Kun ihminen vaatii näkemään sillä perusteella että "hänellä on syöpä ja ei kauaa jäljellä"
Kun en ole muuten suostunut tapaamisiin (olen niin ilmoittanut ettemme ole tekemisissä) ja nyt ihminen vaatii sitten, että täytyy, koska hänellä on syöpä ja hänen täytyy minut tavata ennen kuolemaansa.
Miten toimisitte?
Hän on mun biologinen vanhempi, mutta ei siis olla tekemisissä.
Noista viesteistä, mitä hän laittaa miehen puhelimeen (oli löytänyt miehen puhelinnumeron kun mun puhelinta ei oo) ja sinne valittaa. On täyttä ulinaa yms. miten hällä on niin vaikeeta.
Minun on vaikea kuvitella, mitä hän saisi näkemisestämme. Mitä siitä kummatkaan hyötyy?
Kommentit (473)
Vierailija kirjoitti:
Kehotan tapaamaan. Olkoot välit olleet millaiset tahansa voi myöntyä tapaamiseen kun ihmisen elämä on loppupuolella.
Luulen, että helpottaa molempia, sinuakin. Mitä olen kuullut ja lukenut, monille on erittäin tärkeää ja huojentavaa saada puhuttua kipeätkin asiat, ennen kuin kuolee.
Minua jäisi vaivaamaan lopun ikää jos en tuossa tilanteessa suostu tapaamiseen.
Se vaivaaminen voi olla liikaa henkiselle kestävyydelle. Ei tarvitse antaa anteeksi, jos sellainen pyyntö tulee ja on anteeksipyydettävää, mutta voi kuunnella mitä on mielen päällä ja kiittää siitä että haluaa avata sydäntään.
Jos anteeksipyyntö tulee niinpä niin. Entä jos ei tulekaan? Jos päättää mennä, ei kannata mennä sillä odotuksella, että saa itselleen jonkun vapahduksen, tai edes sitä anteeksipyyntöä, pahoittelua, mitään
Mutta jos sen on valmis kestämään, niin todellakin menemistä kannattaa pitää ensisijaisena.
Mutta jokainen arvioi kohdaltaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Kehotan tapaamaan. Olkoot välit olleet millaiset tahansa voi myöntyä tapaamiseen kun ihmisen elämä on loppupuolella.
Luulen, että helpottaa molempia, sinuakin. Mitä olen kuullut ja lukenut, monille on erittäin tärkeää ja huojentavaa saada puhuttua kipeätkin asiat, ennen kuin kuolee.
Se vaivaaminen voi olla liikaa henkiselle kestävyydelle. Ei tarvitse antaa anteeksi, jos sellainen pyyntö tulee ja on anteeksipyydettävää, mutta voi kuunnella mitä on mielen päällä ja kiittää siitä että haluaa avata sydäntään.
Eihän siinä välttämättä mitään sielullista kohtaamista tapahdu eikä puhuta mitään tärkeitä.
Olen oman toisen vanhempani kuolinvuoteella ollut, ei jätetty mitään hyvästejä eikä sanottu mitään kaunista (yritin sopeutua menemään kuolevan mukaan, itse olisin halunnut puhua).
Toinen vanhempi otti yhteyttä juridisen asian vuoksi 20 vuoden tauon jälkeen. Ei kysynyt, miten voin tai miten elämä sujuu tai pyytänyt anteeksi yllättävää lähtöään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä päättelet että se kaltoinkohtelija mitään kipeitä puhuisi?
Jos menet tapaamiseen hullu roikkuu sussa seuraavat parikymmentä vuotta, ja syyllistää jos yrität katkaista suhteen. Kun hänellä on se syöpäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä päättelet että se kaltoinkohtelija mitään kipeitä puhuisi?
Jos menet tapaamiseen hullu roikkuu sussa seuraavat parikymmentä vuotta, ja syyllistää jos yrität katkaista suhteen. Kun hänellä on se syöpäkin.
Niinpä. Hullu piinaaja jatkaa hullua piinaamista. Hylkääjä hylkää kohta uudelleen jne. Kun vanhempi ei ole pitänyt lapsestaan huolta, kun oli sen aika, on aika ikävää yrittää värvätä samaa lasta hoitajaksi loppumetreille.
Minä en halunnut tavata päihde-ja mielenterveysongelmaista isääni joka oli syyllinen äitini kuolemaan. Kun kieltäydyin tapaamisesta, minua syyllisti hänen hoitajansa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tavata.
Ei siinä menetä, mutta voi myöhemmin kaduttaa, jos ei tapaa vielä. Hänellähän voi olla tärkeää asiaa.
Tämä. Elämä voi yllättää, vaikka oletkin tällä hetkellä loukkaantunut. Mene vaikka itsesi takia rohkeasti ottamaan omalla tavallasi asialliset hyvästit. Pystyt vapautumaan suhteesta paremmin. Jos se rauhoittaa vanhempaasi, on vain bonusta.
t. hoivakodista.
Vierailija kirjoitti:
Minä en halunnut tavata päihde-ja mielenterveysongelmaista isääni joka oli syyllinen äitini kuolemaan. Kun kieltäydyin tapaamisesta, minua syyllisti hänen hoitajansa.
Isäsi on tietysti esittänyt oikein mukavaa ja uhriutunut hoitajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tavata.
Ei siinä menetä, mutta voi myöhemmin kaduttaa, jos ei tapaa vielä. Hänellähän voi olla tärkeää asiaa.Tämä. Elämä voi yllättää, vaikka oletkin tällä hetkellä loukkaantunut. Mene vaikka itsesi takia rohkeasti ottamaan omalla tavallasi asialliset hyvästit. Pystyt vapautumaan suhteesta paremmin. Jos se rauhoittaa vanhempaasi, on vain bonusta.
t. hoivakodista.
Jos se paska on pysynyt paskana hoivakotiin asti ja sielläkin kertonut samaa paskaa hoitajille niin mikähän sen paskan viime hetkellä muuttaisi???
Ja miksi pitäisi paskaa rauhoitella?
kun kuoleva haluaa tavata sinut niin mene, etkö uskalla??????? Uskalla kohdata ja tule kertomaan miten meni. Ehkä hänellä on jotain sanottavaa sinulle.
älä ole katkera, syövytät itsesi ennenaikaiseen hautaan
Vierailija kirjoitti:
kun kuoleva haluaa tavata sinut niin mene, etkö uskalla??????? Uskalla kohdata ja tule kertomaan miten meni. Ehkä hänellä on jotain sanottavaa sinulle.
Niin. Sitä samaa paskaa kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tavata.
Ei siinä menetä, mutta voi myöhemmin kaduttaa, jos ei tapaa vielä. Hänellähän voi olla tärkeää asiaa.Tämä. Elämä voi yllättää, vaikka oletkin tällä hetkellä loukkaantunut. Mene vaikka itsesi takia rohkeasti ottamaan omalla tavallasi asialliset hyvästit. Pystyt vapautumaan suhteesta paremmin. Jos se rauhoittaa vanhempaasi, on vain bonusta.
t. hoivakodista.
Terveelliset hyvästit olisi sellaiset, että lapsi saisi kertoa vapaavalintaisen ajan verran kaiken, ihan kaiken mitä mieltä on heidän suhteestaan ja miten se on vaikuttanut elämään. Sitten vanhempi pyytäisi anteeksi sitä, että ei ole pystynyt olemaan lapselleen sellainen vanhempi, jonka tämä olisi tarvinnut ja ansainnut, mutta lapsessa ei ole mitään vikaa.
Tuskin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tavata.
t. hoivakodista.Jos se paska on pysynyt paskana hoivakotiin asti ja sielläkin kertonut samaa paskaa hoitajille niin mikähän sen paskan viime hetkellä muuttaisi???
Ei sitä tarvitse rauhoitella. Henkilökunta hoitaa. Kirjoitin, että ihan lisätuotteena se vanhus (ilmeisesti) voi rauhoittua vähän. Tärkeämpää on oma irrottautumisprosessisi, joka vaikuttaa olevan kesken. Tee siis vierailu itsesi takia. Voit vaikka sanoa, että et halunnut oikeasti tulla!
Sitäpaitsi, henkilökunta kuulee näitä valituksia hylkäämisestä asukeiltaan ihan joka päivä. Niin peruskauraa, että opetetaan jo koulutuksessa. Ei tietenkään luulla ainoaksi totuudeksi. Mitä sen muuten olisi väliäkään, jos et ole tekemisissä?
Paskaa löytyy vaipoista, usein ihan mistä vaan. Siivoillaan sitten pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän haluaa sopia? Pyytää anteeksi?
Tuskin. Selittelee omaa toimintaansa parhain päin ja pahimmillaan syyllistää toista vielä ennen hautaan vajoamistaan.
Etkö vieläkään tajua millainen on kunnon narsisti ja psykopaatti? Sellaisia ihmisiä oikeasti on ja kaikilla tarinoilla ei ole onnellista loppua. Älä ole sinisilmäinen.
