Eronnut keski-ikäinen mies, joka ihmettelee deittailua
Hei kaikki!
Pitkä, lähemmäs seitsemäntoista vuotta kestänyt suhde päättyi toissa talvena. Nyt on haavat nuoltu ja pikku hiljaa on alkanut elämä taas maistumaan, joten olisi kiva olla muutakin sisältöä kuin työ. Olen alkanut kaipaamaan parisuhdetta, mutta olen pistänyt merkille, että deittailukulttuuri on kuin yö ja päivä siiheen nähden, mitä se oli minun sinkkuaikana. Ei sillon ollut tinderiä, mikä ilmeisesti on enemmän yhdenillan juttujen paikka(?), jotka ei ole minun juttu.
Haluaisin löytää täysipäisen lähelle oman ikäisen puolison, jolla on myös lapsiluku täynnä.
Ja tiedoksi, koulutuksella ei ole itselleni merkitystä, kunhan on itse tyytyväinen omaan koulutukseen, tai työhönsä. Itse kävin yliopiston vain sen takia, että pääsin tekemään sitä työtä, jota halusin.
Missähän normaalit naiset piileskelee?
Onkohan muillakin keski-ikäisillä deittailuun liittyviä ongelmia?
Eliittikumppanit ei ole vaihtoehto. Kokeilin jo, ja vastaan tuli pari itseään muita parempana pitävää "menestyjää".
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi paksut ja öykkärimäiset setämiehet ei kiinnosta ketään. Ja ota se kammottava metrinen feikkilohi pois profiilikuvastasi. Ethän sinä itse edes sitä kalastanut.
Ihan outo kommentti. Täynnä pahantahtoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi paksut ja öykkärimäiset setämiehet ei kiinnosta ketään. Ja ota se kammottava metrinen feikkilohi pois profiilikuvastasi. Ethän sinä itse edes sitä kalastanut.
Ihan outo kommentti. Täynnä pahantahtoisuutta.
Tuollaisia tulee, kakaroilla kesäloma.
Tuossa ikäluokassa Tinder on pullollaan parisuhdetta etsiviä naisia.
Se on totta, että ajat on muuttuneet ja siihen on syytä sopeutua, jos meinaa jotain löytää. Et sinäkään ole enää sama ihminen mitä olit 20 vuotta sitten, nyt on eri kuviot. Älä peilaa sinne menneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ghostaaminen on kuule ihan tarpeeksi lopetusta. Nyt vähän omanarvontuntoa, nainen! Ei ole "kunnollisuutta" vaatia jotain lopetusta, vaan vähän säälittävää; ihan kuin et vielä ymmärtäisi, tai ihan kuin olisit valmis ottamaan äijän takaisin. Sehän saa kunnon boostin egolleen jos vielä kysely perään.
Blokkaat tyypin kaikkialta, niin ei tarte kuunnella vonkausta myöhemminkään.
Voi elämä, oon vissiin ihan unohtanut nää kuviot seurusteluaikana 😬 Kiitos järjen palauttamisesta tähän päähän!
Vierailija kirjoitti:
Solvaaja-Ikis jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maineesta huolimatta suosittelisin Tinderiä avoimin mielin. Vahva veikkaus, että enemmän naiset etsivät sieltä parisuhdetta kuin miehet. FB dating oli myös minulla käytössä ja ihan toimiva sekin oli.
Jos ei oteta huomioon yliopistokoulutustasi, tilanteesi kuulostaa hyvin samalta kuin omani erottuani kolmisen vuotta sitten 20 v. suhteesta. En ollut valmis mihinkään deittailuihin kuin vasta vuoden kypsyttelyn jälkeen, jolloin latasin Tinderin. Tietty korona-aika vaikutti paljonkin tilanteisiin, missä uusia ihmisiä olisi voinut edes kohdata oikeassa elämässä ja nettideittailu tuntui parhaimmalta mahdollisuudelta.
Hyvin kaikenlaista tuli vastaan ja vähän harmittaa etten pitänyt alusta asti päiväkirjaa, niin uskomattomia tapauksia tuli kohdattua. Useampi potentiaalinen mies Peter Panien ja sammakoiden joukosta löytyi, mutta klassikko se jota haluat, ei halua sinua ja päinvastoin tuli koettua. Sivuhuomautuksena pakko mainita, että eräs deitti jopa kehui Tinderin täyspäisimmäksi 😄
Noin vuoden tinderöinnin jälkeen mätsäsin yhden mukavan miehen kanssa ja roihahti kunnolla. Aloitettiin tapailulla ja jatkettiin seurustelusuhteeseen. Kunnes parisen viikkoa sitten hän ilmoitti tarvitsevansa mietintäaikaa. Täysi hiljaisuus sen jälkeen ollut ja tänään aattelin toivottaa hyvät jussit ja kysyä vielä vahvistuksen, että tässäkö tää oli. Mihinkään uuteen en ainakaan heti syöksy, vaikka jaksankin toivoa, että parisuhteeseen vielä joskus päätyisin.
Löysi toisen, ja haluaa pitää sinut varalla, jos uusi suhde ei ota tuulta allensa.
Anna olla ja jatka eteenpäin. Kukaan täysjärkinen ei ghostaa.
Älä ihmeessä alennu kyselemään enää mitään! Homma on selvä jo! Kyllä mies ottaa yhteyttä, jos on kiinnostunut. Se EI ole naisen tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Saako olla pulska?
Jos tissit pömpöttävät ulompana kuin maha.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa virkistävää nähdä mies, jolle naisen koulutuksella ja työllä olisi väliä.
Koulutuksesta ja ammatista muutenkin että korkeakoulutus tai arvostettu ammatti ei ihmistä tee sen fiksummaksi tai järkevämmäksi ainoastaan tulotaso on parempi yleensä kuin ei korkeasti koulutetulla, olen näitä nähnyt ihan riittämiin.
Perusjärki monesti puuttuu itse ole joutunut tulemaan toimeen lähes omillaan lapsesta lähtien ja kasvattanut itseni elämän koululla mihin kuuluu lisäksi monipuolinen opiskelu ja laaja työkirjo eri aloilta se kasvattaa näkemään laajemmin asioita useammasta eri kulmasta myös niinsanottua ura-ja putkiajattelua. : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa virkistävää nähdä mies, jolle naisen koulutuksella ja työllä olisi väliä.
Koulutuksesta ja ammatista muutenkin että korkeakoulutus tai arvostettu ammatti ei ihmistä tee sen fiksummaksi tai järkevämmäksi ainoastaan tulotaso on parempi yleensä kuin ei korkeasti koulutetulla, olen näitä nähnyt ihan riittämiin.
Perusjärki monesti puuttuu itse ole joutunut tulemaan toimeen lähes omillaan lapsesta lähtien ja kasvattanut itseni elämän koululla mihin kuuluu lisäksi monipuolinen opiskelu ja laaja työkirjo eri aloilta se kasvattaa näkemään laajemmin asioita useammasta eri kulmasta myös niinsanottua ura-ja putkiajattelua. : )
Selkeä teksti on merkki selkeästä ajattelusta. Sitä et oppinut elämänkoulussa.
Olen huomannut saman. Minulla on jo aikuiset lapset. Äitipuoleksi en ala. Minun ikäisillä miehillä tuntuu paljon vielä olevan alaikäisiä lapsia. Tai he ovat päihteisiin kallellaan. En edes lähde sinkkupalstoille. Kotoa voi minut hakea.
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Löysi toisen, ja haluaa pitää sinut varalla, jos uusi suhde ei ota tuulta allensa.
Anna olla ja jatka eteenpäin. Kukaan täysjärkinen ei ghostaa.*
Niin no, sen verran kunnollinen ihminen oon, et tuntuu ikävältä olla saamatta lopullista lopetusta yli vuoden tiiviin seurustelun jälkeen. Haluan myös katkaista häneltä portin paluuseen kuulemalla, et juttu oli oikeesti nyt tässä. Mikään ei oo ärsyttävämpää, ku ne Miten menee? 😉 -kyselyt muutaman kk:n päästä..
Niihin ei pidä vastata mitään. Niin se vain menee. Jos ei kiinnosta pariin viikkoon kuulla sinusta, niin siinä vaiheessa kun hän on lopettanut sen kanssa jonka kanssa nyt on ja etsii sinusta lohtua, niin sinun ei se tarvitse olla. Sinut on jo jätetty ilman selityksiä. Nämä ihmiset ei anna ikinä loppua ihmisille jota aikovat käyttää hyödykseen. Päädyt vain ikuiselle varasijalle ja odottamaan sitä päivää kun hän valitsee sinut. Joten sinä teet sen valinnan hänen puolestaan.
Hyvä nyrkkisääntö tuo jos pariin viikkoon ei kiinnosta niin ei se jatkossakaan kiinnosta.
Älä turhaan jää odottelemaan selityksiä, rikot vain itsesi.
Jaa että jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden. Ei pidä paikkansa. Se mikä on kuollut ei tekohengityksellä elvy.
Mä olen täällä!!! Noin 3 v sitten tuli 22 aviovuosia, ja se oli sitten siinä. Ukko luulee kelpaavansa tyhjätaskuna parikymppiselle joten oikeasti kauniina pitämäni minä jäi
tyhjän päälle. En ole deittisovelluksissa etkä löydä minua edes somesta. Mutta odotan törmääväni juuri sinuun ;) missä? Kadulla tod.näk. Kävele päin jos tunnistat yksinäisen. Hyvää Jussia.
Vierailija kirjoitti:
*Löysi toisen, ja haluaa pitää sinut varalla, jos uusi suhde ei ota tuulta allensa.
Anna olla ja jatka eteenpäin. Kukaan täysjärkinen ei ghostaa.*
Niin no, sen verran kunnollinen ihminen oon, et tuntuu ikävältä olla saamatta lopullista lopetusta yli vuoden tiiviin seurustelun jälkeen. Haluan myös katkaista häneltä portin paluuseen kuulemalla, et juttu oli oikeesti nyt tässä. Mikään ei oo ärsyttävämpää, ku ne Miten menee? 😉 -kyselyt muutaman kk:n päästä..
Tommosista kunnollisten ihmisten pitää pysyä irti. Heidän kanssaan ei ikinä saa kunnon lopetusta, koska haluavat pitää sinut haaremissaan. Ainoa kunnon ihmisen teko on blokata hänet. Tutustu narsismiin. Katoillaan, tullaan, ei lopeteta suhteita, ollaan ihania, ollaan poissa, ollaan etäisiä, ollaan ihania, rakastetaan, ollaan jumissa, rakadtetaan, katoillaan...
Vierailija kirjoitti:
Etkö harrasta mitään? Nainen sellaisista piireistä?
Toki harrastuksia löytyy. Aktiivisesti käyn salilla, uimassa ja nyrkkeilen. Saan kyllä katseita salilla(?), mutta vaikea siellä on ihmisiä lähestyä, kun suurin osa on reenaamassa, eikä kaipaa häiriötä.
Mutta olet oikeassa, Pitänee keksiä joku uusi laji, jossa on sosiaalisia kohtaamisia. 🥴
AP
Vierailija kirjoitti:
Saako olla pulska?
Jos pulskalla meinaat esim 20kg ylimääräistä, niin ei ole merkitystä, jos nainen kehonsa hyväksyy. Parikymppisenä oli väliä oliko ylimääräistä, mutta ei tuollaisella ole enään väliä keski-ikäisenä. Ei ainakaan minulle.
AP
Mene istumaan kesäpäivänä kahvilan terassille juomaan kuppi kahvia tms ja hymyile vastaaville naisille. Jos tulee vastakaikua, mene kysymään, saako istua samaan pöytään. Viime kesänä täällä oli ketju, jossa keski-ikäiset naiset kertoivat istuskelevansa terassilla sen vuoksi.
Tai sitten joku yh lasten harrastuksista tms.
Tai yksinkertaisesti Mummotunneliin tms, mutta sitten voi tavata jonkun, jolle alkoholi maistuu liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla kerran on lapsia, niin eikö niiden harrastuksista yms löydy toisia yh:ta joihin voisi tutustua?
Siis miten jossain lasten harrastuskuvioissa kävisi ilmi jonkun lapsen vanhemman parisuhdestatus? En itse ainakaan ole siellä kuuluttelemassa, että minä olen muuten sinkku, vaan siellä puhutaan niitä näitä päivän polttavista asioista (tai vaikka säästä), lapsista ja siitä harrastuksesta. Olisi todella outoa, jos alkaisin kaikille isäihmisille siellä vihjailla, että olen muuten sitten sinkku. Suurin osa niistä isistä on kuitenkin edelleen lapsensa äidin kanssa yhdessä.
Eronnut N38 (itse löysin kumppanin ihan sattumalta reissussa ollessa, kun sattui yksille samaan baariin ja ryhdyttiin juttelemaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla kerran on lapsia, niin eikö niiden harrastuksista yms löydy toisia yh:ta joihin voisi tutustua?
Siis miten jossain lasten harrastuskuvioissa kävisi ilmi jonkun lapsen vanhemman parisuhdestatus? En itse ainakaan ole siellä kuuluttelemassa, että minä olen muuten sinkku, vaan siellä puhutaan niitä näitä päivän polttavista asioista (tai vaikka säästä), lapsista ja siitä harrastuksesta. Olisi todella outoa, jos alkaisin kaikille isäihmisille siellä vihjailla, että olen muuten sitten sinkku. Suurin osa niistä isistä on kuitenkin edelleen lapsensa äidin kanssa yhdessä.
Eronnut N38 (itse löysin kumppanin ihan sattumalta reissussa ollessa, kun sattui yksille samaan baariin ja ryhdyttiin juttelemaan)
Saattaisi tulla sanomosta, jos joku alkaisi tutustumaan paremmin miehiin lasten harrastusporukoissa "sillä silmällä". Toki järjellä kun miettii, niin mistä ihminen tietää onko toinen varattu, vai kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Maineesta huolimatta suosittelisin Tinderiä avoimin mielin. Vahva veikkaus, että enemmän naiset etsivät sieltä parisuhdetta kuin miehet. FB dating oli myös minulla käytössä ja ihan toimiva sekin oli.
Jos ei oteta huomioon yliopistokoulutustasi, tilanteesi kuulostaa hyvin samalta kuin omani erottuani kolmisen vuotta sitten 20 v. suhteesta. En ollut valmis mihinkään deittailuihin kuin vasta vuoden kypsyttelyn jälkeen, jolloin latasin Tinderin. Tietty korona-aika vaikutti paljonkin tilanteisiin, missä uusia ihmisiä olisi voinut edes kohdata oikeassa elämässä ja nettideittailu tuntui parhaimmalta mahdollisuudelta.
Hyvin kaikenlaista tuli vastaan ja vähän harmittaa etten pitänyt alusta asti päiväkirjaa, niin uskomattomia tapauksia tuli kohdattua. Useampi potentiaalinen mies Peter Panien ja sammakoiden joukosta löytyi, mutta klassikko se jota haluat, ei halua sinua ja päinvastoin tuli koettua. Sivuhuomautuksena pakko mainita, että eräs deitti jopa kehui Tinderin täyspäisimmäksi 😄
Noin vuoden tinderöinnin jälkeen mätsäsin yhden mukavan miehen kanssa ja roihahti kunnolla. Aloitettiin tapailulla ja jatkettiin seurustelusuhteeseen. Kunnes parisen viikkoa sitten hän ilmoitti tarvitsevansa mietintäaikaa. Täysi hiljaisuus sen jälkeen ollut ja tänään aattelin toivottaa hyvät jussit ja kysyä vielä vahvistuksen, että tässäkö tää oli. Mihinkään uuteen en ainakaan heti syöksy, vaikka jaksankin toivoa, että parisuhteeseen vielä joskus päätyisin.
En varmasti mene juutaisten sovellukseen.
Ghostaaminen on kuule ihan tarpeeksi lopetusta. Nyt vähän omanarvontuntoa, nainen! Ei ole "kunnollisuutta" vaatia jotain lopetusta, vaan vähän säälittävää; ihan kuin et vielä ymmärtäisi, tai ihan kuin olisit valmis ottamaan äijän takaisin. Sehän saa kunnon boostin egolleen jos vielä kysely perään.
Blokkaat tyypin kaikkialta, niin ei tarte kuunnella vonkausta myöhemminkään.