Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3400 € bruttotuloilla en voi saada asuntolainaa

Vierailija
25.06.2023 |

Kahden lapsen äitinä. Sellainen on Suomi. Käytännössä pakko asua vuokralla, mihin menee liki tonni ja sitten voin hakea asumistukea siihen.

Kommentit (396)

Vierailija
21/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko alkupääomaa riittävästi?

15 000€.

Lisäksi mulla on tilillä 5000€ hätäkassa. Ap

Tosi vähän, Miten käytit nollakorkojen ajan? Mikset ostanut silloin?

Vierailija
22/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö sulla rahaa säästöön yhtään kuussa. Pankissa katotaan tuota tänä päivänä tosi tarkkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paikkakunnasta ja pankista millä tuloilla saa asuntolainan.

Tiedän tapauksen Oulusta jossa ei ollut tuotakaan tuloa ja lainan saivat. Eikä ollut säästöjä kuin muutama tonni, alle viis tonnia.

Lapsilisiä eivät katso tuloksi yleensä, joten vain palkkatulo vaikuttaa.

Vierailija
24/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 000€.

Tilillä säilöminen on osoitus tyhmyydestä. Sijoita ne.

Vierailija
25/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti riippuu tuloista, haettavan lainan määrästä, säästöistä. Jollet nyt saa säästöön yhtään mitään tuloistasi, niin miten kuvittelet maksavasi lainaa?

No onhan se niin, että jos vuokra on iso, niin sillä lyhentää helposti lainaa. Mutta ei se nykyään pankkeja kiinnosta.

Pankkia kiinnosta? Pankkia kiinnostaa riskitaso ja se, että saavat rahansa takaisin. Vuokra = ei riskiä, samanhintainen lainakulu = nykyään iso riski, jos muuten ei ole asiat kunnossa.

Eihän ap:n säästöt riitä kuin hädin tuskin 100 000 euron lainaa varten, jolla ei edelleenkään osta tästä maasta yhtikäs mitään perheasunnoksi pahimpia perähikiöitä lukuun ottamatta. Ja näiden seutujen kohteita pankit ei lainoita ollenkaan.

Vierailija
26/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on menneisyydessä ollut opiskelija niin ei saa minkäänlaista lainaa ei edes kahta tonnia

Vierailija
27/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko hait lainaa, millainen talo(ikä, remontin tarpeet, sijainti), asumiskustannuksetm? Jos yhtälö ei täsmää niin lainaa ei tipu

Vierailija
28/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi kannattanut erota lasten isästä.

Ai rahan takia ois pitäny olla sen kusipäämulkun kanssa.

Erehdyksiä sattuu, osasi teeskennellä ja mä' hölmö uskoin!

Ja peräti kaksi kakaraa sen kanssa väänsit. Sellainen erehdys.

Tyhmyydestä sakotetaan.

Ei ollut minun vastaus tuo aiempi.

Minä en eronnut lasten isästä vaan hän minusta. Jos sillä on mitään väliä.

Minusta turha syyllistää ihmisiä tuilla elämisestä jne, kun ei tässä yhteiskunnassa mitenkään tueta eteenpäin menemistä. Miksi kukaan yh edes viittisi yrittää mitään, jos keskituloisen palkalla ja hyvillä säästöillä ei saa edes 100 000 lainaa, että sais maksaa itselleen kämpän, eikä asuntosijoittajille? Sitä ei kukaan kyseenalaista, onko minulla laittaa tonni vuokraan joka kuukausi. Ap

Vierailija
29/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 000€.

Hätäkassaa aika typerä sijoitta mihinkään. Kaikki rahat ei voi olla kiinni sijoituksissa. Ja tässä maailmantilanteessa sijoittaminen on lähinnä lottoa. Jollekin määräaikaistilille tuon summan voi laittaa, jos parin prosentin korko (satanen vuodessa -verot) lämmittää.

Viiden tonnin hätäkassa on vielä aika ohuenpuoleinen, joten summana se olisi hyvä olla, nimensä mukaisesti, nopeasti käytettävissä.

Vierailija
30/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin asuntolaina omakotitaloon ihan helposti, vaikka olin työtön. Molemmilla kerroilla.

Vierailija
31/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 000€.

Tilillä säilöminen on osoitus tyhmyydestä. Sijoita ne.

En hätäkassaa sijoita. Hätäkassa on tilillä jolle maksetaan 2,7% korko.

Sijoituksissa on eläkesäästöt ja lasten säästöt. Ap

Vierailija
32/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on menneisyydessä ollut opiskelija niin ei saa minkäänlaista lainaa ei edes kahta tonnia

Katos, mä olin menneisyydessä opiskelija. Sain 400 000 euron lainan ilman mitään mutinoita. Ehkä valmistumisella ja nykyisellä 5-numeroisella kuukausipalkalla oli asian kanssa jotain tekemistä?

Vierailija
33/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 000€.

Hätäkassaa aika typerä sijoitta mihinkään. Kaikki rahat ei voi olla kiinni sijoituksissa. Ja tässä maailmantilanteessa sijoittaminen on lähinnä lottoa. Jollekin määräaikaistilille tuon summan voi laittaa, jos parin prosentin korko (satanen vuodessa -verot) lämmittää.

Viiden tonnin hätäkassa on vielä aika ohuenpuoleinen, joten summana se olisi hyvä olla, nimensä mukaisesti, nopeasti käytettävissä.

Hätäkassa tulee olla luottokortissa, ei tilillä. Ja sijoituksetkin saa irti parilla klikkaisulla nykyään.

Vierailija
34/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti riippuu tuloista, haettavan lainan määrästä, säästöistä. Jollet nyt saa säästöön yhtään mitään tuloistasi, niin miten kuvittelet maksavasi lainaa?

No onhan se niin, että jos vuokra on iso, niin sillä lyhentää helposti lainaa. Mutta ei se nykyään pankkeja kiinnosta.

Pankkia kiinnosta? Pankkia kiinnostaa riskitaso ja se, että saavat rahansa takaisin. Vuokra = ei riskiä, samanhintainen lainakulu = nykyään iso riski, jos muuten ei ole asiat kunnossa.

Eihän ap:n säästöt riitä kuin hädin tuskin 100 000 euron lainaa varten, jolla ei edelleenkään osta tästä maasta yhtikäs mitään perheasunnoksi pahimpia perähikiöitä lukuun ottamatta. Ja näiden seutujen kohteita pankit ei lainoita ollenkaan.

Esimerkiksi naimisissa oleva pariskunta saa asuntolainaa paremmilla ehdoilla kuin avopari. Pankki arvioi tarkasti sitoutumisen asteen.

Vierailija
35/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö sulla rahaa säästöön yhtään kuussa. Pankissa katotaan tuota tänä päivänä tosi tarkkaan

Jää.

Vierailija
36/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahahhahahhhhaaaa!

Meinaatko että esimerkiksi lääkäriksi pääsee olematta opiskelija? Ja lääkärit ei saa lainaa, koska ovat opiskelleet?

Vierailija
37/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajan tilanne on aika tiukka kaikilla tuloilla. Tuskin noista tuloista paljon jää lainan lyhennyksien maksamiseen.

Vierailija
38/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ne säästöt, mitkä kertoo pankille että tämä ihminen osaa ainakin alkeet taloudenhoidosta. Jos ei ole säästöjä, on se vihjaus siitä, että kaikki menee mitä tulee. Saatiin hyvin lainaa, yhteiset tulot noin 4k kuussa. Mutta olin säästänyt vajaat 20k vuosien ajan kun asuin miehen asunnossa käytännössä ilmaiseksi ja laitoin aina saman summan säästöön mitä hän maksoi asunnostaan lainaa ja vastiketta. Oltiin tästä yhdessä sovittu, sillä säästöilläni maksoimme yhteisen asunnon käsirahan ja kun miehen asunto saatiin viimein myytyä, hän maksoi samalla summalla yhteisen kotimme energiaremontin ja muuta.

Vierailija
39/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 000€.

Hätäkassa tulee olla luottokortissa, ei tilillä. Ja sijoituksetkin saa irti parilla klikkaisulla nykyään.

Jep, olisi vaan tosi kiva että ne olisi plussalla sillä hetkellä kun lunastaa. Mihin sijoittaisit _tänään_ varmuudella siitä, että tämä onnistuu esim kolmen kuukauden päästä?

Luottokortin hätävaralla on 8-10% korko.

Vierailija
40/396 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sen hintainen asunto mihin saat lainaa.

En saa minkäänhintaiseen asuntoon lainaa. 15 000€ lainaa oli paras tarjous ja sillä ei minkäänlaista asuntoa ostella.

Tuolla saa jo talon.