Ville Merinen murtui kyyneliin täysistunnossa? Mitä tämä on?
Onko mies oikeassa paikassa. Eihän eduskuntatyö voi olla semmoista ettei voi puhua tai heittää välihuutoja. Vaikkakin tuon "yhden"(?) välihuudot tuntuvat mauttomilta.
Kommentit (280)
Mies tulee räkänokastakin mut ei tyhjän itkijästä!
Ei ole terve ihminen eikä todellakaan kuulu Eduskuntaan!
Lähetin hänelle sähköpostia asiasta.
Itsekeskeisyys huipussaan.
Hei mä ole Ville, ja mä kerron nyt mun tunteistani, siitä miltä musta nyt tuntuu, koska mä haluun, koska mä voin, koska mulla on oikeus. Nih. Ja nyyh. Ja selfie päälle, hei mä olen Ville ja mä puhun nyt just mun tunteistani täältä eduskunnan puhujapöntöstä. Koska mä haluun. Nih. Ja muut on ihan kauheit täällä, mä en tykkää niiku siis yhtään.
Englannin parlamentissa nuo nauraisivat tuon pihalle tuolta parkumasta. Huutaisivat sen pihalle!
Vierailija kirjoitti:
Eduskunta on kyllä väärä paikka hakea huomiota omille tunteilleen ja tunnekuohuilleen.
Kyllä noin, jos alkas olla suurella osalla säännöllistä. Mutta hyväksyn kenen tahansa kohdalle tunnepurkauksen, vaikka muutaman kyyneleen kun ne tapahtuvat tosi harvoin ja istuvat konteksiin.
Seurasin Meristä aikoinaan ja mietin, että jotain outoa tässä kaverissa on.
Erittäin huomionkipeä, vetää kaiken aina itseensä muka hyvien tekojen varjolla. Minä, minä puhetta ja itsensä kuvaamista koko some.
Voi surutta kiusata tiktokissa ihmisiä, jotka ovat erimieltä ja samalla hyvesignaloida itseään, kuinka on niin jalo.
Huomionhaussa halusi politiikkaan ja sielläkin puhuu, yllätys yllätys itsestään, vaikka kansan asioita pitäisi ajaa.
On ihan ok näyttää oikeita aitoja tunteita, mutta aikuinen ei politiikassa vedä asioita itseensä ja kerää säälipisteitä. Tässä maassa on ihmisiä joilla on asiat oikeasti huonosti ja heihin pitäisi Merisenkin keskittyä, eikä itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkin verran olen Villen kanavia seuraillut. Valitettavasti olen saanut Villestä melko itsekeskeisen kuvan. En tiedä, onko meno muuttunut, mutta aikaisemmin hän esimerkiksi kannusti seuraajiaan lahjoittamaan itselleen rahaa, vaikka seuraajat olivat enimmäkseen nuoria ja varmasti vähävaraisempia kuin Ville.
Jollakin tapaa Ville teki netissä itsestään ilmiön, ja esiintymisestä paistoi se, että hän oli ennen kaikkea kiinnostunut siitä, mitä Villestä ollaan mieltä. Huomio kohdentui nimenomaan terapeutti-Villeen, vähemmän itse asiaan eli nuorten mielenterveyteen...
Huolestuttavaa.Lisäksi Villellä on jännä tapa riitaantua somessa kohtaamiensa tyyppien kanssa, ja nöyryyttää näitä podcasteissaan esim. pituudestaan tai muista herkistä asioista. Sellainen terapeutti se.
Ai milloin riitantunut, kenen kanssa ja miten nöyryyttänyt?👀
Semmoisella showlla sitten homma käyntiin. Ihan suunniteltu juttu, jotta saa huomiota ja julkisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Seurasin Meristä aikoinaan ja mietin, että jotain outoa tässä kaverissa on.
Erittäin huomionkipeä, vetää kaiken aina itseensä muka hyvien tekojen varjolla. Minä, minä puhetta ja itsensä kuvaamista koko some.
Voi surutta kiusata tiktokissa ihmisiä, jotka ovat erimieltä ja samalla hyvesignaloida itseään, kuinka on niin jalo.
Huomionhaussa halusi politiikkaan ja sielläkin puhuu, yllätys yllätys itsestään, vaikka kansan asioita pitäisi ajaa.
On ihan ok näyttää oikeita aitoja tunteita, mutta aikuinen ei politiikassa vedä asioita itseensä ja kerää säälipisteitä. Tässä maassa on ihmisiä joilla on asiat oikeasti huonosti ja heihin pitäisi Merisenkin keskittyä, eikä itseensä.
Mullakin alusta asti ollut sellainen jotain outoa tässä on tunne. Vaikka villeä seuraankin niin silti tiedän etten ikinä haluaisi esim mennä hänen terapiavastaanotolleen. Näen Villen ensisijaisesti somepersoonana ja sisällöntuottajana.
Vierailija kirjoitti:
Siis tää äijä käytti koko puheenvuoronsa siihen kun käsittelee itkuisena miltä siellä kopissa puhuminen tuntuu? Tuokohan tämä nyt vähän erikoisella tavalla omaa terapiataustaansa politiikkaan? Eihän tuolla kopissa käydä purkamassa omia tunteitaan ja itseään vaan pitäisi hoitaa kansanedustajan virkaa?
Valitettavasti. Tämän tunnepiehtaroinnin olisi voinut hoitaa istuntosalin ulkopuolella ihan erikseen vaikka edustajien omassa palaverissa, jossa olisi käyty arvokkaan puhekulttuurin perusteet läpi. Samalla olisi muistutettu, että he on vastuussa Suomen poliittisesta uskottavuudesta paitsi kansalaisille niin myös ulkomaille.
Mielenkiintoista nähdä miltä Villen puhumiset jatkossa näyttää. Tuleeko vaan samanlaisia esiintymisiä siksi koska miehellä ei oikeastaan ole hirveästi mitään todellista sanottavaa?
Jo jonkin aikaa seuranneena on tullut sellainen tunne ettei Villellä ole mielenterveyteenkään oikein mitään kovin syvällistä sanottavaa eikä hän tule edistämään suomen mielenterveysasiaa kuin hyvin pintapuolisin keinoin. Henkilöbrändää itseään somessa terapeutti nimikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista nähdä miltä Villen puhumiset jatkossa näyttää. Tuleeko vaan samanlaisia esiintymisiä siksi koska miehellä ei oikeastaan ole hirveästi mitään todellista sanottavaa?
Jo jonkin aikaa seuranneena on tullut sellainen tunne ettei Villellä ole mielenterveyteenkään oikein mitään kovin syvällistä sanottavaa eikä hän tule edistämään suomen mielenterveysasiaa kuin hyvin pintapuolisin keinoin. Henkilöbrändää itseään somessa terapeutti nimikkeellä.
Seuraan lukuisia ulkomaisia terapeutteja ja self help sivustoja ja ville toistaa omilla sivuillaan kuluneimpia kliseitä mitä näillä sivuilla on jo jaettu vuosia sitten. Onhan ne tietysti totta,mutta ei vaadi mitään ammattitaitoa kääntää suomeksi satojen/tuhansien sisällöntuottajien samoja täysin toistensa kanssa identtisiä hokemia ja meemejä.
Vierailija kirjoitti:
Sama fiilis. Miksi käyttää kallisarvoinen ainoa mahdollisuus sanoa jotain tällaiseen? Eikö ollut mitään sanottavaa mihinkään?
Eikö tämän avautumisen olisi voinut tehdä mielummin esim somessa yleisölleen? Veikkaan että sellaiselle kansanosalle joka ei tunne villeä somesta tämä puhe näyttää paljon kummallisemmalta, etenkin ulkomaille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo jonkin aikaa seuranneena on tullut sellainen tunne ettei Villellä ole mielenterveyteenkään oikein mitään kovin syvällistä sanottavaa eikä hän tule edistämään suomen mielenterveysasiaa kuin hyvin pintapuolisin keinoin. Henkilöbrändää itseään somessa terapeutti nimikkeellä.Sama fiilis. Miksi käyttää kallisarvoinen ainoa mahdollisuus sanoa jotain tällaiseen? Eikö ollut mitään sanottavaa mihinkään?
Eikö tämän avautumisen olisi voinut tehdä mielummin esim somessa yleisölleen? Veikkaan että sellaiselle kansanosalle joka ei tunne villeä somesta tämä puhe näyttää paljon kummallisemmalta, etenkin ulkomaille!
Olisi vaikka käyttänyt aikansa nuorten/ vanhusten/työikäisten mielenterveyspalveluista puhumiseen ja niiden rauhoituksen ja saatavuuden huoliin sekä nuorten kuntouttamisen haasteisiin, mutta ei, hän puhui itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo jonkin aikaa seuranneena on tullut sellainen tunne ettei Villellä ole mielenterveyteenkään oikein mitään kovin syvällistä sanottavaa eikä hän tule edistämään suomen mielenterveysasiaa kuin hyvin pintapuolisin keinoin. Henkilöbrändää itseään somessa terapeutti nimikkeellä.Sama fiilis. Miksi käyttää kallisarvoinen ainoa mahdollisuus sanoa jotain tällaiseen? Eikö ollut mitään sanottavaa mihinkään?
Eikö tämän avautumisen olisi voinut tehdä mielummin esim somessa yleisölleen? Veikkaan että sellaiselle kansanosalle joka ei tunne villeä somesta tämä puhe näyttää paljon kummallisemmalta, etenkin ulkomaille!Olisi vaikka käyttänyt aikansa nuorten/ vanhusten/työikäisten mielenterveyspalveluista puhumiseen ja niiden rahoituksen ja saatavuuden huoliin sekä nuorten kuntouttamisen haasteisiin, mutta ei, hän puhui itsestään.
korjasin
Vierailija kirjoitti:
Jonkin verran olen Villen kanavia seuraillut. Valitettavasti olen saanut Villestä melko itsekeskeisen kuvan. En tiedä, onko meno muuttunut, mutta aikaisemmin hän esimerkiksi kannusti seuraajiaan lahjoittamaan itselleen rahaa, vaikka seuraajat olivat enimmäkseen nuoria ja varmasti vähävaraisempia kuin Ville.
Jollakin tapaa Ville teki netissä itsestään ilmiön, ja esiintymisestä paistoi se, että hän oli ennen kaikkea kiinnostunut siitä, mitä Villestä ollaan mieltä. Huomio kohdentui nimenomaan terapeutti-Villeen, vähemmän itse asiaan eli nuorten mielenterveyteen...
Huolestuttavaa.
Jotenkin säälittävän lapsellinen reaktio. Ei kypsän aikuisen käytöstä ruveta tuossa tilanteessa ottamaan tuon tyyppistä asennetta. Mutta ehkä oli vain huomion hakemista. Jos ei ollut, on aika hysteerinen reaktio. Olis voinut vaan todeta, onpa täällä huonokäytöksistä huutelua, ja puhunut jotain asiaa loppuajan.
En mä kyl olis kehdannut itkeä eduskunnassa. Itkikö se ihan oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Merinen itse maalittaa ja kiusaa muita esim. tik tokissa. Jos hänen kanssaan ei ole samaa mieltä, nostaa henkilön tikun nokkaan ja uhriutuu itse.
Aina hänen ulosanti on minä minä tyylistä, jakelee paidattomia kuvia ja kehuu itseään.
Ryhmälivessä puhuu toisten terapeuttien päälle ja keskeyttää, vaikka puhuttaisiin jonkun muun ongelmista vetää asian itseensä.
Sumuttaa kaikkia tällä minä olen hyvä ihminen esityksellä, jota tekee rahasta. Politiikassa hoidetaan kansan asioita ja ollaan asiallisia. Yllättäin Merinen sai tämänkin vedettyä itseensä ja uhriuduttua.
Olen tällaisia tunteilla manipuloijia itse hoitanut ja tämä on läpinäkyvää, mutta tuntuu monelle menevän läpi.
Katsokaapa tuon miehen silmiä, ne ovat sielun peili.
Mielenkiintoista kuulla. En ole seurannut tyypin "istuntoja".
Muihin hommiin jos ei kerran tuolla kestä.
Villepoju tietää miten maksimoida mediahuomio.
Mielenterveysongelmainen hysteerinen tantta se siellä.