Eronnut keski-ikäinen mies, joka ihmettelee deittailua
Hei kaikki!
Pitkä, lähemmäs seitsemäntoista vuotta kestänyt suhde päättyi toissa talvena. Nyt on haavat nuoltu ja pikku hiljaa on alkanut elämä taas maistumaan, joten olisi kiva olla muutakin sisältöä kuin työ. Olen alkanut kaipaamaan parisuhdetta, mutta olen pistänyt merkille, että deittailukulttuuri on kuin yö ja päivä siiheen nähden, mitä se oli minun sinkkuaikana. Ei sillon ollut tinderiä, mikä ilmeisesti on enemmän yhdenillan juttujen paikka(?), jotka ei ole minun juttu.
Haluaisin löytää täysipäisen lähelle oman ikäisen puolison, jolla on myös lapsiluku täynnä.
Ja tiedoksi, koulutuksella ei ole itselleni merkitystä, kunhan on itse tyytyväinen omaan koulutukseen, tai työhönsä. Itse kävin yliopiston vain sen takia, että pääsin tekemään sitä työtä, jota halusin.
Missähän normaalit naiset piileskelee?
Onkohan muillakin keski-ikäisillä deittailuun liittyviä ongelmia?
Eliittikumppanit ei ole vaihtoehto. Kokeilin jo, ja vastaan tuli pari itseään muita parempana pitävää "menestyjää".
Kommentit (67)
Ei niitä valitettavasti nykyään oikein löydä kuin sieltä Tinderistä. Ja yhden hyvän löytääkseen siellä täytyy treffata kymmeniä huonoja. Mutta minäkin löysin, 47-vuotiaana naisena, lopulta. Mutta oli se masentavaa välillä se treffailu, kun vastaan tuli päihde- ja mt-ongelmaisia, elättäjän etsijiä ja ties mitä kummajaisia.
Maineesta huolimatta suosittelisin Tinderiä avoimin mielin. Vahva veikkaus, että enemmän naiset etsivät sieltä parisuhdetta kuin miehet. FB dating oli myös minulla käytössä ja ihan toimiva sekin oli.
Jos ei oteta huomioon yliopistokoulutustasi, tilanteesi kuulostaa hyvin samalta kuin omani erottuani kolmisen vuotta sitten 20 v. suhteesta. En ollut valmis mihinkään deittailuihin kuin vasta vuoden kypsyttelyn jälkeen, jolloin latasin Tinderin. Tietty korona-aika vaikutti paljonkin tilanteisiin, missä uusia ihmisiä olisi voinut edes kohdata oikeassa elämässä ja nettideittailu tuntui parhaimmalta mahdollisuudelta.
Hyvin kaikenlaista tuli vastaan ja vähän harmittaa etten pitänyt alusta asti päiväkirjaa, niin uskomattomia tapauksia tuli kohdattua. Useampi potentiaalinen mies Peter Panien ja sammakoiden joukosta löytyi, mutta klassikko se jota haluat, ei halua sinua ja päinvastoin tuli koettua. Sivuhuomautuksena pakko mainita, että eräs deitti jopa kehui Tinderin täyspäisimmäksi 😄
Noin vuoden tinderöinnin jälkeen mätsäsin yhden mukavan miehen kanssa ja roihahti kunnolla. Aloitettiin tapailulla ja jatkettiin seurustelusuhteeseen. Kunnes parisen viikkoa sitten hän ilmoitti tarvitsevansa mietintäaikaa. Täysi hiljaisuus sen jälkeen ollut ja tänään aattelin toivottaa hyvät jussit ja kysyä vielä vahvistuksen, että tässäkö tää oli. Mihinkään uuteen en ainakaan heti syöksy, vaikka jaksankin toivoa, että parisuhteeseen vielä joskus päätyisin.
Laita asennukseen:
tinder
bumble
okcupid
badoo
facebook dating
Ja muista panostaa kuviin. Ei selfieitä vaan laadukkaita muiden ottamia kuvia, joissa hymyilet.
