Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on niin väärin, että hallitus panostaa työssäkäyvien etuihin?

Vierailija
18.06.2023 |

Että työnteko kannattaa jatkossakin ja työpaikoille saadaan sieltä puuttuvat työntekijät ja verotus ei nollaa uurastamisen tuloksia. Että jatkossa pääsisi lääkäriin tarvittaessa ja lapsille hoidon ja koulutuksen. Tässä on vuoskymmenet lapioitu vaan rahaa niille ihmisille, joilla ei ole muuta kuin oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia, että pärjäisivät, mutta näin ei ole tapahtunut. Siellä on moni maannut työttömänä koko aikuisikänsä tuilla. Tulos tuollaiselle lapioinnille on ollut sama, kuin olisi takassa polttanut ne rahat. Nyt ne laitetaan keskiluokalle, joka pitää tätä yhteiskuntaa pystyssä niin kuin kuuluukin. Mikä siinä muka on väärin?

Kommentit (175)

Vierailija
121/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että te ette tajua että tämä touhu on näytelmää osa YK Agendaa orjatyömalli vakituinen työsuhde loppuu ja ilmaiset tilalle. Kohta kun Who määrää mikrosirut pakolliseksi koska 6 g verkoilla voidaan vakoilla ihmisten terveydentilaa saa kansa onnellisuuden maksimoinnit

Vierailija
122/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työelämässä jo 25 vuotta. Tämän hallituksen ansiosta saan noin 200 kusista euroa vuodessa lisää rahaa.

Samaan aikaan tämä hallitus heikentää kaikkein köyhimpien lasten ja vanhusten elämää.( isänmaallista toimintaa?)

Tämä hallitus ei ole ainostaan hullu vaan ihan helvetin tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä koksuilla ja persuilla on hirveä hinku saada Suomesta jenkkilä... Rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy, vain onnekkailla on mahdollisuus hyvään terveydenhuoltoon... Kaikki halutaan yksityistää... Kohta meilläkin on slummeja ja ihan näkyviä kodittomia ihmisiä. Hyi v*.

Mikä se sun ratkaisu siihen on, että lääkärit ei halua työskennellä julkisella puolella? Eikä kukaan muukaan?

Palkka ja työolot. Yritystuista voisi laittaa osan julkisen puolen palkkoihin.

Mikä asia sulla oli ymmärtämättä? Meillä ei ole rahaa laittaa julkiselle puolelle.

Minulta jäi ymmärtämättä, että miksei esim.1.7 miljardista suorasta yritystuesta (joka vääristää kilpailua), leikata ja laiteta julkisiin palkkoihin?

Koska sillä 1,7 miljardilla saadaan 10-1000 kertainen tuotto, tarkista itse tarkka luku. 

Vierailija
124/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle, keskituloiselle tää ei ole ollut hyvinvointiyhteiskunta pitkään aikaan. Multa vaaditaan jatkuvasti enemmän. Työssä näen päivittäin kuinka kelan maksusitiumuksella ostoksensa maksavat kertovat miten ovat lähdössä ulkomaanmatkalle, isoja perheitä. Mulla, vuorotyötä painavana perheellisenä ei tuohon ole varaa.

Eikä ole tulevaisuudessakaan, kun hinnat nousevat ja voit hyvästellä vuorotyölisäsi. 

Ai nytkö ei ole hinnat nousseet?Sen enempää ne tuskin enää nousee kuin tähän asti.Mitä vassarihallitus teki kansan ostovoiman parantamiseksi?Jakoi sähkötukia kaikille,koronatukia rikkaille ym.

Öhö-öhö!

Vierailija
125/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistopuudeli räksyttää, hau, hau.

Miksi se on heti räksytystä kun asiat sanotaan niin kuin ne oikeasti on? Noilla tukiluusereilla nousee heti karvat pystyyn kun puhutaan tosiasioista ja alapeukutuksia riittää. Mutta ei niistä muuhun olekaan kuin alapeukuttamaan, sen voi tehdä sohvanpohjaltakin.

Kyllä se totuus sinullekin vielä valkenee. Luulet olevasi jotenkin turvassa, et ole. Samat lait ne tulee koskemaan muös sinua ja työpaikkaasi. Halvempi työntekijöitä on kohta tulossa ovista ja ikkunoista.

