Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastatkaa oikeistlaiset, onko oikein että Suomen ylivelkaisuus maksatetaan vain köyhillä?

Vierailija
21.06.2023 |

Ei minun mielestä ole oikein. Moni näistä joilta leikataan 500-1000€/ kk, käyvät töissä! Kuinka moni suostuisi vastaaviin palkan alennuksiin?

Kommentit (343)

Vierailija
261/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ei maksa mitään. Köyhille maksetaan tukiaisia.

Ihan eri asia. 

Työttömiä on 90 000 työpaikoilla aktivoituna. Oletko sä niin tyhmä amis Jonne, että et osaa edes ketjun viestejä lukea.

Joku lyhyt amis Jonne mitä nauretaan joka paikassa.

Hauska tavata lyhyt amis jonne jolle nauretaan joka paikassa. Normaalisti täällä ei allekirjoiteta viestejä. 

Vierailija
262/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isin kanssa samassa työpaikassa. Isin mökillä juhannus, isin veneellä. Isi ostaa bemarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oletetaan että köyhät on yhtä kuin nettosaajat, niin eihän se niin mene. Nettomaksajat elättäneet nettosaajat, joten nettomaksajat maksavat tässäkin.

Vierailija
264/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi osti mustan bemarin. Isin poika, isin pikku vauveli, rääpäle.

Vierailija
265/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä, mitä köyhän omaisuutta nyt leikataan. Varakkaampien omaisuus on itse hankittua ja siitä on verot maksettu, ne verot, joilla nämä tuet maksetaan. Ei kenenkään omaa omaisuutta voi valtio leikata.

Tuet ovat valtion rahaa, joten se leikkaa niitä itseltään sijoittaakseen ne valtavien velkojen maksuun. Velat ovat tulleet liian ylenpalttisista tukietuuksista. Ei Suomi voi elää eneää hetkeäkään velaksi.

Vierailija
266/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on laittaa kaikki töihin ja pois tukiloukuista.

Itse olen kokopäivätöissä, mutta palkkani on niin surkea, että saan asumistukea. Asun kaupungin vuokra-asunnossa kaksiossa kahden lapsen kanssa, eli tämän halvempaan tai pienempään asuntoon muuttaminen alkaa olla jo suunnilleen mission impossible. Rahat ei meinaa riittää nytkään, esimerkiksi tiskikoneeseen saati autoon ei ole varaa. Selviydymme kyllä päivästä toiseen, mutta mitään yllättävää ei saa sattua, eikä säästöjä pääse kertymään. Miten asumistuen leikkaus minun kohdallani auttaa "pois tukiloukusta"? Ai niin, pitää varmaan etsiä toinenkin työ. Kuka sitä vapaa-aikaa lastensa kanssa kaipaa, kun voi tehdä töitä ja osallistua näin meidän köyhien yhteisiin talkoisiin.

Meinaat että muualla ei ole ihmisillä perheitä ja lapsia kun he elättävät itsensä?Ei heillä ole ensimmäisenä mielessä mistä saisi tukia.

Vierailija
267/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asia. 

Työttömiä on 90 000 työpaikoilla aktivoituna. Oletko sä niin tyhmä amis Jonne, että et osaa edes ketjun viestejä lukea.

Pikkumies työpaikalla. Onko isi samassa työpaikassa töissä. Isin kanssa töissä.

Olen yllättynyt. Luulin ettei mistään löydy tyhmempää vasemmistolaista kuin se joka palstalla normaalisti ketjuissa mellastaa. Todistit tuon luulon vääräksi. 

Vierailija
268/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kokopäivätöissä, mutta palkkani on niin surkea, että saan asumistukea. Asun kaupungin vuokra-asunnossa kaksiossa kahden lapsen kanssa, eli tämän halvempaan tai pienempään asuntoon muuttaminen alkaa olla jo suunnilleen mission impossible. Rahat ei meinaa riittää nytkään, esimerkiksi tiskikoneeseen saati autoon ei ole varaa. Selviydymme kyllä päivästä toiseen, mutta mitään yllättävää ei saa sattua, eikä säästöjä pääse kertymään. Miten asumistuen leikkaus minun kohdallani auttaa "pois tukiloukusta"? Ai niin, pitää varmaan etsiä toinenkin työ. Kuka sitä vapaa-aikaa lastensa kanssa kaipaa, kun voi tehdä töitä ja osallistua näin meidän köyhien yhteisiin talkoisiin.

Meinaat että muualla ei ole ihmisillä perheitä ja lapsia kun he elättävät itsensä?Ei heillä ole ensimmäisenä mielessä mistä saisi tukia.

Muualla riittää shortsit ja t-paita ja on vartioituja omakotitalo alueita.

Vierailija
269/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä töitä paiskineiden selkä taittui eikä jaksa elättää yhä vaan paisuvaa tuilla elävää joukkiota. Jos hyvin toimeen tulevat varakkaat lähtevät maasta Kelan ja sossun luukku on suljettava.

Vierailija
270/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asia. 

Pikkumies työpaikalla. Onko isi samassa työpaikassa töissä. Isin kanssa töissä.

Olen yllättynyt. Luulin ettei mistään löydy tyhmempää vasemmistolaista kuin se joka palstalla normaalisti ketjuissa mellastaa. Todistit tuon luulon vääräksi. 

Nolo mies on isin kanssa samassa työpaikassa. Suhteilla töissä, ei rääpälettä olisi muualle huolittukaan.

Nolo jätkä

Vierailija
271/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä töitä paiskineiden selkä taittui eikä jaksa elättää yhä vaan paisuvaa tuilla elävää joukkiota. Jos hyvin toimeen tulevat varakkaat lähtevät maasta Kelan ja sossun luukku on suljettava.

Te olette vastuussa köyhien yhtiölainoista ja vastikkeista. Toivottavasti teillä on massia maksaa ne.

Taloyhtiöiden konkursseja odotellessa.

Vierailija
272/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun palkka aleni viime kuussakin yli 4000 eurolla. Sitä kutsutaan veroksi...

Että ketkä ne oikein MAKSAVAT?

Tiesitkö muuten, että työttömyyskorvauksistakin maksetaan veroa? Et ilmeisesti. Suhteessa enemmän, kuin palkkatuloista. Paitsi, että meille ei kerry esim eläkettä, eikö meillä ole muitakaan työssäkäyvien etuja.

Suhteessa enemmän on aika outo ilmaus. Minä maksan palkasta veroja 32 % ja sinä etuudestasi siis vähintään 33%? Eläkekertymäänikin maksan itse yli 400 e/kk eli ei se eläke tuosta vain kerry.

Oletko vähän yksinkertainen?

Tuo tarkoittaa sitä, että pienistä palkoista ei makseta käytännössä ollenkaan veroja mutta vastaavasta työttömyyskorvauksesta menee se kuntavero vähintään (noin 20%) kun ei tule mitään

Pitäisikö tuista saada vähennyksiäkin?Töissäkäynnistä tulee kuluja ja tottakai pitää olla vähennyksiä.

Vierailija
273/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa työntekijät maksavat ihan älyttömät verot. Ihan tosissaanko ap kuvittelee, etteivät muka rikkaat osallistu. Jo keskitulouselta riistetään veroja. Ap:n mielestä verotuksen pitäisi varmaan olla 100? Ihmiset lopettavat vielä työnteon, jos verotus nousee entisestään. Eipä silloin ole etuisuuksien maksajiakaan. Eikö ap älynnyt, että työntekijät maksavat veroja ja osallistuvat sitä kautta talkoisiin? Ei herranjestas nyt!

Vierailija
274/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska vitsi!

Vierailija
275/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on edelleen progressiivinen verotus eli kyllä ne maksajat on aivan muita kuin näitä köyhiä.

Köyhät maksaa myös, ja sehän tässä sairasta onkin että kokoomuksen logiikalla köyhien pitäs maksaa vieläkin enemmän, suorastaan kaikki, vaikka rahaa ei ole.

Kyllä tuleekin suuret säästöt, hohhohhoo.

eihän ne MAKSA nyt yhtään mitään. Jos heille EI ANNETA ENÄÄ yhtä paljon, kuin ennen EI SE OLE MAKSAMISTA. Missään ei ole heille luvattu ikuisiksi ajoiksi sitä summaa kuukausittain mitä ovat saaneet, eikä ne "tulevaisuuden tulevat rahat" ole "heidän rahojaan".

Vierailija
276/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun palkka aleni viime kuussakin yli 4000 eurolla. Sitä kutsutaan veroksi...

Että ketkä ne oikein MAKSAVAT?

Tiesitkö muuten, että työttömyyskorvauksistakin maksetaan veroa? Et ilmeisesti. Suhteessa enemmän, kuin palkkatuloista. Paitsi, että meille ei kerry esim eläkettä, eikö meillä ole muitakaan työssäkäyvien etuja.

Suhteessa enemmän on aika outo ilmaus. Minä maksan palkasta veroja 32 % ja sinä etuudestasi siis vähintään 33%? Eläkekertymäänikin maksan itse yli 400 e/kk eli ei se eläke tuosta vain kerry.

Oletko vähän yksinkertainen?

Tuo tarkoittaa sitä, että pienistä palkoista ei makseta käytännössä ollenkaan veroja mutta vastaavasta työttömyyskorvauksesta menee se kuntavero vähintään (noin 20%) kun ei tule mitään

Pitäisikö tuista saada vähennyksiäkin?Töissäkäynnistä tulee kuluja ja tottakai pitää olla vähennyksiä.

Jos työkkäri määrää työkokeiluun työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä niin työtön ei saa kilometrikorvauksia eikä kela maksa auton kuluja. Ja jos et suostu niin tulee karenssi. Hallitus on lisäämässä työmarkkinatukitöitä.

Jos asut maaseudulla niin älä ota töistä irtisanomislappua.

Vierailija
277/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaisia saa palkata vuodeksi ilman mitään syytä ja vakituisten irtisanomista helpotetaan.

Määräaikaisia saa jatkossa ketjuttaa.

Näin tehdään nytkin joten ei vaikuta mihinkään.

Vierailija
278/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska vitsi!

Ei ole vitsi. Afrikassa on lämmin ja vartioituja omakotitaloalueita.

Vierailija
279/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä viralliset köyhien puolestapuhujathan tämän tilanteen ovat aiheuttaneet. Katse vasempaan.

Vierailija
280/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää ei oo vielä poistunu?

Kyllä vaan kun Orpon ja Purran työelämän kurjistamisesta keskustellaan toisissa ketjuissa, niin  poistuu samantien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan