Vastatkaa oikeistlaiset, onko oikein että Suomen ylivelkaisuus maksatetaan vain köyhillä?
Ei minun mielestä ole oikein. Moni näistä joilta leikataan 500-1000€/ kk, käyvät töissä! Kuinka moni suostuisi vastaaviin palkan alennuksiin?
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä rehelliset täyspäiväisesti työssä käyvät ihmiset pitäisi laittaa maksumiehiksi, jotta tietyt voivat toteuttaa elämän filosofiaansa ja elää toisten kustannuksella? Ottakaa nyt kerrankin elämänne haltuun ja yrittäkää elää kuten NORMAALIT KUNNON KANSALAISET. Minä raadan 7,5h päivässä, jotta pääsisin eläkkeelle ennen terveyden pettämistä, ja tämän sijaan mun pitäisi kustantaa näiden lusmujen elämää rahoillani? Ei kiitos, jokainen on vastuussa itsestään.
Olet kyllä melkoinen paskanjauhaja. Sitäpaitsi 7,5 tunnin työpäivä ei ole raatamista. Sinä et vain sitä tiedä. Etkä sinä täällä kenenkään elämistä kustanna. Olet vain tyypillinen suomalainen valittaja, joka kuvittelee olevansa huono-osaista parempi. Toivottavasti sinulle käy huonosti ja joudut muiden armoille.
Osaatpa olla ilkeä viimeisen päälle. Toivot toiselle ihmiselle käyvän huonosti kun olet itse sössinyt elämäsi täysin. Jokainen, joka töissä käy maksaa teidän looserien elämiset ja olemiset joten pidä itse se läpi kiinni jonne päivittäin toisten maksamaa leipää mätät.
Meitä työttömiä on kaupungin ja valtion yksiköt täynnä. Ja me lähetetään niiden vakituisten nimet, jotka on kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuuttia nimet kaupunginvaltuustoon ja valtiolla Helsingin pääkonttorin johtajalle.
Nyky hallitus helpottaa vakituisten irtisanomisehtoja.
Irtisanomissyyksi riittää myöhästyminen jne. jatkossa.
Kahvitauko 30 minuuttia, se on potkut.
Määräaikaisia saa palkata vuodeksi ilman mitään syytä ja vakituisten irtisanomista helpotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä rehelliset täyspäiväisesti työssä käyvät ihmiset pitäisi laittaa maksumiehiksi, jotta tietyt voivat toteuttaa elämän filosofiaansa ja elää toisten kustannuksella? Ottakaa nyt kerrankin elämänne haltuun ja yrittäkää elää kuten NORMAALIT KUNNON KANSALAISET. Minä raadan 7,5h päivässä, jotta pääsisin eläkkeelle ennen terveyden pettämistä, ja tämän sijaan mun pitäisi kustantaa näiden lusmujen elämää rahoillani? Ei kiitos, jokainen on vastuussa itsestään.
Olet kyllä melkoinen paskanjauhaja. Sitäpaitsi 7,5 tunnin työpäivä ei ole raatamista. Sinä et vain sitä tiedä. Etkä sinä täällä kenenkään elämistä kustanna. Olet vain tyypillinen suomalainen valittaja, joka kuvittelee olevansa huono-osaista parempi. Toivottavasti sinulle käy huonosti ja joudut muiden armoille.
Osaatpa olla ilkeä viimeisen päälle. Toivot toiselle ihmiselle käyvän huonosti kun olet itse sössinyt elämäsi täysin. Jokainen, joka töissä käy maksaa teidän looserien elämiset ja olemiset joten pidä itse se läpi kiinni jonne päivittäin toisten maksamaa leipää mätät.
Meitä työttömiä on kaupungin ja valtion yksiköt täynnä. Ja me lähetetään niiden vakituisten nimet, jotka on kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuuttia nimet kaupunginvaltuustoon ja valtiolla Helsingin pääkonttorin johtajalle.
Nyky hallitus helpottaa vakituisten irtisanomisehtoja.
Irtisanomissyyksi riittää myöhästyminen jne. jatkossa.
Kannattaa laittaa 2 kelloa aamulla soimaan varmuuden vuoksi.
Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaisia saa palkata vuodeksi ilman mitään syytä ja vakituisten irtisanomista helpotetaan.
Määräaikaisia saa jatkossa ketjuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikein että ne jotka saavat nk isoja tuloja niin maksavat itsensä kipeeksi veroilla.
Tietysti, tää yhteiskunta mahdollisti ne isot tulot, sen ylläpitämiseen osallistuminen on vähin mitä vaurastunut voi tehdä.
Miksei se laiska sohvalla pötköttelijä ole käyttänyt tuota yhteiskunnan antamaa mahdollisuutta? On täysin oikein, että hänelle ei anneta yhtä paljon kuin aiemmin.
Työttömyys on kuule nykyään rankkaa työtä, et selvästi ole ihan kartalla asioista, puhut itsestäsi kun löhöät sohvalla ukkosi tai akkasi tai öitisi tai isäsi siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Ensin eduskunta vain 100, korkeintaan 120 päiseksi. Toisekseen ministeritä ei trvita niin paljon, avustajathan tekee suurimman osan töistä?. Isoja säästöjä nuo.
Kolmas, tulorajat lapsilisiin!!! yli 100K talous ei saisi kuin puolet, yli 250K vuositulot ei saisi mitään lapsilisiä.
Miksi tuloraja lapsilisiin. Isommat tulot isommat verot. Eli lapselliset rikkaammat saavat kompensaatiota lapsettomiin rikkaampiin.
Kuulemma se helpottaa työntekijöiden palkkaamista, kun irtisanomista helpotetaan. Päästään saikuttajista eroon jollain muulla syyllä.
Suomen ongelma on säännöstely ja siitä syntyvä korkea verotus.
Jokainen sääntö lisää menoja.
Ei minusta tarvi liioitellla turvallisuuden kanssa, harva on selvinyt elämästä hengissä. Yhdestä hepusta on kerrottu, mutta hänkin häippäs
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma se helpottaa työntekijöiden palkkaamista, kun irtisanomista helpotetaan. Päästään saikuttajista eroon jollain muulla syyllä.
Työtehtävästä kieltäytyminen käy syyksi. Nykyään pitää osata esim. puhua englantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En opiskellut, kehittänyt itseäni ja tehnyt kovasti töitä maksaakseni tuloistani puolet veroja. Haluan itse päättää ansioistani. Minun puolestani saa olla laiska ja työnvieroksuja, mutta ei minun rahoillani. Tästä viimekädessä on kysymys.
Kyllä sinäkin nautit yhteiskunnan suomista eduista kokoajan, kaikki tämän ovat maksaneet, älä nosta itseäsi muiden yläpuolelle, et ole sen parempi veronmaksaja kuin muutkaan.
Elämä toivottavasti opettaa ton jumaluuskompleksin pois jossain vaiheessa, tulee sairautta ja muuta ongelmaa.Jumaluuskompleksi.. niin minulle riittäisi, että saan päättää omasta elämästäni ja tuloistani, sinä haluat päättää minun tuloistani. Kummalla se jumaluuskompleksi on?
Sinulla. Kuvittelet että voit itse päättää kaikesta ja hallita kaikkea. Lisäksi elät yhteiskunnassa jossa on yhteiset pelisäännöt ja muitakin ihmisiä, mutta ei, kun SINULLA ON OIKEUS KUN SINÄ HALUAT, VÄÄ VÄÄ.
Kuulostat 5 vuotiaalta narsistilta.
Kunhan kasvat aikuiseksi, tajuat ettei edes oman kehon toimintoja voi hallita, saati elää yhteiskunnassa ihan itse päättämiensä erioikeuksien mukaan.
Minä olen jo sen ikäinen ja paljon vastoinkäymisiä kokenut kehäraakki, että tajuan elämän realiteetit.
Edes nuorena en ollut noin röyhkeän ylimielinen ja hölmö.
Olet hölmö koko ajan ja vieläpä haluat tyrannisoida ja riistää minua. Olet retorisesti todella nurinkurinen. Minä haluan oikeuden vain omiin asioihini ja tuloihini. Päätösvallan siis vain omiin asioihini. Sinä haluat samat oikeudet minun asioihini. Sinä saat puolestani ihan täyden vapauden omiin asioihisi ja tuloihisi, olen jopa valmis vaikuttamaan sen puolesta, että juuri sinäkin saat olla oman elämäsi seppä. Silti se olet sinä joka kouhut siellä "oikeutetussa" pyhässä vihassa kun joku kehtaa haluta olla oman elämänsä herra, juuri sinä olet valmis vaikuttamaan , että voisit päättää mitä minun tuloillani tehdään. Röyhkeä ja ylimielinen juuri oletkin, kun katsot eettiseksi ja moraaliseksi oikeudeksesi päättää minun asioistani. Voi sinua..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtehtävästä kieltäytyminen käy syyksi. Nykyään pitää osata esim. puhua englantia.
Mammat ei voi enää sanoa töissä, että en tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa
Saa, jatkossa saa palkata määräaikaisen vuodeksi ilman mitään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen valtio rahoittaa menonsa veroilla jotka kerätään kaikilta muilta kuin pienituloisilta.