Vierailija
126/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien köyhdyttäminen ei luo lisää työpaikkoja ja työllistä ketään. Suomen työllisyystilanne ei muutenkaan ole huono. Tavallista pienituloista työntekijää nämä muutokset tuskin hyödyttävät, vaan raha valuu niille, joilla sitä on jo enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
127/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potkut voi tulla syystä mistä tahansa, ei enää irtisanomissuojaa. Sairastumisesta rangaistaan. Palkkoja ei enää voi nostaa,  mutta kulutustuotteiden hinnat nousevat, liikuntapalvelut, vapaa-aika matkustaminen. Tavallisella duunarilla ei ole näihin enää varaa. 

Eihän kukaan hyvää duunaria ala irtisanomaan. Laiskoista ja hankalista on hyvä päästä eroon, kun myrkyttävät koko työyhteisön.

Voi miten naivia ajattelua. Kaikki luulevat tietysti itse olevansa niitä parhaita työntekijöitä. Äskenhän tuossa joku tehdas irtisanoi lähes tuhat ihmistä. Oliko kaikki paskoja?

Sun mielestä varmaan hyvä työntekijä ei ikinä sairastu.

Vierailija
128/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi kyllä yhtään työssäkäyvän etua, johon nyt panostetaan. Luettelepa joku?

Vierailija
129/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeiston äänestäminen on selvä viesti siitä, että työssäkäyvät eivät suostu olemaan pelkkinä lypsylehminä vaan haluavat osansa yhteiskunnasta.

Kovimmin tämän hallituksen päätökset iskevät duunareihin. Toivottavasti kansa tajuaa tämän seuraavissa vaaleissa. Tukiloisten kurittaminen tulee myös erittäin kalliiksi yhteiskunnalle ja tuhoaa lopunkin yhteiskuntarauhan. Miljardeja maksaa tämä ja työläinen on maksaja.

Vierailija
130/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeastikoulutettu yh, töissä yksityisellä sektorilla kaupan alalla. Mediaanipalkalla ei ole varaa kuin kaupungin vuokrayksiöön. Olin haaveillut pienestä kaksiosta lapseni kanssa, mutta nyt kun työssä käyvien asumistuki poistetaan, ei ole toivoakaan. Pitää kituuttaa edelleenkin yksiössä. Ei ole varaa autoon eikä kesämökkiin. Pitää tuhlata kaikki säästöt, jotta olisi edes hamassa tulevaisuudessa oikeutettu asumistukeen. Ensin pitää tuhlata lapsen säästötili.

Ei kauheasti motivoi käydä töissä, kun vaikka kuinka ahkeroi ja yrittää, ei ole mahdollista parantaa omaa asemaansa. Tekisi mieli luovuttaa ja jäädä toimeentulotuen varaan. Ei kukaan minua edes palkkaisi, jos minut irtisanotaan nykyisestä työstä. Olen osatyökykyinen ja pomo on sanonut, että kannattaisi etsiä vähemmän stressaavia töitä. Niin missä niitä sellaisia töitä on?! Olen ensin ahkeroinut korkeakouluissa, elänyt vuorotellen työttömänä ja pätkätöissä, tehnyt valtavasti ylitöitä, jotta saisin pitää nykyisen työpaikkani ja sen seurauksena sairastunut työuupumukseen ja masennukseen. Tulevaisuus näyttää toivottomalta 😭

Ikävää, toivottavasti tilanteesi paranee. Tässä isommassa kuvassa vaan näkyy, että tuokin kallis koulutus, joka sulle ja tuhansille sponssattiin on mennyt ihan hukkaan, rahkeet ei selvästi riittänyt siihen mitä tavoittelit ja sua on siis ihan oikeesti huijattu. 

Olin koulussa 10 oppilas ja korkeakouluopinnotkin menivät hyvin korkeilla arvosanoilla, myös gradusta sain erinomaisen. Silti työelämä ollut yhtä taistelua ja sinnittelyä. Tunnen miehiä, jotka eivät päässeet edes ylioppilaiksi ja ovat saaneet suhteilla siistin vakkarityön ja nyt tienaavat yhtä korkeita palkkoja kuin tuotantotalouden DI:t, vaikka menevät aina siitä, mistä aita on matalin. Kaikki ei ole ahkeruudesta ja tunnollisuudesta kiinni.

Kyllä mä ymmärrän. Mä olen itsekin 10-tyttö. Olen nähnyt ihan saman, mutta herännyt ajoissa, jättänyt tutkinnot kesken ja olen onnellinen kotiäiti ja välillä pienipalkkaisella palvelualalla, ja en ole masentunut. Sen takia mä sanoin, että sua on huijattu. Mä nään jatkuvasti teitä koulutettuja ja koulut kunnialla loppuun käyneitä naisia, joiden rahkeet ei oikeasti riitä siihen mitä te teette. Ja sitten jäädään pois työelämästä kokonaan, tai ollaan niin puhki, ettei mitään rajaa tai sitten uhrataan siis ihan kaikki siihen menestymiseen.

