Ville Merinen murtui kyyneliin täysistunnossa? Mitä tämä on?
Onko mies oikeassa paikassa. Eihän eduskuntatyö voi olla semmoista ettei voi puhua tai heittää välihuutoja. Vaikkakin tuon "yhden"(?) välihuudot tuntuvat mauttomilta.
Kommentit (280)
Minä minusta minuun. Ei kansanedustajuus ole mikään hänen henkisen kasvun projekti vaan kansan palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Saako mies itkeä juokisesti vuonna 2023?
Senkun itkee muttei sentään eduskunnassa. Siellä ei porukolleja tarvi katsella.
Mä en halua itkevää poliitikkoa enkä myöskään psykologia. Mutta johtuu varmaan siitä, että itse olen itkuherkkä ihminen. Vakaus tuo mulle turvaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuokin narsisti? Miten muuten kukaan vois pokkana mennä poraamaan eduskunnan täysistuntoon, kuinka mulla on nyt paha mieli.
Minäminä😬
Kuten täällä on jo monta kertaa sanottu, itkeminen on täysin normaali tapa reagoida vaikeisiin asioihin. Jos ei tätä asiaa ymmärrä, kärsii yleensä itse joistakin tunnepuutoksista.
Arvostan Villeä. Aivan oikean asian otti esille. Ja jos joku väittää, että hän jännittää esiintymistä ylipäätän, niin ei jännitä. Erittäin hyvä puheenvuoro oli esim.nuorten mielenterveydestä.
Mutta tämä aihe, minkä hän nyt nosti keskusteluun, oli todella järkyttävä. En ihmettele liikutusta. Onhan liikutusta nähty ennenkin puhujanpöntössä, kokoomusmieskin itkemässä(mikä oli täysin ymmärrettävää!).
Politiikkaan nimenomaan kuuluu, tai pitäisi kuulua, empatia ja inhimillisyys. Jos ei osaa asettua toisten asemaan, ei myöskään kykene tekemään poliittisia päätöksiä. Purra on tämän johdosta kykenemätön toimimaan politiikassa ja vieläpä kehuskelee sillä!
Vierailija kirjoitti:
Arvostan Villeä. Aivan oikean asian otti esille. Ja jos joku väittää, että hän jännittää esiintymistä ylipäätän, niin ei jännitä. Erittäin hyvä puheenvuoro oli esim.nuorten mielenterveydestä.
Mutta tämä aihe, minkä hän nyt nosti keskusteluun, oli todella järkyttävä. En ihmettele liikutusta. Onhan liikutusta nähty ennenkin puhujanpöntössä, kokoomusmieskin itkemässä(mikä oli täysin ymmärrettävää!).
Politiikkaan nimenomaan kuuluu, tai pitäisi kuulua, empatia ja inhimillisyys. Jos ei osaa asettua toisten asemaan, ei myöskään kykene tekemään poliittisia päätöksiä. Purra on tämän johdosta kykenemätön toimimaan politiikassa ja vieläpä kehuskelee sillä!
Merinen itki juuri sinun takiasi. Haluat ymmärtää Purraa väärin. Et halua suhtautua asioihin rakentavasti jne.
Niin ikävä kuin tämä on sanoakin, niin Merisen esiintyminen oli täyttä teatteria ja kohdennettu hänen Tik tok yleisölleen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008992853.html
SE ON TAPAHTUNUT tämän vuoden aikana jo useamman kerran. Psykoterapeutti Ville Merinen on kävellyt kadulla Tampereella, kun häntä vastaan kävellyt nuori on purskahtanut itkuun.
Nuori on kertonut, että Merisen näkeminen herättää tunteita omasta henkisestä hyvinvoinnista. Nuori on katsonut Merisen mielenterveydestä kertovia Tiktok-videoita ja ymmärtänyt, että oma mielenterveys ei ole hyvällä tolalla.
– Nuo hetket ovat olleet minulle konkreettisin herätys siihen, että jotkin nuoret voivat tällä hetkellä hyvin huonosti, Merinen kertoo.
– Pelkästään Instagramissa minulle tulee päivittäin satoja viestejä, joissa on henkilökohtaisia kysymyksiä omasta elämästä.
Kaikilla ei ole omassa elämässä ihmistä, jolle puhua.
– Suomalainen kulttuuri on näissä asioissa välttelevää, ja monelle on edelleen tosi vaikeaa puhua avoimesti asioista. Uskon, että minä olen sopivan etäinen ja turvallinen ihminen näissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuokin narsisti? Miten muuten kukaan vois pokkana mennä poraamaan eduskunnan täysistuntoon, kuinka mulla on nyt paha mieli.
Minäminä😬
On. Suuttui autokauppiaalle kun ei päässyt koeajamaan Mersua huvikseen omalla videollaan.
Ville vois mennä muiden akkojen kanssa piirileikkisedäksi lastentarhaan.
Ei kestä tosileikkiä.
Ville meni itkemään eduskuntaan miellyttääkseen äänestäjiään.
Mielenkiintoista nähdä kuinka roolinsa vetäminen onnistuu jatkossa.
Olen jotenkin sanaton. Että pitäisi eduskunnassa puheen aiheena minun tunteeni! Ei hyvää päivää... Ja tuo "kun olen niin empaattinen" 😒 Olen itsekin herkkä ja empaattinen ihminen mutta on tilanteita joissa vaan on sysättävä tunteet sivuun ja toimittava järkipohjalta. Villestä olen saanut muutenkin aika lapsellisen kuvan, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Inhimillisyyttä ja empatiaa se on.
Noin juuri. Enemmän empatiaa tarvitaan ja inhimillisyyttä!
Arvostan ihmisiä, jotka uskaltavat näyttää tunteensa,
Toki jos alkaa pillittää jatkuvasti, se ei ole hyvä eikä normaalia.
Täällä sen huomaa kuinka kylmiä ja ilkeitä on osa suomalaisista.
Hyvä Ville!
Vierailija kirjoitti:
Saako mies itkeä juokisesti vuonna 2023?
Saa ja pitää itkeä kun siltä tuntuu. En ole koskaan arvostanut miestä joka ei joko osaa tai ei uskalla näyttää tunteita, jotka saavat itkemään.
Mies joka ei itke tuo mieleen lähinnä psykopaatin, tunnekylmän ja täysin tunteettoman ihmisen jolla ei ole normaalia empatiakykyä.
Eka kertaa puhuja pöntössä ja ahdistaa. Vielä ammatti ihminen jos psykoterapeutti.
Inhimillistä. Mutta tottakai on harvinaista ns politikoilla tai muilla jotka ovat johto tms tehtävissä.
Jos alkaa kyynelehtimään usein se menettää merkityksensä.
Ihminen, joka on masentunut voi itkeä herkästi sanotaan että itkuherkkyys lisääntyy kun masennus ja ahdistus päällä.
En nähnyt ko henkilön itkemistä, mutta epäilen ettei hän oikeasti itkenyt vaan ns liikuttui kyyneliin.
Se on eri asia kuin vuolas itkeminen joka jatkuu ja jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä en halua itkevää poliitikkoa enkä myöskään psykologia. Mutta johtuu varmaan siitä, että itse olen itkuherkkä ihminen. Vakaus tuo mulle turvaa.
Miten itkeminen liittyy siihen etteikö ihminen olisi vakaa? Mieheni itkee milloin mistäkin, paljon enemmän kuin minä. On vakaa ja tasainen kuin kallio. Se, että ihmisellä on tunteet ja hän näyttää niitä ei tarkoita sitä etteikö ihminen toimisi johdonmukaisesti ja turvallisesti.
Siinä olikin syy itkeä ja Marin teki helvetisti töitä hermoromahdukseen asti ja otti paskaa niskaan 24/7 kolmisen vuotta ennen kuin hän itki. Tämä kaveri on ollut muutaman tunnin eduskunnassa ja se on jo ihan rikki ties mistä.