Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suoraan sanoen ei huvita maksaa näin paljoa veroja että osa voi loisia kotona tyhjänpanttina

Vierailija
20.06.2023 |

Ärsyttää kun itse yrittää tienata tekemällä useampaa työtä ja koko ajan sais maksaa enemmän veroa, jotta osa kansasta pystyy olemaan kotona, nukkumaan pitkään ja saamaan kaiken ilmaiseksi.

Kommentit (489)

Vierailija
141/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä maksa muiden tukia vaan lähinnä omat kustannuksesi

näin:-D lasten päivähoidot koulut perheen terveydenhuoltokulut ym ym.

Ymmärrätkö edes tämän? Kuka maksaa lusmujen lasten päivähoidon, koulut, perheen terveydenhuoltokulut ym ym?

Eläkeläisten terveydenhoito maksaa 6500 vuodessa / 1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.

Eläkeläisten hoitokodit maksaa 5 miljardia vuodessa veronmaksajille.

Vierailija
142/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset perusta  yritystä ota heitä tekemään jotain hyödyllistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisen vuotta sitten tuli fudut töistä. Ikää pientä vaille 60. Mitä veikkaatte. Löydänkö vielä töitä? Etteikö ikärasismia esiintyisi? Olenko loinen, kun lähetetyistä n. 150 hakemuksesta ainuaankaan ei edes vastata? Kun soitto puhelimella johtaa vain johtajan vaikeaan kiemurtelemiseen puhelimessa tilanteesta irtoamiseksi? Tai "terävään päähän" soitto tyssää jo vinoilevaan sihteerikköön? Olen hakenut kaikkea. Istumatyöstä (koulutukseni ja viimeinen työ mitä tein) aina hanttihommiin ja risusavottaankin... En kelvannut. Ei vastausta.

En tiedä moniko oikeasti työllistyy hakemalla paikkaa. Tuntuu olevan niin, että suhteet ja tutut suurella työpaikalla on se "IN". Niitä ei ole minulla. Näinpä olen sitten vissiin lusmu työtön, joka sun rahalla makaa sohvalla.. Paitsi, etten makaa. Lähden leikkaamaan nurmikon ja sit meen kauppaan. Loppu päivän pilkon puita. Onhan taas talvi kumminkin kallis ja sähköä ei voi polttaa lämmöksi. Rahaa siihen ei ole. Kuten ei muuhunkaan. Onhan se nyt niin rikasta maata täällä sohvalla...

Jos sinulla on sellaista osaamista, jolla on arvoa jollekin toiselle, niin saat aivan takuuvarmasti töitä.

Jos mikään yritys ei palkkaa sinua, niin perusta oma yritys. Kevytyrittäjyys on erittäin helppo tapa myydä ammattitaitoasi.

Asia on tietenkin aivan toinen, jos olet joku höyrykoneen lämmittäjä tai kivikirveiden valmistaja, tms vain menneiden aikojen ammattilainen. Vika on yksinomaan sinussa, jos et ole pitänyt osaamistasi ajan tasalla. Meidän muiden ei pidä joutua maksamaan toisten piittaamattomuudesta.

Vierailija
144/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikki tuet pitäis lopettaa ja jos joku haluaa saada rahaa niin se menee sit joko kerjäämään kadulle tai sit ne vois vaikka siivoilla ja kokkailla ihmisten kodeissa pientä korvausta vastaan.

Tukien saajat on nykyajan kerjäläisiä.

Se nyt on yks hailee mitä sun mielestä pitäis tehdä :D

Vierailija
145/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin..Sitähän ei koskaan tiedä miten elämä sinuakin kohtelee. Saatathan sinäkin sairastua elämässä fyysisesti tai psyykkisesti vakavasti ja kroonisesti. Oletko sinäkin sitten mainitsemasi loinen?

Ei ole ollut kyse sairauksista tai eläkeläisistä vaan työttömistä.

On paljon työttömiä joita ei kiinnosta edes yrittää.

Mistä sinä tiedät että eivät yritä? Tiedätkö jokaisen työttömän kohdalla faktat vai oletatko vain? Katsopas kun elämä ei useinkaan ole joko-tai. Kun ei tiedä itselleen tuntemattomien ihmisten elämästä mitään, ei ole myöskään syytä pelkästään olettaa ja yleistää.

