Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön arvostelua ei pidä sietää, jotkut tekevät sitä naureskellen ja piilovittuillen ihan alussa. Jos mies jatkaa, vaikka asiasta sanoo, niin ei kannata, itsetunto alkaa laskemaan. Olen tavannut tällaisen miehen, välillä vielä kehui ja välillä haukkui. Varmaan oli sitä mieltä, että naisen täytyy sietää se, että häntä arvostellaan. Itse ei tulisi mieleenkään mennä sanomaan päin naamaa noin rumasti.
Tuo on inhottavaa. Minä tapailin miestä, jonka mielestä välillä olin todella haluttava ja seksikäs, ja välillä huomautteli että kannattaako minun laittaa kahviin rasvaista kermaa. Olin normaalipainon alapäässä. En jaksanut kovin kauaa katsella häntä.
Kyllä kyllä. BMI oli 16,3. Mies kyseli miksi syön paljon. Painossa 52,6 kiloa hän oli sitä mieltä että olen lihava.
Ajatteleeko tuollaista kommentoivat oikeasti noin, vaan onko kyseessä huono manipulointitaktiikka? Ihan naurettavaa. Itseäni lähinnä huvitti, kun mies kommentoi, että voisin treenata vähän enemmän, että vatsalihakseni erottuisivat vielä paremmin. Vatsalihakset oli (ja on) näkyvissä, mutta hänen mielestään naisen pitäisi olla pelkkää tiukkaa lihasta? 🤣
Toi on manipulointitaktiikka, jolla yritetään saada toiselle huono itsetunto jatkuvalla huomauttelulla ja haukkumisella, jotta se toinen ei jättäisi, kun ajattelee ettei kukaan muu kuin tuo mies häntä huoli.
Niin vanha keino mutta edelleen toimii.
Liian nopeasti rakkauden tunnustuksia ja me kuulumme yhteen-puheita. Liiallista halua juhlia ja arjesta kertoi olevan tylsää.
Myöhemmin selvisi, että arkea pakoili viinan voimalla. Aina olisi pitänyt olla jtn ekstraa, isoa, suuria tunteita. Tasaisuus ei kiinnostanut. Alkoi haastaa riitaa, että saisi vaihtelua ja actionia.
Raivari jo suhteen alussa aivan turhasta asiasta. Tyhmänä jatkoin suhdetta, vaikka minua varoitettiin henkilön aggressiivisista taipumuksista. Ihastunut kun olin. Henkinen väkivalta lisääntyi koko ajan ja fyysinen väkivaltakin alkoi jossain vaiheessa. Vaikka suhde kesti vain vajaa kaksi vuotta, niin traumat jäi.
Jäi jokin kammo ja epäluottamus parisuhteita kohtaan. En ole sen jälkeen pystynyt enää uuteen parisuhteeseen.
Eli kannattaa lopettaa suhde/tapailu heti, jos jo alussa toisesta alkaa paljastua epämiellyttäviä piirteitä. Toki helppoa se ei ole, koska tunteet tekevät ihmisestä monesti sinisilmäisen.
Samaa mitä moni muukin on kertonut, eli jo heti suhteen alussa liiallinen innokkuus/liian nopea eteneminen. En väitä että tämä olisi aina huono merkki, mutta omalla kohdalla olen todennut todeksi.
Ja jatkan vielä, toinen varoitusmerkki on se että ei päätä edellistä suhdetta, vaan ns. vaihtaa kumppania lennosta kun löytyykin parempi vaihtoehto entisen tilalle.
Tuttavani aloitti suhteen varatun kanssa. Myöhemmin tuli ilmi, että tuo oli/on kyseisen miehen tapa toimia. Aloittaa suhteen uuden kanssa, kun on vielä edellisen kanssa parisuhteessa.
Tuttavani ja tämä mies olivat yhdessä muutaman vuoden. Lapsikin tehtiin miehen toiveesta. Tuttavani raskauden aikana mies löysi uuden naisen.
Lapsen puolesta harmittaa, kun isänsä on tuollainen peluri.
Vierailija kirjoitti:
Yyhhoo on ehdottomasti suurin redflag.
Ehdottomasti välitön poistuminen paikalta varmistaen ,että lompakko on edelleen tallella.
No jos ei välttämättä halua elättämään toisen miehen perheen jämiä.
Yleensä yh etsii juuri sitä elättäjää itselleen.
