Suoraan sanoen ei huvita maksaa näin paljoa veroja että osa voi loisia kotona tyhjänpanttina
Ärsyttää kun itse yrittää tienata tekemällä useampaa työtä ja koko ajan sais maksaa enemmän veroa, jotta osa kansasta pystyy olemaan kotona, nukkumaan pitkään ja saamaan kaiken ilmaiseksi.
Kommentit (489)
>Ap. EI sanonut, etteikö haluaisi tukea esim. koulutusta, terveydenhuoltoa tai teiden kuntoa.>
Niin, juuri tällaisiin menee 90 % veroista. Ei työttömien tukemiseen. Eli vaikka kaikki työttömät menisivät töihin, maksaisit edelleen 90 % nykyisistä veroistasi. Kauhea äläkkä ton kymmenesosan takia.
Hallitus niin kuin tämän ketjun aloittajakin on hiukan irrallaan todellisuudesta.
Oikeasti noita ihmisiä, kuten kutsut "loiset" on suomen 5,5 miljoonasta niin marginaalinen määrä
ettei se vaikuta yhtään mihinkään. Tuhansia?
Työtön tarkoittaa pääsääntöisesti sitä ettei saa töitä vaikka hakisi.
Huom. Töihin ei mennä vaan työnantaja haussa päättää kenet otetaan töihin !
Esim. Työttömistä 92500 on yli 50 vuotiaita, yli 55 vuotiaita 68500.
Tiedän monia jotka hakeneet yli 50 paikkaan. Ketään ei ole otetettu töihin .
vaan otettu nuorempia.
ja käsittääkseni suurin osa yli 50 vuotiaista ei ole työtön omasta tahdostaan vaan irtisanomisten takia.
Vierailija kirjoitti:
Et ole vielä edes maksanut itsestäsi aiheutuneista kuluja. Olet saamapuolella.
Voi olla,että itsestä aiheutuneet kulut maksamatta vielä. Mutta niin on loisijoillakin hamaan hautaan. Minä sentään yritän omalta osaltani.
Typerää vinkua aiheutuneista kuluista,kun ne ovat jokaisella suomalaisella,tiet,koulutus,sair.hoito.
Mutta voi kyllä arvostella ihmisiä,jotka eivät osallistu työntekoon millään tavalla.
Suomen Kansa tarvitsee nyt selkeän kurinpalautuksen ja hallitus tulee tekemään sen, luulen kyllä että toimenpiteet ovat liian varovaiset -
kunnolla runtua loiselle sitä Kansa haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäisenä muistutus, että jokainen maksaa veroja, työttömätkin. Suurempituloiset maksaa enemmän veroja, mutta kaikki me maksetaan. Ole kiitollinen, että sinulla on useampikin työ! Joku vääntää useampia hakemuksia saamatta työtä helposti. Et voi tietää toisten tilanteita. Ei varmaan itseäsikään huvittaisi pärjätä pienellä rahalla, ettet voi hankkia mitää isompaa. Aina jos olet työssä, pystyt elämään leveämmin. Luovuttaisitko työpaikkasi jollekin sitä tarvitsevalle?
Jos saat rahasi verovaroista, niin sinä et todellakaan maksa veroja vaikka lapussa lukisi mitä tahansa.
Minä annan sinulle tonnin, sinä annat niistä rahoista takaisin 250€. Maksoitko veroja?
Sinä ostat lähelle jäävällä 750€:llä kauposta tavaraa. Kauppiaat saavat tuosta rahasta 570€, loput 180€ tulee takaisin minulle. Maksoitko muka taas veroja?No et.
Et ole tähän mennessä maksanut veroja vielä ensimmäistäkään senttiä. Olet ollut pelkkä yhteisten varojen kuluttaja.Anteeksi nyt vain, mutta ajatteletko, että työttömät elää pyhällä hengellä?
Jokaisesta elintarvikkeesta, jonka köyhä ostaa kaupasta, hän maksaa arvonlisäVEROA. Minä olen viikon sisällä ostanut muutakin tavaraa nettikaupasta. Loppusummassa oli tarkkaan eritelty, paljonko maksoin arvonlisäVEROA.
Veroja on muitakin kuin tuloveroja. Ja alv ei ole edes progressiivinen, joten kaikki on yhtä kallista tai halpaa niin tuilla eläville kuin miljonääreille.
Ei elä pyhällä hengellä, mutta hän on saanut kaiken tekemättä mitään joten sinänsä ei koskaan ole maksaja puolella.
Työtön saa kaiken tekemättä mitään. Mistä tämä urbaanilegenda tulee?
Minäkin tein töitä 25v ennenkuin jouduin työttömäksi. Siitä kiitoksena saan pelkän työmarkkinatuen.
Siitä 25 vuoden työstä sait "kiitoksena" palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla,että itsestä aiheutuneet kulut maksamatta vielä. Mutta niin on loisijoillakin hamaan hautaan. Minä sentään yritän omalta osaltani.
Typerää vinkua aiheutuneista kuluista,kun ne ovat jokaisella suomalaisella,tiet,koulutus,sair.hoito.
Mutta voi kyllä arvostella ihmisiä,jotka eivät osallistu työntekoon millään tavalla.
No älä sitten sano elättäväsi ketään, kun et kerran elätä.
Vierailija kirjoitti:
Sulle ei ole kuitenkaan mikään ongelma, että Suomelta jää saamatta valtavia verotuloja kun rikkaat järjestelevät palkkatulot pääomatuloiksi veroparatiisimaiden pöytälaatikkofirmoihin, ja osingoistakin jää verot maksamatta Suomeen? Ne rahat on niin valtavia, että niiden rinnalla joku työttömyyskorvaus on ihan mitättömiä pikkurahoja!
Jos suutut, suutu edes oikealle asialle!!!
Tämähän on ihan perinteistä syntipukkiajattelua. Enemmistön huomio kiinnitetään tarkoituksella muualle, ja todelliset puliveivarit saavat rauhassa jatkaa kuten aina ennenkin.
Orpon hallitus ei oo edes aloittanut ja näin eilen ruokajonon Hgissä. Näkyi olevan kurkkua, oli paljon muutakin, kaksin käsin kantoi eräskin mies laatikkoa. Olin menossa Hammaslääkäriin. Joku nainen luuli että ohitan jonon ja sanoi että tämä on maksullinen. Mitä lie tarkoitti.
Nyt tulee marja-aika, Lapissa hillat, kypsyy kai heinäkuussa, Suonenjoella mansikat, mustikat, puolukat, vitamiinia. Täällä Hgissäkin on kasvimaat joita voi vuokrata nk viljelypalsta, oisko aarin. Siellä näkee monenlaista kasvia, pensaita, kukkia jne. Itse haen marjat kaupasta sun muut. En saa tukia.
Miksi täällä nousee niin kova häly jos palkansaajat ei halua rahoittaa muiden kotona oloa?
Et sinäkään vähistä tuistasi antaisi vaikka 100 e kk jollekin vielä huonompiosaiselle?
Vierailija kirjoitti:
Suomen Kansa tarvitsee nyt selkeän kurinpalautuksen ja hallitus tulee tekemään sen, luulen kyllä että toimenpiteet ovat liian varovaiset -
kunnolla runtua loiselle sitä Kansa haluaa
Kerroppa tarkemmmin, ja laita faktoja. Onko kyse omista oletuksista.
tää on ihan sairas yjteiskunta tuon suhteen. samoin suurin osa yrittäjistä täällä on todella köyhiä. ainoastaan muutama monopoliyrittäjä joka pärjää, tai suomenruotsalaiset vanhat suvut. täältä ei nousta, edes kovalla työllä. systeemi on sairas. kauppiaat niin röyhkeitä, että heittelevät kahvipaketilla uusia myyjiä päähän, jos joku koittaa heille uusia tuotteita tuoda näytille. kauppiaat suomessa s:ssä ja k:ssä ovat niin ylimielisiä ja huonosti käyttäytyviä katalogitilaajia, että täällä ei ole mitään mahdollisuuksia kenellekkään.
Työttömänä pärjää hyvin. Välillä teen pimeitä hommia koska tarvii venepaikka maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä nousee niin kova häly jos palkansaajat ei halua rahoittaa muiden kotona oloa?
Et sinäkään vähistä tuistasi antaisi vaikka 100 e kk jollekin vielä huonompiosaiselle?
Eihän tuo suhdeluku ole lainkaan sama kuin mitä keskituloiselta menee työttömien tukemiseen. Tonnista veroja menee 900 veroeuroa muuhun kuin loisien elättämiseen käyttääkseni tuota karmeaa ilmaisua. Jos työtön laittaa satasen viidestä sadasta vähempiosaiselle, se on jo 20 % NETTOtuloista, verojen lisäksi. Kukaan työssäkäyväkään ei puolia ruokarahoistaan laittaisi hyväntekeväisyyteen siten, ettei enää itsellekään jäisi rahaa ostaa ruokaa.
Me maksetaan miehen kanssa palkasta veroja melkein 3000e/kk. Joskus se sylettää. Sitten mietin lasteni koulua ja omia lukuisia sairaalareissujani ja muistan olla taas ihan tyytyväinen.
Loisijat ketuttaa kyllä, todella paljon. Mutta kyllä sitä itsekin palveluja tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Äiti ei antanut sulle lupaa kirjoittaa palstalle!
Vierailija kirjoitti:
Verotus Suomessa on aivan sairas. Mitä tahansa työtä tekevälle jää palkastaan liian vähän käteen. Valtion ei tulisi järjestää kuin tiet ja armeija
Loistava idea!
Mistä valtio saa rahat teihin ja armeijaan?
Aivan oikein, verotuloistapa tietenkin.
Valtio on me, kansa ja me pidämme valtion toimivana veroillamme.
Suomessa miehet pyytää korkeita vuokria ja hallitus leikkaa kaiken. Suomi on Euroopan väkivaltaisin maa naisille, synnytyksissä ei saa kivunlievitystä ja työtä pitäisi tehdä työmarkkinatuella tai toimeentulotuella. Naiset ei ole ansainneet edes parturissa käyntiä tai kahvin ostamista kahvilassa.
Onko Norjassa tinder ja turvallisemmat miehet?
Suoraan sanoen ei huvita lukea päivittäin samaa toistavia jankkauksiasi.
Maailma on iso ja avoin kaltaisellesi nettoveronmaksajalle. Mitä hittoa teet täällä kylmässä ja pimeässä Suomessa, kun voisit työskennellä ja asua missä vaan?! Nimenomaan pienemmän tuloverotuksen maassa. Se kun tuntuu olevan sinulle tositosi merkittävä juttu.