Joo, mä katsoin kanssa muutaman ekan vuoden mun "renttu"miestä alaspäin, kun mua oli opetettu, että mä olen parempi ja älykkäämpi, mutta työelämä ja bisnes on ihan eri asia kuin koulunpenkki. Miehet pärjää paremmin, vaikka opettajat ei aikanaan olisi kymmeneen vuoteen saaneet niitä tekemään hommat tunnollisesti ja kiltisti. Itse asiassa olen oman mieheni koulukokemusten kautta ymmärtänyt, että koulu on tehty tyttöjä varten ja se on koulun eikä poikien vika. Koulutukseen investointi menee ihan hukkaan, kun se rakenteellisesti syrjii parhaat lahjat alisuorittamaan. Et varmaan ota vastaan mitään mitä sanon, mutta meidän kaikkien onneksi, miehet tekee tulosta ilman hienoa koulutustakin ja menestyy uralla. Tässä on tarkoitus nimittäin rakentaa yhteiskuntaa ja pyörittää taloutta eikä jaella toisillemme kunniakirjoja. 

No mulla olis paljon sanottavaa, koska on tosi nöyryyttävää huomata, että on ollut ihan harhaanjohdettu, mutta sinua ja sun lasta varmaan auttaisi tässä kohtaa eniten, että miettisit mitä oikeasti pystyt tekemään ja teet sitä ja jos se ei riitä kaksioon niin sitten asut onnellisena siinä yksiössä. 

Ah! Opettavainen tarina köyhälle! Hehee! Ja nyt odotankin palkkaa sekoomuksen puoluetoimistolta!

Mitä tässä oli yhteistä kokoomuksen ideologian kanssa? En itse ole löytänyt mitään yhteistä heidän kanssa. Jos joskus näen vielä itseni äänestämässä niin se on jossain ihan muussa maassa kuin täällä kommarisuomessa. 

Vau! Mahtavaa! Tää ei toimi niin monessa ulottuvuudessa!

Vierailija
131/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työelämässä jo 25 vuotta. Tämän hallituksen ansiosta saan noin 200 kusista euroa vuodessa lisää rahaa.

Samaan aikaan tämä hallitus heikentää kaikkein köyhimpien lasten ja vanhusten elämää.( isänmaallista toimintaa?)

Mitä jäi käteen muiden hallitusten ajoilta? Miksi sä olet antanut viedä rahasi jo 25 vuotta? (Vastaan: koska olet pelkuri)

Sun rahoilla ei ole tehty mitään tarvitsevien eteen, ne on heitetty torille, jossa ahneet tönii niitä sun tarvitseviasi minkä pystyy ja niille on koko ajan jäänyt roposia. Sä olet katsonut vierestä, etkä itsekään ole saanut mitään. Kuka voi olla niin tyhmä, että sallii sen tapahtua? Koska te itse teette jotain? 

Vierailija
132/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle, keskituloiselle tää ei ole ollut hyvinvointiyhteiskunta pitkään aikaan. Multa vaaditaan jatkuvasti enemmän. Työssä näen päivittäin kuinka kelan maksusitiumuksella ostoksensa maksavat kertovat miten ovat lähdössä ulkomaanmatkalle, isoja perheitä. Mulla, vuorotyötä painavana perheellisenä ei tuohon ole varaa.

Eikä ole tulevaisuudessakaan, kun hinnat nousevat ja voit hyvästellä vuorotyölisäsi. 

Ai nytkö ei ole hinnat nousseet?Sen enempää ne tuskin enää nousee kuin tähän asti.Mitä vassarihallitus teki kansan ostovoiman parantamiseksi?Jakoi sähkötukia kaikille,koronatukia rikkaille ym.

Hallitusohjelmassa on aivan selvästi kerrottu hintojen noususta. Nyt kahvipaketti on 6e ja tulevaisuudessa ehkä 9e. Inflaatio johtui sodasta. Vasurihallitus ei piruuttaan hintoja nostanut, kuten oikeistohallitus tulee nyt tekemään. 

Vierailija
133/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä koksuilla ja persuilla on hirveä hinku saada Suomesta jenkkilä... Rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy, vain onnekkailla on mahdollisuus hyvään terveydenhuoltoon... Kaikki halutaan yksityistää... Kohta meilläkin on slummeja ja ihan näkyviä kodittomia ihmisiä. Hyi v*.

