Mikä siinä on niin väärin, että hallitus panostaa työssäkäyvien etuihin?
Että työnteko kannattaa jatkossakin ja työpaikoille saadaan sieltä puuttuvat työntekijät ja verotus ei nollaa uurastamisen tuloksia. Että jatkossa pääsisi lääkäriin tarvittaessa ja lapsille hoidon ja koulutuksen. Tässä on vuoskymmenet lapioitu vaan rahaa niille ihmisille, joilla ei ole muuta kuin oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia, että pärjäisivät, mutta näin ei ole tapahtunut. Siellä on moni maannut työttömänä koko aikuisikänsä tuilla. Tulos tuollaiselle lapioinnille on ollut sama, kuin olisi takassa polttanut ne rahat. Nyt ne laitetaan keskiluokalle, joka pitää tätä yhteiskuntaa pystyssä niin kuin kuuluukin. Mikä siinä muka on väärin?
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain kumman syystä koksuilla ja persuilla on hirveä hinku saada Suomesta jenkkilä... Rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy, vain onnekkailla on mahdollisuus hyvään terveydenhuoltoon... Kaikki halutaan yksityistää... Kohta meilläkin on slummeja ja ihan näkyviä kodittomia ihmisiä. Hyi v*.
Mikä se sun ratkaisu siihen on, että lääkärit ei halua työskennellä julkisella puolella? Eikä kukaan muukaan?
Palkka ja työolot. Yritystuista voisi laittaa osan julkisen puolen palkkoihin.
Mikä asia sulla oli ymmärtämättä? Meillä ei ole rahaa laittaa julkiselle puolelle.
Minulta jäi ymmärtämättä, että miksei esim.1.7 miljardista suorasta yritystuesta (joka vääristää kilpailua), leikata ja laiteta julkisiin palkkoihin?
Koska sillä 1,7 miljardilla saadaan 10-1000 kertainen tuotto, tarkista itse tarkka luku.
Oletko noin tyhmä?
Oliko tuo vasta-argumentti? Siitä puuttui sisältöön liittyvä vastaväite. KVG, jos haluat jatkaa.
Mikä tuotto? Kenelle? Ilmeisesti olet noin tyhmä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle, keskituloiselle tää ei ole ollut hyvinvointiyhteiskunta pitkään aikaan. Multa vaaditaan jatkuvasti enemmän. Työssä näen päivittäin kuinka kelan maksusitiumuksella ostoksensa maksavat kertovat miten ovat lähdössä ulkomaanmatkalle, isoja perheitä. Mulla, vuorotyötä painavana perheellisenä ei tuohon ole varaa.
Eikä ole tulevaisuudessakaan, kun hinnat nousevat ja voit hyvästellä vuorotyölisäsi.
Ai nytkö ei ole hinnat nousseet?Sen enempää ne tuskin enää nousee kuin tähän asti.Mitä vassarihallitus teki kansan ostovoiman parantamiseksi?Jakoi sähkötukia kaikille,koronatukia rikkaille ym.
Hallitusohjelmassa on aivan selvästi kerrottu hintojen noususta. Nyt kahvipaketti on 6e ja tulevaisuudessa ehkä 9e. Inflaatio johtui sodasta. Vasurihallitus ei piruuttaan hintoja nostanut, kuten oikeistohallitus tulee nyt tekemään.
kannattaa lopettaa liika kahvinjuominen, aiheuttaa sydämen tykitystä normaalia enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetellyt samaa.
Onneksi nyt loppuu se rahan heittäminen Kankkulan kaivoon.
25 vuotta olen ollut työelämässä. Työttömänä ole ollut koskaan.
Ärsyttää muiden hyyssääminen.M40
Tilanteet voi muuttua. Minäkin ehdin olla työelämässä putkeen 27 v. Sitten YT ja ulos. Eipä saakkaan työpaikkaa enää niin helposti, kun on ikää tullut. Nyt sitten hyysättävänä? Oma vikako?
27 vuotta ja elelisin omilla säästöillä, jos vasemmistovarkaita ei olisi. Kyllä se sun vika on, että äänestät aina vasemmistoa eli mitä tahansa suomalaista puoluetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työelämässä jo 25 vuotta. Tämän hallituksen ansiosta saan noin 200 kusista euroa vuodessa lisää rahaa.
Samaan aikaan tämä hallitus heikentää kaikkein köyhimpien lasten ja vanhusten elämää.( isänmaallista toimintaa?)
Tämä hallitus ei ole ainostaan hullu vaan ihan helvetin tyhmä.
Mitä jäi käteen muiden hallitusten ajoilta? Miksi sä olet antanut viedä rahasi jo 25 vuotta? (Vastaan: koska olet pelkuri)
Sun rahoilla ei ole tehty mitään tarvitsevien eteen, ne on heitetty torille, jossa ahneet tönii niitä sun tarvitseviasi minkä pystyy ja niille on koko ajan jäänyt roposia. Sä olet katsonut vierestä, etkä itsekään ole saanut mitään. Kuka voi olla niin tyhmä, että sallii sen tapahtua? Koska te itse teette jotain?
Niin mahtavaa tajunnavirtaa, että! Mitä sä oot poltellu?
Verottajan kirjeitä. Koska susta tulee mies?
Ja tajunnanvirta jatkuu!
Vierailija kirjoitti:
En keksi kyllä yhtään työssäkäyvän etua, johon nyt panostetaan. Luettelepa joku?
Niin en nähnyt minäkään yhtään etua. Irtisanominen helpommaksi ja eka saikku päivä palkattomaksi. Ootteko työssäkäyvät miettineet, että teidät voidaan kohta korvata halvemmalla työvoimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetellyt samaa.
Tilanteet voi muuttua. Minäkin ehdin olla työelämässä putkeen 27 v. Sitten YT ja ulos. Eipä saakkaan työpaikkaa enää niin helposti, kun on ikää tullut. Nyt sitten hyysättävänä? Oma vikako?
27 vuotta ja elelisin omilla säästöillä, jos vasemmistovarkaita ei olisi. Kyllä se sun vika on, että äänestät aina vasemmistoa eli mitä tahansa suomalaista puoluetta.
Äiti kielsi sulta kirjoittamisen tänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain kumman syystä koksuilla ja persuilla on hirveä hinku saada Suomesta jenkkilä... Rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy, vain onnekkailla on mahdollisuus hyvään terveydenhuoltoon... Kaikki halutaan yksityistää... Kohta meilläkin on slummeja ja ihan näkyviä kodittomia ihmisiä. Hyi v*.
Mikä se sun ratkaisu siihen on, että lääkärit ei halua työskennellä julkisella puolella? Eikä kukaan muukaan?
Mikä asia sulla oli ymmärtämättä? Meillä ei ole rahaa laittaa julkiselle puolelle.
Minulta jäi ymmärtämättä, että miksei esim.1.7 miljardista suorasta yritystuesta (joka vääristää kilpailua), leikata ja laiteta julkisiin palkkoihin?
Koska sillä 1,7 miljardilla saadaan 10-1000 kertainen tuotto, tarkista itse tarkka luku.
Oletko noin tyhmä?
Oliko tuo vasta-argumentti? Siitä puuttui sisältöön liittyvä vastaväite. KVG, jos haluat jatkaa.
Paljonko yritykset tuottavat valtion kassaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä mitkä ne edut tarkkaan ottaen niille työtätekeville ovat? Minä en löydä yhtään etua meille työssäkäyvillä. Kiitos!
Lapsilisät nousevat ja se on kaikille työläisille lisätuloa. Toisin, laskun loppusumma voi olla isompi kuin muutosten säästö, joten yhteiskunta tarvitsee enemmän verotuloja. Kun pääomaverotusta ei nostaa, niin arvaa kenen palkasta ne tarvittavat lisäeurot otetaan
Työtätekevät saavat palkkaa työnteostaan - aivan samoin haluavat työttömät.
Sinun kannattaisi miettiä, miksi et pysty nauttimaan palkastasi, jos köyhällä on katto pään päällä ja leipää syötäväksi? Jos sosiaalituella saa mielestäsi saman elintason kuin palkkatyöllä, niin siirry ihmeessä elämään sosiaaliturvalla. Työnantajakin voittaa kun voi palkata järkevämmän työntekijän. Kun avoimien työpaikkojen ketju nytkähtää eteenpäin, niin yksi työtönkin voi aukaista oman uraputkensa veronamaksajana.
Sosiaaliturvalla eläminen on moraalitonta. En myöskään halua valtion kontrollointia elämääni. En vie kenenkään työpaikkaa, työllistän itse itseni.
Kun vaihtoehtona on elää sosiaaliturvalla tai olla elämättä, niin harva valitsee muuta kuin sen sosiaaliturvan. Ei eläkeläisetkään päädy mieleiseesi ratkaisuun.
Työllistät itsesi ja pidän työttömiä vain liian laiskoina menemään töihin, joten melkoisella varmuudella työllistät itsesi työttömyyden palveluiden piirissä, joka on paljon moraalittomampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko noin tyhmä?
0 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työelämässä jo 25 vuotta. Tämän hallituksen ansiosta saan noin 200 kusista euroa vuodessa lisää rahaa.
Samaan aikaan tämä hallitus heikentää kaikkein köyhimpien lasten ja vanhusten elämää.( isänmaallista toimintaa?)
Mitä jäi käteen muiden hallitusten ajoilta? Miksi sä olet antanut viedä rahasi jo 25 vuotta? (Vastaan: koska olet pelkuri)
Sun rahoilla ei ole tehty mitään tarvitsevien eteen, ne on heitetty torille, jossa ahneet tönii niitä sun tarvitseviasi minkä pystyy ja niille on koko ajan jäänyt roposia. Sä olet katsonut vierestä, etkä itsekään ole saanut mitään. Kuka voi olla niin tyhmä, että sallii sen tapahtua? Koska te itse teette jotain?
Ja tajunnanvirta jatkuu!
Ota pummi viiskytsenttiä ja osta itsellesi tikkari! Ehkä joku päivä pystyt elättämään edes itsesi, tai sitten et... Sama se minulle. Me miehet maksetaan sitten sun äitisi eläminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi kyllä yhtään työssäkäyvän etua, johon nyt panostetaan. Luettelepa joku?
Niin en nähnyt minäkään yhtään etua. Irtisanominen helpommaksi ja eka saikku päivä palkattomaksi. Ootteko työssäkäyvät miettineet, että teidät voidaan kohta korvata halvemmalla työvoimalla.
Ja paikallisella sopimisella tullaan polkemaan työehtoja ja ammattiyhdistykseen kuuluminen pyritään tekemään kalliimmaksi, etteivät työssäkäyvät järjestäytyisi ajamaan itse omia etujaan.
Mutta kuulemma siis johonkin työssäkäyvän etuun panostetaan. Näin minulle kertoi vauvapalsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko noin tyhmä?
0 euroa
😂
Peruskoulu pois valtion tarjoamista palveluista, sehän menee ihan kankkulan kaivoon koko raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tajunnanvirta jatkuu!
Ota pummi viiskytsenttiä ja osta itsellesi tikkari! Ehkä joku päivä pystyt elättämään edes itsesi, tai sitten et... Sama se minulle. Me miehet maksetaan sitten sun äitisi eläminen.
Aika fakiireja olette, kun äiti kuoli yli 20 vuotta sitten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä mitkä ne edut tarkkaan ottaen niille työtätekeville ovat? Minä en löydä yhtään etua meille työssäkäyvillä. Kiitos!
Lapsilisät nousevat ja se on kaikille työläisille lisätuloa. Toisin, laskun loppusumma voi olla isompi kuin muutosten säästö, joten yhteiskunta tarvitsee enemmän verotuloja. Kun pääomaverotusta ei nostaa, niin arvaa kenen palkasta ne tarvittavat lisäeurot otetaan
Työtätekevät saavat palkkaa työnteostaan - aivan samoin haluavat työttömät.
Sinun kannattaisi miettiä, miksi et pysty nauttimaan palkastasi, jos köyhällä on katto pään päällä ja leipää syötäväksi? Jos sosiaalituella saa mielestäsi saman elintason kuin palkkatyöllä, niin siirry ihmeessä elämään sosiaaliturvalla. Työnantajakin voittaa kun voi palkata järkevämmän työntekijän. Kun avoimien työpaikkojen ketju nytkähtää eteenpäin, niin yksi työtönkin voi aukaista oman uraputkensa veronamaksajana.
Sosiaaliturvalla eläminen on moraalitonta. En myöskään halua valtion kontrollointia elämääni. En vie kenenkään työpaikkaa, työllistän itse itseni.
Kun vaihtoehtona on elää sosiaaliturvalla tai olla elämättä, niin harva valitsee muuta kuin sen sosiaaliturvan. Ei eläkeläisetkään päädy mieleiseesi ratkaisuun.
Työllistät itsesi ja pidän työttömiä vain liian laiskoina menemään töihin, joten melkoisella varmuudella työllistät itsesi työttömyyden palveluiden piirissä, joka on paljon moraalittomampaa.
Haluan nauttia isommasta osasta palkkaani ja ostaa hilloa lapsille leivän päälle. Siksi kannatan tulonsiirtojen alasajoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tajunnanvirta jatkuu!
Aika fakiireja olette, kun äiti kuoli yli 20 vuotta sitten!
Yksi taakka vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetellyt samaa.
Kokoomusperheen jälkikasvu lienee kyseessä kun säästöt lähtee tililtä. Kukaanhan ei niitä säästöjä vie. Verot maksetaan tuloista ei tilillä makaavista säästöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko noin tyhmä?
0 euroa
😂
Peruskoulu pois valtion tarjoamista palveluista, sehän menee ihan kankkulan kaivoon koko raha.
Jep! Sinä olet jäänyt idiootiksi!
Me työtä vieroksumattomat voitimme vaalit. Kyllä sen pitää näkyä politiikassa.
Talous kuntoon, eläkeläisiä tai ahkeria työntekijöitä kurittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeiston äänestäminen on selvä viesti siitä, että työssäkäyvät eivät suostu olemaan pelkkinä lypsylehminä vaan haluavat osansa yhteiskunnasta.
Minkä osan? Mitä et ole yhteiskunnasta saanut?
Etkö ole uutisia seurannut. Sitä on päivähoito ja koulut romahtaneet, lääkärille ei ole päässyt, mikään peruspalvelu ei oikein ole toiminut kun fraha on lapioitu kotisohvalle makaaville.
Toimeentulotuki vie valtion kassasta vuosittain 1% verran.
Yritystuet vievät huomattavasti enemmän, samoin eläkkeet.
Mutta tunteellahan täällä vedetään, eikä faktatiedolla, ja äänestetään tunteella eikä järjellä.
Kumma juttu, miksi ne lopetti vaikka yritystuillahan ne firmat kustannetaan? Meniköhän pupu pöksyyn, kun Marin äänestettiin ulos.