3400 € bruttotuloilla en voi saada asuntolainaa
Kahden lapsen äitinä. Sellainen on Suomi. Käytännössä pakko asua vuokralla, mihin menee liki tonni ja sitten voin hakea asumistukea siihen.
Kommentit (396)
Osta sen hintainen asunto mihin saat lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Osta sen hintainen asunto mihin saat lainaa.
En saa minkäänhintaiseen asuntoon lainaa. 15 000€ lainaa oli paras tarjous ja sillä ei minkäänlaista asuntoa ostella.
Oli kyllä vaikeaa asuntolainan saaminen jo pari vuotta sitten. Meillä on bruttotulot yhdessä yli 4000e. Lapsia kaksi. Silti useampi pankki kieltäytyi lainaamasta, VAIKKA meillä oli asp.
Op lainasi ilman mitään mussutuksia. Lainaa otettiin vain se asp maksimi, eli ei puhuta edes siinä mielessä suurista summista. Ja kohteetkin oli ihan isosta kaupungista, ei mistään takahikiältä.
Koskaan ei oikein selvinnyt, miksi meidän bruttotulot ei riittäneet pankeille. Eikä sitä jaksa edes selvittää enää, kun saatiin se laina ja rahaa menee useita satasia vähemmän kuin vuokraan menisi.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia sanotaan "ok boomer"
Milleniaalina en ikinä anna kunnioitusta boomereille minkälaisen suomen rakensivat meille.
Ja vanhempani olivat boomereita. köyhiä. mutta silti minua rikkaampia.
Haloo. Lainaa ei anna boomerit eikä Suomi, vaan pankit.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä vaikeaa asuntolainan saaminen jo pari vuotta sitten. Meillä on bruttotulot yhdessä yli 4000e. Lapsia kaksi. Silti useampi pankki kieltäytyi lainaamasta, VAIKKA meillä oli asp.
Op lainasi ilman mitään mussutuksia. Lainaa otettiin vain se asp maksimi, eli ei puhuta edes siinä mielessä suurista summista. Ja kohteetkin oli ihan isosta kaupungista, ei mistään takahikiältä.
Koskaan ei oikein selvinnyt, miksi meidän bruttotulot ei riittäneet pankeille. Eikä sitä jaksa edes selvittää enää, kun saatiin se laina ja rahaa menee useita satasia vähemmän kuin vuokraan menisi.
Minulla myös asp-tili.
Seuraavaksi kokeilemaan pikku paikkakuntien pankkeja, niitä vähiä mitä on. Olen valmis muuttamaan omistusasunnon saadakseni. Ei täällä Etelä-Suomessa voi enää asua, kun vuokrat on järjettömiä. Onneksi omalla ammatilla työllistyy missä vaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti ottaen en minäkään kyllä lainaisi. Onhan nuo tulot aika kusiset kahdelta ihmiseltä varsinkin jos on huollettavia. Toki muutkin asiat vaikuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, missä työssä noin pientä palkkaa saa?
Sulla ei ollut tarpeeksi rahaa säästössä?
Vierailija kirjoitti:
Onko alkupääomaa riittävästi?
15 000€.
Lisäksi mulla on tilillä 5000€ hätäkassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksaisi aina näitä valituksia omista valinnoista.
Olisit säästänyt ja hakenut lainaa jo nuorena, mutta ei, piti vääntää pershedelmiä ja erota, ja nyt on kyynel silmässä kun ei rahaa tule.
Eikä sunkaan turhaakin turhempia valituksia jaksa, kun voisit vaan mennä pois täältä.
Varmasti riippuu tuloista, haettavan lainan määrästä, säästöistä. Jollet nyt saa säästöön yhtään mitään tuloistasi, niin miten kuvittelet maksavasi lainaa?
Kun kerran olet hoitoalalla, niin muuta halvempaan paikkaan. Lainaa ei välttämättä irtoa sen helpommin, mutta ainakin hinnat on halvemmat.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi kannattanut erota lasten isästä.
Ai rahan takia ois pitäny olla sen kusipäämulkun kanssa.
Erehdyksiä sattuu, osasi teeskennellä ja mä' hölmö uskoin!
Vierailija kirjoitti:
Varmasti riippuu tuloista, haettavan lainan määrästä, säästöistä. Jollet nyt saa säästöön yhtään mitään tuloistasi, niin miten kuvittelet maksavasi lainaa?
No onhan se niin, että jos vuokra on iso, niin sillä lyhentää helposti lainaa. Mutta ei se nykyään pankkeja kiinnosta.
Pankissa vaikuttaa tosi paljon se, että onko mitään jäänyt säästöön. Sillä on ihan tosi iso merkitys lainaa hakiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja peräti kaksi kakaraa sen kanssa väänsit. Sellainen erehdys.
Tyhmyydestä sakotetaan.
Itse asuin /asunut vuokralla aina työelämä olen. Kun ei pääomaa asunto lainaan tai käsirahaa,ei perintöä,ei miestä ja miehen rahoja.. Niin vuokralla asutaan loppun elämäki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt on lapsillasi sekä kusipäämulkun että hölmön geenit.
Eikö sulla ole aspia?