Mikä se sun ratkaisu siihen on, että lääkärit ei halua työskennellä julkisella puolella? Eikä kukaan muukaan?

Mikä asia sulla oli ymmärtämättä? Meillä ei ole rahaa laittaa julkiselle puolelle.

Minulta jäi ymmärtämättä, että miksei esim.1.7 miljardista suorasta yritystuesta (joka vääristää kilpailua), leikata ja laiteta julkisiin palkkoihin?

Koska sillä 1,7 miljardilla saadaan 10-1000 kertainen tuotto, tarkista itse tarkka luku. 

Oletko noin tyhmä?

Vierailija
134/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt miettii, niin KUINKA MONI ns. elämäntapatyötön olisi soveltuva työelämään? Tarjotaanko heille ensin hyvää päihde- ja mielenterveyshuoltoa, jotta olisivat kykeneviä oravanpyörään?

Varför skall allting alltid serveras åt dessa grupper? Var är deras eget ansvar?

Dumma.

Vierailija
135/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä mitkä ne edut tarkkaan ottaen niille työtätekeville ovat? Minä en löydä yhtään etua meille työssäkäyvillä. Kiitos!

Lapsilisät nousevat ja se on kaikille työläisille lisätuloa. Toisin, laskun loppusumma voi olla isompi kuin muutosten säästö, joten yhteiskunta tarvitsee enemmän verotuloja. Kun pääomaverotusta ei nostaa, niin  arvaa kenen palkasta ne tarvittavat lisäeurot otetaan

Työtätekevät saavat palkkaa työnteostaan - aivan samoin haluavat työttömät.

Sinun kannattaisi miettiä, miksi et pysty nauttimaan palkastasi, jos köyhällä on katto pään päällä ja leipää syötäväksi? Jos sosiaalituella saa mielestäsi saman elintason kuin palkkatyöllä, niin siirry ihmeessä elämään sosiaaliturvalla. Työnantajakin voittaa kun voi palkata järkevämmän työntekijän. Kun avoimien työpaikkojen ketju nytkähtää eteenpäin, niin yksi työtönkin voi aukaista oman uraputkensa veronamaksajana.

Sosiaaliturvalla eläminen on moraalitonta. En myöskään halua valtion kontrollointia elämääni. En vie kenenkään työpaikkaa, työllistän itse itseni. 

Vierailija
136/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jäi käteen muiden hallitusten ajoilta? Miksi sä olet antanut viedä rahasi jo 25 vuotta? (Vastaan: koska olet pelkuri)

Sun rahoilla ei ole tehty mitään tarvitsevien eteen, ne on heitetty torille, jossa ahneet tönii niitä sun tarvitseviasi minkä pystyy ja niille on koko ajan jäänyt roposia. Sä olet katsonut vierestä, etkä itsekään ole saanut mitään. Kuka voi olla niin tyhmä, että sallii sen tapahtua? Koska te itse teette jotain? 

Niin mahtavaa tajunnavirtaa, että! Mitä sä oot poltellu?

Vierailija
137/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko noin tyhmä?

Oliko tuo vasta-argumentti? Siitä puuttui sisältöön liittyvä vastaväite. KVG, jos haluat jatkaa. 

Vierailija
138/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mahtavaa tajunnavirtaa, että! Mitä sä oot poltellu?

Verottajan kirjeitä. Koska susta tulee mies?

Vierailija
139/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitusohjelmassa on aivan selvästi kerrottu hintojen noususta. Nyt kahvipaketti on 6e ja tulevaisuudessa ehkä 9e. Inflaatio johtui sodasta. Vasurihallitus ei piruuttaan hintoja nostanut, kuten oikeistohallitus tulee nyt tekemään. 

Hahahaha! Inflaatio johtuu siitä, että rikkailla on nyt "hyvä syy" nostaa hintoja, ja niin ne massoittain tekevätkin. Esmes sähköyhtiöt tekee mahtavat voitot!

Vierailija
140/175 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetellyt samaa.

Onneksi nyt loppuu se rahan heittäminen Kankkulan kaivoon.

25 vuotta olen ollut työelämässä. Työttömänä ole ollut koskaan.

Ärsyttää muiden hyyssääminen.

M40

Tilanteet voi muuttua. Minäkin ehdin olla työelämässä putkeen 27 v. Sitten YT ja ulos. Eipä saakkaan työpaikkaa enää niin helposti, kun on ikää tullut. Nyt sitten hyysättävänä? Oma vikako?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä