Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
IItsekeskeinen ihminen joka etsii Linkedinissä itselleen ja arvolleen sopivaa kumppania kun tavallisuus ei riitä. Ylen katsoo muita treffipalvelveluja tai somea sekä itseään alempiarvoisia koska ns. rahvaat hakevat kumppania sieltä. Arvottaa kumppaninsa ulkonäön ja statuksen perusteella eikä ymmärrä että oikea rakkaus ei katso sitä mikä on ihmisen taso esim. työmarkkinoilla ja omaisuuden osalta tai kauniina sieluna hyvänä kumppanina.
Sanat ja teot ei mätsää keskenään. Tekosyitä ja selittelyjä. Et riitä. Kokoajan tunne että alistut ja miellytät toista ettei se toinen vaan suutu tai hylkää . Terveessä parisuhteessa ei tule näitä kokemuksia. Ei tarvitse pelätä toisen reaktiota vaan kahden ihmisen välillä on tasa-arvoinen terve keskusteluyhteys ja voit luottaa.
On/off jatkui 5 v eikä tyyppi vieläkään tiennyt mitä haluaa. Ei jatkoon. Olis pitänyt tiputtaa pois elämästä jo ensimmäisen puolen vuoden aikana niin en olisi tuhlannut aikaani mahdottomaan tuuliviiriin joka ei koskaan muutu, vaikka siinä olisi ollut ihan kuka tahansa muu kuin minä. Narsistin kanssa suhde ei vaan toimi eikä tule toimimaan koskaan aidosti.
Tyyppi puhui koko ajan itsestään eikä muistanut koskaan, mitä puhuin sille
Hän kutsui minua aina sankariksi, ei koskaan kullaksi tai muruksi. Lopulta sain kuulla pitkän ajan henkisen väkivalta ajan jälkeen, että olin hänelle ollut pelkkä laastari.
Vierailija kirjoitti:
Tekstiviesti suhteen alussa "En koskaan rajoittaisi Sinua, rakas" . Ihmettelin mistäs moinen viesti. Paljastui pahimmaksi stalkkeriksi ja eristi minut perheestä ja ystävistä.
Jatkossa kyllä tietää, että ne, jotka heti alussa kuuluttavat olevansa rehellisiä, sydämellisiä, kilttejä, rentoja, spontaaneita, iloisia, huomioonottavia ym, luettelivat juuri ne luonteenpiirteet, joita heillä EI ole.
Kaikki ne, jotka ovat heti ekoina päivinä sanoneet rakastavansa, ovat red flag. Nämä ovat niitä, jotka tulisesti haluavat naisen kuin naisen, mutta eivät kykene sitoutumaan loppupeleissä.
Nykyinen mieheni suuttui lautapelissä alkuvaiheessa suhdettamme, lähti ovet paukkuen luotani ja jätti mut ja ystäväni ihmettelemään mitä juuri tapahtui. Edelleen hyvin tulinen tapaus ja raivostuu suunnilleen kaikesta, jos vielä sinkkuunnun niin tämmöinen käytös tulee olemaan iso red flag.
Mies oli tavallinen tatti(172,5cm pitkä) Pohjanmaalta, silti arvosteli naisia joka käänteessä.
Kannattaa luottaa intuitioon. Minä annoin creepylle miehelle mahdollisuuden, vaikka intuitio varoitti. Sairaaksihan se sitten paljastui.
-Suuret puheet, pienet teot.
-Kehuu itseään ja arvostelee kaikkea mistä sinä pidät.
-Sekavat selitykset, kun narahtaa jostain. Syyllistää muita.
Jos hän ei ole sinun asioistasi yhtään kiinnostunut, tämä on red flag. Ei kysele mitään sinusta, perheestäsi tai taustoistasi.
Se oli minulle varoitusmerkki, kun huomasin, että mies esitti ihan muuta mitä oikeasti oli. Esitti ulospäin hyvin menestyvää, fiksua ja välittävää, vaikka oikeasti oli mt-ongelmainen itsekäs narsku.
Miehen kauneusihanne oli nainen joka on esipuberteetti-ikäisen lapsen mitoissa. Se selvisi vasta parin vuoden seurustelun jälkeen. Alkoi oksettamaan se mies ja lopetin suhteen.
Mies alkoi muuttamaan minua mieleisekseen. Alkuun sitä ei huomaa kun se tulee ovelasti rivien välistä. Ajan kanssa koet ettet riitä hänelle kun pitäisi olla "täydellinen". Alat vähitellen kontrolloimaan jopa syömistäsi ettet vaan lihoiksi ja varomaan tietyistä puheenaiheista puhumista jne....Lista on pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kauneusihanne oli nainen joka on esipuberteetti-ikäisen lapsen mitoissa. Se selvisi vasta parin vuoden seurustelun jälkeen. Alkoi oksettamaan se mies ja lopetin suhteen.
Tämä!
On/off jojoilu eli suhteen määrittelemisen vaikeus puolen vuoden jälkeen. Tuuliviirimäisyys. Vuoristoratamaisuus. Salailu ja valehtelu.
Tunnekylmyys ja aidon empatian puute.
Tämä ei liity myrkylliseen suhteeseen, mutta jaan oman kokemukseni kumppanin valinnasta seuraaville sukupolville:
Jos etsit miestä jonka kanssa tehdä lapsia, ja haluaisit että tämä isä osallistuu lasten touhuihin ja elämään, niin älä valitse sellaista miestä, jonka oma isä ei ole osannut olla läsnä lapsilleen.
En vaihtaisi toiseen, mutta olisin toivonut että mies olisi osannut olla enemmän lasten kanssa. Olisi vienyt puistoon, uimahalliin, kirjastoon tai askarrellut, leiponut jne. Normijuttuja. En syyllistä, tällaisen isämallin hän on perinyt, enkä minä ole vaatinutkaan häneltä enempää vaan olen itse tehnyt kaiken lasten kanssa.
Oma isäni oli hyvinkin osallistuva ja tämä on periytynyt myös veljelleni. Hän on aivan ihana lasten kanssa touhuava isä.
Tiedän jo nyt, ettei mieheni tule osallistumaan mahdollisten tulevien lastenlasten hoitoon/kasvatukseen. Sääli.
Eli kysele kumppanilta vähän millainen isäsuhde hänellä on ollut. Se on se isämalli minkä hän on saanut ja luultavasti toistaa samaa kaavaa koska ei muusta tiedä.
Tyyppi oli liian hyvää ollakseen totta. Ja niinhän se olikin. Kun maski tippui kasvoilta alun ihanuuden jälkeen niin paljastui manipuloivaksi narsistiksi.