Siis yhteenvetona: Mies ei saa ilmaista tunteitaan muttei olla ilmaisemattakaan. Ei saa edetä nopeasti eikä hitaasti. Ei saa kehua muttei myöskään olla kehumatta. Ei saa haluta olla liikaa yhdessä muttei myöskään saa tavata kavereitaan. Ei saa puhua eikä olla hiljaa, ei tehdä eikä olla tekemättä...
Jaa mistäs niitä s*ksinukkeja oikein saikaan ostettua?
Vierailija kirjoitti:
Mies antoi alussa ymmärtää että on valmis sitoutumaan. Tätä teatteria piti yllä niin kauan kun oli saanut minut koukuttumaan itseensä. Sitten kaikki muuttui jarrutteluksi ja välttelyksi erilaisine valheineen. Ne varoitusmerkit jäivät näkemättä alussa koska en halunnut niitä nähdä. Olisinpa tajunnut ja uskonut että jokin ei nyt täsmää tässä. Traumaside. Siihen se lopulta johti. Mies oli todella taitava tässä alun rakkauspommituksessa ja minä niin tyhmän rakastunut etten halunnut uskoa mitään pahaa.
Välttelyä ja valheita: ennen mahdollista avioliittoa minua pitää vielä pitää tarkkailussa, sillä edellinen exä oli hullu pettäjänarsisti. Ja tämä pettäjänarsisti oli edelleen kuvioissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti välitön poistuminen paikalta varmistaen ,että lompakko on edelleen tallella.No jos ei välttämättä halua elättämään toisen miehen perheen jämiä.
Camoon nyt! On niitä sellaisia cuckold tyyppejä ja niille tollanen on just hyvä muija. Ihan turhaa dissaamist
Vierailija kirjoitti:
Siis yhteenvetona: Mies ei saa ilmaista tunteitaan muttei olla ilmaisemattakaan. Ei saa edetä nopeasti eikä hitaasti. Ei saa kehua muttei myöskään olla kehumatta. Ei saa haluta olla liikaa yhdessä muttei myöskään saa tavata kavereitaan. Ei saa puhua eikä olla hiljaa, ei tehdä eikä olla tekemättä...
Tinderis niitä on ilmaseks,valkkaa vaan mieleisesi. Ne nyt kuitenki on näitä samoja naisia jotka nyt silmän lumeeks kitisee tääl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti jo mainittu nopeasti sitoutuminen: halu sopia seurustelusta, tavata ystävät ja vanhemmat (ovat myös merkkejä aidosta kiinnostuksesta, mutta liian nopeasti ja painostavasti huono merkki, esim. niin ettei toiselta kysytä mitään ja onkin jo julistanut kaikille olevansa suhteessa jne. Yksi tyyppi teki parin viikon jälkeen noin ja kaikki kaverit ja sukulaiset niin hokivat, että on se kiva kun meidän janipetterillä on vihdoin joku. Siinä olisi pitänyt juosta) yhteenmuutosta puhuminen, kihloihin jänkkääminen.
Minkäänlainen aggressiivisuus. Raivoaminen herkästi pikkuasioistakin, suora huuto ja käsien heiluttelu, tavaroiden heittely ja tuhoaminen, puheissa muiden (ei heti sinun) uhkailu, fyysinen väkivalta ihan ketä tahansa kohtaan.
Mielialojen vuoristorata. Tänään kaikki hyvin ja olet niin rakas, huomenna olet ilmaa, ei edes tervehdi vaikka olette samassa huoneessa. Ja tuohon ei liity mikään riita, suhtautuminen vain muuttuu kuin katkaisijasta. Siinä sitten mietit mitä olet muka tehnyt ja hiippailet munankuorilla.
Piikittely ja loukkausten verhoaminen vitsiksi ja sinun haukkuminen huumorintajuttomaksi jos huomautat niiden puheiden olevan sopimattomia. Tätä tapahtuu kahdestaan ja muiden seurassa.
Lupauksien pettäminen toisensa jälkeen. Muistamattomuus sovittujen asioiden tai menneiden tapahtumien kohdalla. Kaasuvalotus.
Tuosta aggressiivisuudesta tuli mieleen. Ensin alkaa vihaiset puheet, jonkun haukkuminen, sitten jossain vaiheessa tosiaan lentää tavarat, tai nyrkki lyö pöytään tai seinään. Sen jälkeen saattaakin vaikka kemmikille suuttua ja jahdata sen piiloon. Seuraavaksi vuorossa oletkin sinä.
Kaikenlainen aggressiivisuus on vakava red flag. Terve ihminen ei raivoa. Ja raivoava on voinut jopa kertoa aluksi olevansa rauhallisuuden perikuva, eikä ikinä ole kellekään hermostunut. Sinulle nyt hermostui, ekaa kertaa ikinä, koska olet toiminut väärin (vaikket oikeasti ole tehnyt mitään ihmeellistä).
Ihan ohiksena, olen hieman eri mieltä siitä, että terve ihminen ei raivoa. Tervekin ihminen voidaan ajaa niin loppuun, ettei hermot enää kestä. Tai no, se on sitten oma aiheensa, että onko se terve enää siinä kohtaa terve? Nopeasti kuitenkin voi tervehtyä, kun kuormittava asia poistuu elämästä.
Itse olen raivonnut 21 vuoden aikana miehelleni kolmesti. Sitä ennen on toki yritetty muita keinoja, kuten keskustelua, jopa pariterapiaa, mutta kun ei tuo uskonut että olen tosissani, ennen kuin raivosin. Sitten uskoi, ja kuormittavat asiat loppuivat. Alkoi myös ymmärtää, että jos ei kuuntele mitä sanon, se johtaa lopulta raivoon, joten opetteli myös kuuntelemaan samalla vaivalla. Eipä ole enää tarvinut raivota, kun korvat on auki ja keskusteluyhteys pelaa.
Toki sinä puhut tilanteesta, jossa raivotaan turhasta, ja siinä olen samaa mieltä. Terve ihminen ei raivoa turhasta.
Vaniljapulla kirjoitti:
Samaa mitä moni muukin on kertonut, eli jo heti suhteen alussa liiallinen innokkuus/liian nopea eteneminen. En väitä että tämä olisi aina huono merkki, mutta omalla kohdalla olen todennut todeksi.
Toisaalta myös liika epävarmuus ja arpominen on huono merkki. Itse vedän puoleeni välttelevän kiintymystyylin ihmisiä. Hirveän kuluttavaa elää sellaisessa jatkuvassa epävarmuudessa, kun ei toinen tiedä onko tulossa vai menossa. Yleensä sitten lopulta kallistuu siihen menemiseen. Sekin on raskasta katsoa avuttomana, kun taas yhdellä epävarmuus alkaakin varmistua kiinnostuksen puutteeksi.
Yhtä en ymmärrä.
Sitä,että kun mies jättää naisen,niin naisen mielestä mies on silloin aina narsisti?
Että kumminpäin tuo asia oikeasti silloin onkaan?
Yksi narsismin piirteistä nimittäin on se,ettei narsisti hyväksy sitä, että hänet jätetään.
Vierailija kirjoitti:
Nukke lienee paras vaihtoehto, jos ei osaa ihmisten kanssa olla ja kohdella heitä hyvin.
Kyllä nuo täällä mainitut rakkauspommittajat, sitouttajat, eksyttäjät, halveksijat, valehtelijat, pettäjät, alistajat ja hyväksikäyttäjät tietävät mitä toiselle tekevät.
Jos et halua kohdella toista ihmistä noin ja pitää terrorisoituna esineenä, sulla tuskin on mitään hätää ja syytä marssia nukkeostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti välitön poistuminen paikalta varmistaen ,että lompakko on edelleen tallella.No jos ei välttämättä halua elättämään toisen miehen perheen jämiä.
Ei todellakaan etsi, Suomessa on sosiaaliturva jolla köyhätkin pärjäilee hyvin. Kuulostaa, että olet jäänyt vaille naiskokemuksia kun noin kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä en ymmärrä.
Sitä,että kun mies jättää naisen,niin naisen mielestä mies on silloin aina narsisti?
Että kumminpäin tuo asia oikeasti silloin onkaan?
Yksi narsismin piirteistä nimittäin on se,ettei narsisti hyväksy sitä, että hänet jätetään.
Varmaan riippuu syistä miksi mies jättää ja suhteen muusta dynamiikasta. Jos äijä pettää ja vaihtaa läpsystä uuteen, niin onhan se hemmetin itsekäs teko joka ei paljoa ymmärrystä kaipaa.
Persu on "red tlag" vaikka mustalla liputtaakin. Ja kun ainut tervehdys on HEIL !
Toi on manipulointitaktiikka, jolla yritetään saada toiselle huono itsetunto jatkuvalla huomauttelulla ja haukkumisella, jotta se toinen ei jättäisi, kun ajattelee ettei kukaan muu kuin tuo mies häntä huoli.