Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ville Merinen murtui kyyneliin täysistunnossa? Mitä tämä on?

Vierailija
22.06.2023 |

Onko mies oikeassa paikassa. Eihän eduskuntatyö voi olla semmoista ettei voi puhua tai heittää välihuutoja. Vaikkakin tuon "yhden"(?) välihuudot tuntuvat mauttomilta.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009675562.html

Kommentit (280)

Vierailija
101/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunta on kyllä väärä paikka hakea huomiota omille tunteilleen ja tunnekuohuilleen.

Vierailija
102/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itku ei auta markkinoilla, tuumaili jo mummonikin ja oli ihan oikeassa. En usko että se toimii eduskunnassakaan. Ilkeälle kyllä tuntuu sanoa näin, mutta se on totta. Eduskunnassa istuu melko paljon narsisteja ja luonnevikaisia, jotka eivät kunnioita itkupilliä, vaan Lipposen kaltaista aggressiivista ja hieman uhkaavaa jyrääjää. Sellainen on ihmisluonne. 

Mutta sitten taas jos tämä Ville ei ole mikään erityisen kunnianhimoinen, niin meneehän se tuolla. Olihan siellä esim Claes Andersson, joka oli herkkä mies, ja hän sentään oli ministerikin. Tosin Niinistö kuulemma kiusasi sitä.

Niinistö oli tosiaan aikanaan todellinen työpaikkakiusaaja. Erkki Tuomiojakin oli merkinnyt päiväkirjoihinsa, että käytös oli täysin epäasiallista ja brutaalia. Tuomioja ei siitä tosin itse hätkähtänyt tai kohteeksi joutunut, mutta moni muu joutui. Ilmeisesti vielä presidenttinäkin Niinistö tykkäsi kiusaamisesta. Muistaakseni puolustusministerinä toiminut Jussi Niinistökin kertoi tästä Niinistön "pimeästä puolesta" myöhemmin. 

Kekkonen oli kiusaajien kiusaaja, hän nöyryytti kyllä urakalla ja oli pitkävihainen. Tosin kansa tykkäsi Kekkosesta, koska Kekkonen ei kiusannut kansaa vaan herroja. Siitä suomalainen tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä vaan ymmärrä. Ei siellä tarvitsisi kuin Marko Asellin huutaa, että "Haluaako joku painia vai?" ja sali hiljenisi täydellisesti. Kuinka moni kansanedustaja ihan aikuisten oikeasti pärjäisi Asellia vastaan painimatsissa? Silti Asell vaan istuu hiljaa. Miksi? Mikä häntä oikein riivaa?

Kampaviineri on niin syvällä suussa, että ei saa sitä enää auki.

Vierailija
104/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää äijä käytti koko puheenvuoronsa siihen kun käsittelee itkuisena miltä siellä kopissa puhuminen tuntuu? Tuokohan tämä nyt vähän erikoisella tavalla omaa terapiataustaansa politiikkaan? Eihän tuolla kopissa käydä purkamassa omia tunteitaan ja itseään vaan pitäisi hoitaa kansanedustajan virkaa?

Vierailija
105/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tää äijä käytti koko puheenvuoronsa siihen kun käsittelee itkuisena miltä siellä kopissa puhuminen tuntuu? Tuokohan tämä nyt vähän erikoisella tavalla omaa terapiataustaansa politiikkaan? Eihän tuolla kopissa käydä purkamassa omia tunteitaan ja itseään vaan pitäisi hoitaa kansanedustajan virkaa?

Hoitakoon terapiatarpeensa muualla ja myös testosteronitasonsa kuntoon lääkärissä, niin loppuu tuollainen huomionhakuinen nyyhkiminen.

Vierailija
106/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran olen Villen kanavia seuraillut. Valitettavasti olen saanut Villestä melko itsekeskeisen kuvan. En tiedä, onko meno muuttunut, mutta aikaisemmin hän esimerkiksi kannusti seuraajiaan lahjoittamaan itselleen rahaa, vaikka seuraajat olivat enimmäkseen nuoria ja varmasti vähävaraisempia kuin Ville.

Jollakin tapaa Ville teki netissä itsestään ilmiön, ja esiintymisestä paistoi se, että hän oli ennen kaikkea kiinnostunut siitä, mitä Villestä ollaan mieltä. Huomio kohdentui nimenomaan terapeutti-Villeen, vähemmän itse asiaan eli nuorten mielenterveyteen...

Huolestuttavaa.

Vierailija
107/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua itkevää poliitikkoa enkä myöskään psykologia. Mutta johtuu varmaan siitä, että itse olen itkuherkkä ihminen. Vakaus tuo mulle turvaa.

Miten itkeminen liittyy siihen etteikö ihminen olisi vakaa? Mieheni itkee milloin mistäkin, paljon enemmän kuin minä. On vakaa ja tasainen kuin kallio. Se, että ihmisellä on tunteet ja hän näyttää niitä ei tarkoita sitä etteikö ihminen toimisi johdonmukaisesti ja turvallisesti.

Tarkoitin sitä etten haluaisi ihmisen nyyhkivän ammatissaan. Kotona voi itkeä kuinka paljon haluaa.

Vierailija
108/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkin verran olen Villen kanavia seuraillut. Valitettavasti olen saanut Villestä melko itsekeskeisen kuvan. En tiedä, onko meno muuttunut, mutta aikaisemmin hän esimerkiksi kannusti seuraajiaan lahjoittamaan itselleen rahaa, vaikka seuraajat olivat enimmäkseen nuoria ja varmasti vähävaraisempia kuin Ville.

Jollakin tapaa Ville teki netissä itsestään ilmiön, ja esiintymisestä paistoi se, että hän oli ennen kaikkea kiinnostunut siitä, mitä Villestä ollaan mieltä. Huomio kohdentui nimenomaan terapeutti-Villeen, vähemmän itse asiaan eli nuorten mielenterveyteen...

Huolestuttavaa.

Lisäksi Villellä on jännä tapa riitaantua somessa kohtaamiensa tyyppien kanssa, ja nöyryyttää näitä podcasteissaan esim. pituudestaan tai muista herkistä asioista. Sellainen terapeutti se.

Vierailija
109/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin ihminen joka näyttää herkkyyteensä. Ihan kuin ala-aste käytöstä ollut siellä eduskunnassa. Aina miettinyt että oikeasti aikuiset huutelee kesken puheenvuoron?

Vierailija
110/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tainnut kirjoittaa vielä tähän ketjuun sitä että aloin seuraamaan tätä Villeä Twitchissä kun alkoi siellä striimaamaan. Meni maku heti sen jälkeen koko tyypistä kun näin clipin siitä kuinka hän käyttäytyi erittäin lapsellisesti perheensä kanssa jossain parkkipaikalla tuntematonta ihmistä kohtaa joka ei tehnyt mitään väärää.

Siinä on meille kyllä hyvä terapeutti. Ei nostanut minulle tuon tyypin arvoa yhtään, eikä varsinkaan terapeuttien.

Muutenkin ihmeellinen pyrkyri koko tyyppi ollut koko sen ajan kun aloitti striimaamisen ja tuli julkisuuteen.

Vierailija
111/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut villeä instagramissa ja pitänyt monista sen jutuista. Mulla ei ole mitään sitä vastaan että miehet itkee, hyvä vaan mutta jotenkin tästä tuli vaan epämukava olo ja velloo outo myötähäpeä, vaikea itsekään tunnistaa mistä johtuu. Nyt kun tätä keskustelua luki niin tuli jotain ajatuksia:

Ehkä se ongelma tässä nimenomaan on joku tietynlainen itsekeskeisyys. Jos eduskunnan keskustelukulttuuri tuntuu agressiiviselta, epäasialliselta ja päällekäyvältä niin sen voisi sanoa myös asiallisesti ja napakasti, semmoisella hyvällä rauhallisella ja rakentavalla karismalla ja asia menisi paljon uskottavammin perille. Loppupuheenvuoron voisi käyttää sitten ihan oikeiden asioiden esiintuomiseen.

Sen sijaan käyttää koko puheenvuoronsa siihen että itkeskelee sitä että HÄNESTÄ tuntuu pahalta, huomion vetämiseen itseensä ja niin kuin joku täällä jo sanoi niin näyttää ihan joltain tiktokia varten tehdyltä teatteriesitykseltä. Ei tämä ole kansanedustajuutta, puhujan pönttö ei ole lava jolla edustaja käsittelee omia tunteitaan tämmöisellä tavalla.

Tuollaisen itkemisen ymmärtäisi jos keskustelussa olisi esim joku mieletön ihmisoikeuskysymys ja edustaja tunteet pinnassa vaikka puolustaisi jotain. Silloin olisi kyse empatiasta, kun puolustaisi muita heikossa asemassa olevia ihmisiä ja se menisi itselläkin syvästi tunteisiin.

Tämä kuvio mitä tässä nähtiin oli nyt vähän hassu ja ihan päinvastaista? Sanoo että on empaattinen ihminen mutta oikeastaan sitten puhuukin vaan siitä että itsestä tuntuu pahalta.

Jotenkin ihan outo fiilis tästä.

Ja vielä lisäyksenä: jotenkin olisi voinut olettaa että terapeuttina Ville olisi sillä tavalla mielen ja persoonan alueella koulutettu ihminen että tietynlainen tilannetaju tulisi työnpuolesta, osaisi aina vähän lukea että millaisessa tilassa on minkälaisten ihmisten kanssa ja miten kenenkin kanssa kannattaa toimia.

Luulisi ymmärtävän että edustajissa on paljon tunteettomia narsisteja, oman edun tavoittelijoita ja nimenomaan empatian alueella häiriintyneitä ihmisiä.

Vihoviimeinen asia miten tällaisten ihmisten kanssa kannattaa menetellä on itkeä ja herkistyä ja yrittää vedota tunteisiin.

Jotenkin yhä enemmän semmoinen olo että Villen poliitikon ura on enemmän vaan joku oman somepersoonaprojektin jatke.

Vierailija
112/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottava itsekeskeinen mukaterapeutti, hyi hitto. Ei ihan toimi äijän nyyhkimiset .

Vierailija
113/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa.

Samoja ajatuksia minulla. Kirjoitin juuri tuon uusimman kommentin tähän tuosta Twitch-clipistä jonka jälkeen minulla meni maku koko tyypistä.

Kyllähän tämä vaikutti aluperinkin jo aikamoiselta ihmeellisetä pyrkyriltä joka yritti kopioida jollain tavalla Dr.K:ta.

Dr.K vaan eroaa valtavasti siinä mielessä tästä Villestä että Dr.K ei ole joku ihmeellinen pyrkyri joka yrittää saada suosiota kanavalleen ihmeellisillä tavoilla kuten katsomalla kameraan suoraan puhumatta mitään useiden tuntien ajan.

Olin surullinen sen jälkeen kun näin tuon mainitsemani clipin tyypistä parkkipaikalla kun oli kivaa kun joku terapeutti striimasi asioita, mutta onneksi oli alkuperäinen Dr.K kuitenkin joka oli kaiken puolin parempi kuin tämä kopio-Ville, ja jota oikeasti vaikuttaa kiinnostavan ihmisten auttaminen kaikin puolin.

Vierailija
114/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun itse kerran kouluaikana ala-asteella purskahdin itkuun muiden nähden, kun opettaja läksytti jostain. Kyllä hävetti ja kyllä sitä "itkupilli" nimitystä sai kuulla. Inhosin omaa herkkyyttä. Itkeminen ei ole jostain syystä suomalaisille sallittua olit sitten 7 vuotias tyttö tai aikuinen mies

Vierailija
115/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen Tehyn nokkamiehen puhetapakin on aika överiä, sopisi tuonne paremmin.

Sivu

Vierailija
116/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, tää on näitä joiden mielestä koskaan ei saisi kritisoida tai sanoa pahasti, pumpulissa kai kasvatettu ja annettu kaikki mitä halunnut.

Vierailija
117/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homohan se on. Miehet ei itke. Näkee jo pinkistä paidasta että niitä poikia

mies on karski, ei näytä tunteita, se on jämpti niin, mitä nyt lapsille ja vaimolle. 

Vierailija
118/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun vähän lipilipilipiä ja sitten nyyhnyyh älkää puhuko mulle rumasti.

Vierailija
119/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypin omalla Twitter tilillä myöntää käyneensä terapiassa.

No tottakai on käynyt. Hän on työkseen psykoterapeutti, koulutukseen KUULUU omahoito/oma psykoterapia. Terapeutin täytyy työstää itsensä ja omat asiansa ja myös kokea miltä se terapiaasetelma tuntuu potilaan näkökulmasta. Tietenkään omahoitokaan ei sinänsä takaa mitään, terapeutti voi silti olla narsisti tai mitä vaan mutta yleensä oma läpikäyty terapia on hyvä merkki ja aika ehdoton vaatimus että voi päästä hääräilemään toisten mielenterveyden alueelle.

Ylipäätänsä terapiassa käyminen on terve merkki, siinä ollaan valmiita työstämään itseään. Masennus tai muukaan ns. häiriö ei myöskään ole mikään hullun leima. Hulluimpia on ne jotka ei terapiaan koska hakeudu ja ne on niitä jotka terapian tarvetta muiden ihmisten elämissä aiheuttaa.

Vierailija
120/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sen huomaa kuinka kylmiä ja ilkeitä on osa suomalaisista.

Hyvä Ville!

Suomin*inen on juuri sellainen