En jokaisen mutta ikäväkseni tunnen niitä, jotka ovat halunneet olla kotona ja työt ei ole kiinnostaneet pätkääkään. On eletty miehen rahoilla ja silti nostettu kaikki mahdolliset tuet mitä irronnut. Ja kyllähän niitä irtoaa vuodesta toiseen. Minulla on eräs tuttu joka ei ole tainnut elämässään elää yhtään vuotta ilman erilaisia työttömyystukia. ja ikää on noin 50v

Tiedätkö miltä tuntuu, kun olet palkkatuella töissä ja sen jälkeen sut laitetaan pois, ei ole kuulemma rahaa maksaa palkkaa.

Tiedätkö miltä tuntuu mennä lähes joka vuosi uuteen työpaikkaan opettelemaan töitä, jossa on 30 vuotta samassa työpaikassa olleet tantat, jotka osaa työtehtävät vaikka unissaan, kun eivät ole muualla töissä olleet ja kahvitauot kuuntelet, kun nämä tantat kehuskelevat mökeillä ja ulkomaanmatkoilla.

En tiedä. Miten henkilökohtaisen avustajan työt? Et joudu niistä pois.

Miksi alapeukut? Yritän tarjota työtä mikä ei vaadi koulutusta ja lähes kaikki halukkaat pääsee töihin, no eipä kelpaa. Mieluummin maataan kotona ja valitetaan.

Oikeasti ongelma on siinä, että ne sohvalla makaavat ovat AP:tä koulutetumpia. Eivät vaan ole tulleet valituksi hakemiinsa paikkoihin ja sitten joku tunari sepostaa jostain avustavista tehtävistä, joihin ei tarvita koulutusta.

Sitten pitää aloittaa niistä ns. pohjatöistä kuten henkilökohtainen avustaja. Mutta eipä vaan huolita ko työtä

Kyllä varmasti työttömät menevät avustajaksi.

Jos henkilö on pyörätuolissa ja 2 kättä toimii niin häntä avustetaan kotitöissä, teen tiskivedet pesuvateihin ja nosta keittiön ruokapöydälle ja pyörätuolissa oleva tiskaa. Pyörätuolissa oleva voi tehdä ruokaa, kun nostan ruokapöydälle keittolevyn. Pyörätuolissa oleva siivoaa, hän imuroi, minä lykkään pyörätuolia. Avustaja avustaa, ei ole palvelija.

Kotityöt on erittäin hyvää jumppaa ja kuntoutusta pyörätuolissa olevalle. Minä lisäksi arvostelen onko hyvin tiskattu tai onko ruoka hyvää.

Uudet tuulet puhaltaa Suomessa.

Ja jos perheessä on terve puoliso niin sille jää asunnon luutaus ja mattojen tamppaus.

Vierailija
146/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistyy kirjoitti:

Pakko sanoa, että nyt ovat suuret ajattelijat löytäneet toisensa. Aloitus ja 1000 euroo on niin käsittämätöntä, tyhmyyttä etten osaa sanoa mitään.

Mitäs ihmeellistä tuossa on? V.tuttaa maksaa veroja paljon ihan vaan siksi että osa käyttää sen omiin huvipuistoretkiinsä kun vanhemmat mieluusti maksattavat elämisen yhteiskunnalla

Kukaan ei ole myöskään kyennyt vastaamaan miksi henkilökohtaisen avustajan työ ei työttömille kelpaa

Eikä uudelleenkouluttautuminen esim. lähihoitajaksi, vaikka ainakin täällä on koulutukseen jatkuva haku käynnissä, on etäopiskelumahdollisuudet, oppisopimuskoulutusmahdollisuudet jne.

Jotenkin ärsyttää, kun työttömistä puhutaan joko loisina, joita ei kiinnosta mennä töihin tai sitten aktiivisesti töitä hakevina, jotka eivät 150 lähetetyn hakemuksenkaan jälkeen työllisty. Fakta on se, että porukassa on noita molempia ja ensiksi mainitut "elämäntapatyöttömät" vaikeuttavat niiden ei-omasta-halustaan työttöminä olevien asemaa. Fakta on myös se, että nykyinen tukijärjestelmä sisältää erinäisiä kannustinloukkuja, mikä voi tehdä uudelleenkouluttautumisesta tai töihin menemisestä ei-houkuttelevan vaihtoehdon, jos kotona makaamalla saa enemmän rahaa käteen. Tuollaiset pitäisi purkaa ihan ensimmäiseksi ja tehdä kotona toimettomana makoilusta se kaikista vähiten houkutteleva vaihtoehto.

Itse tiedän tasan tarkkaan, että ainakin yksi tuttuni saa saman verran erilaisia yhteiskunnan tukia, kun itse saan kokopäivätyöstä palkkaa (brutto vähän vajaa kolme tonnia). Tämä tyyppi on yh ja tottuneesti maksattaa astianpesukoneet, sähkölaskut, lääkekulut yms. sossurahalla. Itse joudun miettimään, miten saan palkkarahat riittämään, jos vaikka joku kodinkone hajoaa.

Minusta pitäisi olla velvollisuus kouluttautua alalle jolla on työvoimapula, jos henkilö ei muuten työllisty, eikä ole edes halua työllistyä. Yhteiskunta vain patistaa kouluttautumaan ja jos jokin tarjotuista alavaihtoehdoista ei kelpaa niin tuet pois.

Vierailija
147/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisen vuotta sitten tuli fudut töistä. Ikää pientä vaille 60. Mitä veikkaatte. Löydänkö vielä töitä? Etteikö ikärasismia esiintyisi? Olenko loinen, kun lähetetyistä n. 150 hakemuksesta ainuaankaan ei edes vastata? Kun soitto puhelimella johtaa vain johtajan vaikeaan kiemurtelemiseen puhelimessa tilanteesta irtoamiseksi? Tai "terävään päähän" soitto tyssää jo vinoilevaan sihteerikköön? Olen hakenut kaikkea. Istumatyöstä (koulutukseni ja viimeinen työ mitä tein) aina hanttihommiin ja risusavottaankin... En kelvannut. Ei vastausta.

En tiedä moniko oikeasti työllistyy hakemalla paikkaa. Tuntuu olevan niin, että suhteet ja tutut suurella työpaikalla on se "IN". Niitä ei ole minulla. Näinpä olen sitten vissiin lusmu työtön, joka sun rahalla makaa sohvalla.. Paitsi, etten makaa. Lähden leikkaamaan nurmikon ja sit meen kauppaan. Loppu päivän pilkon puita. Onhan taas talvi kumminkin kallis ja sähköä ei voi polttaa lämmöksi. Rahaa siihen ei ole. Kuten ei muuhunkaan. Onhan se nyt niin rikasta maata täällä sohvalla...

Jos sinulla on sellaista osaamista, jolla on arvoa jollekin toiselle, niin saat aivan takuuvarmasti töitä.

Jos mikään yritys ei palkkaa sinua, niin perusta oma yritys. Kevytyrittäjyys on erittäin helppo tapa myydä ammattitaitoasi.

Asia on tietenkin aivan toinen, jos olet joku höyrykoneen lämmittäjä tai kivikirveiden valmistaja, tms vain menneiden aikojen ammattilainen. Vika on yksinomaan sinussa, jos et ole pitänyt osaamistasi ajan tasalla. Meidän muiden ei pidä joutua maksamaan toisten piittaamattomuudesta.

Työn saaminen ei ole eikä tule koskaan olemaan varmaa.

Vierailija
148/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näin:-D lasten päivähoidot koulut perheen terveydenhuoltokulut ym ym.

Ymmärrätkö edes tämän? Kuka maksaa lusmujen lasten päivähoidon, koulut, perheen terveydenhuoltokulut ym ym?

Eläkeläisten terveydenhoito maksaa 6500 vuodessa / 1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta.

Eläkeläisten hoitokodit maksaa 5 miljardia vuodessa veronmaksajille.

Lisäksi maksetaan palveluseteleitä, verovähennystä, kelan hoitotukea, lääkkeitä (lääkekatto 600 vuodessa), kelatakseja.

Vierailija
149/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä muistutus, että jokainen maksaa veroja, työttömätkin. Suurempituloiset maksaa enemmän veroja, mutta kaikki me maksetaan. Ole kiitollinen, että sinulla on useampikin työ! Joku vääntää useampia hakemuksia saamatta työtä helposti. Et voi tietää toisten tilanteita. Ei varmaan itseäsikään huvittaisi pärjätä pienellä rahalla, ettet voi hankkia mitää isompaa. Aina jos olet työssä, pystyt elämään leveämmin. Luovuttaisitko työpaikkasi jollekin sitä tarvitsevalle?

Vierailija
150/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistyy kirjoitti:

Pakko sanoa, että nyt ovat suuret ajattelijat löytäneet toisensa. Aloitus ja 1000 euroo on niin käsittämätöntä, tyhmyyttä etten osaa sanoa mitään.

Mitäs ihmeellistä tuossa on? V.tuttaa maksaa veroja paljon ihan vaan siksi että osa käyttää sen omiin huvipuistoretkiinsä kun vanhemmat mieluusti maksattavat elämisen yhteiskunnalla

Kukaan ei ole myöskään kyennyt vastaamaan miksi henkilökohtaisen avustajan työ ei työttömille kelpaa

Eikä uudelleenkouluttautuminen esim. lähihoitajaksi, vaikka ainakin täällä on koulutukseen jatkuva haku käynnissä, on etäopiskelumahdollisuudet, oppisopimuskoulutusmahdollisuudet jne.

Jotenkin ärsyttää, kun työttömistä puhutaan joko loisina, joita ei kiinnosta mennä töihin tai sitten aktiivisesti töitä hakevina, jotka eivät 150 lähetetyn hakemuksenkaan jälkeen työllisty. Fakta on se, että porukassa on noita molempia ja ensiksi mainitut "elämäntapatyöttömät" vaikeuttavat niiden ei-omasta-halustaan työttöminä olevien asemaa. Fakta on myös se, että nykyinen tukijärjestelmä sisältää erinäisiä kannustinloukkuja, mikä voi tehdä uudelleenkouluttautumisesta tai töihin menemisestä ei-houkuttelevan vaihtoehdon, jos kotona makaamalla saa enemmän rahaa käteen. Tuollaiset pitäisi purkaa ihan ensimmäiseksi ja tehdä kotona toimettomana makoilusta se kaikista vähiten houkutteleva vaihtoehto.

Itse tiedän tasan tarkkaan, että ainakin yksi tuttuni saa saman verran erilaisia yhteiskunnan tukia, kun itse saan kokopäivätyöstä palkkaa (brutto vähän vajaa kolme tonnia). Tämä tyyppi on yh ja tottuneesti maksattaa astianpesukoneet, sähkölaskut, lääkekulut yms. sossurahalla. Itse joudun miettimään, miten saan palkkarahat riittämään, jos vaikka joku kodinkone hajoaa.

Minusta pitäisi olla velvollisuus kouluttautua alalle jolla on työvoimapula, jos henkilö ei muuten työllisty, eikä ole edes halua työllistyä. Yhteiskunta vain patistaa kouluttautumaan ja jos jokin tarjotuista alavaihtoehdoista ei kelpaa niin tuet pois.

Itse asiassa opiskelu edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta jos sut irtisanotaan töistä niin et voi itse päättää.

Vierailija
151/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistyy kirjoitti:

Itse asiassa opiskelu edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta jos sut irtisanotaan töistä niin et voi itse päättää.

Juha Sipilän hallitus poisti kulukorvauksen omaehtoisesta opiskelusta eli kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.

Vierailija
152/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin..Sitähän ei koskaan tiedä miten elämä sinuakin kohtelee. Saatathan sinäkin sairastua elämässä fyysisesti tai psyykkisesti vakavasti ja kroonisesti. Oletko sinäkin sitten mainitsemasi loinen?

Ei ole ollut kyse sairauksista tai eläkeläisistä vaan työttömistä.

On paljon työttömiä joita ei kiinnosta edes yrittää.

Mistä sinä tiedät että eivät yritä? Tiedätkö jokaisen työttömän kohdalla faktat vai oletatko vain? Katsopas kun elämä ei useinkaan ole joko-tai. Kun ei tiedä itselleen tuntemattomien ihmisten elämästä mitään, ei ole myöskään syytä pelkästään olettaa ja yleistää.

En jokaisen mutta ikäväkseni tunnen niitä, jotka ovat halunneet olla kotona ja työt ei ole kiinnostaneet pätkääkään. On eletty miehen rahoilla ja silti nostettu kaikki mahdolliset tuet mitä irronnut. Ja kyllähän niitä irtoaa vuodesta toiseen. Minulla on eräs tuttu joka ei ole tainnut elämässään elää yhtään vuotta ilman erilaisia työttömyystukia. ja ikää on noin 50v

Olet ilmeisesti keskustellut heidän kanssaan vaivaamastasi asiasta? Vai olisiko kuitenkin kyse siitä että ainoastaan oletat. Muutama on muutoinkin todella pieni otanta. Eli se ei voi perustua faktoihin.

Vierailija
153/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistyy kirjoitti:

Kouluttautuminen ei takaa että saa töitä vaikka olis miten työvoimapula. Pitäisi pakottaa työnantajatkin palkkaamaan kouluttautuneita. Kouluttautuneita on paljon työttöminä näilläkin aloilla missä on työvoimapula. Eli eka pitäisi täyttää ne työpaikat jo koulututeuilla työttömillä.. pakottaa työtön avoimeen työpaikkaan ja työnantaja palkkaamaan. Näistä monien jutuista saa käsityksen ettei työnantajilla ole mitään roolia . Että tyyliin työtön käy koulutuksen ja menee tuosta vain töihin :D

Vierailija
154/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet palkkatukitöihin niin niihin on tunnin työhaastattelu, johon kutsutaan ainakin 5 ja 1 valitaan.

Vierailija
155/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kuinka raskas työ monilla tuntuu olevan kun niin paljon ahdistaa se työ ja vetojen maksu.

Missä on elämänilo ja työnilo?

Veroista? Luultavasti niillä maksetaan jopa monen ketjussa kirjoittavan palkka. Suomalainen erikoisuus on, että täällä monet opettajat, sairaanhoitajat jne. julkisen sektorin jengi on kokoomuslaista, ja toivoo politiikkaa joka heikentää heidän oman työnsä ehtoja...

Me ihmiset olemme lopulta ykseys, koko maailma on ykseys, ja se mitä teet tai teen yhdelle, teemme jokaiselle.

Vierailija
156/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte onko naapuri työtön vai työkyvyttömyyseläkkeellä? Terveystiedot on Suomessa salaisia eikä tarvitse kertoa naapureille. Suomessa on 150000 työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
157/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tiedätte onko naapuri työtön vai työkyvyttömyyseläkkeellä? Terveystiedot on Suomessa salaisia eikä tarvitse kertoa naapureille. Suomessa on 150000 työkyvyttömyyseläkkeellä.

Mä teen viranomaisille ilmoituksen vainoamisesta jos joku naapurin mummo kyttää ja kyselee, saa mummo vielä rikosmerkinnän eläkkeellä.

Vierailija
158/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kuinka raskas työ monilla tuntuu olevan kun niin paljon ahdistaa se työ ja vetojen maksu.

Veroista? Luultavasti niillä maksetaan jopa monen ketjussa kirjoittavan palkka. Suomalainen erikoisuus on, että täällä monet opettajat, sairaanhoitajat jne. julkisen sektorin jengi on kokoomuslaista, ja toivoo politiikkaa joka heikentää heidän oman työnsä ehtoja...

Me ihmiset olemme lopulta ykseys, koko maailma on ykseys, ja se mitä teet tai teen yhdelle, teemme jokaiselle.

Missä on työnilo? :D Vai työnilo kun palkasta menee iso siivu veroihin? Missä työttömien työnilo kun ei kiinnosta edes työt

Vierailija
159/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa etten käytä 1000e kk yhteiskunnan palveluita.

Et liiku teillä?

Edelleen oma osuuteni tien kunnossapidosta ei taatusti ole 1000e kk

Sama täällä. En pääse esim. kunnalliseen hammashuoltoon, kävin sellaisessa viimeksi lukioaikana, sen jälkeen aina yksityisellä. Sama terveydenhuollossa, onneksi on työterveyshuolto ja muut esim. gynekäynnit sun muut tietysti yksityisellä. Minusta pitäisi olla niin, että ne joita yhteisistä varoista kustannetaan, pitäisi myös olla kaikilla saatavissa, kuten ovat nuo tiet. Kohta varmaan pitää meidän maksaa erikseen tieveroa ja ns. "varattomat" eivät maksa sitä :). Ymmärrän köyhempien tukemisen, mutta sitä en ymmärrä, että voi istua kotona tekemättä mitään töitä ja tällaiselle kustannetaan kaikki.

Vierailija
160/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans ymmärrä näitä, jotka käy töissä ja valittaa kun pitää veroja maksaa. Käyn töissä, mutta koskaan en oo katkerana miettiny että kun pitää veroja maksaa. Mulla on ollu ihan muut asiat mielessä, tuntuu et tälläsillä valittajilla on aika ankeeta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi