Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Narsisteilla on paljon rikkinäisiä ihmissuhteita takanaan. Tunnen erään joka löytää aina uuden edellisen tilalle ja pitää varalla toista ettei jäisi yksin koskaan. Yksin jäädessään narsisti on kuin tyhjä kuori. Kamalaa katsoa sivussa tätä toimintaa mutta yhden ehdin pelastaa ajoissa narsistin kynsistä. Ongelma on vaan siinä ettei uhri tahdo uskoa mitään varoituksia siinä alussa. Ohittaa myös ne varomerkit vaikka näkisikin ne selvästi. Narsistin toiminta on usein salakavalaa ja älykästä psykologista peliä. Siihen omaan intuitioon on syytä luottaa. Jotain se kertoo ja on harvoin väärässä.
Jatkuva rakkauspommitus. Suuttui, kun lähdin työporukan kanssa risteilylle. Oli selkeitä punaisia lippuja, mutta rakastuneena ohitin ne. Loppu onkin historiaa puhelimeen murtautumisineen ja huoritteluineen ja 6kk seurustelu päättyi fyysiseen pahoinpitelyyn. Sen jälkeen en ole redflagejä ohittanut ja jo väärä äänensävy on saanut mut heivaamaan lupaavan tapailun roskikseen ihastuksesta huolimatta. Nyt kumppani ilman redflageja ja yhdessä oltu 7 hyvää vuotta. Onneksi opin tuosta 6kk:n suhteesta jotain, mahdollisuus olisi ollut uusia samainen paska ennen nykyistä suhdetta, ellen olisi itseäni oppinut kuuntelemaan.
En mä keksi muuta kuin sen oman intuition. Ehkä jotkut sanavalinnat vaikutti siihen mutta joku ajatus takaraivossa mulla oli alusta asti.
Nykyinen suhde alkoi salamana ja olin todella nopeasti rakastunut ja todella vahvasti. Vastapuoli myös. Tää vaan on tuntunut oikealta ja aidolta alusta asti.
En ole itse ollut näissä suhteissa, mutta sivusta seuranneena yksi mahdollinen vaaran merkki:
Uuden ihastuksen historiassa on paljon ongelmallisia ihmissuhteita, joissa vika on (mukamas) ollut aina niissä toisissa osapuolissa. Nämä voivat olla klassisia "hulluja exiä", mutta itse varoisin hieman myös tyyppejä, joilla on ollut aina pelkästään "kamalia pomoja", "kateellisia työkavereita" ja "selkään puukottavia ystäviä". Varsinkin, jos näitä tyyppejä on osunut saman henkilön kohdalle lukuisia eikä henkilö itse näe itsessään tai omassa toiminnassaan mitään osuutta asioihin.
Vierailija kirjoitti:
En mä keksi muuta kuin sen oman intuition. Ehkä jotkut sanavalinnat vaikutti siihen mutta joku ajatus takaraivossa mulla oli alusta asti.
Nykyinen suhde alkoi salamana ja olin todella nopeasti rakastunut ja todella vahvasti. Vastapuoli myös. Tää vaan on tuntunut oikealta ja aidolta alusta asti.
Millaiset sanavalinnat voivat lopettaa kiinnostuksen?
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva kyttäys missä meen, mitä teen ja kenen kanssa. Olisi pitänyt kaikki aika viettää vain hänen seurassaan. Ihastuneena se ei niin paljon haitannut alussa, mutta sitten halusin tavata muitakin ihmisiä, tarkoitan perhettä, ystäviä ja käydä harrastuksissa ja hänen piti änkeä kaikkialle mukaan ja jos kieltäydyn niin kauhea vilinä ja syyllistys. Viimeinen niitti oli kun huomasin että herra seuraa mua salaa.
Syyllistäminen siitä, että haluan työpäivän jälkeen kuunnella vähän aikaa musiikkia ja irtautua sen avulla duunista. On kuulemma yhteisestä ajasta pois. Arghh.....
Tunnistan tuon jatkuvan kyttäämisen. Joka sana ja liike analysoidaan. Kuvitteelliset kolmannet osapuolet ovat jatkuvasti läsnä.
Vierailija
Syyllistäminen siitä, että haluan työpäivän jälkeen kuunnella vähän aikaa musiikkia ja irtautua sen avulla duunista. On kuulemma yhteisestä ajasta pois. Arghh.....
Tunnistan tuon jatkuvan kyttäämisen. Joka sana ja liike analysoidaan. Kuvitteelliset kolmannet osapuolet ovat jatkuvasti läsnä.
Kuulostaapa tutulta ja joskus nuo kuvitteelliset kolmannet osapuolet liittyvätkin syyllistäjän omiin kuvioihin, joista tyttöystävällä tai puolisolla ei ole vielä hajuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset sanavalinnat voivat lopettaa kiinnostuksen?
No eihän se kiinnostus loppunut kun olin siinä suhteessa vuosia mutta ne ehkä vaikutti siihen että intuitio yritti kertoa mulle jotain. Tai sitten vaan kuvittelen jälkeenpäin. Esim. "Haluan sua" sen sijaan että olisi sanonut vaikka "Haluan nähdä sut" ja liittyen tilanteeseen jossa olin sanonut että tunnen joskus itseni enemmän patjaksi kuin kumppaniksi.
Suhteen alussa alkoholin huono sietokyky ja liikakäyttö. Olisi pitänyt heti kuunnella omaa fiilistä siitä, että tästä ei tuu seuraamaan mitään hyvää. No, kuus vuotta sitten piti sitä kestää ja kaikki muut henkiset ongelmat siihen päälle. Ens kerralla oon viisaampi. Luota siihen kummalliseen tunteeseen!
Red flags = varoitusmerkit (tässä)
Kaikki muutokset tulee sulle. Hänellä itsellään kaikki tulisi jatkumaan kuten ennenkin. Ihmettelee miksi ei ole parisuhdetta, vaikka omasta mielestään olisi vallan erinomainen kumppani.
Ei liity suoranaisesti otsikkoon, mutta yhdestä nettitutusta (jonka olen tavannutkin) olen huolissani.
Vastaili viesteihini suht tiuhaan, sitten tapasi venäläisen miehen. Viesteihin vastaaminen väheni ja loppui sitten kokonaan. Instaankin postasi aika paljon, mutta vuosi sitten ja puoli vuotta viestittelyn loppumisen jälkeen postasi sormuskuvan ja sitten ei ole enää instaankaan tullut päivityksen päivitystä.
En voi ajatella kuin että köpösti kävi.
Isoja tunteita nopeasti, rakkauden tunnustuksia.
Heti alkuun uhriutuminen siitä miten häntä on petetty eri suhteissa.
Kaikkien naisten niputtaminen pettäjiksi ja miehet korotettiin jalustalle, mies-raukat jotka toistuvasti joutuvat petollisten naisten uhreiksi.
Halventava ja alentava tapa puhua häntä pidemmistä ja urheilullisemmista miehistä (mikä oli outoa koska hän itse oli 180cm ja ihan urheilullinen).
Puhui paljon omasta työstään, tekemisistään, saavutuksistaan ja kehui ja perusteli pitkästi omia hienoja valintojaan. Minun työn, ammattitaidon ja kollegat lyttäsi täysin. Vain hänen ala on haastava, kiireinen, vaikea, rankka ym.
Ei väleissä sisarustensa kanssa eikä juurikaan tekemisissä ystävien kanssa. Jotain vikaa kaikissa.
Naapureissa oli myös vikoja ihan sama missä asui ja mitä naapurit tekivät tai olivat tekemättä.
Kaikki käännettiin minun syyksi, vaikka kyse olisi ollut hänen unohduksestaan tai kommunikoinnin puutteesta, niin "no sun olis pitänyt kysyä/tajuta/muistaa/muistuttaa..".
Syyllistäminen, epäily, mielensäpahoittaminen ym ihan kaikesta.
Tarkat vaatimukset alussa että miten monta viestiä päivässä piti lähettää ja millaisilla sanoilla tunnustaa rakkauttaan, että hän uskoi tunteideni olevan totta. Tarve saada jatkuvaa todistelua minun puoleltani, että en ole pettänyt ja kyllä tunteeni ovat aitoja.
Kaiveli menneet suhteeni hiukan painostaen ja rehellisyyteen vedoten ja käytti sitten asioita minua vastaan sekä LOUKKAANTUI siitä, että minulla oli menneisyys. Oli varmaan järkytys, että en ollutkaan neitsyt reilusti yli kolmekymppisenä ja parin lapsen jälkeen.
Oikeesti, ei sanat riitä kertomaan mitä kaikkea sain kuulla ja kokea tuon suhteen aikana. Niin monta WTF!?-hetkeä tuli minulle, etten laskuissa pysynyt.
Liian ulkonäkökeskeinen ja pinnallinen mies joka yritti muuttaa minua täydelliseksi naiseksi. En kellavannut hänelle sellaisena kuin olen vaikka olen ihan nätti, normaalipainoinen, fiksu ja mukava täyspäinen nainen. Olisi pitänyt myös olla koulutustasoltaan vähintään yhtä koulutettu ns. business nainen tai muuta, hänen tasoaan. Mikään ei miehelle riittänyt. Alussa aloin tarkkailemaan painoani kokoajan enkä uskaltanut kunnolla syödä. Kuntoilin että kroppani kelpaisi hänelle. Ei keski-ikäisenä voi olla mitään 20 v kroppaa tai ulkonäköä, sen tiedän. Kaikki me vanhetaan. Ihan naurettavaavahan tuo itsensä yritys muuttaa itseään toiselle mieleiseks on ja täydelliseksi mutta piiloviestintä on usein niin ovelaa että sitä ehdollistuu eikä huomaa miten sitä alkaa toimimaan noin hölmösti. Olin niin rakastunut että pelkäsin varmaan menettäväni hänet ellen ole häelle tarpeeksi täydellinen. Tämä aiheutti ihan hirveetä stressiä koko ajan ja itseinhoa kun tiesi miten typerää tuo itsensä muuttaminen on. Nyt suhde ohi. Ei onneksi kestänyt pitkään. Nyt on ihana tunne kun voi olla sellainen kuin on eikä tarvitse olla toiselle mieliksi. Kaikenlainen kontrollointi on ohi. Voin hengittää vapaasti. Hyväksyn itseni tällaisena kuin olen.
Iso varolippu siis on jos tunnet että et riitä sille toiselle sellaisena kuin olet. Sinua kontrolloidaan ja ohjaillaan johonkin tiettyyn suuntaan . Kokoajan on sellainen tunne että joku ei täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Liian ulkonäkökeskeinen ja pinnallinen mies joka yritti muuttaa minua täydelliseksi naiseksi. En kellavannut hänelle sellaisena kuin olen vaikka olen ihan nätti, normaalipainoinen, fiksu ja mukava täyspäinen nainen. Olisi pitänyt myös olla koulutustasoltaan vähintään yhtä koulutettu ns. business nainen tai muuta, hänen tasoaan. Mikään ei miehelle riittänyt. Alussa aloin tarkkailemaan painoani kokoajan enkä uskaltanut kunnolla syödä. Kuntoilin että kroppani kelpaisi hänelle. Ei keski-ikäisenä voi olla mitään 20 v kroppaa tai ulkonäköä, sen tiedän. Kaikki me vanhetaan. Ihan naurettavaavahan tuo itsensä yritys muuttaa itseään toiselle mieleiseks on ja täydelliseksi mutta piiloviestintä on usein niin ovelaa että sitä ehdollistuu eikä huomaa miten sitä alkaa toimimaan noin hölmösti. Olin niin rakastunut että pelkäsin varmaan menettäväni hänet ellen ole häelle tarpeeksi täydellinen. Tämä aiheutti ihan hirveetä stressiä koko ajan ja
Ei perfektionistille mikään riitä. Etsivät alati sitä suurta rakkautta, loistavaa työpaikkaa jossa ovat vähintään esimiesasemassa tao muuta gloriaa. Kumppanin oltava kaunis näyttelyesine joka alistuu perfektionistin alati vaativaan ja muuttuvaan tahtoon.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse ollut näissä suhteissa, mutta sivusta seuranneena yksi mahdollinen vaaran merkki:
Uuden ihastuksen historiassa on paljon ongelmallisia ihmissuhteita, joissa vika on (mukamas) ollut aina niissä toisissa osapuolissa. Nämä voivat olla klassisia "hulluja exiä", mutta itse varoisin hieman myös tyyppejä, joilla on ollut aina pelkästään "kamalia pomoja", "kateellisia työkavereita" ja "selkään puukottavia ystäviä". Varsinkin, jos näitä tyyppejä on osunut saman henkilön kohdalle lukuisia eikä henkilö itse näe itsessään tai omassa toiminnassaan mitään osuutta asioihin.
Just näin. Rikkonainen perisuhde historia missä kaikki exät on jätetty kun ne on jotenkin viallisia.
Ämmmä heilui sen myrkkypullonsa kanssa kännistä sekaisin keittiössä muka tekemässä ruokaa. En syönyt.
Salamarakkaus ja nopeus sitoutua vaikka ei edes tunneta sitä toista ollenkaan. Kertoo paljon tuon sitoutujan ja sitouttajan omista turvattomista haavoista eikä suhde tule kestämään. Yleensä kyseessä kiintymystyyliltään läheisriippuvainen ja välttelevä. Tästä kehittyy helposti traumasuhde. Ei perustu silloin aitoon ja terveeseen vastavuoroiseen rakkauteen.
Teatteriesitys alkoi rakkauspommituksella. 3 kk kaava toistuu kuuman ja kylmän vuorottelulla. Katosi välillä eikä pitänyt yhteyttä. Tunnekylmyys ja itsekkyys jossa mentiin vain ja ainoastaan narsistin ehdoilla näkyi jo sen 3 kk: n jälkeen. Ihan hirvee kokemus itselleni koska lähdin täysillä ja rehellisin mielin tähän suhteeseen. Nyt kadun että haksahdin tällaiseen paskaan. Tekisi mieli laittaa tähän tän tyypin nimi koska hän on satuttanut ja satuttaa edelleen toisia. Vaihtaa lennosta jatkuvasti kumppania