Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suoraan sanoen ei huvita maksaa näin paljoa veroja että osa voi loisia kotona tyhjänpanttina

Vierailija
20.06.2023 |

Ärsyttää kun itse yrittää tienata tekemällä useampaa työtä ja koko ajan sais maksaa enemmän veroa, jotta osa kansasta pystyy olemaan kotona, nukkumaan pitkään ja saamaan kaiken ilmaiseksi.

Kommentit (489)

Vierailija
481/489 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa vaan me kaikki voitaisiin olla nettomaksajia... haikeudella sitä odotellessa.

Vierailija
482/489 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin..Sitähän ei koskaan tiedä miten elämä sinuakin kohtelee. Saatathan sinäkin sairastua elämässä fyysisesti tai psyykkisesti vakavasti ja kroonisesti. Oletko sinäkin sitten mainitsemasi loinen?

En, koska olen tuloistani maksanut ne verotuksessa. Toisin kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/489 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pieni toiminimiyrittäjä, maksan valtiolle pelkästään alveja 6000€/kk, sen lisäksi tavalliset verot jotka vaihtelee. Jos minun pientä yritystäni ei olisi niin suoli saisi vuodessa vähemmän veroja lähemmäs 100 000€ vähemmän. Kyllä harmittaa ihmiset jotka ei töitä tee kun ei kannata. Toki tuet on siihen syy joten hyvä että niitä leikataan, itse olen aina töissä kun olen hereillä. Lomaa en ole pitänyt ikinä, edes päivää. Onneksi on yrittäjiä ja yrityksiä jotka pitää suomen pystyssä, tavallisen työlaisen maksat verot ovat hiekanjyvä saharassa.

Vierailija
484/489 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pieni toiminimiyrittäjä, maksan valtiolle pelkästään alveja 6000€/kk, sen lisäksi tavalliset verot jotka vaihtelee. Jos minun pientä yritystäni ei olisi niin suoli saisi vuodessa vähemmän veroja lähemmäs 100 000€ vähemmän. Kyllä harmittaa ihmiset jotka ei töitä tee kun ei kannata. Toki tuet on siihen syy joten hyvä että niitä leikataan, itse olen aina töissä kun olen hereillä. Lomaa en ole pitänyt ikinä, edes päivää. Onneksi on yrittäjiä ja yrityksiä jotka pitää suomen pystyssä, tavallisen työlaisen maksat verot ovat hiekanjyvä saharassa.

Tuolla tyylillä loppuunpalaminen jossain vaiheessa on aika todennäköistä, mutta sittenhän niille veroille saadaankin rutkasti vastinetta.

Vierailija
485/489 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä on 1 600 000. Leikkaukset pitää huolta, että perikuntien asunnoille ei ainakaan ole ostajia.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009627288.html

Vierailija
486/489 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on todella hyvä, että kerrostaloissa ollaan vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista, eiks je?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009335165.html

Vierailija
487/489 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo voi mennä konkurssiin.

https://yle.fi/a/74-20011577

Mieti tilanne, jossa käyt töissä, joudut muuttamaan vuokralle ja maksamaan 200000 velkaa asunnosta jota et enää ikinä saa takaisin.

Työniloa

Vierailija
488/489 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöiden konkurssien pelätään lisääntyvän.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009269096.html

Vierailija
489/489 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole vielä edes maksanut itsestäsi aiheutuneista kuluja. Olet saamapuolella.

Tää perustelu ontuu kyllä pahasti. Vaikka olisikin saamapuolella itsekin, maksaa kuitenkin kaikesta yhteisestä PALJON enemmän kuin se, joka elää tukien varassa. Lisäksi sen maksamisen ohella uhraa omaa aikaansa 8h päivässä. Ei voi valita mitä haluaisi tehdä, vaan pakko on vaan mennä töihin, huvitti tai ei. Vaikka ei maksa kaikkea, maksaa kuitenkin enemmän, ja samalla saa vähemmän omaa aikaa.

Jos on saamapuolella eli ei ole maksanut vielä omia kulutuksiaankaan siihen saakka, niin ei silloin maksa kaikesta yhteisestä paljon enemmän. Vaan niitä omiaan edelleen, jotka on yhteiskunnalta saanut. Pienipalkkainen ei koskaan muutu nettomaksajaksi eli muiden menojen maksajaksi.

Joo joo. No varmaan jokainen ymmärtää mitä tuossa tarkoitetaan. Olkoon sitten niin, että ei maksa kokonaan omaakaan osuuttaan, mutta maksaa siitä sentään ison osan. Se on paljon enemmän kuin tuilla elävän maksama osuus, joka on pyöreä nolla.