Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos tuilla ei kerran saa elää

Vierailija
16.06.2023 |

niin millä sitten sellaisen on tarkoitus tulla toimeen, jota ei kukaan palkkaa töihin? Vastaa kysymykseen, äläkä vaihda puheenaihetta käskemällä hakea töitä kovemmin tai uudelleenkouluttautumalla. Nämä eivät auta. Joitakin ei palkata edes siinä kohtaa, vaikka tarttuvat kaikkiin mahdollisiin avoimiin työpaikkailmoituksiin ja jättävät vielä avoimen hakemuksen kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, vaikka heillä on alan koulutus ja alalla on työvoimapula.

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua pitäisi kenenkään edes neuvoa. Jokaisella on velvollisuus ratkaista se oma ongelma ja sinä itse sen parhaiten osaat. 

Surettaa miten tämä amerikkailnen itsekkyys on rantautunut suomeen.

Itse olen palkkatöissä, mutta minusta sosiaaliturva on hyvä asia. Olen nähnyt miten ihmisen elämä romahtaa syövän takia, ja onneksi hän sai tukia, miten muuten selviäisi kun ei voi tehdä töitä.

Kaikkien näiden kommentoijien pitäisi muistaa että että ole vahingoittumattomia. Koska vain sinäkin voit sairastua tai joutua onnettomuuteen ja silloin olet kiitollinen tuista.

Kyllä kaikki tuntemani syöpäsairaat ovat työpaikkansa säilyttäneet. Hoitojen ajan ovat pitäneet saikkua.

Kiva että heille kävi niin. Ei tarkoita että pätee muihin syöpäsairaisiin. Minun tuttuni sairasti syöpää useamman vuoden, siinä loppui saikku. Ei ollut enää syöpähoitojen jälkeen työkykyinen, siinä meni työpaikka.

Vierailija
142/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi päästäänkin siihen, että kaikesta työstä on maksettava sama palkka, jotta ihmiset tulevat toimeen palkallaan, eikä tarvitse hakea palkan lisäksi tukia.

Tämähän on mahdotonta, sillä toiset ihmiset tulevat hyvinkn vähällä toimeen ja toisille ei mikään rahamäärä riitä. Palkka perustuu työntuottavuuteen ja siihen mitä koulutusta ja erityistaitoja tehtävä vaatii. Jos homman voi tehdä kuka tahansa kadulta napattu randomi henkilö puolentunnin perehdytyksellä niin eipä siitä työstä paljoa makseta.

Se että joku kokee ettei mikään rahamäärä riitä ei saa kelaa antamaan hänelle tukea. Siellä on hyvin tarkat laskennat siitä mitä henkilö tarvitsee.

Nyt yritykset voivat maksaa pieniä palkkoja koska työttömän on pakko mennä töihin. Yritkset siis välillisesti hyötyvät yhteikunnan tuista. Onko yritys kannattava yhteiskunnallisessa mielessä jos se ei pysty maksamaan tarpeeksi palkaa tekijöille? Alkaa vaikuttaa enemmän menoerältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti joskus, mikä tai oikeammin kuka on yhteinen nimittäjä epäonnistumisissasi.

Se olet sinä. Sinä olet se, jonka pitää muuttua.

Jos yksikään työpaikka ei halua sinua töihin, vika on sinussa, ei noissa työpaikoissa.

Amerikassa työssäkäyviä ihmisiä asuu autossa. Heidän pitää sairastuessaan toivoa saavansa tukea GoFundMe kautta. Sairausvakuutuksia ei noin vaan myönnetä. Niihin liittyy ehtoja

Propagandaa, tunnen satoja amerikkalaisia, joista kymmeniä pienipalkkaisia, isoperheisiä eivätkä asu missään autoissa. Taidat samastua nyt johonkin melko spesifiin porukkaan. 

Los Angelesin kaduilla on kymmeniätuhansia kodittomia ratkaisevatko Bidenin jakamat miljardit ongelman? https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008197495.html

Vierailija
144/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillistä tämä nykyinen nocando-mentaliteetti, mikä tässäkään n keskustelussa loistaa. Ei voi, pysty, kykene tekemään mitään omaa tilannettaan parantaakseen

No ei pystykään jos on työkyvytön. Mitä asialle voi tehdä? Kaikki sairaudet ei parane. Ei se työkyky palaa vaikka viedään ihmiseltä ihan kaikki, tuet, säästöt, koti, vaatteet jne

Vierailija
145/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi päästäänkin siihen, että kaikesta työstä on maksettava sama palkka, jotta ihmiset tulevat toimeen palkallaan, eikä tarvitse hakea palkan lisäksi tukia.

Tämähän on mahdotonta, sillä toiset ihmiset tulevat hyvinkn vähällä toimeen ja toisille ei mikään rahamäärä riitä. Palkka perustuu työntuottavuuteen ja siihen mitä koulutusta ja erityistaitoja tehtävä vaatii. Jos homman voi tehdä kuka tahansa kadulta napattu randomi henkilö puolentunnin perehdytyksellä niin eipä siitä työstä paljoa makseta.

Se että joku kokee ettei mikään rahamäärä riitä ei saa kelaa antamaan hänelle tukea. Siellä on hyvin tarkat laskennat siitä mitä henkilö tarvitsee.

Nyt yritykset voivat maksaa pieniä palkkoja koska työttömän on pakko mennä töihin. Yritkset siis välillisesti hyötyvät yhteikunnan tuista. Onko yritys kannattava yhteiskunnallisessa mielessä jos se ei pysty maksamaan tarpeeksi palkaa tekijöille? Alkaa vaikuttaa enemmän menoerältä.

Ongelmahan tässä on se, että ylipäätään Suomessa ihmisten ostovoima on niin alhainen, että jos palkat esim palvelualoilla olisi kovemmat niin yhä harvemmilla olisi varaa niitä palveluja käyttää ja toiminta menisi vielä kannattamattomaksi kuin nyt.

Vierailija
146/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkillistä tämä nykyinen nocando-mentaliteetti, mikä tässäkään n keskustelussa loistaa. Ei voi, pysty, kykene tekemään mitään omaa tilannettaan parantaakseen

No ei pystykään jos on työkyvytön. Mitä asialle voi tehdä? Kaikki sairaudet ei parane. Ei se työkyky palaa vaikka viedään ihmiseltä ihan kaikki, tuet, säästöt, koti, vaatteet jne

Työkyvyttömät pitäisi siivota pois työttömistä eläkkeelle

Vierailija
147/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siinä vaiheessa, jos on koulutus työvoimapulaiselle alalle, eikä saa työpaikkaa vaikka hakee kaikkia mahdollisia paikkoja, on aiheellista katsoa peiliin. Siis ihan aidosti katsoa peiliin ja miettiä omaa asennetta, käytöstä ja ulosantia. Koska joku niistä mättää, jos ei työpaikkaa saa kymmenienkään hakemusten jälkeen, vaikka on koulutus ja alalla työvoimapula. Ikävä todeta näin, mutta niin se luultavasti sitten on.

Olen katsonut monta monta kertaa peiliin ja sieltä katsoo aina se sama vajaakuntoinen ihminen joka ei kelpaa mihinkään töihin.

No millaiseen työhön omasta mielestäsi pystyisit?

Omasta ja lääkärien mielestä pystyn kevyisiin töihin.

Vierailija
148/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua pitäisi kenenkään edes neuvoa. Jokaisella on velvollisuus ratkaista se oma ongelma ja sinä itse sen parhaiten osaat. 

Itse olen palkkatöissä, mutta minusta sosiaaliturva on hyvä asia. Olen nähnyt miten ihmisen elämä romahtaa syövän takia, ja onneksi hän sai tukia, miten muuten selviäisi kun ei voi tehdä töitä.

Kaikkien näiden kommentoijien pitäisi muistaa että että ole vahingoittumattomia. Koska vain sinäkin voit sairastua tai joutua onnettomuuteen ja silloin olet kiitollinen tuista.

Täytyy ymmärtää, että tässä hallitusohjelmassa tämä työllistymiseen kannustus kohdistuu nimenomaan työkuntoisiin ihmisiin- ei sairaisiin eikä vammaisiin. Toki huomiota pitää kohdistaa kuntoutukseen ja työelämään paluun mahdollistamiseen niille ,jotka siihen pystyvät.

Kannustus?

Tarjollahan on sekä keppiä että porkkanaa. Yritetään saada työssäkäynti aina kannattavammaksi kuin tuilla eläminen.

Kerropa mikä se porkkana on minulle työkyvyttömälle, omassa asunnossa asuvalle jolta viedään nyt asumistuki kokonaan eli kuukauden ruokarahat? En saa riittävää hoitoa, en sairauslomaa. Kuntoutusta saisin toisella paikkakunnalla jonne ei ole varaa kulkea eikä kuntokaan riitä kävelemään edes lyhyitä matkoja.

Miten rahojen vieminen minua kannustaa? Parantuminen kun ei ole tahdon asia.

Vierailija
149/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siinä vaiheessa, jos on koulutus työvoimapulaiselle alalle, eikä saa työpaikkaa vaikka hakee kaikkia mahdollisia paikkoja, on aiheellista katsoa peiliin. Siis ihan aidosti katsoa peiliin ja miettiä omaa asennetta, käytöstä ja ulosantia. Koska joku niistä mättää, jos ei työpaikkaa saa kymmenienkään hakemusten jälkeen, vaikka on koulutus ja alalla työvoimapula. Ikävä todeta näin, mutta niin se luultavasti sitten on.

Olen katsonut monta monta kertaa peiliin ja sieltä katsoo aina se sama vajaakuntoinen ihminen joka ei kelpaa mihinkään töihin.

Koodaaminen,asiakaspalvelu, jokin kirjanpito, tiedotus tms ?

Vierailija
150/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Osalle ei riitä mikään, koska he ei osaa käyttää rahaa. Osa taas pärjää näennäsesti tuilla liiankin hyvin. Osa on on ihan tyytyväisiä elämäänsä ja matalaan elintasoon, koska heidän itsearvostus ei perustu näihin. Kuitenkin, meillä on yhä kasvava joukko ihmisiä joka ei kestä tilannetta jossa he eivät saa mitä haluavat. Se on helkkarin iso ongelma. Siksihän ne jengit ryöstelee merkkivaatteita. Halvemmat kopiotkin kelpaavat, koska ig kuvasta ei välttämättä erota onko tuote aito. Heidän oma identiteetti rakentuu siitä paljon he saavat huomiota, ja mikä pahinta, he alkavat uskomaan sitä kuvaa jonka somessa itsestään luovat. Osa on sitten of kansaa joka hakee arvostuksensa ja itsetuntonsa sieltä. Me ollaan kusessa tämän porukan kanssa kun he eivät kykene olemaan sitä miksi itsensä mieltävät ja mielenterveys flippaa.

Vierailija
151/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä edes ole tuollaisia töitä.

Vierailija
152/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ymmärtää, että tässä hallitusohjelmassa tämä työllistymiseen kannustus kohdistuu nimenomaan työkuntoisiin ihmisiin- ei sairaisiin eikä vammaisiin. Toki huomiota pitää kohdistaa kuntoutukseen ja työelämään paluun mahdollistamiseen niille ,jotka siihen pystyvät.

Kannustus?

Tarjollahan on sekä keppiä että porkkanaa. Yritetään saada työssäkäynti aina kannattavammaksi kuin tuilla eläminen.

Kerropa mikä se porkkana on minulle työkyvyttömälle, omassa asunnossa asuvalle jolta viedään nyt asumistuki kokonaan eli kuukauden ruokarahat? En saa riittävää hoitoa, en sairauslomaa. Kuntoutusta saisin toisella paikkakunnalla jonne ei ole varaa kulkea eikä kuntokaan riitä kävelemään edes lyhyitä matkoja.

Miten rahojen vieminen minua kannustaa? Parantuminen kun ei ole tahdon asia.

Tässähän tähdätään työkykyisten parempaan työllistymiseen. Sinä olet sivullinen uhri. Toivottavasti tukijärjästelmien uudistus auttaa myös sinua.

Vierailija
153/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peilistä näkyy 50+ nainen, kuka palkkaa?

Kaveri valmistui lääkäriksi 50+. Aloitti 47 vuotiaana opinnot.

Vierailija
154/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netin välityksellä tai puhelimitse näitä tehdään. Voi myös suunnitella ja tehdä nettisivuja. Toki sekin vaatii osaamista.

Vierailija
155/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peilistä näkyy 50+ nainen, kuka palkkaa?

Kaveri valmistui lääkäriksi 50+. Aloitti 47 vuotiaana opinnot.

Oliko kaverilla pohjalla sairaanhoitajan työtä tms.?

Lääkärikouluun on myös pääsykokeet, sinne ei kaikki halukkaat pääse opiskelemaan.

Vierailija
156/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netin välityksellä tai puhelimitse näitä tehdään. Voi myös suunnitella ja tehdä nettisivuja. Toki sekin vaatii osaamista.

Tuollaista osaamista minulla ei ole.

Vierailija
157/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kokoomuslaiset ym tuista valittajat varmaan kuitenkin mielellään ottaa vastaan lapsilisät vaikkeivät tarvitse kun kerran niin vauraita ovat.

Vierailija
158/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osaamisellaan ei saa työtä niin eikö silloin kannattaisi hankkia uutta osaamista.

Vierailija
159/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa enää palvelua esim. ravintoloissa, kun henkilökuntaa ei ole. Onko palkkataso sellainen, että ei kannata palkata. Eilen juuri Tapiolan Garden hotelliin yritettiin terassille, mutta lähdettiin pois, kun ei jaksettu odottaa. Yksi ainoa henkilö hoiti hotellin sisäänkirjautujajoukkoa, aulabaaria ja terassin asiakkaita. Mikähän on systeemissä erilaista esim. eteläisessä Euroopassa, kun siellä joka paikassa on pöytiintarjoilu, tarjoilijoita, astioiden kerääjiä ja henkilökuntaa riittää.

Siellä taitaa olla niin, kuin meillä joskus muinoin, että kun sosiaaliturvaa ei ole, jokainen kynnelle kykenevä tekee mitä pystyy. En usko kuitenkaan että sielläkään kukaan ilmaiseksi töitä tekee.

Meillä on vain koko systeemi vuosien varrella rakentunut kerros kerrokselta sellaiseksi, että on etuja ja oikeuksia, muttei velvollisuuksia. Mutta summa summarum, jos ei matalan kynnyksen työpaikkoja ole tarjolla, mistä niitä töitä sitten kaikille löytyy. Joku valuvika tässä meidän systeemissä on.

Vierailija
160/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osaamisellaan ei saa työtä niin eikö silloin kannattaisi hankkia uutta osaamista.

Ei ole varaa lähteä kouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä