Venlafaxinin lopetus. Olisiko oikea aika? En ole lainkaan masentunut enää ja haluan seksihalut takaisin.
Olen nyt vajaa puoli vuotta sitä säännöllisesti yhden pillerin (75 mg) ottanut. Nyt voisin olla erittäin halukas asteittain lopettamaan lääkkeen.
Olen noussut vakavasta masennuksesta takaisin työelämään. Alkanut liikkumaan, syönyt terveellisesti ja myös lopettanut alkoholin juomisen kokonaan joka oli minulle ongelma aikaisemmin ja varmaan iso masennuksen pahentaja.
Nousin ylös ja toivon, että näillä uusilla rutiineilla olen jo sen verran toipunut, etten tuota tukikeppiä eli lääkettä enää tarvitsisi.
Harmittaa ehkä eniten kun haluja ei sillä tavalla ole. Tai on mutta joskus orkun saaminen on todella työn takana. Muita haittavaikutuksia en ole huomannut. Kenties painajaiset saattaisivat olla yksi haitta mutta ei muuta.
Kannattaisiko lopettamista alkaa kokeilemaan?
Kommentit (15)
Lopeta varmuuden vuoksi hyvin hitaasti, en söisi tuota myrkkyä yhtään pidempään kuin pakko. Vieroituksestakin pääsee sitä helpommalla mitä lyhyemmän aikaa on käyttänyt. Ja mä voin kertoa, että jos lopetat venlan liian nopeasti niin se olo voi olla jotain sellaista minkä et olisi voinut ikinä kuvitella olevan mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Lopeta. Itse on itsensä asiantuntija. Tulee 2 vk säpinä päähän, mutta sitten elimistö taas toimii.
Juu tiedän. Se on aika hurjaa ja ehkä itseäni vain lähinnä nauratti kun viimeksi lopetin ja päässä oli ihan sähköiskun oloisia katkoja vähän väliä.
Olen siis kerran lopettanut lääkityksen mutta jouduin palaamaan lääkitykseen takaisin nöyränä vuoden päästä. Tilanne on kuitenkin nyt siinä mielessä erilainen, että elämäni on aidosti muuttunut parempaan suuntaan. Kaikki elämän osa-alueet.
Viimeksi halusin vain lääkkeestä eroon vaikka olin todella syvällä suossa, pelkäsin, että saan haittaa vielä lisää elämääni.
Se oli kyllä turha pelko, minulle lääke antoi voimaa nousta sängystä ylös ja toteuttamaan asiani parempaan järjestykseen. Jospa voisin nyt lopettaa hyvästä syystä.
Ap
Mielialalääkitystä on yleensä hyvä jatkaa 4-6kk sen jälkeen kun oireet on selvästi väistyneet, tällä vähennetään uuden masennusjakson todennäköisyyttä lääkityksen lopettamisen jälkeen. Pätee myös venlafaksiiniin. Toki jos haitat on merkittävät, kannattaa purkaa aiemminkin, ja aloittaa sitten tarvittaessa joku muu jos masennus palaisi. Mitä ei siis tietenkään välttämättä tapahdu. Voxralla on vähäiset haitat seksuaalisuuteen.
Jatka hyvällä fiiliksellä ja pidä itsesi toiminnassa. Kyllä se siitä!
Miksi joku haluaisi seksihaluja takaisin? Eikö elämä olisi paljon kivempaa kun aikaa riittää paljon järkevämpään tekemiset kuin joku sekstailu?
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaisi seksihaluja takaisin? Eikö elämä olisi paljon kivempaa kun aikaa riittää paljon järkevämpään tekemiset kuin joku sekstailu?
Täh? Vaikuttaahan se parisuhteeseen jos toista ei huvita mikään. Edes Se.
Itselläni tuli venlasta aivan hirvittävät lopetusoireet n 2vkn päästä lopetuksesta, joten hitaasti lopetus ja voimia!
Mitä sä seksillä? Ei se ole sen arvoista.
Onhan tuo kovin lyhyt aika, jos kyse vaikeasta masennusjaksosta, joka vieläpä uusinut (jos oikein ymmärsin). Itselleni suositeltiin pidempää/jatkuvaa estolääkitystä uusimisen jälkeen, vaikka kyse oli keskivaikeasta masennuksesta. Toki, voihan lääkityksen tarvittaessa aloittaa uudestaankin, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että masennus, psykoosit ja alkoholismi vaikuttaa enemmän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoosit? Ja juu alkoholismi siis parannetaan venlafaksiinilla, menenpä kertomaan tämän paikalliseen AA-kokoukseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoosit? Ja juu alkoholismi siis parannetaan venlafaksiinilla, menenpä kertomaan tämän paikalliseen AA-kokoukseen
ap ilmaisi juovansa masennuksen vuoksi, joka puolestaan pahensi masennusta.
Et taida ymmärtää kuinka asioilla on tapana vaikuttaa toisiinsa. Sinulle kaikki ovat toisistaan riippumattomia tapahtumia.
Minulla 225 venla tällä hetkellä. Ihana lääke. En kyllä halua lopettaa. Alan viimein elämään sitä elämää mitä olen aina halunnut.
Seksihaluja ei ole mutta ei varmaan olisi muutenkaan, eikä ole kumppaniakaan enkä taida halutakaan.
Orionin voi avata ja yhden tabun kerrallaan sieltä vähentää.
Lopeta. Itse on itsensä asiantuntija. Tulee 2 vk säpinä päähän, mutta sitten elimistö taas toimii.