Mulle tuli kans mieleen, että jos on narsistin vikaa, haluaa vielä viimeiset haavoittavat sanat jättää ikuisiksi ajoiksi mieleen.
Mutta minä saattaisin sinuna ottaa riskin. Ainahan voi kääntyä kannoillaan, jos alkaa kuulostaa siltä. Siinä tilanteessa voi ottaa viimeisen sanan itselleen ja sanoa "Kiitos, tätäpä on tullut jo tarpeeksi. Hyvää matkaa!". Ja ottaa ja lähtee kenties kevein mielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole katkera mistään, mutta minun on vaikea kuvitella, että mitä saisimme näkemisestä.
Emmehän me edes tunne, ei meillä ole minkäänlaista sidettä tms. Eikö olisi jotakin muuta, kenen kanssa jutella? Sairaalapsykologi, pastori tms.?Jos et ole katkera, tottakai tapaat. Vaikka vanhempi ei olisi pystynyt sinua pitämään, sinä olet kuitenkin hänen elämänsä tärkein ihminen, ja hänelle voi olla valtava merkitys sille, että saa esim sinulta pyydettyä anteeksi. Ja tottakai se, että teet toiselle ihmiselle hyvän teon, tuo sinullekin hyvän olon.
Mutta kuulostaa kyllä siltä, että olet hyvin katkera.
Kuulostaa siltä, että sinä olet tietämätön ja typerä besserwisser. Luultavasti olet itse katkera jostakin, koska kuvittelet automaattisesti hänenkin olevan.
Aloittaja sanoo, ettei edes tunne tätä kuolevaa vanhempaansa. Eli hän ei tiedä, miksi vanhempi ei ole voinut olla läsnä elämässä. Joten miksi hänen pitäisi olla tapaamatta?
Eri asia, jos vanhempi olisi ollut joku, joka on tehnyt aloittajalle jotain pahaa. Mutta vaikka lapsi kokee vanhemman puuttumisen hylkäämisenä, siinä voi olla taustalla myös sitä, että vanhempi on voinut kuvitella suojelevansa lasta pysymällä poissa.
Enkä kuvittele mitään. Ap itse sanoi, ettei ole katkera, mutta ei halua tutustua vanhempaansa edes tämän kuollessa. Minä pitäisin sitä hyödyllisenä nimenomaan aloittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tavata.
t. hoivakodista.Jos se paska on pysynyt paskana hoivakotiin asti ja sielläkin kertonut samaa paskaa hoitajille niin mikähän sen paskan viime hetkellä muuttaisi???
Ei sitä tarvitse rauhoitella. Henkilökunta hoitaa. Kirjoitin, että ihan lisätuotteena se vanhus (ilmeisesti) voi rauhoittua vähän. Tärkeämpää on oma irrottautumisprosessisi, joka vaikuttaa olevan kesken. Tee siis vierailu itsesi takia. Voit vaikka sanoa, että et halunnut oikeasti tulla!
Sitäpaitsi, henkilökunta kuulee näitä valituksia hylkäämisestä asukeiltaan ihan joka päivä. Niin peruskauraa, että opetetaan jo koulutuksessa. Ei tietenkään luulla ainoaksi totuudeksi. Mitä sen muuten olisi väliäkään, jos et ole tekemisissä?
Hoida sinä vain työsi ja pidä pääsi kiinni.
Lukematta koko ketjua, jaksan aina ihmetellä, kuinka ikävät, ilkeät ja suorastaan mu*kut ihmiset ovatkin kuolemansa lähetessä, tai viimeistään kuoltuaan, yhtäkkiä niin ainutlaatuisia, ihania, kultaisia tyyppejä, jotka ei tekisi pahaa kärpäsellekään!
Ap:nä en menisi tapaamaan. Pitäkööt tunkkinsa, ja eläköön lopun aikansakin omatuntonsa kanssa, se tyyppi!
Tsemppiä, Ap..älä taivu, äläkä taitu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tavata.
Milloin lähihoitajakoulutuksesta on valmistunut etäpsykiatreja?????
Mikä irrottautumisprosessi? Ihminenhän on juurikin silloin pääSyt paskasta, kun ei edea idioottien syyllistämiselläkään enää sivuuta omia tarpeitaan ja mene rauhoittelemaan sitä paskaa oman hyvinvointinsa unohtaen.
Kyllä minä haluaisin oman lapseni vielä ennen kuolemaa nähdä.
Äiti? Kirjoitteletko täällä?