Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitteko rattaat ulkomaille 5v:lle?

Vierailija
09.12.2006 |

Lapsi täytti juuri 5v ja on aina ollut aivan mahdottoman huono kävelijä. Pikkusen täytyy kyllä mennä itseensä sillä inhoan kävelyä itsekin. Lapsi kävelee kyllä tarhan jutuissa ym. mutta minun ja isänsä kanssa jo 300 metriä on liikaa, alkaa hirveä kitinä ja kätinä ja jäädään maahan makaamaan ym. Matkanteko on hidasta kun lapsi vähän väliä jämähtää johonkin. Ja häntä ei siltikään ole kuskattu rattaissa noita matkoja. Vaan nyt on edessä ulkomaanmatka ja tiedän, että kävelyä tulee PALJON. Lisäksi itsestäni tuntuu turvallisemmalta esim. jossain torissa kun näen, että lapsi on rattaissa. Tottakai pitäisin kädestä kiinni torilla mutta vilkas lapsi kun riuhtaisee käden irti niin en pidä ajatuksesta. Ja vielä vähemmän siitä, että koko seurue kärsii lapsen kitinästä. Nyt keväällä meillä oli rattaat mukana turkissa ja kyllä ne helpottivat ihan hirveästi reissua. Ulkomailla näkee isompiakin lapsia rattaissa mutta täällä tuntuu, että 3- vuotiaalta pitäis lopettaa rattaiden käyttö. Olen siis ajatellut ottaa ulkomaille rattaat mukaan tammikuussa jolloin lapsi on 5,5 vuotias. Mitä mieltä olette? Mitä ajattelette? Eilen mua katsottiin kun jotain hullua kun puhuin asiasta?

Kommentit (187)

Vierailija
101/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillehan pitäisi aina olla mahdollisimman johdonmukaiset säännöt. Jos joku asia on joskus okei ja joskus taas ei, lapsi on pian ihan pallo hukassa.

Ja sano sinä asiantuntijana mitä sanot, mutta 5½-vuotias ei kuulu enää rattaisiin.

Vierailija:

Kasvatustoimenpiteet voi sitten suorittaa vapaa-ajalla jne. Lomalle mennään niillä ehdoilla ja systeemeillä kuin sillä hetkellä on.

t olisinko ollut se 91

Vierailija
102/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan vaikka yhdessä sitten konsultoida av-mammoja ;)

91

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa muuten kysymykseen: oletko ylipainoinen? Veikkaan, että olet, ja lapsesikin lienee aika pullero.

Vierailija:

Haluaisin sinun vastaanotolle tyttäreni kanssa kunhan nuo rattaat ensin pilaavat hänet ;)

Ja sitten hirveä järkytys kaikille: meillä ei tällä hetkellä ole rattaita vaan aion OSTAA sellaiset matkaa varten!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
104/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tykkää ihmispaljoudesta, ei tykkää kävelystä, ja pelkää kadottavansa lapsensa jos ei istuta tätä rattaissa 24/7, ei tosiaankaan kannattaisi matkustaa ulkomaille. Siellä kun voi olla ihmisiä. Hui. Ja siellä voi joutua kävelemään kilsan tai pari.

Mitäs jos lukisit uudestaan kaikki kirjoittamani viestit ja laittaisit vaikka kopioiden sen kohdan missä olen ajatellut istuttaa lastani 24/7 rattaissa? Ja minkälainen ihminen haukkuu viatonta lasta idiootiksi tai idiootin näköiseksi? Tyttäreni on kyllä hyvin suloinen ja fiksu lapsi. Minä en ala haukkumaan sinun lapsiasi vaikka itse et miltään kovin älykkäältä vaikutakaan....

Tutista luovuttiin 2- vuotiaana. Nokkamukia ei käytetty kovin pitkään ja tuttipullon käyttö loppui vähän yli 1- vuotiaana.

Vierailija
105/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukauttaa systeemit tämän 5,5-vuotiaan vauvan mukaan? Kas kun joka paikkaan ei rattailla pääse eli se on sitten matka sopeutettava sen mukaan minne pääsee - ja jos pitää ehkäistä kaikki kitinät, myös retkien pituudet ja tankkauspisteet ja kaikki pitää mennä vauvelin mukaan! On tosiaan kiva matka tiedossa.

Vierailija
106/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä teillä vielä oli rattaat. Ja jossain vaiheessa selitit että lapsesi menee aina mielellään rattaisiin, häntä ei sinne tarvitse pakottaa.

Ja nyt sanot että teillä ei ole tällä hetkellä rattaita.

Jos teillä ei ole rattaita, mistä tiedät meneekö lapsesi enää vapaaehtoisesti rattaisiin? Yksikään normaali 5½-vuotias ei meinaan takuulla rattaisiin mene, jos ne eivät ole olleet siihenkin asti käytössä melkein joka päivä...ts. lapsi ei tiedä paremmasta.

Vierailija
107/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen (BMI 29,9) mutta lapseni on hoikahko eikä syö roskaruokaa töissä kuten minä.

Vierailija
108/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotona on eri säännöt kuin muualla. Lapsen täytyy oppia ymmärtämään, että tietyt käyttäytymissäännöt ovat voimassavain tietyissä paikoissa ja että tilanteesta riippuen käytöstä muutetaan, jotta saadaan hyvä lopputulos.

Ei lapselle siis saakaan opettaa, että samat kodin säännöt pätevät joka paikassa.

Tietysti yleiset moraaliset käytöstavat , kuten esim. ketään ei lyödä, ei saa varastaa, pitää olla kohtelias jne pätevät aina, mutta lapselle tulee opettaa, että monet käytössäännöt jne. ovat eri paikoissa erilaisia.

Esim: jonkun kotona lapsi ja aikuiset syövät aina olkkarissa, mutta naapurin luona kyläillessä ei niin saa tehdä . Tämä nyt oli aika yksinkertainen esimerkki.

T 91

Vierailija
109/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla johdonmukaiset säännöt. JA tuo ei edes ollut minun hlökoht mielipide, vaan ihan tunnustettu asia.

Vierailija
110/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juuri myin (ne haetaan keskiviikkona) matkarattaat jotka ovat liian heppoiset kun ovat vain 13kg saakka. Muutenkaan emme tarvitse matkarattaita. Myin ne sukulaiselle kun se oli niistä kiinnostunut. En olisi niitä ottanut missään nimessä koska ovat pienemmälle lapselle. Niitä rattaita ei ole käytetty " joka päivä" vaan ehkä sellaiset 10 kertaa vuodessa. Ja ihan juteltiin asiasta tytön kanssa ja hän haluaa rattaat mukaan matkalle.

Vierailija
111/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän saa tahtonsa läpi, jos hän kitisee. Se on minusta ihan sivuseikka, mistä sinällään on kyse. Pointti on vain se, että lapsi saa määrätä - kotona ja matkoilla.

Vierailija
112/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isoa lastaan rattaissa työntävä äitikin näyttää idiootilta. Siis NÄYTTÄÄ. On eri asia näyttää idiootilta kuin olla idiootti.

Minun mielipiteeni on edelleen se, että vaikka lapsi olisi kuinka suloinen ja fiksu, hänen istuttamisensa rattaissa tekee hänestä ihan typerän näköisen, ja antaa koko perheestä typerän vaikutelman. MINUN mielestäni siis.

Minulla on kaksi fiksua ja kaunista lasta, joista nuorempi istuu rattaissa (on yksivuotias). Vanhempi on melkein 3v eikä istu enää rattaissa, vaikka paljon matkustetaankin. Olemme osanneet opettaa hänelle käytöstapoja, joten reipas fiksu ja suloinen tyttäremme ei pilaa kenenkään lomaa kitisemällä.

Vierailija:

Ja minkälainen ihminen haukkuu viatonta lasta idiootiksi tai idiootin näköiseksi? Tyttäreni on kyllä hyvin suloinen ja fiksu lapsi.

Vierailija
113/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaako hän mahdollisesti rattaat vai ei, hän on liian vanha käyttämään niitä!

Vierailija
114/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Softyt 2,5-vuotiaalla ja ei ainakaan meidän hento nelivuotias niihin enää kunnolla mahdu. On 100-senttinen ja 14-kiloinen.

Mitkä ovat lapsesi mitat?

Vierailija
115/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa, saiko vaipan? No ei.

Siksikö pitää ostaa lapselle uudet rattaat matkalle mukaan, että hän haluaa sellaiset? Miksi yleensäkään olet antanut hänelle mahdollisuuden päättää, otetaanko rattaat mukaan vai ei?

Vierailija:

Ja ihan juteltiin asiasta tytön kanssa ja hän haluaa rattaat mukaan matkalle.

Vierailija
116/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ap vie 5,5-vuotiaansa ostoksille!

Vierailija
117/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsi opi, että saa tahtonsa läpi kitisemällä koska hänellä on rajat!!! Tämä asia vaan on sellainen missä kuuntelen ja kunnioitan hänen mielipidettä.

Vierailija
118/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumitalon, mopon ja lumilapion. Sanoin, että ei sellaisia voi ottaa matkalle mukaan.

Etkö sinä olisi voinut sanoa viisivuotiaallesi, että hänen rattaansa on myyty, eikä uusia osteta? Miksi et sanonut että matkalle ei oteta rattaita mukaan? Miten teillä edes tuli puheeksi rattaat, jos ne eivät enää ole olleet käytössä?

Vai kysyitkö tyyliin " hei, haluaisitko että ostetaan sulle uudet rattaat niin voidaan sitten ottaa ne mukaan matkalle" ? Luonnollisestikin lapsi vastaa siihen myöntävästi....

Vierailija
119/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

112cm ja 19kg

Vierailija
120/187 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulisin olevani piilokamerassa jos joku tulisi ostamaan rattaita 5½-vuotiaalle ;o) Se ei ole todellista!