Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marja 54, ei päässyt henkilökohtaiseksi avustajaksi koska oli liian vanha

Vierailija
21.06.2023 |

Nyt Marja pahoitti mielensä kun tekstarilla oli ilmoitettu että asiakas toivoo nuorta avustajaa.
Marja kokee ikäsyrjintää.
Mielestäni avustettavalla on oikeus vaatia tietynikäistä avustajaksi ja nyt vaan Matkalle tsemppiä työnhakuun.

Kommentit (232)

Vierailija
81/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 plus akat ovat 90 prosenttia työajasta saikuilla ja lopun työajan juoruavat puhelimessa. Sen tietää jokainen työnantaja, luultavasti myös toi joka avustajaa hakee.

Olen 50+ aika ja viimeisen kymmenen vuoden aikana olen tainnut olla ehkä 5 päivää saikulla. Kun lapset olivat pieniä, sairauspäiviä oli enemmän. Vain 70+ ihmiset puhuvat enää puhelimessa. Ongelman ydin on, että työnantaja luulee, ei tiedä. Suomen paska talouskehitys johtuu pitkälti siitä, ettei täällä tehdä päätöksiä tiedon perusteella.

Vierailija
82/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisiksi avustajiksi ei suoranaisesti ole tungosta eikä työ ole parikymppisten ammattiarvostuksissa edes sadan parhaan joukossa, tuskin kolmekymppisilläkään. Onkohan tuolla avustettavalla käsitystä siitä, että kun huomioidaan kaikki työn vaatimukset ja tarjolla oleva porukka, niin ikä on ehkä viimeinen josta avustettavan kannattaa nillittää....

On mahdollista, ettei tuossakaan ikä ollut ainoa syy, vaikka niitä muita syitä ei mainittukaan. Ehkä oli ajateltu sen olevan "ymmärrettävä" syy ja siten pehmeämpi kieltäytyminen kuin jos olisi listannut ne muutkin syyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, että mun pitäisi mennä avustamaan ihmistä paikkoihin mihin ei itsellä ikinä ole rahaa.

Valtioko noille kaiken maksaa?

No mun avustettava asuu palvelutalossa, saa siellä ruuat. Hänen äitinsä, vanhuuseläkeläinen, ostaa hänelle kaikki vaatteet ja maksaa myös kaikki ne kulut missä käymme yhdessä. Hän kuluttaa viikossa n. 10 euroa kahvitteluun ja johonkin pieniin ostoksiin. Jos haluaisi festareille, hänen äitinsä maksaisi sen lipun. Hänellä ei esim. ole puhelinta eikä tietokonetta.

t. avustaja

Hyvinvointivaltio = köyhä eläkeläisäiti maksaa kulut? Mahtavaa settiä taas kerran.

Eikä tämä ole kokoomuksen vika koska hallitus ei ole toiminut täyttä päivääkään vielä. Ihan vaan ennakolta huomautan palstavasurille. Olen huomannut että mikään ei ole niin epäempaattinen ja kärkäs hyväksikäyttämään muita kuin valtaan päässyt vasuri. Julkisella sektorilla ja kolmannella sektorilla (julkinen rahoitus) noita ilmaisduunareita sun muita on eniten.

Palstakokkarille tiedoksi, että täällä oli vasemmistohallitus vain 4 vuotta. Sitä ennen oikeistohallitus suurin piirtein aina. Oikeistolla olisi ollut vuosikymmenet aikaa hoitaa asia. Neljässä vuodessa niitä on vaikea korjata, kun samaan aikaan sattui pandemia, sota, talouskriisi ja energiakriisi.

Vierailija
84/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 plus akat ovat 90 prosenttia työajasta saikuilla ja lopun työajan juoruavat puhelimessa. Sen tietää jokainen työnantaja, luultavasti myös toi joka avustajaa hakee.

Olen 50+ aika ja viimeisen kymmenen vuoden aikana olen tainnut olla ehkä 5 päivää saikulla. Kun lapset olivat pieniä, sairauspäiviä oli enemmän. Vain 70+ ihmiset puhuvat enää puhelimessa. Ongelman ydin on, että työnantaja luulee, ei tiedä. Suomen paska talouskehitys johtuu pitkälti siitä, ettei täällä tehdä päätöksiä tiedon perusteella.

Tämä palsta ei petä. Aina ilmestyy joku vaihdevuosikurppa puolustelemaan saikutteluaan. Tilastojenkin perusteella keski-ikäiset naiset saikuttaa eniten ja heillä on myös eniten mielenterveyden pulmia.

Vierailija
85/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

54v mummo on jatkuvasti saikulla. marjan kirjoitus tyylistä huomaa että on minä minä minä narsisti. maatalous lomittajaksi lehmiä hakkaamaan.

Vierailija
86/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama mitä tuo avustettava haluaa, kun tuossa tapauksessa täyttyvät kaikki työsyrjinnän kriteerit ja siitä on vielä todisteetkin. Minä vetäisin heti oikeuteen ja vaatisin korvauksia syrjinnästä. Kyse ei ole siitä, kykeneekö Marja työhön, saikuttaako Marja tai muut viisikymppiset, minkä ikäinen avustaja on suotavaa olla parikymppisellä avustettavalla eikä mistään muutakaan, mitä tähän ketjuun on sivujuonteina vedetty.

Kyse on de facto TYÖSYRJINNÄSTÄ, joka on lain perusteella rangaistava teko ja oikeuttaa syrjityn korvauksiin. Ei mistään muusta. Kaikenlainen syrjintä loppuu vasta, kun jokainen syrjitty tarttuu kokemaansa syrjintään.

Vierailija
87/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ettei hän päässyt. Onhan hän jo vanhus ja on itsekin pian toisten avun varassa

tai laitoshoidossa.

Vierailija
88/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta ei petä. Aina ilmestyy joku vaihdevuosikurppa puolustelemaan saikutteluaan. Tilastojenkin perusteella keski-ikäiset naiset saikuttaa eniten ja heillä on myös eniten mielenterveyden pulmia.

Minun mielestä 5 päivää 10 vuodessa ei paljon puolusteluja kaipaa. Lue tekstisi ja mieti, kenellä on tässä kohtaa on mt-ongelmia.

Vierailija
89/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina miettinyt, millaiset tyypit kirjoittavat tällaista tekstiä. Veikkaus: joko vanha tai nuori mies, työtön, matala koulutus. Nepsy.

Vierailija
90/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä mikä idea on antaa avustettavan päättää avustajastaan kun suurin osa noista ei ole saanut mitään opastusta ja koulutusta omista velvollisuuksistaan "työnantajana". Järkevintä olisi että kunta palkkaisi avustajat johonkin yhteiseen avustajavirastoon tjsp (tai sairaanhoitopiiri, mikälie) ja noi sitten osoitettaisiin tarpeen mukaan avustettaville. Pysyisi homma ammattimaisena. 

Idea on siinä, että avustajan ja avustettavan persoonien tulee kohdata, jotta homma toimii. Ei nuorelle naiselle voi laittaa avustajaksi Jormaa 65v.

No ei kai ne ainoat mahdolliset vaihtoehdot nyt ole "ikäiseni nuori nainen jolla on samat harrastukset ja samanlainen persoonallisuus kuin minulla" ja "Jorma 65v"? Tässäkin oli vaihtoehtona Marja 54 v.

-eri

Vierailija
91/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on joukossa kaikenlaisia pervoa jotka toivoo nuorta naista pyllynpesijäksi.

Avustettavissa on nuoria / vanhoja / miehiä / naisia / lapsia.

Mieti nyt itsekin jos parikymppinen avustettava haluaa keikoille, kaupoille, baariin jne.niin ehkä kuitenkin tekee sen mieluiten lähes samanikäisensä kanssa. Ehkä enemmän yhteistä juteltavaa ja mielenkiinnon kohteita kuin yli viisikymppisen kanssa.

Eli meillä on rasistisia avustettavia, jotka hylkii ns. mielestään vääränlaisia avustajia. Jee...

Vierailija
92/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu juttu, itse olen nimittäin omin silmin nähnyt ainakin siivous-, ravintola- ja kaupan alalta, että 50+ "akat" ovat kovimpia tekemään töitä (ja tämän lisäksi tekevät niitä sujuvammin kuin nuoremmat).

Varsinkin siivouksessa oli huvittavaa katsoa, kuinka 24-vuotias mies vs. 55-vuotias nainen toimivat.

Vierailija
93/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä, jos hakijalla on huono kokemus/trauma tuon ikäluokan naisesta? Tuntuu ehkä helpommalta ottaa avustaja, jonka kanssa uskaltaa heti olla rennommin.

Itse ahdisteltuna en voisi millään ottaa tuon ikäistä miestä. Alan panikoida jo ajatuksesta. Taas nuorempi mies ei aiheuta mielessä pelkoa.

Eikä asiassa ole mitään seksuaalista. En ole kiinnostunut siinä suhteessa miehistä ollenkaan. Ihan vain avustajan roolissa.

Vierailija
94/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisiksi avustajiksi ei suoranaisesti ole tungosta eikä työ ole parikymppisten ammattiarvostuksissa edes sadan parhaan joukossa, tuskin kolmekymppisilläkään. Onkohan tuolla avustettavalla käsitystä siitä, että kun huomioidaan kaikki työn vaatimukset ja tarjolla oleva porukka, niin ikä on ehkä viimeinen josta avustettavan kannattaa nillittää....

En tiedä mihin perustat ajatuksesi, että henkilökohtaiseksi avustajaksi olisi tunkua. Kun mä hain avustajaa sain alun toista sataa hakemusta.

Vierailija
95/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä kyllä nuoremmat miehet joilla on penikoita saikuttavat eniten.

Minä ja toinen +50 ei saikutella, kska meillä ei ole juuri koskaan penikoitten räkätauteja tai ripuleita.

Vierailija
96/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi eläin parkoja kirjoitti:

54v mummo on jatkuvasti saikulla. marjan kirjoitus tyylistä huomaa että on minä minä minä narsisti. maatalous lomittajaksi lehmiä hakkaamaan.

Lehmiä hakkaamaan? Kuka niin tekee?

Vierailija
97/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on julistettu että kuka tahansa pääsee henkilökohtaiseksi avustajaksi.

Lehdet tykkää luoda kuvaa yli nelikymppisistä ei haluttuina työntekijöinä. Milloin kirjoitetaan, että masennus, unihäiriöt tai jotkut sairaudet ovat lisääntyneet tuossa ikäryhmässä.

Osa lehtikustantajista on tullut tunnetuksi ikärasismin harjoittajina eli irtisanovat yli 50-vuotiaita hyviä toimittajia ja palkkaavat tilalle tarvittaessa toihin tulevia parikymppisiä, joiden jutut syntyy copy pastella ja huonoilla google-käännöksillä.

Journalisti-lehden verkkosivuilta löytyy juttuja, joissa jotkut lehdet ja radiot on tuomittu mittaviin korvauksiin laittomista irtisanomisista. Media ajaa siis täysin omaa agendaansa.

Vierailija
98/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustettava saa valita avustajansa. Pulinat pois.

Vierailija
99/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä kyllä nuoremmat miehet joilla on penikoita saikuttavat eniten.

Minä ja toinen +50 ei saikutella, kska meillä ei ole juuri koskaan penikoitten räkätauteja tai ripuleita.

Lemmikkieläinten vuoksi pois töistä? Outoa.

Vierailija
100/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Avustajiksi etsitään nuoria kauniita parikymppisiä tyttöjä, joille voi maksaa palkkaa hyvin vähän ja joiden kanssa aloittaa suhde. Kehuskelevat keskenäön, että näin ja näin halvalla palkkasin sen ja sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi