Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marja 54, ei päässyt henkilökohtaiseksi avustajaksi koska oli liian vanha

Vierailija
21.06.2023 |

Nyt Marja pahoitti mielensä kun tekstarilla oli ilmoitettu että asiakas toivoo nuorta avustajaa.
Marja kokee ikäsyrjintää.
Mielestäni avustettavalla on oikeus vaatia tietynikäistä avustajaksi ja nyt vaan Matkalle tsemppiä työnhakuun.

Kommentit (232)

Vierailija
41/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustaja pääsee ilmaiseksi mukaan.

Vierailija
42/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, että mun pitäisi mennä avustamaan ihmistä paikkoihin mihin ei itsellä ikinä ole rahaa.

Valtioko noille kaiken maksaa?

Avustaja pääsee ilmaiseksi mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan Marja haastamaan avustettava oikeuteen ikäsyrjinnästä. Marja, kyni siltä vammaiselta tili tyhjäksi!

Vierailija
44/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on joukossa kaikenlaisia pervoa jotka toivoo nuorta naista pyllynpesijäksi.

Avustettavissa on nuoria / vanhoja / miehiä / naisia / lapsia.

Mieti nyt itsekin jos parikymppinen avustettava haluaa keikoille, kaupoille, baariin jne.niin ehkä kuitenkin tekee sen mieluiten lähes samanikäisensä kanssa. Ehkä enemmän yhteistä juteltavaa ja mielenkiinnon kohteita kuin yli viisikymppisen kanssa.

Toimenkuvaan ei vissiin kuulu viihdyttäminen tai juttelu!

Vierailija
45/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

54-vuotias ei ole vanha tai ikäloppu, saattaa olla avustajana jopa taitavampi ja motivoituneempi kuin joku vielä omaa suuntaansa etsivä parikymppinen.

Vierailija
46/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä mikä idea on antaa avustettavan päättää avustajastaan kun suurin osa noista ei ole saanut mitään opastusta ja koulutusta omista velvollisuuksistaan "työnantajana". Järkevintä olisi että kunta palkkaisi avustajat johonkin yhteiseen avustajavirastoon tjsp (tai sairaanhoitopiiri, mikälie) ja noi sitten osoitettaisiin tarpeen mukaan avustettaville. Pysyisi homma ammattimaisena. 

Miksi sen pitäisi olla ammattimaista? Olispa niin hirveää jos joutuisi ottamaan kenet vaan auttamaan kaikissa itselle henkilökohtaisissa asioissa. Jos avustettavana on vaikka nuori nainen, niin siinä sitten erkkimarkku pesee kaikki intiimit paikat, hyi hitto. Entä jos henkilökemia ei kohtaa?

Vierailija
47/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nämä valittaa että vaikea saada avustajaa. No varmaan jos on kauhean tiukat kriteerit esim. iän suhteen.

Ei avustajan kuulu olla mikään kaverin korvike, se on työntekijä sulle eikä ostettu ystävä.

Näin kerran ilmoituksen, jossa haettiin urheilullista avustajaa, jonka kanssa olisi mukava käydä salilla.

Vierailija
48/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on joukossa kaikenlaisia pervoa jotka toivoo nuorta naista pyllynpesijäksi.

Mieti nyt itsekin jos parikymppinen avustettava haluaa keikoille, kaupoille, baariin jne.niin ehkä kuitenkin tekee sen mieluiten lähes samanikäisensä kanssa. Ehkä enemmän yhteistä juteltavaa ja mielenkiinnon kohteita kuin yli viisikymppisen kanssa.

Toimenkuvaan ei vissiin kuulu viihdyttäminen tai juttelu!

Pitää tulla toimeen, mieluummin hyvin. Se saattaa sisältää paljonkin juttelua kaiken muun lomassa.

Vierailija
49/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen avustajaa hakevan puolella. Jos on itse nuori, voi toivoa nuorta avustajaa ihan ymmärrettävistä syistä. Ja samaa sukupuolta olevaa myös.

Vaikka siitä ei olisi tietenkään tarkoutuskaan tulla kaverisuhdetta, niin olisihan se kiva jos toinen olisi jotenkin samalla aaltopituudella. Kun sen avustan kanssa joutuu viettämään paljon aikaa yms

Vierailija
50/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä mikä idea on antaa avustettavan päättää avustajastaan kun suurin osa noista ei ole saanut mitään opastusta ja koulutusta omista velvollisuuksistaan "työnantajana". Järkevintä olisi että kunta palkkaisi avustajat johonkin yhteiseen avustajavirastoon tjsp (tai sairaanhoitopiiri, mikälie) ja noi sitten osoitettaisiin tarpeen mukaan avustettaville. Pysyisi homma ammattimaisena. 

Miksi sen pitäisi olla ammattimaista? Olispa niin hirveää jos joutuisi ottamaan kenet vaan auttamaan kaikissa itselle henkilökohtaisissa asioissa. Jos avustettavana on vaikka nuori nainen, niin siinä sitten erkkimarkku pesee kaikki intiimit paikat, hyi hitto. Entä jos henkilökemia ei kohtaa?

Kyllä minun mielestäni pitäisi olla mahdollisuus valita omaa sukupuolta oleva avustaja, jos tarvitsee apua intiimeissä asioissa. Mutta muuten en oikein tajua pointtiasi. Minusta olisi huomattavasti nolompaa, että joku ystävänä pitämäni ihminen pesisi intiimejä paikkojani, kuin että joku ammattimainen Ritva tekisi niin.

-eri

Vierailija
51/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuudessa käydyn keskustelun perusteella jotkut saattaa luulla että seksissä avustaminen kuuluu työhön. Ei kuulu. Tietäähän nuoret tämän?

Vierailija
52/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se avustaja mikään seuraneiti ole. Eräskin julkisuudessa ollut avustettava on julistanut, että hyvä avustaja kuuntelee ja vaikenee. Ei siis todellakaan seurustele avustettavan kanssa. Moni näyttää kohtelevan avustajiaan kuin ennen piikoja, paitsi että piioillekin sentään taidettiin sanoa "kiitos".

Ja niin kauan, kun ei itse maksa avustajan palkkaa, pitää olla kiitollinen että saa edes jonkun. Eihän kukaan saa sairaanhoitajaansakaan valita, tai lääkäriään -ellei itse maksa. Miksi siis avustaja pitäisi saada valita?

Paperilla avustettava on tietysti nykyään muka työnantaja, mutta niin kauan kun ei maksa itse, sillä ei ole mitään merkitystä.

Ja muutenkin, ikäsyrjintä on laitonta. Jos avustettava on työnantaja, mitä ne kovin tykkäävät itse alleviivata, tästä syrjinnästä pitäisi seurata sanktioita.

Vierailija
53/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tärkein kuitenkin ole että on se avustaja, minkä ikäinen tahansa, joka vie näihin paikkoihin? Kaverit sitten erikseen.

Mutta jos valinnanvaraa sattui olemaan, niin ymmärrettävää, että valitsi nuoremman.

Vierailija
54/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se avustaja mikään seuraneiti ole. Eräskin julkisuudessa ollut avustettava on julistanut, että hyvä avustaja kuuntelee ja vaikenee. Ei siis todellakaan seurustele avustettavan kanssa. Moni näyttää kohtelevan avustajiaan kuin ennen piikoja, paitsi että piioillekin sentään taidettiin sanoa "kiitos".

Ja niin kauan, kun ei itse maksa avustajan palkkaa, pitää olla kiitollinen että saa edes jonkun. Eihän kukaan saa sairaanhoitajaansakaan valita, tai lääkäriään -ellei itse maksa. Miksi siis avustaja pitäisi saada valita?

Paperilla avustettava on tietysti nykyään muka työnantaja, mutta niin kauan kun ei maksa itse, sillä ei ole mitään merkitystä.

Ja muutenkin, ikäsyrjintä on laitonta. Jos avustettava on työnantaja, mitä ne kovin tykkäävät itse alleviivata, tästä syrjinnästä pitäisi seurata sanktioita.

Ei se silti sitä tarkoita, että on pakko palkata joku keski-ikäinen.

Vierailija
55/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on 56 v, juoksee maratoneja tiellä ja poluilla. Sai työnantajansa koronapaniikissa potkut 2 v sitten muutaman muun kanssa ja on nyt hakenut ties kuinka montaa työpaikkaa ja TE-toimiston kautta työllisyyskoulutuksiinkin. Ei ole päässyt, ja TE-virkailija oli pahoitellut ja arveli syyksi ikää ja ylikoulutusta. Haki jonnekin elektroniikka-alan kokoojakoulutukseen oppisopimukselle ja siellä oli hakukoordinaattori sanonut suoraan, että eivät voi ottaa anopin ikäisiä. Mansikanpoimintaankaan ei viime kesänä kelvannut. Puhelimessa oli marjatilallinen sanonut että etsivät "ensi sijassa koululaisia". Eläkkeeseen hänellä on vielä kymmenkunta vuotta. Millähän hänen on ajateltu elävän siihen asti?

Anoppi on satavarmasti moninverroin paremmassa työkunnossa kuin moni itseään puolet nuorempi.

Vierailija
56/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi on 56 v, juoksee maratoneja tiellä ja poluilla. Sai työnantajansa koronapaniikissa potkut 2 v sitten muutaman muun kanssa ja on nyt hakenut ties kuinka montaa työpaikkaa ja TE-toimiston kautta työllisyyskoulutuksiinkin. Ei ole päässyt, ja TE-virkailija oli pahoitellut ja arveli syyksi ikää ja ylikoulutusta. Haki jonnekin elektroniikka-alan kokoojakoulutukseen oppisopimukselle ja siellä oli hakukoordinaattori sanonut suoraan, että eivät voi ottaa anopin ikäisiä. Mansikanpoimintaankaan ei viime kesänä kelvannut. Puhelimessa oli marjatilallinen sanonut että etsivät "ensi sijassa koululaisia". Eläkkeeseen hänellä on vielä kymmenkunta vuotta. Millähän hänen on ajateltu elävän siihen asti?

Anoppi on satavarmasti moninverroin paremmassa työkunnossa kuin moni itseään puolet nuorempi.

Olen 40 v enkä minäkään pääse mihinkään toisin kuin alle 30 veenä.

Vierailija
57/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päässyt avustajaksi kun kerroin reumasta. Vaikka ei olisi ollut mitään kovin fyysistä. Eipä mua palkata helposti.

Vierailija
58/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti ihan priima anoppi mutta jos olisin 20v ja tarvitsisin avustajaa, niin haluaisin silti nuoremman. Sen sijaan jos olisin joku 40v ei vanhempi avustaja olisi mikään este.

Vierailija
59/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni pitäisi olla mahdollisuus valita omaa sukupuolta oleva avustaja, jos tarvitsee apua intiimeissä asioissa. Mutta muuten en oikein tajua pointtiasi. Minusta olisi huomattavasti nolompaa, että joku ystävänä pitämäni ihminen pesisi intiimejä paikkojani, kuin että joku ammattimainen Ritva tekisi niin.

-eri

No eiköhän ne kaikki tuohon työhön hakeutuvat toimi ammattimaisesti, mutta ei sen valinnan tarvitse olla sitä. Tärkeää on, että tulee henkisesti toimeen avustajan kanssa. Ei sen tarvitse olla mikään ystävä, vaan ihminen joka ymmärtää ja haluaa ymmärtää toisen tarpeita. Jos henkilökemia ei kohtaa, niin se ymmärrys nimenomaan puuttuu ja silloin elämästä voi tulla liian tuskallista kaiken muun lisäksi.

Vierailija
60/232 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä pesijäksi tahdon jonkun nuoren kauniin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän