Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ville Merinen murtui kyyneliin täysistunnossa? Mitä tämä on?

Vierailija
22.06.2023 |

Onko mies oikeassa paikassa. Eihän eduskuntatyö voi olla semmoista ettei voi puhua tai heittää välihuutoja. Vaikkakin tuon "yhden"(?) välihuudot tuntuvat mauttomilta.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009675562.html

Kommentit (280)

Vierailija
141/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä kyl olis kehdannut itkeä eduskunnassa. Itkikö se ihan oikeasti?

Terapeuttivillen instagramiin ladattu nämä klipit voit sieltä mennä katsomaan.

Tämäkin on jännä että omaan someen lataa nämä. Ei kenenkään muun puheita tyyliin tässä omi hyviä pointteja jne?? Ilmeisesti tämä oli istunnon tärkein aihe

Vierailija
142/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villepoju tietää miten maksimoida mediahuomio.

Mutta millainen huomio? En minä ainakaan haluaisi tulla nähdyksi koko kansan edessä poliitikkona tämän puheen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuokin narsisti? Miten muuten kukaan vois pokkana mennä poraamaan eduskunnan täysistuntoon, kuinka mulla on nyt paha mieli.

Minäminä😬

On. Suuttui autokauppiaalle kun ei päässyt koeajamaan Mersua huvikseen omalla videollaan.

Ai missä milloin onko tästä jotain materiaalia olemassa jossain?

Vierailija
144/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen instastaan voit katsoa koko homman.

Vierailija
145/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on jännä että omaan someen lataa nämä. Ei kenenkään muun puheita tyyliin tässä omi hyviä pointteja jne?? Ilmeisesti tämä oli istunnon tärkein aihe

Ihmettelin kyllä tätä että ladannut nämä vieläpä omaan instaasakin.

Vierailija
146/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni ville ei mennyt tuonne hoitamaan kansalaisten asioita vaan kolleegojensa mielenterveyttä. Näin ainakin ymmärsin kun luin muutaman hänen postauksistaan. Tuli heti mieleen, että onko tämä ihminen nyt ihan ymmärtänyt sen tehtävänkuvansa.

Mitäköhän postauksia olet lukenut? Tarkoitatko kollegoilla psykoterapeutteja vai kansanedustajia?

Olen seurannut Villeä pidempään somessa, ja hänen tarkoituksensa on nimenomaan ollut pyrkiä eduskuntaan korjaamaan mielenterveyden hoitoon liittyvien ongelmia. Hän on halunnut edistää mm. psykoterapeuttikoulutuksen maksuttomuutta (mikä johtaa siihen, että useammalla on resursseja opiskella psykoterapeutiksi, mikä taas johtaa siihen, että psykoterapeutteja on enemmän ja ihmiset pääsevät psykoterapiaan helpommin ja nopeammin), nopeampaa hoitoonpääsyä ja tehokkaita matalan kynnyksen mielenterveyspalveluja.

Vierailija
147/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ajattele. Hän on psykoterapeutti ja haluaa ehkä näyttää mallia siitä, että on ihan OK miestenkin näyttää joskus tunteensa. Hän on selkeästi sinut omien tunteidensa kanssa, kun itse julkaisee nämä pätkät.

Hän haluaa ehkä tuoda kasvot sille, miten tuntevaan ihmiseen voi eduskunnan nykyinen ilmapiiri vaikuttaa, ja on Villeltä rohkeaa ottaa asia esiin. Tämän tunteikkaan puheenvuoron ohella hän on julkaissut Instassaan erittäin asiakeskeisen ja jäsennellyn puheenvuoron.

Vierailija
148/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni ville ei mennyt tuonne hoitamaan kansalaisten asioita vaan kolleegojensa mielenterveyttä. Näin ainakin ymmärsin kun luin muutaman hänen postauksistaan. Tuli heti mieleen, että onko tämä ihminen nyt ihan ymmärtänyt sen tehtävänkuvansa.

Mitäköhän postauksia olet lukenut? Tarkoitatko kollegoilla psykoterapeutteja vai kansanedustajia?

Olen seurannut Villeä pidempään somessa, ja hänen tarkoituksensa on nimenomaan ollut pyrkiä eduskuntaan korjaamaan mielenterveyden hoitoon liittyvien ongelmia. Hän on halunnut edistää mm. psykoterapeuttikoulutuksen maksuttomuutta (mikä johtaa siihen, että useammalla on resursseja opiskella psykoterapeutiksi, mikä taas johtaa siihen, että psykoterapeutteja on enemmän ja ihmiset pääsevät psykoterapiaan helpommin ja nopeammin), nopeampaa hoitoonpääsyä ja tehokkaita matalan kynnyksen mielenterveyspalveluja.

Btw se että koulutus saataisiin maksuttomksi ei tarkoita että saataisiin paljon HYVIÄ terapeutteja. Eniten pitäisi keskittyä siihen että hoidon taso on todellista laadukasta kunnon psykoterapiaa eikä siihen että mhdollisimman nopeesti vaan paljon lössiä alalle. Jos pääsee helposti ja nopeasti tehottomaan terapiaan on huonompi kuin jonottaa hyvää terapeuttia. Alalle täytyy saada laadukas valvonta ja kunnon seulat. Ilmaiseen koulutykseen hakeutuu isompi prosentti niitä häiriintyneitä puoskareitakin sitten.

Vierailija
149/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa koittanut Trumppien aika. Siitä ei hyvää seuraa.

Vierailija
150/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ajattele. Hän on psykoterapeutti ja haluaa ehkä näyttää mallia siitä, että on ihan OK miestenkin näyttää joskus tunteensa. Hän on selkeästi sinut omien tunteidensa kanssa, kun itse julkaisee nämä pätkät.

Hän haluaa ehkä tuoda kasvot sille, miten tuntevaan ihmiseen voi eduskunnan nykyinen ilmapiiri vaikuttaa, ja on Villeltä rohkeaa ottaa asia esiin. Tämän tunteikkaan puheenvuoron ohella hän on julkaissut Instassaan erittäin asiakeskeisen ja jäsennellyn puheenvuoron.

Suurimmalle osalle jotka tätä on ihmetelleet ei ole ongelmallista se että mies näyttää tunteensa. Lähinnä vaan konteksti. Mun on vaikea kuvitella että työelämässä ties mitä tiukkoja palavereja, tilanteita, ikäviä ilmapiirejä jne läpi kahlanneena mun reaktio olisi koko työyhteisön edessä järjestää joku tämmöinen puheenvuoro. Vaikka olenkin ihan herkkä tyyppi.

Vierailija
151/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustajien mielenterveyttä, lukee sieltä niitä hänen postauksiaan niin ajatus selviää kyllä. Itkemällä hän ei edistä yhtään mitään.

Vierailija
152/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Btw se että koulutus saataisiin maksuttomksi ei tarkoita että saataisiin paljon HYVIÄ terapeutteja. Eniten pitäisi keskittyä siihen että hoidon taso on todellista laadukasta kunnon psykoterapiaa eikä siihen että mhdollisimman nopeesti vaan paljon lössiä alalle. Jos pääsee helposti ja nopeasti tehottomaan terapiaan on huonompi kuin jonottaa hyvää terapeuttia. Alalle täytyy saada laadukas valvonta ja kunnon seulat. Ilmaiseen koulutykseen hakeutuu isompi prosentti niitä häiriintyneitä puoskareitakin sitten.

