Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun nykyinen suhde kun alkoi niin mietin että onko tää nyt liian hyvää ollakseen totta. Kaikki meni vaan niin luontevasti ja joo, nopeasti. Rakastuttiin ja se myös ääneen sanottiin tosi varhain. Silloin mä mietin että onkohan tässä joku koira haudattuna, mutta päätin silti heittäytyä, koska itselleni ei sellaista ollut koskaan tapahtunut.
Ehkä nyt kaksi vuotta myöhemmin uskallan jo sanoa että kyllä se totta oli. Ja edelleen rakastetaan, ja sanotaan se, joka päivä.
Joskus se on totta eikä liian hyvää ollakseen sitä.
Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Minun exäni joka vannoi rakkauttaan liian aikaisin, paljastui hulluksi vasta viidentenä seurusteluvuotena. Silloin alkoi salaisuudet paljastua ja sitä mukaan todellinen luonne.
Alapeukutin ihan tuon asenteen vuoksi. Kyllä suurin osa hulluista tiputtaa sen naamionsa paljon nopeammin. Olisi sekin hulluutta vain koko ajan odottaa jotain katastrofia, josta ei ole mitään viitettä ja jota ei todennäköisesti koskaan ole edes tulossa. Suurin osa ihmisistä on ihan normaaleita, ei mitään hulluja narsisteja. Voi kai sitä elämäänsä elää niinkin että koko ajan pelkää ja odottaa pahinta, ja pahimmillaan voi sitten jopa sabotoida sen onnensa kun epäilee kaikkea, mutta ei istu omaan päähäni millään. Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa... Todella epäviehättävä asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun nykyinen suhde kun alkoi niin mietin että onko tää nyt liian hyvää ollakseen totta. Kaikki meni vaan niin luontevasti ja joo, nopeasti. Rakastuttiin ja se myös ääneen sanottiin tosi varhain. Silloin mä mietin että onkohan tässä joku koira haudattuna, mutta päätin silti heittäytyä, koska itselleni ei sellaista ollut koskaan tapahtunut.
Ehkä nyt kaksi vuotta myöhemmin uskallan jo sanoa että kyllä se totta oli. Ja edelleen rakastetaan, ja sanotaan se, joka päivä.
Joskus se on totta eikä liian hyvää ollakseen sitä.
Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Minun exäni joka vannoi rakkauttaan liian aikaisin, paljastui hulluksi vasta viidentenä seurusteluvuotena. Silloin alkoi salaisuudet paljastua ja sitä mukaan todellinen luonne.
Alapeukutin ihan tuon asenteen vuoks
Tämä. Miten sitä voi olla yhtään kenenkään kanssa jos ajattelee näin.
Hienovaraisia merkkejä:
-Tunnepommitus, ja pieni painostus.
-Hän vieroittaa sinua ystävistäsi ja harrastuksistasi jne. esimerkiksi halveksimalla ja arvostelemalla näitä.
-Hän romuttaa itsetuntosi hiljalleen, pienillä ohimennen sanotuilla jutuilla. Hän vitsailee kummallisesti, ja nolaa pienillä asioilla muiden kuullen. Alat epäillä itseäsi.
-Menojen rajoittaminen niin ettet sitä itse tajua, esimerkiksi syyllistämällä tai väittämällä menojasi naurettaviksi tai turhiksi. Yhtäkkiä huomaat, ettet käy enää juuri missään, mutta seurustelukumppanilla menoja riittää.
-Äärimmäinen itsekeskeisyys ja laiskuus, mutta näitä piirteitä eivät ulkopuoliset näe. Muille ollaan mielinkielin ja niin ystävällisiä.
-Kaikki mitä on sinun on hänen, mutta itse ei jaa mitään.
Käytti hattua joka oli täynnä punaisia lippuja.
Suhtautuminen parisuhteen normaaleihin sääntöihin vihamielinen.
Pettämisen ehdoton hyväksyminen ja glorifiointi.
Se, että suhde ei etene mihinkään.
Heti alkumetreillä vakuutti suurta sitoutumisenhaluaan ja vannoi rakkautta, vaikka ei todellisuudessa tunnettu vielä kovin hyvin. Joka kerta tavatessamme jankutti 100 % sitoutumisestaan. Samalla aina mollasi vanhoja suhteitaan, joita oli ollut melko paljon ja kaikki olivat loppuneet jotenkin riidoissa. Eräänä päivänä tämä heppu sitten vain lähti ja ei koskaan enää vastannut viesteihin eikä antanut mitään selitystä katoamiselleen. Semmoinen oli se 100 % sitoutuminen suhteeseen.
Tuo melkein pakkomielteinen vakuuttelu liian aikainen rakkauden tunnustus oli ja on yhä punainen lippu.
Ei sanat, vaan ne teot
On ollut niin paljon varoitusmerkkejä tapailusuhteissa, että olen ollut 10 vuotta onnellinen sinkku, jolta jatkuvasti kysellään: miksi et seurustele?
Vippailu automaattina käyttäminen, tähän syyhyn mulla on kariutunut niin parisuhde kuin ystävyyskin.
Vierailija kirjoitti:
Naissankari ex ei ollut selvittänyt välejään edellisten naisten kanssa. Vaihtoi aina uuteen kun ongelmia alkoi tulemaan. Olisihan se minunkin pitänyt tietää kun imin silmin näin kuinka toinen nainen jätettiin takana ja sama kohtalo oli edessä itselläkin kun minutkin vaihdettiin uuteen. Sama kaava tuntuu herralla jatkuvan. Näin punaiset liput heti jo alussa mutta tyhmä kun olin niin rakastuneena luulin olevani hänen ainoansa. Erehdyin. Mies petti kokoajan. Katkera ero nyt takana tästä kusipäästä.
Tuollaisista suhteista olen pysynyt helpostikin loitolla, koska en halua loukata toista naista noin ja jos mies haluaa niin tehdä, hän on mielestäni täydellinen kusipää. Erotkoon mies ihan omatoimisesti, ensin niin sitten voidaan ehkä ruveta seurustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samanlaisia kokemuksia kuin parilla kommentoijalla edellä: halutaan heti päättää yhteen muuttamisesta, kotitöiden hoitamisesta, huonejärjestyksestä ja siitä, missä lomat vietetään. Pahin tapaus ilmoitti minulle, että kotityöt jäisivät kokonaan minulle, koska hän olisi niin paljon töissä. Sama tyyppi kysyi, montako lasta haluaisin, ja kun sanoin, etten halua yhtään, hän totesi, että puhutaan siitä sitten myöhemmin. Tuossa suhteessa ei ehtinyt tulla "myöhemmin".
Miksi keksit väkisin tuon jutun? Tuotahan ei tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Heti alkumetreillä vakuutti suurta sitoutumisenhaluaan ja vannoi rakkautta, vaikka ei todellisuudessa tunnettu vielä kovin hyvin. Joka kerta tavatessamme jankutti 100 % sitoutumisestaan. Samalla aina mollasi vanhoja suhteitaan, joita oli ollut melko paljon ja kaikki olivat loppuneet jotenkin riidoissa. Eräänä päivänä tämä heppu sitten vain lähti ja ei koskaan enää vastannut viesteihin eikä antanut mitään selitystä katoamiselleen. Semmoinen oli se 100 % sitoutuminen suhteeseen.
Tuo melkein pakkomielteinen vakuuttelu liian aikainen rakkauden tunnustus oli ja on yhä punainen lippu.
Ei sanat, vaan ne teot
Eli hän puhui ja sinä et tehnyt yhtään tekoa
Jos nainen alkaa sisustaa kämppää tai ehdottaa jotain toisia verhoja. Naisen ViherVasemmistolaiset Avohoitokaverit. Lääkkeiden käyttö Oli sitten mitä tahansa.
Olin aina väärässä,vaikka tapaili selkäni takana entistä avovaimoaan ja kun tämä tuli ilmi,seurasi riita,asia kääntyi niin,että riita oli minun syytäni.
Jos halusi keskustella jostain ongelmista,niin sanottiin,että en jaksa tälläistä jauhaa.
Miehellä takana yksi kihlaus,yksi avoliitto ja kaksi avioliittoa. Aina uusi kierroksessa,ennen kuin edellinen suhde on kunnolla päättynyt.
Kiire sitoutumiseen ja levottomuus sekä impulsiivisuus. Tämä kertoo kumppanin huonosta kyvystä olla yksin. Joku pitää aina olla mutta onko se rakkautta? Ei vaan yksinolemiswn pelkoa. Siksi tällainen ihminen yleensä pitää muita varalla piilossa jottei yksin tarvii olla ja vaihtaa lennosta toiseen kun asiat ei mene hänen haluamallaan tavalla. Jätetyksi tullut jää yksin tekemään koko erotyön kun jättäjä porskuttaa uudessa feikki näytelmässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: On/offia kokoajan. Ja kun off vaihe päällä niin katsoi oikeudekseen käydä vieraissa vaikka ei erosta oltu puhuttu.
Miehen kaverin tyttöystävä päivitteli vasta eromme jälkeen, että olivat miettineetkin miten minä fiksun oloinen nainen jaksan vuosikausia sellaista on/off-suhdetta. Vasta siinä vaiheessa sain tietää, että olimme olleet sellaisessa! Ilmeisesti mies oli pettänyt yhtenään suht avoimesti ja selitellyt kavereille, että meillä on suhde tauolla. Minua mies ei ollut välittänyt informoida.
Lopetin juuri tapailun miehen kanssa, kun selvisi että "meneillään oleva ero" olikin ilmeisesti jokin selvittelytauko, johon ei millään muotoa kuulunut toisten tapailu. Onneksi maailma on pieni, ja sain kuulla asiasta muuta kautta. Suvereeni valehtelija tämä mies.
Exän haukkuminen ja uhriutuminen siitä, kuinka hänet hyljättiin ilman mitään selitystä. Uskoin tuon kaiken valitettavasti. Pikkuhiljaa alkoi tulla raivareita, jotka olivat aluksi hyvin lyhyitä hermostumisia milloin mistäkin, mutta muuttuivat parissa vuodessa täysin järjettömäksi riehumiseksi. Pari vuotta elämästä meni hukkaan tuossa, mutta toisaalta nykyään tunnistan vastaavat ihmiset hyvin nopeasti. Samaa kaavaa toistavat.
Miten tämä on mahdollista, miten tämä näkyi käytännössä?