Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastatkaa oikeistlaiset, onko oikein että Suomen ylivelkaisuus maksatetaan vain köyhillä?

Vierailija
21.06.2023 |

Ei minun mielestä ole oikein. Moni näistä joilta leikataan 500-1000€/ kk, käyvät töissä! Kuinka moni suostuisi vastaaviin palkan alennuksiin?

Kommentit (343)

Vierailija
341/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kiven alta näitä ihmisiä aina ryömii esiin, jotka kuvittelevat köyhien osallistuvan maksamalla valtion talouteen? Kysehän on siitä paljonko saavat tukia ja missä muodossa, se on maksamisen täysi vastakohta. Enkä ihmettele tätä kuin osittain veemäisyyttäni, koska järkevän keskustelun edellytyksenä olisi varmaan tietyt selkeät yhteiset faktoihin perustuvat käsitteet.

Työttömätkin käyttävät palveluita ja kuluttavat rahaa. Aika moni yritys myös käärii rahansa työttömien kustannuksella. Nykyään on paljon tuurista kiinni että tuleeko työttömän leima valmistumisen jälkeen otsaan. Yhteiskunta tarvitsee sylkykuppinsa. Missä ihmisarvo?

Ei se tukirahan kuluttaminen muutu maksamiseksi, vaikka siitä osa kiertääkin veroina takaisin.

Typerä kommentti. Uskon, että yrittäjää ilahduttaa ihan yhtä paljon raha, jonka se saa tuotteistaan tai palveluistaan ihmiseltä, joka saa tukia tai ihmiseltä, joka on saanut sen töistä. Molemmat tukee kansantaloutta.

Jos tukirahoista ei ole mitään hyötyä sun mielestä, niin ainahan voidaan lakkauttaa vaikka myös yritystuet.

Kuinka moni yrittäjä piittaa mitään yritystuista? Luulisin, kun asia ei niin itseäni kiinnosta, että ne on valtiontalouden kannalta laskettu hyödyllisiksi investoinneiksi ja sen takia en ihan silmittömästi lähtisi leikkaamaan yritystukia, mutta ei mitään henkilökohtaista motiivia ole minulla niitä vastustaa. 

Maataloustuet sama juttu. Maatalous on yhdestä näkökulmasta armeijan jatke, joten jos kansa ei ymmärrä sitä pitää pystyssä niin verojen kautta se on tehtävä. Armeija ja tiet, ne on ne yhteisten asioiden minimi. 

Tulonsiirroille yksityisten elämään ei ole mitään kansallista saati moraalista perustetta. 

Vierailija
342/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan viljelijät varastaa köyhien tuet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/343 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oikein että ne jotka saavat nk isoja tuloja niin maksavat itsensä kipeeksi veroilla. 

Tietysti, tää yhteiskunta mahdollisti ne isot tulot, sen ylläpitämiseen osallistuminen on vähin mitä vaurastunut voi tehdä.

Ei mahdollistanut vaan tunki kapuloita rattaisiin joka välissä. Progressiivinen verotus on laillistettua ryöstöä, verotus ei.

Sä olet vieraantunu todellisuudesta ihan kokonaan, tää yhteiskunta tarjos sulle opiskelun ja turvalliset puitteet, yritystuet, ilmaiset työntekijät harjoittelijoiden muodossa, vientituet, turvallisuuden ja terveyden ja mitä rikkaampi olet sitä enemmän olet SAANUT, et ansainnut.

Miksi sinä et tehnyt samoin? Ehdoin tahdoin jätit käyttämättä tämän varman ja helpon rikastusmiskeinon? Ihan vain periaatteestako? Minähän en hyöllisiä aktivoivia tukia vastaan ota prkle! Vain passiivistavat tuet käy!

Niin mä olen tj vuokratyöfirmassa, mä voisin lyödä vetoa et pesen mennen tullen sun tulotasot, ero on että mä en saanu perheeltäni mitään koska sitä ei ole joten mä olen akuutin tietoinen joka ikisestä pennistä mitä yhteiskunta on muhun panostanu.

Sä kuulostat ihan vajaa-älyiseltä kun lähdet solvaamaan aiheen vierestä jollain minusta keksimälläsi sadulla.

Tj:nä luultavasti pesetkin tuloissa minut. Hienoa. Se ei ole minulta pois. En olekaan tässä kilpailemassa tulotasosta , vaan oikeudesta päättää siitä mitä itse ansaitsee. Sinä voit maksaa puolestani veroja vaikka sen 90% ja osoittaa kiitollisuuden velkaasi yhteiskunnalle. Tärkeintä on , että saisit itse siihen päätökseen vaikuttaa.

Vai " akuutin tietoinen"😅. Etkö akuutin tilanteen mentyä phi enää olekaan tietoinen asiasta? Älä käytä itsellesi liian hienoja sanoja. Mutta mitenhän me saataisiin muut ulosmittamaan nämä" tuet" samalla tavalla kuin sinä? Kaikki ovat noihin oikeutettuja et vain sinä ja minä.

Oot autisti ja vielä tyhmä sellainen. Ahnekin.

Käytät sanoja väärin ja siksi minä olen autisti? Jos olisinkin, niin eikö sinun laupias samarialaisuutesi koskisi autisteja? Voisiko mielestäsi minulle tulla kyseeseen joku autistivero? Voisi ottaa ( ahnehtia) vieläkin enemmän minulta pois.

Olet mä ,sä oot , kielenkäytölläsi ainakin erittäin maanläheinen tj. Joku sanoisi että jopa tyhmänoloinen..

Olet alentuva ja pikkumainen, ahne nillittäjä, joka ei ymmärrä hyväosaisuuttaan. Tartut sanoihin, koska et voi katsoa peiliin rehellisesti. Jos et ole autisti ja sen vuoksi alentuneesti empatiakykyinen, olet vain paha ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä