Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Alkuaikoina sanoi jonkin ikävän kommentin, jonka sisältöä en muista, ja mielessäni välähti kirkkaana ajatus ”tämä ihminen tulee vielä satuttamaan minua pahasti”. En kuunnellut intuitiota, olin rakastumassa ja lujaa. Lisäksi muistan säikähdyksen, kun hän sai ensimmäistä kertaa raivarin. 5 vuotta myöhemmin erotessa olin henkisesti aivan rikki. Loppuaikoina oli niin ahdistavia tilanteita että dissosioin, katselin tapahtumia jostakin katonrajasta. Pitkään eron jälkeenkin koin olevani jollakin tavalla oman elämäni sivustakatsoja, tai unissakävelijä.
Kokemus loi pitkän varjon seuraavaan suhteeseen. Ehkä vasta noin 8 vuotta eron jälkeen aloin tuntea, että olen todella päässyt suhteesta yli. Mutta kyllä se varmaan tulee jotenkin vaikuttamaan minuun koko loppuelämäni.
YLE sarja Sumutus, Gaslight.
Kuin olisin oman ex-suhteen käynyt läpi uudelleen.
Syyllistämisen taito, haukkuminen. Menin rikki
Vierailija wrote:
Oli aika kauhea sarja mutta hyvä. Mies oli ihan psykopaatti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Oli aika kauhea sarja mutta hyvä. Mies oli ihan psykopaatti.
Myös narsistit harrastavat tätä gaslighting tekniikkaa uhriinsa.
Nämä:
Rakkauspommitus vaihtuu välinpitämättömyyteen ja alkaa sumutus kun uhri sitoutettu.
Vaihtaa lennosta toiseen kun ongelmia suhteessa ilmaantuu. Tuuliviiri.
Vaihtaa usein asuntoa ja työpaikkaa. Juureton ja impulsiivinen.
Vierailija wrote:
Jotkut miehet ihan itse aina ehdottelee kaikenlaista, vaikkapa piknikkiä torstaille. No torstai tulee eikä miehestä kuulu mitään koko päivänä. Yhdeltä kyselin, että no moneltako nähdään. Mun olisi kuulemma pitänyt arvata ettei nähdä, kun hänestä ei ole kuulunut. Toinen tämmöinen ehdottelijamies keksi hätävalheen jostain kaverin lääkärikäynnistä. Molemmissa tapauksissa oltiin tapailtu jo jonkin aikaa. Siis miksi pitää edes ehdotella mitään, jos ei selvästikään ole aikomusta toteuttaa näitä suunnitelmia? Seksiä oli jo harrastettu monta kertaa, joten ei sinällään liittynyt siihen.
#seksiä oltiin harrastettu monta kertaa joten ei sinällään liittynyt siihen"
Nimenomaan liittyi. Sai jostain parempaa, sopi monet deitit samalle päivälle ja sut oli jo koe ajettu, joku toinen ilmoitti näkevänsä tänään hänet ja sai ne piknikit, kyllä hän ne tarpeet osti sinne pikinikille mutta katsoi kuka vastaa ja valitsi parhaimman.
Sairasta mutta näin tiedän tän toimivan. Mulla oli tälläinen kultakimpale jonka kanssa ryhdyin suhteeseen, olihan hän niin ihana ja luotettava, maailman paras mies. 3kk , kunnes lopetti seksin kanssani ja tapaili muita suhteemme aikana, järjesti romanit kotiimme tietäen että olen kotona ,teki ansoja, oli aivan sairas.
Ihminen, joka kohtelee toista ihmistä huonosti, mutta onnistuu kääntämään asian niin päin, että hän itse onkin uhri, ja se alun perin huonostikohdeltu osapuoli joutuukin pyytämään anteeksi.
Esim. olimme miehen kanssa sopineet menevämme viikonloppuna ulos syömään, ja olimme tehneet pöytävarauksen ravintolaan tietylle ajankohdalle. Odottelin miestä ravintolassa, mutta häntä ei näkynyt. Laitoin viestin, mutta siihen ei vastattu. Lopulta sain miehen puhelimitse kiinni, ja hän sanoi lähteneensä ulos parin kaverinsa kanssa. Ihmettelin tätä, ja kysyin että eikös meidän pitänyt tänään syödä yhdessä. Mies alkoi syyllistää, että miksi yritän estää häntä näkemästä ystäviään, sillä kyllähän hänellä on oikeus viettää aikaansa kenen seurassa haluaa, ja olen kuulemma ahdistavan kontrolloiva. Lopulta tilanne kääntyi niin päin, että minulle oharit tehnyt mies oli se uhri tässä tilanteessa, ja minä ahdistava pirttihirmu, jonka piti pyytää anteeksi käytöstään.
Vierailija wrote:
Ihminen, joka kohtelee toista ihmistä huonosti, mutta onnistuu kääntämään asian niin päin, että hän itse onkin uhri, ja se alun perin huonostikohdeltu osapuoli joutuukin pyytämään anteeksi.
Esim. olimme miehen kanssa sopineet menevämme viikonloppuna ulos syömään, ja olimme tehneet pöytävarauksen ravintolaan tietylle ajankohdalle. Odottelin miestä ravintolassa, mutta häntä ei näkynyt. Laitoin viestin, mutta siihen ei vastattu. Lopulta sain miehen puhelimitse kiinni, ja hän sanoi lähteneensä ulos parin kaverinsa kanssa. Ihmettelin tätä, ja kysyin että eikös meidän pitänyt tänään syödä yhdessä. Mies alkoi syyllistää, että miksi yritän estää häntä näkemästä ystäviään, sillä kyllähän hänellä on oikeus viettää aikaansa kenen seurassa haluaa, ja olen kuulemma ahdistavan kontrolloiva. Lopulta tilanne kääntyi niin päin, että minulle oharit tehnyt mies oli se uhri tässä tilanteessa, ja minä ahdistava pirttihirmu, jonka
Tuo on niin tuttua minullekin, tuo uhriutuminen.
Vierailija wrote:
Alkurakkauden huumassa kun oltiin vasta tavattu laittoi mies yllättäen viestiä että voitaisiin tavata. Miehellä oli kiireinen työ ja oli kyseisenä perjantaina tulossa ulkomaan matkalta kotiin ja halusi silti sinä perjantai-iltana tavata. Olin onneni kukkuloilla. Minulla oli juuri alkanut todella runsaat menkat samana aamuna. Ajattelin että mainitsen asiasta koska seksi oli niin upeaa ja tiesin hänenkin sitä haluavan. Mies viestitti tämän tiedon saatuaan että on parempi että nähdään joku toinen kerta että voidaan sitten kunnolla nauttia toisistamme. Kerroin hänelle että voi hän silti tulla luokseni iltaa istumaan mutta häntä ei kiinnostanut kun tiesi ettei seksiä tule. Olin kyllä aika pettynyt mutta en sanonut mitään. Tämä oli yksi varoitusmerkki ihan selvästi siitä mitä hänelle merkitsin. Eli Olin vaan pelkkä seksiobjekti. Jatkettiin tapailua ja hän antoi ymmärtää muuta. Olin rakastunut ja koukussa. Myöhemmin alkoi ongelmat ja se kaikki päät
Miten mielessänne ei käynyt, että oisit voinut tehdä käsi-/suuhoitelun? Etkö edes ehdottanut miehelle sitä, kun ei kerran itse sitä ajatellut. Ihme porukkaa..
kadulle rääkyen tarjoustaan; "saat 30% alennusta pimpparaudasta ja klo 2200 jälkeen 60 prosaa, klo 2400 ilmaiseksi".
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Alkurakkauden huumassa kun oltiin vasta tavattu laittoi mies yllättäen viestiä että voitaisiin tavata. Miehellä oli kiireinen työ ja oli kyseisenä perjantaina tulossa ulkomaan matkalta kotiin ja halusi silti sinä perjantai-iltana tavata. Olin onneni kukkuloilla. Minulla oli juuri alkanut todella runsaat menkat samana aamuna. Ajattelin että mainitsen asiasta koska seksi oli niin upeaa ja tiesin hänenkin sitä haluavan. Mies viestitti tämän tiedon saatuaan että on parempi että nähdään joku toinen kerta että voidaan sitten kunnolla nauttia toisistamme. Kerroin hänelle että voi hän silti tulla luokseni iltaa istumaan mutta häntä ei kiinnostanut kun tiesi ettei seksiä tule. Olin kyllä aika pettynyt mutta en sanonut mitään. Tämä oli yksi varoitusmerkki ihan selvästi siitä mitä hänelle merkitsin. Eli Olin vaan pelkkä seksiobjekti. Jatkettiin tapailua ja hän antoi ymmärtää muuta. Olin rakastunut ja koukuss
Itseään pitää sen verran arvostaa ja kunnioittaa ettei suostu kenellekään seksileluksi.
Eräs hurmuri tyyppi tuolla business maailmassa on tosi red flag. Tiedän että suuri määrä naisia tähän kusipää narsistiin sortuu...valitettavan moni. Voi kunpa olis joku lista missä voisi varoittaa näitä naisten satuttajia.
Vierailija wrote:
Eräs hurmuri tyyppi tuolla business maailmassa on tosi red flag. Tiedän että suuri määrä naisia tähän kusipää narsistiin sortuu...valitettavan moni. Voi kunpa olis joku lista missä voisi varoittaa näitä naisten satuttajia.
Juu, omakin kokemus tällaisesta. Siirtyy vaan seuraavaan ja seuraavaan...
Itsekeskeisiä narsisteja on businessmaailmassa kyllä. Heillä on jotenkin kummallinen naismaku. Jotenkin sellainen tavallisessa ammatissa oleva ei usein heille riitä vaikka olisi kuinka sopiva kumppani. He etsivät kokoajan jotain korkeastikoulutettua kumppania jossa tunteilla ei niin väliä vaan se status on kaikki kaikessa. Luulen että tällaiset liitot jotka perustuu ainoastaan statukseen ja kulisseihin ovat niitä onnettomia parisuhteita jossa pinnalliset arvot ovat keskeisiä. Vähän niin kuin ennen vanhaan mentiin naimisiin tai haluttiin naida se hyvätuloinen tilallinen tai ainakin se oli suuri arvo jos oma lapsi pääsi tän tapaisiin avioliittoihin. Vähän niin kuin järjestetyt avioiliitot jonka pohjana on maine, raha ja status. Aika onnetonta meininkiä. Ei tuollaisilla asioilla saisi olla mitään merkitystä mutta luulen että joillekin on. Siksi valitaan se kumppani usein ihan väärin perustein siitä omasta piiristä ja ollaan loppupeleissä onnettomia. Aito rakkaus ei katso rajaa eikä asemaa tai koulutustaustaa vaan ohittaa nämä asiat.
Vierailija wrote:
Rikkinäinen parisuhdehistoria ehdottomasti red flag. Aavistelin tätä ettei toiseen voi luottaa mutta halpaan menin. Loppuaika olikin sitten yhtä tuskaa. Vieläkään en ole toipunut. 6 vuotta on/offia. Hyi hitto!
Ei nää oo mitään universaaleja, vaan miten 2 ihmistä toimii. kaverini meni 40+ pikaisesti kihloihin ja naimisiin miehen kanssa, jolla lähes 20 v liitto takana. ainahan minä rypistän nenääni muitten miehille, mut tää osoittautuikin pahemmaksi kuin kukaan ois voinu aavistaa. jollain voi olla lyhyitä epäonnistuneita suhteita, mutta saanut itsensä taas kuntoon. Mut joo yleensä ne joilla monta lasta usean kanssa, monta avioliittoa, muuttoa jne ja nopeasti uutta pulkkaan on red flag. mutta monet mielestä jännää, jopa hienoa. Oon kyllä kuullut yhdestä tällaisesta naisesta, jolla tosi hurja menneisyys. tuli vielä yli 40 v raskaaksi olisko ollu viides. siitä on nyt yli 10 v ja on kuulemma nyt järjissään ja liitto kestänyt.
Kyllä minullekin on tärkeää että jos minua rakastetaan niin rakastetaan minua sellaisena kuin olen eikä sen takia mikä minun koulutustasoni on tai kuinka paljon tienaan. Näillä asioilla ei ole mitään merkitystä silloin kun aidosti rakastaa, ei mitään merkitystä.
Just parikymppinen manipulatiivinen tunnevammainen runopoika iskee varatun 40+ v naisen joka on naimisissa. Käy vokottelee sitä kotoa miehen seläntakana (tahtoo olla miehenkin ystävä) ja samaanaikaan manipuloi naisen syyttää aviomiestään kaikesta pielessä olevasta elämässään ja lopulta eroamaan. Sit poikanen pyytää alle viikonsisään asumuserosta sitä edelleen naimisissa olevaa naista muuttaa luoksensa.
Nainen palkitsee ja pyhittää narsistisen äidin kasvattaman avioero-räkänokkapojan huonon käytöksen, hyväksymällä sen perseilyn.
Samalla itsetunnoton nainen ymmärtämättä sitä itse "lupaa ettei jatkossa tuomitse rattopoikaa joka tulee " rakastumaan palavasti nuorempaan naiseen , heti ku kasvattaa yhtään itsetuntoaan, tai kun alkaa ymmärtää miten huono se nainen on, koska se nainenhan voi koska tahansa hylätä räkänokkarunopojan , nuoremman ja vielä moraalittomamman räkänokkarunopojan tullessa kosiskelemaan.
Onnea, luottamusta ja turvallisia kumppaneita.
Entistä aviomiestä haukutaan sitten räkänokalle niistä ominaisuuksista mitä räkänokka omaa, eikä se oma mies ollutkaan mitään niistä asioista todellisuudessa.
Naiselta alkaa mennä mielenterveys, terveys ja seuraavaksi se räkänokka saa lopulta huutoa siitä että manipuloikin kaiken ja sai naisen jättää miehensä.. Mut se ei poikasta haittaa, uutta matoa koukkuun vanhalla metodilla. Sillä on niitä vapoja vetämässä jo valmiiksi siinä vaiheessa, mikä tulee sit "loukatulle naiselle yllätyksenä, mistä voi loukkaantua ja uhrautua lisää.
Tässä vaiheessa aletaan itkeä sen vanhan Miehen perään, mut sillä olikin jo uusi, tai jos ei ole, niin ei vanha epäluotettava ja viallinen enää kelpaa kuitenkaan.