Tottakai tarvitaan nimenomaan hyviä terapeutteja, mutta jos olet kartalla tilanteesta, varmasti tiedät, että nykyään psykoterapiaan on hankala päästä siitä yksinkertaisesta syystä, että psykoterapeutteja on liian vähän suhteessa siihen, kuinka moni psykoterapiaa tarvitsee. Tällöin koulutuksen maksuttomuus olisi tärkeä askel psykoterapian saatavuutta parannettaessa, koska on oikeasti kummallista, että niiden ammattilaisten, joista on huutava pula, kouluttautuminen maksaa kymmeniä tuhansia euroja.

Toki on suositeltavaa, että alalle soveltuvuutta painotetaan. Kuitenkin esimerkiksi psykiatrisissa sairaanhoitajissa ja psykiatreissa toimii tälläkin hetkellä paljon työntekijöitä, joista valtaosa on oikealla asialla. Häiriintyneitä puoskareita on vähän. Psykoterapeutteja valvoo onneksi Valvira, ja oikeudet toimia psykoterapeuttina poistuu hyvin nopeasti, jos ilmenee väärinkäytöksiä. Samahan koskee lääkäreitä, joilla myöskin on ilmainen koulutus. En siis näe maksullisuutta perusteluksi karsia puoskareita. Se pitäisi tehdä muunlaisin keinoin, vaikka sitten tekemällä tarkat psykologiset testit jne.

Vierailija
153/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalle osalle jotka tätä on ihmetelleet ei ole ongelmallista se että mies näyttää tunteensa. Lähinnä vaan konteksti. Mun on vaikea kuvitella että työelämässä ties mitä tiukkoja palavereja, tilanteita, ikäviä ilmapiirejä jne läpi kahlanneena mun reaktio olisi koko työyhteisön edessä järjestää joku tämmöinen puheenvuoro. Vaikka olenkin ihan herkkä tyyppi.

Varmasti näinkin. Konteksti herättää toki huomiota. Joskus kuitenkin tunnereaktio voi iskeä paikassa, johon se ei sovi. Itselle on herkkänä ihmisenä käynyt näin. Silloin on ihan paikallaan hyväksyä tilanne, eikä sättiä siitä itseään. Stressi ja jännityskin voi joskus purkautua itkuna.

Meillä on sellainen kulttuuri, että tunteet on huonosta ja niitä ei saisi näyttää. Kuitenkin tiedetään, että joka kerta, kun patoat sisällesi tunteita, teet kehollesi hallaa. Se padottu tunne jää kehoon stressienergiaksi ja pidemmällä tähtäimellä aiheuttaa jopa fysiologisia oireita ja sairastumista. Yhteiskunnan normit ovat siis vastoin sitä, mikä keholle on oikeasti hyväksi.

Vierailija
154/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut villeä instagramissa ja pitänyt monista sen jutuista. Mulla ei ole mitään sitä vastaan että miehet itkee, hyvä vaan mutta jotenkin tästä tuli vaan epämukava olo ja velloo outo myötähäpeä, vaikea itsekään tunnistaa mistä johtuu. Nyt kun tätä keskustelua luki niin tuli jotain ajatuksia:

Ehkä se ongelma tässä nimenomaan on joku tietynlainen itsekeskeisyys. Jos eduskunnan keskustelukulttuuri tuntuu agressiiviselta, epäasialliselta ja päällekäyvältä niin sen voisi sanoa myös asiallisesti ja napakasti, semmoisella hyvällä rauhallisella ja rakentavalla karismalla ja asia menisi paljon uskottavammin perille. Loppupuheenvuoron voisi käyttää sitten ihan oikeiden asioiden esiintuomiseen.

Sen sijaan käyttää koko puheenvuoronsa siihen että itkeskelee sitä että HÄNESTÄ tuntuu pahalta, huomion vetämiseen itseensä ja niin kuin joku täällä jo sanoi niin näyttää ihan joltain tiktokia varten tehdyltä teatteriesitykseltä. Ei tämä ole kansanedustajuutta, puhujan pönttö ei ole lava jolla edustaja käsittelee omia tunteitaan tämmöisellä tavalla.

Tuollaisen itkemisen ymmärtäisi jos keskustelussa olisi esim joku mieletön ihmisoikeuskysymys ja edustaja tunteet pinnassa vaikka puolustaisi jotain. Silloin olisi kyse empatiasta, kun puolustaisi muita heikossa asemassa olevia ihmisiä ja se menisi itselläkin syvästi tunteisiin.

Tämä kuvio mitä tässä nähtiin oli nyt vähän hassu ja ihan päinvastaista? Sanoo että on empaattinen ihminen mutta oikeastaan sitten puhuukin vaan siitä että itsestä tuntuu pahalta.

Jotenkin ihan outo fiilis tästä.

No tämä. Ei siinäkään mitään että itkee puhujapöntössä vaan itsekeskeisyys oli sillä tasolla että oli aika vastenmielistä ja hämmästyttävääkin katsottavaa.

Vierailija
155/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
156/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut villeä instagramissa ja pitänyt monista sen jutuista. Mulla ei ole mitään sitä vastaan että miehet itkee, hyvä vaan mutta jotenkin tästä tuli vaan epämukava olo ja velloo outo myötähäpeä, vaikea itsekään tunnistaa mistä johtuu. Nyt kun tätä keskustelua luki niin tuli jotain ajatuksia:

Ehkä se ongelma tässä nimenomaan on joku tietynlainen itsekeskeisyys. Jos eduskunnan keskustelukulttuuri tuntuu agressiiviselta, epäasialliselta ja päällekäyvältä niin sen voisi sanoa myös asiallisesti ja napakasti, semmoisella hyvällä rauhallisella ja rakentavalla karismalla ja asia menisi paljon uskottavammin perille. Loppupuheenvuoron voisi käyttää sitten ihan oikeiden asioiden esiintuomiseen.

Sen sijaan käyttää koko puheenvuoronsa siihen että itkeskelee sitä että HÄNESTÄ tuntuu pahalta, huomion vetämiseen itseensä ja niin kuin joku täällä jo sanoi niin näyttää ihan joltain tiktokia varten tehdyltä teatteriesitykseltä. Ei tämä ole kansanedustajuutta, puhujan pönttö ei ole lava jolla edustaja käsittelee omia tunteitaan tämmöisellä tavalla.

Tuollaisen itkemisen ymmärtäisi jos keskustelussa olisi esim joku mieletön ihmisoikeuskysymys ja edustaja tunteet pinnassa vaikka puolustaisi jotain. Silloin olisi kyse empatiasta, kun puolustaisi muita heikossa asemassa olevia ihmisiä ja se menisi itselläkin syvästi tunteisiin.

Tämä kuvio mitä tässä nähtiin oli nyt vähän hassu ja ihan päinvastaista? Sanoo että on empaattinen ihminen mutta oikeastaan sitten puhuukin vaan siitä että itsestä tuntuu pahalta.

Jotenkin ihan outo fiilis tästä.

No tämä. Ei siinäkään mitään että itkee puhujapöntössä vaan itsekeskeisyys oli sillä tasolla että oli aika vastenmielistä ja hämmästyttävääkin katsottavaa.

Jännä, miten eri tavalla ihmiset reagoi. Itselle tulee myötätunto ihmistä kohtaan, joka liikuttuu tuossa tilanteessa, ja jolle oma reaktio on jo valmiiksi vaikea. Olen empaattisena ihmisenä sen ihmisen puolella, jolle noin käy. Sen sijaan monet täällä lyövät lyötyä ja arvostelevat hyvin ilkein sanoin ihmistä, jolle tilanne on varmasti jo muutenkin hankala.

Ville ei varmasti ajatellut, että tuo on se puheenvuoro, jonka hän haluaa pitää. Hän ei selkeästi hallinnut tunnereaktiotaan, vaan eduskunnan huutelukulttuuri aiheutti jännitystä puhumisesta, vaikka muuten omien sanojensa mukaan kokenut puhuja onkin. Se sitten purkautui noin.

Ennen kuin tuomitsette, käykää katsomassa täällä Villen toinen puheenvuoro.

https://www.instagram.com/reel/CsTrRzEAIYS/?igshid=MjAxZDBhZDhlNA==

Vierailija
157/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villen oma seuraajakunta somessa jotka täysin sisällä sen henkilöbrändissä tsemppaa täysiä tyyliin ihanaa rohkeaa tässä hän näyttää miten näytetään tunteita😍😍 ja loput suomalaisista ihan pihalla hoomoilasena lähinnä toteaa että cringe.

Ville vetää tuolla todella samalla tavalla kuin esiintyisi omassa somessa omalle yleisölleen, onko jotenkin niin syvällä omassa kuplassaan kun päivittää eduskunnasta niin paljon omiin kanaviin?

Vierailija
158/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti näinkin. Konteksti herättää toki huomiota. Joskus kuitenkin tunnereaktio voi iskeä paikassa, johon se ei sovi. Itselle on herkkänä ihmisenä käynyt näin. Silloin on ihan paikallaan hyväksyä tilanne, eikä sättiä siitä itseään. Stressi ja jännityskin voi joskus purkautua itkuna.

Meillä on sellainen kulttuuri, että tunteet on huonosta ja niitä ei saisi näyttää. Kuitenkin tiedetään, että joka kerta, kun patoat sisällesi tunteita, teet kehollesi hallaa. Se padottu tunne jää kehoon stressienergiaksi ja pidemmällä tähtäimellä aiheuttaa jopa fysiologisia oireita ja sairastumista. Yhteiskunnan normit ovat siis vastoin sitä, mikä keholle on oikeasti hyväksi.

:D niin

Vierailija
159/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypin omalla Twitter tilillä myöntää käyneensä terapiassa.

No tottakai on käynyt. Hän on työkseen psykoterapeutti, koulutukseen KUULUU omahoito/oma psykoterapia. Terapeutin täytyy työstää itsensä ja omat asiansa ja myös kokea miltä se terapiaasetelma tuntuu potilaan näkökulmasta. Tietenkään omahoitokaan ei sinänsä takaa mitään, terapeutti voi silti olla narsisti tai mitä vaan mutta yleensä oma läpikäyty terapia on hyvä merkki ja aika ehdoton vaatimus että voi päästä hääräilemään toisten mielenterveyden alueelle.

Ylipäätänsä terapiassa käyminen on terve merkki, siinä ollaan valmiita työstämään itseään. Masennus tai muukaan ns. häiriö ei myöskään ole mikään hullun leima. Hulluimpia on ne jotka ei terapiaan koska hakeudu ja ne on niitä jotka terapian tarvetta muiden ihmisten elämissä aiheuttaa.

Ei tuo kyllä ole riittävästi käynyt siellä terapiassa. Valitettavasti.

Vierailija
160/280 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villen oma seuraajakunta somessa jotka täysin sisällä sen henkilöbrändissä tsemppaa täysiä tyyliin ihanaa rohkeaa tässä hän näyttää miten näytetään tunteita😍😍 ja loput suomalaisista ihan pihalla hoomoilasena lähinnä toteaa että cringe.

Ville vetää tuolla todella samalla tavalla kuin esiintyisi omassa somessa omalle yleisölleen, onko jotenkin niin syvällä omassa kuplassaan kun päivittää eduskunnasta niin paljon omiin kanaviin?

Mistä ihmiset yleensä päivittää omiin kanaviinsa? Siitä, mitä he eiävät? Mistä Villen pitäisi päivittää? Työ eduskunnassa on suuri osa hänen elämäänsä nyt, joten ymmärrettävästi myös sidältö liittyy siihen. Kuitenkin itse olen nähnyt paljon päivityksiä myös perhe-elämästä.