Kysyn sinulta että onko oikein rahoittaa pienituloisia muiden tuloilla?
Tämä on hyvä vastaus aloitukseen. Pienituloisten toimeentulo rahoitetaan hyvätuloisten paljon veroa maksavien varoilla. Miksi vain hyvätuloisten pitäisi pienentää tuota velkaa jota edellinen hallitus otti niin paljon kuin vain ehti ottaa? Lukekaa tämä te kitisijät, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa
Näitä ehtoja ollaan nyt muuttamassa, että ei tarvita mitään syytä määräaikaisen palkkaamiseen ja irtisanomissuojaa vakituisilla heikennetään. Eli et saikuta, lyhyet kahvitauot, olet työpaikalla samaa mieltä aina asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun palkka aleni viime kuussakin yli 4000 eurolla. Sitä kutsutaan veroksi...
Että ketkä ne oikein MAKSAVAT?
Mitähän väliä sinullekaan on rahalla enää? Kolmas huvijahtiko pitäisi saada?
Vastaan ohiksena samasta veroasemasta, että ajattelin ihan ostaa silmälasit rikkinäisten tilalle. Sellaista se on joskus hyvätuloisillakin, että raha on tiukassa... Kaikilla ei ole huvijahteja eikä edes autoa, eikä verottaja sellaista keneltäkään selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa
Näitä ehtoja ollaan nyt muuttamassa, että ei tarvita mitään syytä määräaikaisen palkkaamiseen ja irtisanomissuojaa vakituisilla heikennetään. Eli et saikuta, lyhyet kahvitauot, olet työpaikalla samaa mieltä aina asioista.
Jos joku on paljon saikulla niin voidaan sanoa, että et hoida jotain työtehtävää tarpeeksi hyvin ja irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta vaikuttaa, että varakkaat ne vasta maksavatkin (kts. alla). Mutta toisaalta jokainen 'tavallinen' työssäkäyvä osuu jonnekin tuonne 30-34 % tienoille.
Valtion tuloveroasteikko 2023 (ehdotettu)
Verotettava ansiotulo, Vero alarajan kohdalla, Vero alarajan ylittävästä tulon osasta, %
0 €, 0 €, 12,64%
19 900 €, 2 515,36, 19%
29 700€, 4 377,36 €, 30,25%
49 000 €, 10 215,61 €, 34%
85 800 €, 22 727,61 €, 44%
Jos ansaitsee bruttona esim. noin 4400 / kk, vuositulo on noin n. 50 000 €. Tästä menee 22 % veroa n. 47000 € asti ja tuolta tästä ylimenevältä osalta n. 37 %. Tällöin veroprosenttia voi säädättää hieman ylöspäin. Käytännössä se veroprosentti siis vuodessa 22-23 %.
Tuo taulukko on verottajan sivuilta mutta sen kopioija ei taida tietää käytännössä palkkaverotuksesta mitään. Onkohan edes oikeasti töissä?
Onko tuo taulukko siis virheellinen? Toki se on vasta ehdotus,. Vai eikö verottaja ole oikeasti töissä?
Taulukko on oikein tulorajan ylittävän osan suhteen mutta se osuus on vain pieni marginaali kokonaisveroprossasta, joka on huomattavasti alhaisempi. Jokainen palkkatyötä tekevä tietää nämä perusasiat, te näköjään ette.
Siinä taulukossa kyllä lukee 'vero alarajan kohdalla' sekä 'vero alarajan ylittävästä tulon osasta'. Mistä päättelit, että taulukon postaaja ei ymmärtänyt lukemaansa? Ok, ehkä siitä, että hän siteerasi noita 30-34 % ikäänkuin kokonaisveroprosenttina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttämät hoitaa lapsia palkkatuella tarhoissa. Eli saa viettää kokoomuslaisten lasten kanssa koko päivän.
Pitäisiköhän lapsille kertoa satu ihmisistä jotka vie köyhien perheiden lasten ruoat.
Lisäksi voidaan kertoa lapsille satu laiskoista rikkaista, jotka ei jaksa siivota kotiaan ja valtio maksaa siksi verovähennystä heille kodin siivouksen ostosta.
Valtio maksaa kotitalousvähennystä juuri sen takia, että ihmiset käyttäisivät palveluita, ja sitä kautta ihmisiä työllistyisi enemmän.
Hyvätuloisilla on kyllä rahaa maksaa kodin siivous kokonaan itse.
Varmasti, mutta näin toivotaan myös ei-niin-hyvätuloisten käyttävän palveluita.
Täällähän oli ketju, että vakituisia työpaikkoja ei käytännössä enää ole jatkossa.