Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos tuilla ei kerran saa elää

Vierailija
16.06.2023 |

niin millä sitten sellaisen on tarkoitus tulla toimeen, jota ei kukaan palkkaa töihin? Vastaa kysymykseen, äläkä vaihda puheenaihetta käskemällä hakea töitä kovemmin tai uudelleenkouluttautumalla. Nämä eivät auta. Joitakin ei palkata edes siinä kohtaa, vaikka tarttuvat kaikkiin mahdollisiin avoimiin työpaikkailmoituksiin ja jättävät vielä avoimen hakemuksen kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, vaikka heillä on alan koulutus ja alalla on työvoimapula.

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan: mitä se oikeastaan mulle kuuluu millä sä elät. Miten se on yhtäkkiä mun murhe ja mun pitää se kustantaa? Elät tai olet elämättä. Sun elämäsihän se on, eikä minun.

Miksi konservatiivit ei anna Jenkeissä ihmisten hakea aborttia? Pitäisi vain synnyttää lisää kärsimystä.

Vierailija
102/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua pitäisi kenenkään edes neuvoa. Jokaisella on velvollisuus ratkaista se oma ongelma ja sinä itse sen parhaiten osaat. 

Surettaa miten tämä amerikkailnen itsekkyys on rantautunut suomeen.

Itse olen palkkatöissä, mutta minusta sosiaaliturva on hyvä asia. Olen nähnyt miten ihmisen elämä romahtaa syövän takia, ja onneksi hän sai tukia, miten muuten selviäisi kun ei voi tehdä töitä.

Kaikkien näiden kommentoijien pitäisi muistaa että että ole vahingoittumattomia. Koska vain sinäkin voit sairastua tai joutua onnettomuuteen ja silloin olet kiitollinen tuista.

Kyllä kaikki tuntemani syöpäsairaat ovat työpaikkansa säilyttäneet. Hoitojen ajan ovat pitäneet saikkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen pitää ajaa työnantajat sellaiseen pakkorakoon, että alkavat palkata. Tällaisia nihkeita yrtyksiä voitaisiin esimerkiksi veroottaa kovemmin tai estää niiltä osinkojen jako.

Nythän ne muuttikin sääntöjä, että helpottuu palkaaminen ja mahdollinen irtisanominen jos palkkaa vahingossa jonkun tukihuijarin

Vierailija
104/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen tulee helpottaa ytittäjyyttä niin, että pienituloisilla yrittäjillä on oikeus soviteltuun työttömyysetuuteen.

Vierailija
105/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua pitäisi kenenkään edes neuvoa. Jokaisella on velvollisuus ratkaista se oma ongelma ja sinä itse sen parhaiten osaat. 

Itse olen palkkatöissä, mutta minusta sosiaaliturva on hyvä asia. Olen nähnyt miten ihmisen elämä romahtaa syövän takia, ja onneksi hän sai tukia, miten muuten selviäisi kun ei voi tehdä töitä.

Kaikkien näiden kommentoijien pitäisi muistaa että että ole vahingoittumattomia. Koska vain sinäkin voit sairastua tai joutua onnettomuuteen ja silloin olet kiitollinen tuista.

Täytyy ymmärtää, että tässä hallitusohjelmassa tämä työllistymiseen kannustus kohdistuu nimenomaan työkuntoisiin ihmisiin- ei sairaisiin eikä vammaisiin. Toki huomiota pitää kohdistaa kuntoutukseen ja työelämään paluun mahdollistamiseen niille ,jotka siihen pystyvät.

Kannustus?

Vierailija
106/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti joskus, mikä tai oikeammin kuka on yhteinen nimittäjä epäonnistumisissasi.

Se olet sinä. Sinä olet se, jonka pitää muuttua.

Jos yksikään työpaikka ei halua sinua töihin, vika on sinussa, ei noissa työpaikoissa.

Amerikassa työssäkäyviä ihmisiä asuu autossa. Heidän pitää sairastuessaan toivoa saavansa tukea GoFundMe kautta. Sairausvakuutuksia ei noin vaan myönnetä. Niihin liittyy ehtoja

Amerikassa monet pienipalkkaiset tekee järjestään kahta kolmea työtä elättääjseen itsensä.

Vierailija
107/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oman alan firmat eivät palkkaa niin sitten varmaan kannattaa kokeilla jotain muuta alaa. On aloja joissa esim habitus tai sosiaaliset taidot eivät ole kovin tärkeitä.

Mitä nämä alat on? Tarvitseeko sinne opiskella ensin? Ja ennen kaikkea onko palkka sellainen että sillä elää ilman tukea?

Itse luulisin, että näitä löytyy esim teknillisiltä aloilta. Toki näihin yleensä koulutus vaaditaan. Sitten on prosessi teollisuus, jonne vähän väliä on ilmoituksia oppisopimuskoulutuksista eli riittää että on amiksen joku linja tai lukio käyty. Myös naisten kannattaa näille aloille hakeutua, sillä palkat on paljon paremmat kuin perinteisillä mara- ja kaupanalalla.

Miettikää nyt kuitenkin ennen kun haette. Kaikki työ ei sovi kaikille. Surullista kun mennään miehiseen ammattiin väärin perustein, eikä pystytä tekemään töitä vallitsevissa olosuhteissa. Raksalla liian kylmä. Sähkäri pelkää korkeita paikkoja. Putkiasentaja jolla on ahtaanpaikankammo. Miettikää JÄRJELLÄ älkää tunteella.

Vierailija
108/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki tuntemani syöpäsairaat ovat työpaikkansa säilyttäneet. Hoitojen ajan ovat pitäneet saikkua.

Tajuatko senkin tolvana ettei leikkausten jälkeen syöpäsairas ehdi käymään kunnolla töissä joutuessaan matkamaan ulkomaille hoitoihin? GoFundMe on todellinen siunaus. Riippuen kuitenkin hoitojen kestosta sekään ei kestä määräänsä enempää. Autettava saattaa silti joutua hakemaan lainaa.

Konservatiivit vihaa köyhiä.

Vierailija
109/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ymmärtää, että tässä hallitusohjelmassa tämä työllistymiseen kannustus kohdistuu nimenomaan työkuntoisiin ihmisiin- ei sairaisiin eikä vammaisiin. Toki huomiota pitää kohdistaa kuntoutukseen ja työelämään paluun mahdollistamiseen niille ,jotka siihen pystyvät.

Kannustus?

Tarjollahan on sekä keppiä että porkkanaa. Yritetään saada työssäkäynti aina kannattavammaksi kuin tuilla eläminen.

Vierailija
110/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti joskus, mikä tai oikeammin kuka on yhteinen nimittäjä epäonnistumisissasi.

Se olet sinä. Sinä olet se, jonka pitää muuttua.

Jos yksikään työpaikka ei halua sinua töihin, vika on sinussa, ei noissa työpaikoissa.

Amerikassa työssäkäyviä ihmisiä asuu autossa. Heidän pitää sairastuessaan toivoa saavansa tukea GoFundMe kautta. Sairausvakuutuksia ei noin vaan myönnetä. Niihin liittyy ehtoja

Amerikassa monet pienipalkkaiset tekee järjestään kahta kolmea työtä elättääjseen itsensä.

Ja osaa ryhtyy rikolliseksi. Moni myös vetää huumeita kurjuuteensa.

Vierailija
111/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannustus?

Tarjollahan on sekä keppiä että porkkanaa. Yritetään saada työssäkäynti aina kannattavammaksi kuin tuilla eläminen.

Edelleen pitäisi taikoa niitä työpaikkoja jostain.

Vierailija
112/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko senkin tolvana ettei leikkausten jälkeen syöpäsairas ehdi käymään kunnolla töissä joutuessaan matkamaan ulkomaille hoitoihin? GoFundMe on todellinen siunaus. Riippuen kuitenkin hoitojen kestosta sekään ei kestä määräänsä enempää. Autettava saattaa silti joutua hakemaan lainaa.

Konservatiivit vihaa köyhiä.

Miksi ihmeessä syöpäsairas menisi ulkomaille hoitoihin? Äärimmäisen harvinaista on ,ettei hoitoa pystytä antamaan Suomessa.

Vierailija
113/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjyys tai pitää hankkia puoliso joka elättää.

Saako myydä huumeita? Eiku ai niin tästä itsensä elättämisestä "yrittäjyydelläkin" on tehty hyvin vaikeaa ja kaikenlaisia lakeja mitkä estää itsensä elättämisen. Kodittomaksikaan ei saa jäädä eikä asua teltassa. Tulee sosiaalityöntekijät poliisin kanssa häätämään johonkin itsariyksiöön tukien varaan.

Vierailija
114/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannustus?

Niitähän on. Ongelma on siinä että nämä työttömille ei ole avoimiin työpaikkoihin taitoja ja koulutusta tai he eivät suostu työn perässä siirtymään sinne, missä töitä on.

Vierailija
115/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Esim työttömänä on aikaa laittaa ruokaa, käydä kirpparilla, korjata vaatteita, käydä alehinnalla kunnan salilla, lukea kirjoja. Siis kaikkea mitä ei työssäkäyvä ehdi tai jaksa.

Kyllä mun on vaan pakko ehtiä ja jaksaa kaikkia näitä tekemään pienituloisena, ei matala-alan palkka riitä muuten. Ei ihme, että terveys prakaa.

Vierailija
116/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itke,teletappi ja Charlien enkelit lupasi huolehtia vähäosaisista!

Vierailija
117/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siinä vaiheessa, jos on koulutus työvoimapulaiselle alalle, eikä saa työpaikkaa vaikka hakee kaikkia mahdollisia paikkoja, on aiheellista katsoa peiliin. Siis ihan aidosti katsoa peiliin ja miettiä omaa asennetta, käytöstä ja ulosantia. Koska joku niistä mättää, jos ei työpaikkaa saa kymmenienkään hakemusten jälkeen, vaikka on koulutus ja alalla työvoimapula. Ikävä todeta näin, mutta niin se luultavasti sitten on.

Peilistä näkyy 50+ nainen, kuka palkkaa?

Hae hoitoapulaiseksi , koulutusta , ei ole edes pitkä löytyy löytyy ja töitä ihan varmasti niin paljon kuin jaksaa tehdä..Osa kouluttaa oppisopimuksellakin.

Vierailija
118/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siinä vaiheessa, jos on koulutus työvoimapulaiselle alalle, eikä saa työpaikkaa vaikka hakee kaikkia mahdollisia paikkoja, on aiheellista katsoa peiliin. Siis ihan aidosti katsoa peiliin ja miettiä omaa asennetta, käytöstä ja ulosantia. Koska joku niistä mättää, jos ei työpaikkaa saa kymmenienkään hakemusten jälkeen, vaikka on koulutus ja alalla työvoimapula. Ikävä todeta näin, mutta niin se luultavasti sitten on.

Peilistä näkyy 50+ nainen, kuka palkkaa?

Riippuu toki koulutuksesta. Mutta esim. Päiväkodin sijaiseksi pääsee lähes kuka tahansa täysipäinen. Pystytkö siivoustyöhön? Laitehuoltajaksi? Huuhaa terapeutiksi?

Vierailija
119/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä silloin tukia saa. Tietysti voi epäillä joidenkin työnhaun rehellisyyttä, jos vaikka itsepäisesti asuu jossain korvessa 200 km:n päässä lähimmästä työpaikasta.

Entäs jos ei voi muuttaa? Esim. Minulla on asunto muuttotappiokunnassa ja sitä on yritetty myydä 10 v. Ei täällä vuokralaisiakaan ole tarjolla. Jos muuttaisin jonnekin työn perässä niin pitäisi maksaa kahta asuntoa...

Tousesta asunnosta saa verovähennyksen, vuokraa ihan pieni , halpa viikkokämppä.

Vierailija
120/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannustus?

Niitähän on. Ongelma on siinä että nämä työttömille ei ole avoimiin työpaikkoihin taitoja ja koulutusta tai he eivät suostu työn perässä siirtymään sinne, missä töitä on.

En yhtään ihmettele, ettei töitä ole kaikille. Käyn töissä, joihin olen maisterina aivan liian ylikoulutettu, ja työelämässäkin olen hyvin kokenut. Työkokemusta omalta alalta todella paljon, ulkomaisista ja kotimaisista huippufirmoistakin. Työpaikan sain silti suhteilla. Ja kun muuta ei löytynyt 100 km:n säteeltä. Ja yrittäjäksi en yrittäjän lapsena halunnut ryhtyä. Tein lapsena ihan tarpeeksi töitä perheyritykseen 8-vuotiaasta alkaen. Muutama asiakas sentään tajuaa ja kiittelee, kuinka tiedän asioista niin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän