300e sosiaaliturvan suojaosan poistaminen piti tehdä!
Kyllä. 300e sosiaaliturvan suojaosan poisto piti tehdä. Voi kertoa, että kun olin vielä sijainen enkä vakituisessa virassa, tämä suojaosa teki sen, ettei minun kannattanut ottaa kaikkia töitä vastaan. Ei kannattanut, koska välillä töiden vastaanottaminen olisi tullut jopa maksamaan minulle eli olisin menettänyt rahaa menemällä töihin. Käytännössä kun laskettiin työ aiheuttamat kulut, sain lähes saman nettopalkan 75% työmäärällä kuin jos olisin ollut kokopäiväinen. Jos nyt suoja osa olisi käytössä, en tekisi kuin tuon 75% ja nauttisin vapaista. Se on hyvä yksilön kannalta jotta rahaa tulee, mutta yhteiskunnan ja taas verojen kannalta siinä ei ole järjen häivää.
Kommentit (10)
Niin, onhan se ihan kauhea vääryys, että oa-aikaistakin työtä tekemällä ansaitsee jotain. Kyllä se nyt on oikeus ja kohtuus, että osa-aikaiselle työssäkäynti maksaa enemmän kuin kokonaan työttömänä oleminen
Aloittajalla on söpö oletus, että kaikki suojaosasta hyötyneet pystyisivät saamaan kokoaikatyön milloin tahansa.
Näinhän se oli. Pystyi himmailemaan ja "harrastamaan" työtekoa ihan vassarina :D
Kyllä raha kelpaa mullekki jos sitä ilmaiseksi saa. Vähän kuin annettaisi 300e opintolainaa joka kk eikä tarvi koskaan maksaa takaisin. Vai olisko niin että 300e saa mutta se on lainaa joka pitää maksaa takaisin.
Kyllä. Tilastotkin kertovat, että kokoaikaiset työpaikat lisääntyivät hurjasti ja työttömyys lähti heti laskuun suojaosan poiston myötä. Myös pitkäaikaistyöttömyydestä on päästy. Täystyöllisyyttä pukkaa.
Jos muilla minituki ja ikileikkuri, luuletko tosiaan että suojaisan säilyvät.
https://www.tiktok.com/@laurilinden/video/7247413976798088475
Riikka Purra: tämä ei pidä paikkansa!
Ja kuinkas sitten kävikään.
Jospa vain menisit sinne kouluun, Veeti.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se oli. Pystyi himmailemaan ja "harrastamaan" työtekoa ihan vassarina :D
Nyt elätkin ihan persuluuserina 🤡
Jostainhan se jokaisen 300e on myöskin verotettava.