Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Puhelimen pitäminen äänettömällä sekä piilottelu kun on seurassasi. Ottaa puhelimen mukaansa joka kerta kun menee vessaan. Ei jätä puhelintaan hetkeksikään silmistään. On aktiivisuus tilassa jatkuvasti jopa yöaikoihin ja kun tätä ihmettelee niin ei saa mitään vastausta vaan loukkaantuu. Tietäähän sen jo lapsikin että jotain salailee eikä ole rehellinen. Ja kun tähän lisää sen ettei rehellisyys näy oikein muutenkaan eikä mistään tärkeästä keskustella avoimesti.
Tekstiviesti suhteen alussa "En koskaan rajoittaisi Sinua, rakas" . Ihmettelin mistäs moinen viesti. Paljastui pahimmaksi stalkkeriksi ja eristi minut perheestä ja ystävistä.
Ihminen on siitä pöljä, että saattaa sortua suhteeseen sellaistenkin ihmisten kanssa, joista saa ensin huonon ensivaikutelman. Joku piirre tai muu ärsyttää hänessä tai jotain muuta negatiivista. Sitten jotain tapahtuu, tuo ihminen, josta sai huonon ensivaikutelman, ehkä esiintyykin ihan ok tyyppinä - ja koko ensivaikutelma hänestä unohtuu. Mutta myöhemmin tyyppi osoittautuukin huonoksi. Juuri niin kuin se ensivaikutelma alun alkaen varoitti.
Sen takia itse luotan ensivaikutelmiini, koska se on osoittautunut pidemmän päälle totuudenmukaiseksi.
Pieni kettuilu heti alkumetreillä ulkonäöstä. Muiden ihmisten kuullen arvostelu.
Vierailija kirjoitti:
Alkuaikoina sanoi jonkin ikävän kommentin, jonka sisältöä en muista, ja mielessäni välähti kirkkaana ajatus tämä ihminen tulee vielä satuttamaan minua pahasti. En kuunnellut intuitiota, olin rakastumassa ja lujaa. Lisäksi muistan säikähdyksen, kun hän sai ensimmäistä kertaa raivarin. 5 vuotta myöhemmin erotessa olin henkisesti aivan rikki. Loppuaikoina oli niin ahdistavia tilanteita että dissosioin, katselin tapahtumia jostakin katonrajasta. Pitkään eron jälkeenkin koin olevani jollakin tavalla oman elämäni sivustakatsoja, tai unissakävelijä.
Kokemus loi pitkän varjon seuraavaan suhteeseen. Ehkä vasta noin 8 vuotta eron jälkeen aloin tuntea, että olen todella päässyt suhteesta yli. Mutta kyllä se varmaan tulee jotenkin vaikuttamaan minuun koko loppuelämäni.
Hyi hitto, että tuli mieleen oma ex mies. Näin katseesta että aikoo tehdä jotain pahaa . Tuli päälleni leperrellen ja siinä tilanteessa ei siis tehnyt mitään mutta tuli yhtäkkiä vahva tunne että tämä mies on paha. Kuitenkin käytös hyvää ja ylimielistä,pikku piikkejä ja huomautuksia lukuunottamatta.
Oli liian hyvä ja olikin.Päättyi siihen että istuttiin saunassa ja kaikki oli ok niin hyökkäsi ja alkoi kuristamaan ja lopetti kun hänen oma lapsensa heräsi ja tuli paikalle. Luottakaa intuitioon.
Kun tulee jostain ihmisestä tunne, että joku mättää, niin sitä kannattaa kuunnella.
En ole ikinä päästänyt suhteeksi asti mitään myrkyllistä.
Tyypin menneisyydestä paljastuu vieraiden naisten ahdistelua, stalkkaamista ja julkista herjaamista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei nyt sitten ole mikään narsistinen hyökkäys taikka yritys koittaa dissata kenenkään kokemia asioita, mutta näin keski-ikäisenä miehenä, uutta kumppania etsiessä, on muutamaan kertaan tullut törmättyä naisiin, jotka koko ajan kyttäävät ja tekevät milloin mistäkin johtopäätöksiä, että mies olisi jotenkin punalipuin varustettu. Minä koen näiden kokemusten jälkeen tuollaisen hyvinkin suurena punaisena lippuna, koska ei siinä pysty toimimaan mitenkään oikein, päätyy vaan pelkäämään kaikkea tekemäänsä ja sanomaansa :/
Valitettavasti muut miehet joutuvat kärsimään, kun naiset ovat kohdanneet todellisia törppöjä. Sitä tulee varovaisemmaksi, kun mies omahyväinen virne naamallaan arvostelee ikävästi ulkonäköä tai muuta vastaavaa.
Se, että on toisen osapuolen sivusuhde joko avoimesti tai salassa. Voi aiheuttaa myöhemmin ongelmia.
- Exien haukkuminen. Erityisesti jos tuo esille sitä miten "hulluja" kaikki exät ovat olleet.
- Rahan lainaaminen, tämä nyt on itsestäänselvä.
- Vähättely. Exäni toi esiin jo suhteen alussa miten typeriä sarjoja seuraan, kuuntelen huonoa musiikkia ja lukemani kirjatkin ovat ihan "höttöä". Aluksi se oli olevinaan sellaista leikkimielistä kiusoittelua, mutta näin jälkiviisaana olisi pitänyt ymmärtää mistä on kyse enkä enää ikinä suostu kuuntelemaan tapailukumppanilta mitään kettuilua asioista, joista mä nautin.
Kaveripiiri kertoo paljon ihmisestä, se kannattaa pitää mielessä hyvässä ja pahassa.
Mykkäkoulu ja passiivis-agressiivinen käytös heti kun ongelmista pitäisi avoimesti keskustella ja yhdessä selvittää. Epäkypsää käytöstä joka ei johda kuin uusiin ongelmiin ja luottamuksen katoamiseen.
Liian itseriittoinen käytös ja ulkonäkökeskeisyys johon liittyy kontrollointi, impulsiivisuus, empatiakyvyn puute ja perfektionisti. Tälläiselle kumppanille ei riitä mikään eikä kukaan. Sua yritetään muokata joksikin jota et ole. Narsisti kanssa ei tervettä parisuhdetta synny vaan se jää pinnallisella tasolle, jossa ole vaihdettavissa oleva käyttöesine.
Ihminen joka hylkää emotionaalisesti ja fyysisesti kokoajan ensimmäisten kuukausien aikana. Ei tule tämä käytös jatkossakaan muuttumaan. Pakene.
Liian täydellinen, rakkauspommittaa, lupailee kaikkea upeaa yhteiseltä tulevaisuudelta vaikka nykytilanne on vaatimaton (future faking). Periaatteessa jos juttu tuntuu liian hyvältä ollakseen totta heti alussa niin sitä se on. Ex-kihlattuni oli kliinisestikin narsistiksi todettu tapaus (en tiennyt kun alettiin). Niiden tarkoitus on saada "uhri" koukkuun ja antaa itsestään täydellinen kuva, myöhemmin paljastuu maskin takaa se todellisuus.
Jos tapailukumppani yrittää sanella sinulle mitä ei saa tehdä, tai pitää tehdä
Pettäminen koska pitää pönkittää omaa machoegoa lukuisilla salasuhteilla.
Tää reppana halusi olla "niskan päällä" suhteessa pelailemalla jotain ihme pelejä. Oli ulkonäön vähättelyä ja koitti joka väliin livautella jotain "julkkismimmejä" keitä oli mukamas tapaillut. Odotti että alan kyselemään ja kun en alkanut niin tuntui suuttuvan siitä.
Teki myös sitä että sopi jotain kanssani ja kun piti nähdä niin ilmoittikin että "menee nyt kahville" ja lähti luotani kun "kaveri tulee nyt kahville". Halusi varmaan jotenkin näyttää että päättää itse mitä tekee milloinkin, ihan helvetin epäkypsää, en jaksanut.