Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput

Vierailija
27.06.2023 |

Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.

Kommentit (1108)

Vierailija
361/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistää silmään kun aina puhutaan miehistä narsistisina pommittajina, no itse miehenä olen moneen samanlaiseen naiseenkin törmännyt joten sallin epäillä että narsismit koskettaisi enimmäkseen miehiä. Naiset vain ehkä osaa peittää omat huonot puolensa paremmin, onhan autismin toteaminenkin jopa ammattilaisilta naisista paljon vaikeampaa kuin miehistä.

Tottakai voi olla naisnarsisteja. Voi olla että sellaisen uhriksi joutuminen on miehille tabu ja vaikeaa myöntää kenellekään, tai edes tajuta itse. Naiset ovat verbaalisesti lahjakkaampia, joten gaslighting, manipulointi ja lyttääminen voi olla huomaamattomampaa kuin miehillä, esim. pientä vähättelyä ohimennen, jonka nainen perustelee jollain muka hyvällä syyllä.

Oikeastaan oma olo on monesti se, mistä saattaa lopulta tajuta olevansa narsistin kanssa. merkkejä: Jos olet yhtäkkiä masentunut, vaikka kaiken pitäisi olla täydellistä, ja sinulla on olo että pitäisi olla vain kiitollinen kumppanille. Jos olet tullut ylipuhutuksi siitä, että vanhat kaverisi/ sukulaiset ovat naurettavia, ja alat viettää melkein kaiken aikasi vain kumppanin kanssa. Jos olet muuttunut parisuhteen myötä neuroottisemmaksi tai ahdistuneemmaksi kuin ennen, jos mietit jatkuvasti toisen mieliksi olemista, ja kaikki ajatuksesi kulkevat sen kautta, että mitä mieltä toinen niistä olisi, ja kuljet kuin munankuorilla. Jos yhtäkkiä tunnet häpeää ulkonäöstäsi, luonteestasi, tavoistasi ja valinnoistasi.

Hyvin sanottu. Noin se juuri on. T:Narsistin uhri

Vierailija
362/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapeltiin ekat 3 vuotta ja erottiin noin 100 kertaa mutta nyt ollaan oltu yhdessä 10v ja ostettiin juuri talo maaseudulta. Asiat on aika hyvin eikä juurikaan tapella enää. Aina ei kannata luovuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksiin vertailun hienovaraisempi muoto on niistä avoimesti puhuminen varsinkin seksuaalisessa mielessä. Tätä tehdään esimerkiksi muka sivistyneen ja avoimen hyväksyvän roolin varjolla, vaikka todellinen motiivi on manipulointi ja loukkaaminen. Voisi sanoa esimerkiksi "vaikka exä olikin sekopää, niin se siinä oli hienoa, että sitä ei haitannut kolmas osapuoli sängyssä". Ja tuollaisella lauseella yritetään yhtäaikaa viestiä sitä, että olen turhan tiukkapipoinen, enkä tarjoa hänelle jotain mitä joku toinen voisi tarjota, sekä sitä, että toimimalla väärin minä saatan saada sen sekopään leiman. Eli samassa ohi mennen sanotussa lauseessa loukataan ja uhataan.

Vierailija
364/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun molemmilla on terve itsetunto, ei tarvitse "esittää". Teot vastaavat puhetta. Ei löydy valheita missään vaiheessa, ei menneisyydestå eikä nykyisyydestä. Ei ole pakkoa tehdä jotain, vaan kaikki sovitaan yhdessä. Tai pelaamista ihmisillä ja jatkuvaa varallaoloa. Ei ole tunnetta saalistamisesta ja rahan, kuuluisuuden tms. perässäjuoksusta ja hyväksikäytöstä. Rauhallisesti katsotaan, miten tullaan toimeen. On vain me kaksi, jotka päättävät meitä koskevista asioista, ei kaveripiirin mielipiteet ja vaikuttamismahdollisuudet, ei vanhemmat eikä eksät. Eikä muodit tai trendit. Keskitytään toisiinsa ja tutustutaan. Ja varsinkin pidetään sitä kumppania tai mahdollista kumppania aina, siis aina ykkösenä. Lojaalius, hyvät tavat, lempeys ja eteenpäin yhdessä katsominen ovat tärkeitä alusta asti. Terve parisuhde on hyvin tärkeä, ja joihinkin seikkoihin pitää kiinnittää enemmän huomiota sen saadakseen.

Muuten kyllä hyvä, mutta myös narsisti voi sanoa noin. Tai oikeastaan julistaa. "on vain me kaksi.." Jossain vaiheessa sitten raivostua, kun toinen ei olekaan täysillä kiitollinen narsistin hyvistä tavoista ja lempeydestä.

Vierailija
365/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotuttaminen ja ghoustaaminen. Oli vaikea saada mitään syvällistä keskustelua aikaiseksi. Tyyppi oli niin tyhjä sisältä etten saanut vastauksia tärkeisiin kysymyksiin. Jatkuvaa välttelyä parisuhteen määrittelystä. En kokenut että oli vakavasti kanssani. Olin vain vaihtoehto kunnes parempi ilmaantuisi. Jätti sitten tylysti. Nyt olen tietysti se hankala ex jota haukutaan uudelle. Mitään vikaahan hänessä itsessään ei ollut. Koskaan ei pyytänyt anteeksi ikävää käytöstään minua kohtaan.

Vierailija
366/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestittelystä ylipäätään tuli välillä vähän epäilyttäviä viboja. Seuraavaksi hälyttimet kirkuivat kun kaikki eksät haukuttiin aivan surkeiksi luusereiksi. Kohta sitten olikin jo piru irti ja maailma tulessa.

Vierailija
367/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotuttaminen ja ghoustaaminen. Oli vaikea saada mitään syvällistä keskustelua aikaiseksi. Tyyppi oli niin tyhjä sisältä etten saanut vastauksia tärkeisiin kysymyksiin. Jatkuvaa välttelyä parisuhteen määrittelystä. En kokenut että oli vakavasti kanssani. Olin vain vaihtoehto kunnes parempi ilmaantuisi. Jätti sitten tylysti. Nyt olen tietysti se hankala ex jota haukutaan uudelle. Mitään vikaahan hänessä itsessään ei ollut. Koskaan ei pyytänyt anteeksi ikävää käytöstään minua kohtaan.

just tämä " En kokenut että oli vakavasti kanssani. Olin vain vaihtoehto kunnes parempi ilmaantuisi".

Se on se sun arvo ei kukaan halua tuhlata sinuun aikaansa enempää kuin on pakko.

Vierailija
368/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

just tämä " En kokenut että oli vakavasti kanssani. Olin vain vaihtoehto kunnes parempi ilmaantuisi".

Se on se sun arvo ei kukaan halua tuhlata sinuun aikaansa enempää kuin on pakko.

Miten se onkin aina niin, että miehessä on vika,eikä naiset näe omia vikojaan koskaan vaikka juuri heille käy joka kerta noin?

Miksi ne miehet aina löytävät jonkun paremman jos nainen kerran on niin hyvä??

Vierailija
369/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, että silti vieläkin haikailet miehen perään. Noinko kovin otti luonnonpäälle?

Vierailija
370/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun molemmilla on terve itsetunto, ei tarvitse "esittää". Teot vastaavat puhetta. Ei löydy valheita missään vaiheessa, ei menneisyydestå eikä nykyisyydestä. Ei ole pakkoa tehdä jotain, vaan kaikki sovitaan yhdessä. Tai pelaamista ihmisillä ja jatkuvaa varallaoloa. Ei ole tunnetta saalistamisesta ja rahan, kuuluisuuden tms. perässäjuoksusta ja hyväksikäytöstä. Rauhallisesti katsotaan, miten tullaan toimeen. On vain me kaksi, jotka päättävät meitä koskevista asioista, ei kaveripiirin mielipiteet ja vaikuttamismahdollisuudet, ei vanhemmat eikä eksät. Eikä muodit tai trendit. Keskitytään toisiinsa ja tutustutaan. Ja varsinkin pidetään sitä kumppania tai mahdollista kumppania aina, siis aina ykkösenä. Lojaalius, hyvät tavat, lempeys ja eteenpäin yhdessä katsominen ovat tärkeitä alusta asti. Terve parisuhde on hyvin tärkeä, ja joihinkin seikkoihin pitää kiinnittää enemmän huomiota sen saadakseen.

Muuten kyllä hyvä, mutta myös narsisti voi sanoa noin. Tai oikeastaan julistaa. "on vain me kaksi.." Jossain vaiheessa sitten raivostua, kun toinen ei olekaan täysillä kiitollinen narsistin hyvistä tavoista ja lempeydestä.

Narsisti mainittu!

Vierailija
371/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se onkin aina niin, että miehessä on vika,eikä naiset näe omia vikojaan koskaan vaikka juuri heille käy joka kerta noin?

Miksi ne miehet aina löytävät jonkun paremman jos nainen kerran on niin hyvä??

Tottakai naiset näkee. Naiset yleensä ovat niitä jotka hoitavat sitä parisuhdetta ja antavat kaikkensa. Rakastavat ja sietävät kaikenlaista. Sitten on niitä miehiä jotka esittävät hyvää miestä tarvittaessa mutta eivät välitä naisesta paskaakaan. Tämä on nyt yleistystä mutta narsistin kohdatessa se menee noin. Olipa kyse sitten mies tai naisnarsista. Narsistit ovat taitavia manipuloimaan ja saamaan sen avulla mitä haluavat.

Vierailija
372/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti uuteen suhteeseen, kun vanha on päättynyt, kihlaus, avoliitto ja 2 avioliittoa. Vietti vanhan hoidon kanssa mökki viikonlopun, vaikka olimme jo yhdessä.

Vanhojen suhteiden loppumisen asioiden keskeneräisyys vaikutti taustalla.

Vierailija
373/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla tuntuu olevan kokemuksia narsisteista ja laittaa vähän epäilyttämään. Voisko kysymys olla vain jonkunlaisesta epävakaudestä esim tuo vuoristorataisuus? Harmi vaan, että usein nämä suhdekokeilut muuttaa naisen epäluuloiseksi, harhaluuloiseksi, piikit pystyssä olevaksi jne. Eli ei olla kunnon parisuhde materiaalia ennenkuin traumat on hoidettu. En itse ainakaan jaksaisi olla yhdessä kenenkään epäilevän tuomaan kanssa tai jonkun kytän kanssa joka kyttää joka asiaa. Kannattaa miettiä....

Sinisilmäinen ja luottavainen, rento nainen on paras. Jonka kanssa on hyvä olla ja hymy herkässä.

Sinisilmäinen ja luottavainen on tosiaan paras saalistajanarskun uhriksi, kannattaa miettiä....

Tyhmyys on toistaa samaa asiaa odottaen eri tuloksia. Siksi ne tuntosarvet on herkät, koska ei halua kokea samaa uudestaan. Miksi syytät uhreja? Ne kaltoinkohtelijat eivät olleet parisuhdemateriaalia ja pilasivat uhrin luottamuksen ihmisiin, jotkut jopa eivät todella pahan henkisen väkivallan jälkeen edes halua koskaan enää parisuhteeseen.

Vierailija
374/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäön arvostelua ei pidä sietää, jotkut tekevät sitä naureskellen ja piilovittuillen ihan alussa. Jos mies jatkaa, vaikka asiasta sanoo, niin ei kannata, itsetunto alkaa laskemaan. Olen tavannut tällaisen miehen, välillä vielä kehui ja välillä haukkui. Varmaan oli sitä mieltä, että naisen täytyy sietää se, että häntä arvostellaan. Itse ei tulisi mieleenkään mennä sanomaan päin naamaa noin rumasti.

Tuo on inhottavaa. Minä tapailin miestä, jonka mielestä välillä olin todella haluttava ja seksikäs, ja välillä huomautteli että kannattaako minun laittaa kahviin rasvaista kermaa. Olin normaalipainon alapäässä. En jaksanut kovin kauaa katsella häntä.

Kyllä kyllä. BMI oli 16,3. Mies kyseli miksi syön paljon. Painossa 52,6 kiloa hän oli sitä mieltä että olen lihava.

Vierailija
375/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksiin vertailun hienovaraisempi muoto on niistä avoimesti puhuminen varsinkin seksuaalisessa mielessä. Tätä tehdään esimerkiksi muka sivistyneen ja avoimen hyväksyvän roolin varjolla, vaikka todellinen motiivi on manipulointi ja loukkaaminen. Voisi sanoa esimerkiksi "vaikka exä olikin sekopää, niin se siinä oli hienoa, että sitä ei haitannut kolmas osapuoli sängyssä". Ja tuollaisella lauseella yritetään yhtäaikaa viestiä sitä, että olen turhan tiukkapipoinen, enkä tarjoa hänelle jotain mitä joku toinen voisi tarjota, sekä sitä, että toimimalla väärin minä saatan saada sen sekopään leiman. Eli samassa ohi mennen sanotussa lauseessa loukataan ja uhataan.

Ja ylipäätään seksuaalisuuden korostaminen ihan heti alussa. Ällöttävin oli tyyppi, joka jo viestittelyvaiheessa mainitsi, miten huonoja niin monet hänen tapaamansa ovat olleet sängyssä. Totesin heti, että ei kiitos, minua et saa tuollaisella asialla kilpailemaan tai mitään todistelemaan. Toivottavasti ei kukaan muukaan ole niin epävarma, että ryhtyisi miellyttämään.

Vierailija
376/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistää silmään kun aina puhutaan miehistä narsistisina pommittajina, no itse miehenä olen moneen samanlaiseen naiseenkin törmännyt joten sallin epäillä että narsismit koskettaisi enimmäkseen miehiä. Naiset vain ehkä osaa peittää omat huonot puolensa paremmin, onhan autismin toteaminenkin jopa ammattilaisilta naisista paljon vaikeampaa kuin miehistä.

Tottakai voi olla naisnarsisteja. Voi olla että sellaisen uhriksi joutuminen on miehille tabu ja vaikeaa myöntää kenellekään, tai edes tajuta itse. Naiset ovat verbaalisesti lahjakkaampia, joten gaslighting, manipulointi ja lyttääminen voi olla huomaamattomampaa kuin miehillä, esim. pientä vähättelyä ohimennen, jonka nainen perustelee jollain muka hyvällä syyllä.

Oikeastaan oma olo on monesti se, mistä saattaa lopulta tajuta olevansa narsistin kanssa. merkkejä: Jos olet yhtäkkiä masentunut, vaikka kaiken pitäisi olla täydellistä, ja sinulla on olo että pitäisi olla vain kiitollinen kumppanille. Jos olet tullut ylipuhutuksi siitä, että vanhat kaverisi/ sukulaiset ovat naurettavia, ja alat viettää melkein kaiken aikasi vain kumppanin kanssa. Jos olet muuttunut parisuhteen myötä neuroottisemmaksi tai ahdistuneemmaksi kuin ennen, jos mietit jatkuvasti toisen mieliksi olemista, ja kaikki ajatuksesi kulkevat sen kautta, että mitä mieltä toinen niistä olisi, ja kuljet kuin munankuorilla. Jos yhtäkkiä tunnet häpeää ulkonäöstäsi, luonteestasi, tavoistasi ja valinnoistasi.

Tuo oma olo on hyvä mittari. Tulee ihan fyysisiä oireita: kurkkua kuristaa, vatsassa möyrii, kädet tärisevät ja on kuin taistele- tai pakene- moodissa jatkuvasti, tietämättä miksi. Et uskalla tehdä mitään miettimättä, että suuttuukohan tuo ja pitää taas viikon mykkäkoulun jos teen kanan sijaan lohta tms.

Jos saat kutsun ystävän häihin tai sukulaisen rippijuhliin, ensimmäinen ajatus on että voi ei, nyt se suuttuu. Jos tulee mukaan, niin nöyryyttää minua siellä (tämä oli eksäni bravuuri, kävellä vaikka kesken toimituksen näyttävästi kirkosta ulos tai tehdä jokin muu temppu), jos menen yksin, täytyy selitellä ja keksiä valheita, miksi toinen ei tullut. Ja sitten se syyllistys kotona, että menin yksin.

Olisi kiva nähdä ystäviä, mutta ei uskalla; kaveripariskuntakin kieltäytyi enää tulemasta kylään, kun tuo käyttäytyi heitä kohtaan niin törkeästi, meille ei voi kutsua ketään. Puhumattakaan että tuo lähtisi mihinkään ja jos lähtee, varmistaa että minulla ainakin on kurjaa. Kaikki ystäväni ovat kuulemma epäilyttäviä ja huonoa seuraa, heidän tapaamisestaan tulee taas haukut ja mykkäkoulua, joten ei heidän tapaamisesta nauti, kun tietää mikä kotona odottaa.

Tuo oli aivan kamalaa elämää, nuo jutut jäävuoren huippu, se puristava tunne tulee takaisin, kun edes muistelee. Hävettää, miten tuollaisessa on suostunut elämään aikanaan.

Lähtekää aiemmin.

Vierailija
377/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään se jos joku aikuinen mies käyttäisi ilmaisua red flag, punainen lippu 🤮

Vierailija
378/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti mainittu!

Sun kannattaisi ehkä tehdä jotain tolle sun narsismille, niin ei tarvitsisi triggeröityä kyseisestä sanasta.

Vierailija
379/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha, mitäs jos nainen lähtisi vaan kävelemään tuosta tilanteesta. Saa ukko jäädä itse etsimään uusia threesomeja 🤣🤣

Vierailija
380/1108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäön arvostelua ei pidä sietää, jotkut tekevät sitä naureskellen ja piilovittuillen ihan alussa. Jos mies jatkaa, vaikka asiasta sanoo, niin ei kannata, itsetunto alkaa laskemaan. Olen tavannut tällaisen miehen, välillä vielä kehui ja välillä haukkui. Varmaan oli sitä mieltä, että naisen täytyy sietää se, että häntä arvostellaan. Itse ei tulisi mieleenkään mennä sanomaan päin naamaa noin rumasti.

Tuo on inhottavaa. Minä tapailin miestä, jonka mielestä välillä olin todella haluttava ja seksikäs, ja välillä huomautteli että kannattaako minun laittaa kahviin rasvaista kermaa. Olin normaalipainon alapäässä. En jaksanut kovin kauaa katsella häntä.

Kyllä kyllä. BMI oli 16,3. Mies kyseli miksi syön paljon. Painossa 52,6 kiloa hän oli sitä mieltä että olen lihava.

Ajatteleeko tuollaista kommentoivat oikeasti noin, vaan onko kyseessä huono manipulointitaktiikka? Ihan naurettavaa. Itseäni lähinnä huvitti, kun mies kommentoi, että voisin treenata vähän enemmän, että vatsalihakseni erottuisivat vielä paremmin. Vatsalihakset oli (ja on) näkyvissä, mutta hänen mielestään naisen pitäisi olla pelkkää tiukkaa lihasta? 🤣