Suoraan sanoen ei huvita maksaa näin paljoa veroja että osa voi loisia kotona tyhjänpanttina
Ärsyttää kun itse yrittää tienata tekemällä useampaa työtä ja koko ajan sais maksaa enemmän veroa, jotta osa kansasta pystyy olemaan kotona, nukkumaan pitkään ja saamaan kaiken ilmaiseksi.
Kommentit (489)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin kuinka raskas työ monilla tuntuu olevan kun niin paljon ahdistaa se työ ja vetojen maksu.
Missä on elämänilo ja työnilo?Veroista? Luultavasti niillä maksetaan jopa monen ketjussa kirjoittavan palkka. Suomalainen erikoisuus on, että täällä monet opettajat, sairaanhoitajat jne. julkisen sektorin jengi on kokoomuslaista, ja toivoo politiikkaa joka heikentää heidän oman työnsä ehtoja...
Me ihmiset olemme lopulta ykseys, koko maailma on ykseys, ja se mitä teet tai teen yhdelle, teemme jokaiselle.
Missä on työnilo? :D Vai työnilo kun palkasta menee iso siivu veroihin? Missä työttömien työnilo kun ei kiinnosta edes työt
Työttömiä on kaikki työpaikat täynnä työkokeiluissa ja palkkatuella ja te tyhmät luulette meitä koulujen harjoittelijoiksi. Sun yli 10 minuutin kahvitauosta voi olla ilmoitus menossa valtion Helsingin pääkonttorin johtajalle tai kaupunginvaltuustoon. Kisa työpaikoista kovenee.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäisenä muistutus, että jokainen maksaa veroja, työttömätkin. Suurempituloiset maksaa enemmän veroja, mutta kaikki me maksetaan. Ole kiitollinen, että sinulla on useampikin työ! Joku vääntää useampia hakemuksia saamatta työtä helposti. Et voi tietää toisten tilanteita. Ei varmaan itseäsikään huvittaisi pärjätä pienellä rahalla, ettet voi hankkia mitää isompaa. Aina jos olet työssä, pystyt elämään leveämmin. Luovuttaisitko työpaikkasi jollekin sitä tarvitsevalle?
Jos saat rahasi verovaroista, niin sinä et todellakaan maksa veroja vaikka lapussa lukisi mitä tahansa.
Minä annan sinulle tonnin, sinä annat niistä rahoista takaisin 250€. Maksoitko veroja?
Sinä ostat lähelle jäävällä 750€:llä kauposta tavaraa. Kauppiaat saavat tuosta rahasta 570€, loput 180€ tulee takaisin minulle. Maksoitko muka taas veroja?
No et.
Et ole tähän mennessä maksanut veroja vielä ensimmäistäkään senttiä. Olet ollut pelkkä yhteisten varojen kuluttaja.
Aloittajahan voi ihan vapaasti muuttaa asumaan vaikka Latinalaiseen Amerikkaan, jossa sosiaaliturva on tuntematon käsite eikä veroilla tarvitse elättää "loisia". Tosin joudut kaivamaan kuvettasi ja ostamaan tai vuokraamaan talon, joka sijaitsee muurien takana vartioidulla alueella. Autossakin on aina oltava ovet visusti lukossa. Julkisilla paikoilla pitää olla aina valppaana.
Nousi esille kovat arvot. Harmi että porvarit ajattelevat vain rikkaiden hyvinvointia. Köyhä porvarina on ajatuksena mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäisenä muistutus, että jokainen maksaa veroja, työttömätkin. Suurempituloiset maksaa enemmän veroja, mutta kaikki me maksetaan. Ole kiitollinen, että sinulla on useampikin työ! Joku vääntää useampia hakemuksia saamatta työtä helposti. Et voi tietää toisten tilanteita. Ei varmaan itseäsikään huvittaisi pärjätä pienellä rahalla, ettet voi hankkia mitää isompaa. Aina jos olet työssä, pystyt elämään leveämmin. Luovuttaisitko työpaikkasi jollekin sitä tarvitsevalle?
Jos saat rahasi verovaroista, niin sinä et todellakaan maksa veroja vaikka lapussa lukisi mitä tahansa.
Minä annan sinulle tonnin, sinä annat niistä rahoista takaisin 250€. Maksoitko veroja?
Sinä ostat lähelle jäävällä 750€:llä kauposta tavaraa. Kauppiaat saavat tuosta rahasta 570€, loput 180€ tulee takaisin minulle. Maksoitko muka taas veroja?No et.
Et ole tähän mennessä maksanut veroja vielä ensimmäistäkään senttiä. Olet ollut pelkkä yhteisten varojen kuluttaja.
Juuri näin, turha kehua maksavansa veroja kun kaikki on ilmaista rahaa eikä senttiäkään ansaittu itse
Sulle ei ole kuitenkaan mikään ongelma, että Suomelta jää saamatta valtavia verotuloja kun rikkaat järjestelevät palkkatulot pääomatuloiksi veroparatiisimaiden pöytälaatikkofirmoihin, ja osingoistakin jää verot maksamatta Suomeen? Ne rahat on niin valtavia, että niiden rinnalla joku työttömyyskorvaus on ihan mitättömiä pikkurahoja!
Jos suutut, suutu edes oikealle asialle!!!
Vierailija kirjoitti:
Et sinä maksa muiden tukia vaan lähinnä omat kustannuksesi
Hei, tukirahat eivät tule punavihreästä taikaseinästä vaan työtä tekevien lompakosta.
Uskon että minimituista valittajat on jotain toimistotyöläisiä joiden työnkuvaan kuuluu istuminen suurimman osan työajasta ja luppoaikaa on ilneisesti runsaasti työn ohessa. Voi olla myös työhön palannut mt-kuntoutuja. Ei varsinaisilla työntekijöillä jää aikaa tai energiaa ylianalisoida asioita noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa etten käytä 1000e kk yhteiskunnan palveluita.
Et liiku teillä?
Edelleen oma osuuteni tien kunnossapidosta ei taatusti ole 1000e kk
Sama täällä. En pääse esim. kunnalliseen hammashuoltoon, kävin sellaisessa viimeksi lukioaikana, sen jälkeen aina yksityisellä. Sama terveydenhuollossa, onneksi on työterveyshuolto ja muut esim. gynekäynnit sun muut tietysti yksityisellä. Minusta pitäisi olla niin, että ne joita yhteisistä varoista kustannetaan, pitäisi myös olla kaikilla saatavissa, kuten ovat nuo tiet. Kohta varmaan pitää meidän maksaa erikseen tieveroa ja ns. "varattomat" eivät maksa sitä :). Ymmärrän köyhempien tukemisen, mutta sitä en ymmärrä, että voi istua kotona tekemättä mitään töitä ja tällaiselle kustannetaan kaikki.
No ala luomaan työpaikkoja, että niitä riittää kaikille! Oikeasti avoimia työpaikkoja on monta kertaa vähemmän kuin on työttömiä. EIKÖ SE SAATANA MENE TEILLE VÄHÄ-ÄLYISILLE PERILLE?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ostat lähelle jäävällä 750€:llä kauposta tavaraa. Kauppiaat saavat tuosta rahasta 570€, loput 180€ tulee takaisin minulle. Maksoitko muka taas veroja?No et.
Olen nyt töissä, mutta olen joskus vuosia sitten ollut työtön ansiosidonnaisella vähän aikaa ja kyllä maksoin minäkin veroja silloin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin kuinka raskas työ monilla tuntuu olevan kun niin paljon ahdistaa se työ ja vetojen maksu.
Missä on elämänilo ja työnilo?Veroista? Luultavasti niillä maksetaan jopa monen ketjussa kirjoittavan palkka. Suomalainen erikoisuus on, että täällä monet opettajat, sairaanhoitajat jne. julkisen sektorin jengi on kokoomuslaista, ja toivoo politiikkaa joka heikentää heidän oman työnsä ehtoja...
Me ihmiset olemme lopulta ykseys, koko maailma on ykseys, ja se mitä teet tai teen yhdelle, teemme jokaiselle.
Olen ihmetellyt samaa. Miksi se oma työ on jotain niin raskasta ja kamalaa, että ahdistaa jatkuvasti. Kadehtitaanko siinä mm. ihmisiä, jotka eivät esim. syrjäytymisen, alkoholisoitumisen, pahojen mielenterveysongelmien vuoksi ole työkuntoisia? Veroillahan tämä yhteiskunta pyörii monelta osin. Ehkä on helppo ratkaisu purkaa omaa turhautumistaan johonkin tiettyyn ryhmään, tässä tapauksessa ns. loisijoihin jotka vaan makaavat kotona.
Alan epäillä näitä loisista jauhajia naapurimaan trolleiksi, joiden tavoitteena on kylvää eripuraa ja vihaa eri kansanryhmien välille. Sotaa länttä vastaan voi käydä myös tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et liiku teillä?
Sama täällä. En pääse esim. kunnalliseen hammashuoltoon, kävin sellaisessa viimeksi lukioaikana, sen jälkeen aina yksityisellä. Sama terveydenhuollossa, onneksi on työterveyshuolto ja muut esim. gynekäynnit sun muut tietysti yksityisellä. Minusta pitäisi olla niin, että ne joita yhteisistä varoista kustannetaan, pitäisi myös olla kaikilla saatavissa, kuten ovat nuo tiet. Kohta varmaan pitää meidän maksaa erikseen tieveroa ja ns. "varattomat" eivät maksa sitä :). Ymmärrän köyhempien tukemisen, mutta sitä en ymmärrä, että voi istua kotona tekemättä mitään töitä ja tällaiselle kustannetaan kaikki.
No ala luomaan työpaikkoja, että niitä riittää kaikille! Oikeasti avoimia työpaikkoja on monta kertaa vähemmän kuin on työttömiä. EIKÖ SE SAATANA MENE TEILLE VÄHÄ-ÄLYISILLE PERILLE?
Miksi MUIDEN pitää luoda työpaikkoja työttömille sen sijaan että työtön perustaisi vaikka yrityksen ihan itse???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Miksi se oma työ on jotain niin raskasta ja kamalaa, että ahdistaa jatkuvasti. Kadehtitaanko siinä mm. ihmisiä, jotka eivät esim. syrjäytymisen, alkoholisoitumisen, pahojen mielenterveysongelmien vuoksi ole työkuntoisia? Veroillahan tämä yhteiskunta pyörii monelta osin. Ehkä on helppo ratkaisu purkaa omaa turhautumistaan johonkin tiettyyn ryhmään, tässä tapauksessa ns. loisijoihin jotka vaan makaavat kotona.
Ei kadehdita, ja teen mieluummin töitä. Mutta kyllä siitä silti olisi kiva saada kunnolla käteen, ei minua kiinnosta rahoittaa loisten elämää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut 5 vuoden aikana 4 työpaikassa eli työttömät ei ole vain koko ajan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et liiku teillä?
Miksi MUIDEN pitää luoda työpaikkoja työttömille sen sijaan että työtön perustaisi vaikka yrityksen ihan itse???
Jenkkilän mallia ajetaan Suomeen ja hyvin näyttää onnistuvan. Seuraukset ainakin Jenkeissä huonot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kadehdita, ja teen mieluummin töitä. Mutta kyllä siitä silti olisi kiva saada kunnolla käteen, ei minua kiinnosta rahoittaa loisten elämää
No eiköhän me työkokeilijat saada sulle irtisanomislappu kun kerrotaan eteenpäin sun ylipitkät kahvitauot ja että olit saikun aikana kaupassa pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Alan epäillä näitä loisista jauhajia naapurimaan trolleiksi, joiden tavoitteena on kylvää eripuraa ja vihaa eri kansanryhmien välille. Sotaa länttä vastaan voi käydä myös tällä tavalla.
Luultavasti ainakin osa on. Ja ovat onnistuneet hyvin saamaan suomalaiset toisiaan vastaan. :(
Minua ei puolestaan huvita maksaa omilla elämänvalinnoillaan terveytensä pilanneiden (alko, tupakka, läskit) terveydenhoitomenoja. Eikä huvita maksaa Tallinkille eikä UPM:lle tukia joita eivät voittoa tekevinä firmoina tarvitse. Enkä halua rahoittaa turhien sote-virkamiesten elämää. Antaisin myös kaikille sitralaisille potkut sekä leikkaisin kansanedustajien edut minimiin.
Luuletteko te yksinkertaiset, että näillä uuden hallituksen keinoilla vero-% alenee, hinnat laskevat ja elintasonne nousee? Jos kyllä, niin herätys. Oikeasti meidän suurin haasteemme (ja menoerä) on huoltosuhde (googlaa tarvittaessa): 1 700 000 eläkeläisen kulujen maksaminen on taakka. Jokusen elämäntapatyöttömän elättäminen on siihen verrattuna kärpäsen kakka valtameressä. Mutta hienoa jos nyt saatte tyydytystä siitä että moni pienituloinen (joka muuten voi olla ihan kokopäivätyössä) joutuu nyt tiukille.
Sauras on tämä suomalainen yhteiskunta, ei voi muuta sanoa.
Harmi kyllä veroja ei makseta sen perusteella, että sattuuko huvittamaan.