Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe-elämään liittyvä mielipiteesi, jota kaikki eivät ymmärrä -peukutusketju

Vierailija
20.06.2023 |

Parisuhdeketjun innoittamana. Mitä perhe-elämään liittyvää mielipidettäsi kaikki eivät ymmärrä? Yksi mielipide per viesti. Peukku ylös = Olen samaa mieltä kanssasi, peukku alas = olen eri mieltä kanssasi.

Mielipide: Olen perheellinen, mutta ymmärrän täysin, että lapset eivät ole kaikille unelmien täyttymys eivätkä kaikki halua lapsia. En ymmärrä, miksi kohkataan syntyvyyden laskusta ja vaaditaan kaikkia kynnelle kykeneviä synnyttämään. Minusta on vain hyvä asia, että mahdollisimman moni lapsi syntyisi toivottuna eikä vanhemmille, jotka eivät lapsia aidosti halua.

Kommentit (244)

Vierailija
61/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien väsymys on usein itseaiheutettua:

- lapset hankitaan pienillä ikäeroilla

- kaikki vapaa-aika vietetään koko perheen kesken, vaikka jaksamisen kannalta olisi järkevää, että molemmilla vanhemmilla olisi vaikkapa 1-2 ihan omaa vapaailtaa viikossa.

- yösyötöt pyritään hoitamaan täysin fifty-fifty, vaikka se ei olisi edes järkevää: mies ei välttämättä edes herää kuin vasta palosireeni-itkuun ja siinä vaiheessa nainen on ollut jo pitkään hereillä itsekin. Varsinkin jos imetys onnistuu, helpoimmalla pääsee, jos äiti nukkuu lapsi kainalossa. Silloin ei välttämättä kukaan, edes äiti itse, kunnolla herää kun vauvalla on nälkä, vaan imetys hoituu lähes unessa

- liian pienet lapset laitetaan nukkumaan eri huoneeseen ja sitten joudutaan juoksemaan itkujen ja painajaisten perässä

- lasten aikataulut tungetaan täyteen harrastuksia

Tässä nyt muutamia.

Vierailija
62/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen muodostaa myös aikuiset keskenään (plus mahdolliset lemmikkieläimet) eli lapsetonkin perhe on perhe.

Olen eri mieltä. Jos ei ole lapsia, kyseessä on talous, ei perhe.

yhdessä asuvien ihmisten ryhmä, jonka tav. muodostavat kaksi keskenään avio- t. avoliitossa t. rekisteröidyssä parisuhteessa olevaa henkilöä ja heidän lapsensa t. yksinhuoltaja lapsineen t. lapseton pariskunta.

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/perhe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun jotkut ihmiset kuvittelevat toisten olevan todella kiinnostuneita heidän lapsistaan tai lemmikeistään. Toki voin jotain kuulumisia asiasta vaihtaa, mutta ei kiinnosta saada kymmentä kuvaa "Tässä Isla nukkuu/syö/leikkii" ja tarkkaa selostusta aiheesta. Eli vaikka oma lemmikkisi tai lapsesi olisi sinulle maailman rakkain, niin muille ei ole.

Naulan kantaan! Ja jos kaveri on kiinnostunut lapsesta tai koirasta, hän kyllä ilmaisee sen. Olen itse sinkkunainen, ja aikanaan hoisin paljon ystäväni koiraa. Koira oli maailman ihanin tapaus, oikein pyysin siitä kuvia silloin kun se ei ollut luonani. Sitten ystävän perheeseen tuli lapsi. Aloin koirankuvien sijaan saamaan kuvia lapsesta. Koskaan en niitä ollut pyytänyt, koskaan en ollut niistä kovin kiinnostunut. Joten muistakaa: jos ystävänne on kiinnostunut lapsestanne tai lemmikistänne, hän kyllä ilmaisee asian. Muussa tapauksessa, älkää puhuko jatkuvasti lapsesta tai lemmikistänne älkääkä lähettäkö niiden kuvia, ei meitä kiinnosta.

Vierailija
64/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata vauvapalstalla perhe-elämämästä keskustella.

Ihan ite täytyy hoitaa.

Vierailija
65/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe-elämä on (pääosin) antoisaa. Perheenä on mukava tehdä yhdessä kaikenlaista. Parasta reissuseuraa on oma perhe.

Vierailija
66/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puoliso on valittu fiksusti ja on luottamuksen arvoinen (eli ei mikään väkivaltainen juntti), on perhetilanne, jossa mies on perheen pää ja pääasiallinen elättäjä ja vaimo kotiäiti, pidemmän päälle fiksu systeemi ja tuo onnellisuutta sekä helpotusta arkeen.

Naisten pitää valita mahdollisimman hyvin kouluttautunut ja hyvätuloinen mies tuossa mallissa. Sori, bussikuskit.

Vierailija
67/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ydinperhe-ajatusta ja sitä eivät kaikki ymmärrä.

Nykyään hehkutetaan eroa, "uutta kehiin" ajatusta, yksinhuoltajuutta ja eroperheitä.

Ydinperhe on kuitenkin se lähes jokaisen oma ajatus, kun perhe perustetaan. Sitten se unohtuu, eikä enää sitouduta.

Säälin lapsia, koska läheskään aina ei olisi pakottavia syitä eroon, vaan eroon ajaudutaan toisen vanhemman oman edun tavoittelun vuoksi tai henkilökohtaisen kasvukriisin / oman elämänhallinnan ongelman vuoksi. Ratkaisu harvoin löytyy siihen ulkopuolelta.

Vierailija
68/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusioperhe, jossa pieniä tai kouluikäisiä lapsia edellisistä liitoista. Ei vaan voi ymmärtää, että erotaan, kun lapset ovat pieniä, sitten heti uuden rakkaan kanssa lyödään hynttyyt yhteen ja lapsien on vaan sopeuduttava. Mun mielestä todella itsekästä toimintaa aikuisilta.

Vierailija
69/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok, että lapsi/lapset harrastavat kilpaurheilua, jossa on jo suht nuoresta aika paljon treenejä. Tietty edellyttää, että se lapsi haluaa urheilla ja kilpailla, pakottaa ei saa eikä elää uudestaan jotain omaa menetettyä urheilu-uraa.

Vierailija
70/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislasten kanssa on pelattava aivan eri säännöillä, kuin ns. neurotyypillisten lasten.

Vierailija
71/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kuinka joku jaksaa olla vuosia vain kotona lapsen kanssa. Arki on koko ajan samanlaista. Pienen lapsen kanssa ei pysty oikeasti tekemään mitään.

Tuon väärempää väitettä ei voisi olla.

Minä tein kaikkea mahdollista kahden pienen lapsen kanssa. Retkeilin, matkailin ympäri maailmaa, mökkeilin, opiskelin, tein vähän töitäkin. Järjestelykysymys.

Vierailija
72/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä lapsia saa pitää ihan oikeasti kurissa ja rajatkin niille näyttää. Vanhempi ei saa olla kaveri

Vierailija
73/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon vuoksi kaikilta muiltakin pitää perheet ja ihmissuhteet tuhota.

Vierailija
74/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä vauvavuosikohkausta. Koen, että nykyään kohkataan vauvavuosi sitä ja tätä, vaikka sehän on loppujen lopuksi yksi helpoimpia elämänvaiheita lasten kasvatuksessa.

Vauvavuosi, varsinkin ensimmäisen lapsen kanssa, on ainoa vaihe jolloin lapsen kanssa saa vain olla ja keskittyä siihen. Sen jälkeen alkaa työarki päiväkotirumbineen, jatkuva riittämättömyys ja uhmaiät. Teini-iästä puhumattakaan.

Vierailija
75/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

z

Kun nuori nainen ottaa vanhan ukon. Vanha ukko jääräytyy ja on raskas omaishoitaa myöhemmin.

Terveyshuoltomme kaatuu n. vuosikymmenessä tai hieman myöhemmin. Nuori mies jaksaisi edes liikutella puolisoaan.

Vierailija
76/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ero lapselle jää koti ja vanhemmat vuorotelkoon kumpi asuu vuoroviikoin siinä. Todella typerää, että lapsi on kärsijä ja pomputettava, jos kaksi aikuista ei osaa elää sovussa.

Vierailija
77/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kuinka joku jaksaa olla vuosia vain kotona lapsen kanssa. Arki on koko ajan samanlaista. Pienen lapsen kanssa ei pysty oikeasti tekemään mitään.

Minä tein kaikkea mahdollista kahden pienen lapsen kanssa. Retkeilin, matkailin ympäri maailmaa, mökkeilin, opiskelin, tein vähän töitäkin. Järjestelykysymys.

Näinköhän on vain "järjestelykysymys" kaikille muillekin. Tiiättekö että on muuten vain järjestelykysymys kirjoittaa laudaturin gradu, työllistyä unelma-ammattiinsa, löytää unelmiensa mies ja olla hoikka? Meinaan mäkin onnistuin siinä.

Vierailija
78/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua eksän nykyisen puolison haukkumista ja mollaamista, vaikka tämä olisi ihan tolkun ihminen ja auttaisi eksää lasten hoidossa. Eihän sen kanssa tarvi itse olla ylimpiä ystäviä, kunhan moikkaa tavatessa. Jos kyseessä on joku lapsia laiminlyövä tai lapsia kohtaan huonosti käyttäytyvä ihminen, niin sitten ymmärrän pahat puheet. Itsekin kädet kyynärpäitä myöten ristissä toivon, että eksä löytäisi jonkun lapsille kivan ihmisen, joka voisi hänen kanssaan hoito- ja kasvatusvastuuta jakaa. 

Vierailija
79/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua eksän nykyisen puolison haukkumista ja mollaamista, vaikka tämä olisi ihan tolkun ihminen ja auttaisi eksää lasten hoidossa. Eihän sen kanssa tarvi itse olla ylimpiä ystäviä, kunhan moikkaa tavatessa. Jos kyseessä on joku lapsia laiminlyövä tai lapsia kohtaan huonosti käyttäytyvä ihminen, niin sitten ymmärrän pahat puheet. Itsekin kädet kyynärpäitä myöten ristissä toivon, että eksä löytäisi jonkun lapsille kivan ihmisen, joka voisi hänen kanssaan hoito- ja kasvatusvastuuta jakaa. 

Onpa todella houkutteleva tarjous tulevalle puolisolle ottaa hoito- ja kasvatusvastuu jonkun toisen naisen lapsista! Juuri tästä syystä swaippaan vasemmalle kaikki alle lukioikäisten lasten isukit. Ei kiinnosta kasvatusvastuut sen enempää kuin muksujen hoitokaan. Mulla on parempaakin tekemistä kuin tehdä orjatyötä epäonnistuneista parisuhteista syntyneiden jälkeläisten vastuuhenkilönä.

Vierailija
80/244 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinköhän on vain "järjestelykysymys" kaikille muillekin. Tiiättekö että on muuten vain järjestelykysymys kirjoittaa laudaturin gradu, työllistyä unelma-ammattiinsa, löytää unelmiensa mies ja olla hoikka? Meinaan mäkin onnistuin siinä.

Lisäisin, että lapsettomille ne ovat jopa helpompia järjestelykysymyksiä kuin lapsellisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi