Miksi pidät lastasi täyden päivän päiväkodissa vaikka itse olet kotona?
Kerro syy. Haetko koskaan lasta aikaisemmin? Onko lapsella lomaa? Miksi et lähtökohtaisesti halua viettää aikaa lapsesi kanssa?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua vastata. Silti suurin osa pitää.
Ehkä he ajattelevat ettei kukaan tajua tai huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kun ei siitä edes puhuta.
Ihan laiskuuttani tosin en täyttä päivää ja kyllä koko kesän on kotona. Kyllä kaikki lapset ovat tykänneet päiväkodissa olla. Kaikki on 3v asti hoidettu kotona kyllä se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa pitää? Mitä ihmettä. Tiesitkö että etätyöt ovat nykyään hyvin yleisiä. Ja naapurisiko näin toimii vai ketä olet kytännyt?
Poika viihtyy hyvin päiväkodissa. Ollaan kyllä lomillakin yhdessä vielä.
Sairausloma. Lääkäri määräsi, että lapset täytyy pitää sairausloman ajan hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa pitää? Mitä ihmettä. Tiesitkö että etätyöt ovat nykyään hyvin yleisiä. Ja naapurisiko näin toimii vai ketä olet kytännyt?
Etätyö on eri kun kuin loma (loma se on äitiyslomakin) tai arkivapaa.
Vierailija kirjoitti:
Sairausloma. Lääkäri määräsi, että lapset täytyy pitää sairausloman ajan hoidossa.
Pääpipi?
Taaaaasko vänkytät samasta asiasta?
Minä tein kotona töitä kaikki ne vuodet, kun lapset oli pieniä, alussa tein ne aamuyöllä, unien aikaan, illalla jne.
Sitten kuopus meni päiväkotiin kun isompi meni eskariin.
Ja koko sen ajan olin tosiaan kotona.
Meidän kaksoset menivät päiväkotiin 2v. Kun nuorimmainen syntyi, olivat he 4v ja jatkoivat päiväkodissa ihan täyspäiväisesti eli mieheni vei ja haki heidät päiväkodista, joka oli meidän kummankin työpaikan vieressä.
Heinäkuun olivat tietenkin lomalla kuten miehenikin.
Uupumus. Jaksamisen mukaan haen aikasemmin. Joillekin pk on myös tukitoimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääpipi?
Kuules kun on paljon vammoja ja sairauksia, jotka estää hoitamasta lasta/lapsia kunnolla. Minulta murtui selkänikama, kuljin 8 viikkoa sellaisessa korsetissa. Ja ei, ei olisi hoidettu lapsia kotona.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaksoset menivät päiväkotiin 2v. Kun nuorimmainen syntyi, olivat he 4v ja jatkoivat päiväkodissa ihan täyspäiväisesti eli mieheni vei ja haki heidät päiväkodista, joka oli meidän kummankin työpaikan vieressä.
Miksi et kesällä pitänyt kaikkia lapsia kotona, kun itse kerran olit kotona? Miksi pitää noin pienellä ikäerolla tehdä kolmas lapsi ja sitten hoidattaa vanhemmat muilla, kun ei osaa/jaksa/viitsi hoitaa kaikkia samanaikaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mutta viekö kukaan nolona lasta ensi viikolla hoitoon, vaikka itse olisi lomalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kesällä pitänyt kaikkia lapsia kotona, kun itse kerran olit kotona? Miksi pitää noin pienellä ikäerolla tehdä kolmas lapsi ja sitten hoidattaa vanhemmat muilla, kun ei osaa/jaksa/viitsi hoitaa kaikkia samanaikaisesti?
Kuopus syntyi toukokuussa, kaksoset olivat lomalla heinäkuun ja aloittivat elokuussa viskarin. Kuopuskin meni päiväkotiin seuraavana syksynä, kun oli 1v5kk. Meidän lasten päiväkoti on ihan huippu!
Haluan pitää lastani päiväkodissa, koska lapsella on oikeus varhaiskasvatukseen. Kaverisuhteet hoituu siinä samalla ja lapsi oppii tärkeitä taitoja. Käyvät retkillä ja saavat ruokaa laadukkaan kasvatustyön lisäksi.