Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Vierailija kirjoitti:
Oltiin samassa kuorossa, kohtelias ja mukava mies. Hän alkoi sitten kuljetella minua autollaan harjoituksiin jne. Kertoi, että avioliittonsa on kuollut. Alettiin sitten tapailemaan mutta ei eronnutkaan. Jouduin lopuksi muuttamaan pois paikkakunnalta.
Miksi jouduit muuttamaan?
Mies vaan haukkui eksäänsä, uhriutui ja kerjäsi sääliä. Paljastui narsistiksi.
Vierailija kirjoitti:
En riittänyt miehelle. Mies on perfektionisti jossa itsessään ei tietenkään ole mitään vikaa. Kaiken piti tapahtua hänen ehdoillaan. Yritti muokata minua mieleisekseen. Itse oli anorektikon laiha ja minunkin olisi pitänyt olla. Olin jatkuvasti uupunut ja alistettu. Mies käveli ylitseni jatkuvasti eikä piitannut rajoistani. Masennuin lopulta. Mies vaihtoi minut nuorempaan, kauniimpaan, hoikempaan ja helposti muokattavampaan naiseen.
Tuosta tulee mieleen yks italialainen perfektionisti.
Vierailija kirjoitti:
miten sosiopaattinen mies sitten kohtelee uhriaan? voiko sosiopaatti myös rakkauspommittaa aluksi?
Kyllä! Alussa on kova pommitus ja on hyvin kiinnostunut sinun hyvinvoinnistasi. Voi puhua kuinka olisi tuntenut sinut aina ja kuinka sinusta tulisi hänen viimeinen etappinsa avioliiton jälkeen. Saattaa myös kertoa surutarinoita kuinka exät pettivät ja valehtelivat.
Ei aiempia pitkiä parisuhteita, mollasi tapailemiaan naisia ja toisaalta puhui heistä haikailevasti, leikki jotain lapsellisia kylmä-kuuma-leikkejä, eikä osannut nähdä omassa toiminnassaan mitään ongelmaa.Oikea yäk mieslapsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei aiempia pitkiä parisuhteita, mollasi tapailemiaan naisia ja toisaalta puhui heistä haikailevasti, leikki jotain lapsellisia kylmä-kuuma-leikkejä, eikä osannut nähdä omassa toiminnassaan mitään ongelmaa.Oikea yäk mieslapsi.
Tuo kylmä-kuumaleikki ihan lapsellista ja tunnekylmä touhua
Ex oli kuulemma jättänyt hänet ilman mitään syytä tai selitystä, kadonnut vain yksi päivä. Minä taasen olin juuri sitä mitä hän oli etsinyt, sielunkumppani. Kaikin tavoin täydellinen. Menin tuohon halpaan. Vihaisuus ja raivostumisherkkyys oli nähtävissä jo ihan alussa, silloin se ei vain vielä kohdistunut minuun, vaan esim. ravintolan tarjoilijaan, exään jne. Selitti tuota stressillä ja milloin milläkin. Ja että ei näin usein edes käy.
Sitten alkoikin olla vihaisuutta milloin mistäkin, joka muuttui suhteen edetessä raivoamiseksi, valehteluksi, uhriutumiseksi, rajoittamiseksi, uhkailuiksi jne. Läksin pois, elämää ei kannata tuhlata. Epäilen narsistiksi, kaikki varoitusmerkit oli jo alussa, en vain tajunnut niitä silloin.
Ulkonäön arvostelua ei pidä sietää, jotkut tekevät sitä naureskellen ja piilovittuillen ihan alussa. Jos mies jatkaa, vaikka asiasta sanoo, niin ei kannata, itsetunto alkaa laskemaan. Olen tavannut tällaisen miehen, välillä vielä kehui ja välillä haukkui. Varmaan oli sitä mieltä, että naisen täytyy sietää se, että häntä arvostellaan. Itse ei tulisi mieleenkään mennä sanomaan päin naamaa noin rumasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En riittänyt miehelle. Mies on perfektionisti jossa itsessään ei tietenkään ole mitään vikaa. Kaiken piti tapahtua hänen ehdoillaan. Yritti muokata minua mieleisekseen. Itse oli anorektikon laiha ja minunkin olisi pitänyt olla. Olin jatkuvasti uupunut ja alistettu. Mies käveli ylitseni jatkuvasti eikä piitannut rajoistani. Masennuin lopulta. Mies vaihtoi minut nuorempaan, kauniimpaan, hoikempaan ja helposti muokattavampaan naiseen.
Niin minullekin
Älkää ikinä langetko ihmiseen, joka näkee vikaa vain muissa ja leikkii itse olosuhteiden viatonta uhria. Empatiakyky on koodattu naisiin niin vahvasti, että näihin tyyppeihin retkahtaminen käy helposti.
Vierailija kirjoitti:
Ex oli kuulemma jättänyt hänet ilman mitään syytä tai selitystä, kadonnut vain yksi päivä. Minä taasen olin juuri sitä mitä hän oli etsinyt, sielunkumppani. Kaikin tavoin täydellinen. Menin tuohon halpaan. Vihaisuus ja raivostumisherkkyys oli nähtävissä jo ihan alussa, silloin se ei vain vielä kohdistunut minuun, vaan esim. ravintolan tarjoilijaan, exään jne. Selitti tuota stressillä ja milloin milläkin. Ja että ei näin usein edes käy.
Sitten alkoikin olla vihaisuutta milloin mistäkin, joka muuttui suhteen edetessä raivoamiseksi, valehteluksi, uhriutumiseksi, rajoittamiseksi, uhkailuiksi jne. Läksin pois, elämää ei kannata tuhlata. Epäilen narsistiksi, kaikki varoitusmerkit oli jo alussa, en vain tajunnut niitä silloin.
Ihan sama valitettava kokemus oli mullakin
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön arvostelua ei pidä sietää, jotkut tekevät sitä naureskellen ja piilovittuillen ihan alussa. Jos mies jatkaa, vaikka asiasta sanoo, niin ei kannata, itsetunto alkaa laskemaan. Olen tavannut tällaisen miehen, välillä vielä kehui ja välillä haukkui. Varmaan oli sitä mieltä, että naisen täytyy sietää se, että häntä arvostellaan. Itse ei tulisi mieleenkään mennä sanomaan päin naamaa noin rumasti.
Tuo on inhottavaa. Minä tapailin miestä, jonka mielestä välillä olin todella haluttava ja seksikäs, ja välillä huomautteli että kannattaako minun laittaa kahviin rasvaista kermaa. Olin normaalipainon alapäässä. En jaksanut kovin kauaa katsella häntä.
Ei vuoden on/offin jälkeen kyennyt sitoutumaan. Välttelevä kiintymystyyli.Tarvitsi huomiota ja ihailua muilta naisilta. Salasuhteet. Itse olin uskollinen hänelle. En jaksanut kattella tuollaista pelimiestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostaa, kuka tämä italialainen perfektionisti on. :D
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja että sitä onkin ollut tyhmä ja sietänyt komean, sliipatun narsistimiehen haukkumista.
"Kivat tisut" - kommentti tarkoitti että liian pienet rinnat hänen makuunsa.
"Rupunapa" oli nimitys raskaudenjälkeiselle muuttuneelle navalleni.
Kaikki noi törkeydet rekisteröityivät mieleeni ja tajusin irrottautua nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostaa, kuka tämä italialainen perfektionisti on. :D
Ehkäpä tiedät kuka
Vierailija kirjoitti:
Pistää silmään kun aina puhutaan miehistä narsistisina pommittajina, no itse miehenä olen moneen samanlaiseen naiseenkin törmännyt joten sallin epäillä että narsismit koskettaisi enimmäkseen miehiä. Naiset vain ehkä osaa peittää omat huonot puolensa paremmin, onhan autismin toteaminenkin jopa ammattilaisilta naisista paljon vaikeampaa kuin miehistä.
Tottakai voi olla naisnarsisteja. Voi olla että sellaisen uhriksi joutuminen on miehille tabu ja vaikeaa myöntää kenellekään, tai edes tajuta itse. Naiset ovat verbaalisesti lahjakkaampia, joten gaslighting, manipulointi ja lyttääminen voi olla huomaamattomampaa kuin miehillä, esim. pientä vähättelyä ohimennen, jonka nainen perustelee jollain muka hyvällä syyllä.
Oikeastaan oma olo on monesti se, mistä saattaa lopulta tajuta olevansa narsistin kanssa. merkkejä: Jos olet yhtäkkiä masentunut, vaikka kaiken pitäisi olla täydellistä, ja sinulla on olo että pitäisi olla vain kiitollinen kumppanille. Jos olet tullut ylipuhutuksi siitä, että vanhat kaverisi/ sukulaiset ovat naurettavia, ja alat viettää melkein kaiken aikasi vain kumppanin kanssa. Jos olet muuttunut parisuhteen myötä neuroottisemmaksi tai ahdistuneemmaksi kuin ennen, jos mietit jatkuvasti toisen mieliksi olemista, ja kaikki ajatuksesi kulkevat sen kautta, että mitä mieltä toinen niistä olisi, ja kuljet kuin munankuorilla. Jos yhtäkkiä tunnet häpeää ulkonäöstäsi, luonteestasi, tavoistasi ja valinnoistasi.
"Rakkauspommittaminen" alussa. Oot niiiin ihana j.n.e., j.n.e., sen verran paljon, että itse tutustuminen jää tämän "rakkauspommittamisen" varjoon.