Näistä sovelluksista tinder yrittää tyrkyttää eniten maksullisia ominaisuuksia, mutta siitä ei kannata maksaa.
Kun et saa enää uusia tykkäyksiä niin poistat tilin ja teet uudestaan. Pystyt erottamaan tykkäykset siitä että ne ovat aina 2.profiili pakassa ja profiilin kuvia voi verrata blurrattuihin kuviin.
Vierailija kirjoitti:
Maineesta huolimatta suosittelisin Tinderiä avoimin mielin. Vahva veikkaus, että enemmän naiset etsivät sieltä parisuhdetta kuin miehet. FB dating oli myös minulla käytössä ja ihan toimiva sekin oli.
Jos ei oteta huomioon yliopistokoulutustasi, tilanteesi kuulostaa hyvin samalta kuin omani erottuani kolmisen vuotta sitten 20 v. suhteesta. En ollut valmis mihinkään deittailuihin kuin vasta vuoden kypsyttelyn jälkeen, jolloin latasin Tinderin. Tietty korona-aika vaikutti paljonkin tilanteisiin, missä uusia ihmisiä olisi voinut edes kohdata oikeassa elämässä ja nettideittailu tuntui parhaimmalta mahdollisuudelta.
Hyvin kaikenlaista tuli vastaan ja vähän harmittaa etten pitänyt alusta asti päiväkirjaa, niin uskomattomia tapauksia tuli kohdattua. Useampi potentiaalinen mies Peter Panien ja sammakoiden joukosta löytyi, mutta klassikko se jota haluat, ei halua sinua ja päinvastoin tuli koettua. Sivuhuomautuksena pakko mainita, että eräs deitti jopa kehui Tinderin täyspäisimmäksi 😄
Noin vuoden tinderöinnin jälkeen mätsäsin yhden mukavan miehen kanssa ja roihahti kunnolla. Aloitettiin tapailulla ja jatkettiin seurustelusuhteeseen. Kunnes parisen viikkoa sitten hän ilmoitti tarvitsevansa mietintäaikaa. Täysi hiljaisuus sen jälkeen ollut ja tänään aattelin toivottaa hyvät jussit ja kysyä vielä vahvistuksen, että tässäkö tää oli. Mihinkään uuteen en ainakaan heti syöksy, vaikka jaksankin toivoa, että parisuhteeseen vielä joskus päätyisin.
Löysi toisen, ja haluaa pitää sinut varalla, jos uusi suhde ei ota tuulta allensa.
Anna olla ja jatka eteenpäin. Kukaan täysjärkinen ei ghostaa.
Etkö harrasta mitään? Nainen sellaisista piireistä?
Vierailija kirjoitti:
En kysyisi mitään vaan jatkaisin elämääni. Häntä ei kiinnosta edes erota kunnolla, ei pitäisi sinuakaan kiinnostaa.
Ei nettijutut kiinnosta, löytyy jos löytyy ihan og-tyyliin.
-m
Oikeasti tuntuu aika rasittavalta, vaikken olekaan etsimässä mitään koska en ole sinkku. Itse ainakin alkaisin jutella vaikka kaupassa tai salilla yms. ulkoisesti viehättävän naisen kanssa, sittenhän sen tietäisi saako vastakaikua vai ei. Perinteinen ravintolastakin etsiminen on varmaan ihan fiksua, varsinkin jos uskaltaa mennä selvinpäin juttelemaan kiinnostaville henkilöille.
tinder, bumble, elittikumppani ym ei toimi miehille suurten kaupunkien ulkopuolella. siellä ei yksinkertaisesti ole yhtään naisia.
Tinder voi toimia, kannattaa toki tuoda esiin heti profiilissa nuo seikat mitä mainitsit (etsit oikeaa parisuhdetta, ei enää lisää lapsia) niin tulee vähemmän huteja.
Itse en tiedä mistä enää puolison löytäisin, kun etsin ensisijaisesti lapsetonta noin nelikymppistä miestä, mutta se pieni vähemmistö miehistä jotka etsii parisuhdetta hakee taas puolestaan itselleen parikymppistä tai max. kolmekymppistä naista, kun itse olen jo lähempänä neljääkymmentä.
Useimmat tuntemani keski-ikäiset naiset, ne fiksuimmat niistä, on jättäneet treffipalstat jo ajat sitten. Ei maksa vaivaa ja aikansa voi käyttää mielekkâämminkin kuin loputtomaan ihmiskatalogin selaamiseen ja sammakkojen suutelemiseen. Lähesty kivan tuntuisia naisia tosielämässä. Tiedätpä heti ainakin suunnilleen mitä on tarjolla. Hyvää kesää!
Olisipa virkistävää nähdä mies, jolle naisen koulutuksella ja työllä olisi väliä.
Kaltaisesi paksut ja öykkärimäiset setämiehet ei kiinnosta ketään. Ja ota se kammottava metrinen feikkilohi pois profiilikuvastasi. Ethän sinä itse edes sitä kalastanut.
Itse olen ikäisesi, hyvin tavallinen keski-ikäinen, täyspäinen nainen. Mulla on takana kaksi pidempää parisuhdetta ja jotenkin sellainen olo että sekä deittailu että parisuhteet on omalta osalta nähty. Elämä on niin hyvää ilmankin. Olen kokenut jo eron jälkeisen deittikulttuurin (kamalaa) ja sen toisen pitkän parisuhteen haasteet kun on jo lapsia kuvioissa (vaikka ei mitään yhteenmuuttoja suunnittelisikaan niin perheen ja parisuhteen pitäminen täysin erillään on aika keinotekoista). Toki jos rakkaus kävelisi jossain vastaan, tuskin vastustelisin. En kuitenkaan pidä sitä todennäköisenä, ja etsimällä en enää aio etsiä.
Onnea matkaan!
*Löysi toisen, ja haluaa pitää sinut varalla, jos uusi suhde ei ota tuulta allensa.
Anna olla ja jatka eteenpäin. Kukaan täysjärkinen ei ghostaa.*
Niin no, sen verran kunnollinen ihminen oon, et tuntuu ikävältä olla saamatta lopullista lopetusta yli vuoden tiiviin seurustelun jälkeen. Haluan myös katkaista häneltä portin paluuseen kuulemalla, et juttu oli oikeesti nyt tässä. Mikään ei oo ärsyttävämpää, ku ne Miten menee? 😉 -kyselyt muutaman kk:n päästä..
Jos sulla kerran on lapsia, niin eikö niiden harrastuksista yms löydy toisia yh:ta joihin voisi tutustua?
Vierailija kirjoitti:
*Löysi toisen, ja haluaa pitää sinut varalla, jos uusi suhde ei ota tuulta allensa.
Anna olla ja jatka eteenpäin. Kukaan täysjärkinen ei ghostaa.*
Niin no, sen verran kunnollinen ihminen oon, et tuntuu ikävältä olla saamatta lopullista lopetusta yli vuoden tiiviin seurustelun jälkeen. Haluan myös katkaista häneltä portin paluuseen kuulemalla, et juttu oli oikeesti nyt tässä. Mikään ei oo ärsyttävämpää, ku ne Miten menee? 😉 -kyselyt muutaman kk:n päästä..
Niihin ei pidä vastata mitään. Niin se vain menee. Jos ei kiinnosta pariin viikkoon kuulla sinusta, niin siinä vaiheessa kun hän on lopettanut sen kanssa jonka kanssa nyt on ja etsii sinusta lohtua, niin sinun ei se tarvitse olla. Sinut on jo jätetty ilman selityksiä. Nämä ihmiset ei anna ikinä loppua ihmisille jota aikovat käyttää hyödykseen. Päädyt vain ikuiselle varasijalle ja odottamaan sitä päivää kun hän valitsee sinut. Joten sinä teet sen valinnan hänen puolestaan.
Kotona olen, tule hakemaan täältä.