä ko vuokra-ajalta.
Ehkä nisti. Hullu.
Kosiminen sekopäissään.
Raha-ym muissa asioissa huijaaminen ja valehteleminen.
Laihtuminen luurangoksi.
Halusit siis seurustella luurangon kanssa? Ei vaan, mutta nämä kaikki ovat niin selviä varoitusmerkkejä, että pitää olla umpisokea jos näiden ilmettyä sen jälkeen enää haluaa edes tavata yhtään kertaa.
Äiti oli aina tärkein ja äidille ei koskaan saa sanoa vastaan. Äiti saa sanoa ja tehdä mitä haluaa.
Parin ekan tapaamisen jälkeen ei kyenny enää kontrolloimaan itseään, vaan kuolasi jokaisen naisen perään. Myöhemmin sain kuulla, että tämä ruskeasilmä Clooneyn näköinen adonis sai kokeilla lähes kaikkia.
Hän olikin ällöttävä suomalainen mies.
Punaisia lippuja joita huomasin hänessä oli että hän koko ajan oli aivan maassa eikä millään sitten jaksanut munkaan kuulumisia kuulla. Autoin häntä joka asian kanssa ja lopulta huomasin eräänä päivänä hänet exänsä kanssa selkeästi romanttisissa merkeissä. Eipä tässä muuta otin heistä kuvat ja kysyin tätä treffeille. Sanoi joo jonka jälkeen lähetin kuvat ja tokaisin enpä taida tulla. Käsittämätöntä että käyttää minua hyväkseen sillä lailla että kerjää minulta apua ongelmiinsa.
Lähes kymmenen vuoden ikäero (olin 17), jatkuva öisin soittelu (etäsuhde) ja mustasukkaisuus, love bombing ja toisena hetkenä ilkeä, kohteli huonosti palveluhenkilökuntaa. Kerskailu ties mistä, vaikka hänellä ei ollut koulutusta lukion jälkeen ja teki pätkäduuneja. Suhde kesti alle puoli vuotta ja senkin ajan etäsuhteen takia.
Olimme viettäneet ensimmäisiä viikkoja 24/7 yhdessä. Mies meni omaan kotiinsa pesemään pyykkiä, ja loukkaantui kun en pyytänyt häntä siksi yöksi luokseni.
Olimme tulossa kaupasta, ja kaupan ulkopuolella oli marjamyyjä. Mies pohti, pitäisikö hänen ostaa mustikoita pakastimeen, ja loukkaantui kun en osannut päättää asiaa hänen puolestaan.
Tulin kaupungilta hänen kotiinsa, hän oli loukkaantunut kun minulla oli kestänyt niin kauan, kaverinsa odottivat jo meitä ruokaravintolan terassilla. Minulle ei tästä sovitusta tapaamisesta ollut kerrottu mitään.
Tällaisia pieniä asioita, mutta suhteesta tuli sittemmin kunnon paskamyrsky. Onneksi se on viimein ohi 🙏