Ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos tuilla ei kerran saa elää
niin millä sitten sellaisen on tarkoitus tulla toimeen, jota ei kukaan palkkaa töihin? Vastaa kysymykseen, äläkä vaihda puheenaihetta käskemällä hakea töitä kovemmin tai uudelleenkouluttautumalla. Nämä eivät auta. Joitakin ei palkata edes siinä kohtaa, vaikka tarttuvat kaikkiin mahdollisiin avoimiin työpaikkailmoituksiin ja jättävät vielä avoimen hakemuksen kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, vaikka heillä on alan koulutus ja alalla on työvoimapula.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen pitää ajaa työnantajat sellaiseen pakkorakoon, että alkavat palkata. Tällaisia nihkeita yrtyksiä voitaisiin esimerkiksi veroottaa kovemmin tai estää niiltä osinkojen jako.
Nythän ne muuttikin sääntöjä, että helpottuu palkaaminen ja mahdollinen irtisanominen jos palkkaa vahingossa jonkun tukihuijarin
Saa nähdä mitä näistä saadaan voimaan. Toki tämä voi lisätä työpaikkoja kun työllistäminen ja työläisestä eroon pääseminen helpottuisi. Näinhän systeemi jo muualla toimii.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siinä vaiheessa, jos on koulutus työvoimapulaiselle alalle, eikä saa työpaikkaa vaikka hakee kaikkia mahdollisia paikkoja, on aiheellista katsoa peiliin. Siis ihan aidosti katsoa peiliin ja miettiä omaa asennetta, käytöstä ja ulosantia. Koska joku niistä mättää, jos ei työpaikkaa saa kymmenienkään hakemusten jälkeen, vaikka on koulutus ja alalla työvoimapula. Ikävä todeta näin, mutta niin se luultavasti sitten on.
Olen katsonut monta monta kertaa peiliin ja sieltä katsoo aina se sama vajaakuntoinen ihminen joka ei kelpaa mihinkään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinua pitäisi kenenkään edes neuvoa. Jokaisella on velvollisuus ratkaista se oma ongelma ja sinä itse sen parhaiten osaat.
Surettaa miten tämä amerikkailnen itsekkyys on rantautunut suomeen.
Itse olen palkkatöissä, mutta minusta sosiaaliturva on hyvä asia. Olen nähnyt miten ihmisen elämä romahtaa syövän takia, ja onneksi hän sai tukia, miten muuten selviäisi kun ei voi tehdä töitä.
Kaikkien näiden kommentoijien pitäisi muistaa että että ole vahingoittumattomia. Koska vain sinäkin voit sairastua tai joutua onnettomuuteen ja silloin olet kiitollinen tuista.
Täytyy ymmärtää, että tässä hallitusohjelmassa tämä työllistymiseen kannustus kohdistuu nimenomaan työkuntoisiin ihmisiin- ei sairaisiin eikä vammaisiin. Toki huomiota pitää kohdistaa kuntoutukseen ja työelämään paluun mahdollistamiseen niille ,jotka siihen pystyvät.
Kannustus?
Tarjollahan on sekä keppiä että porkkanaa. Yritetään saada työssäkäynti aina kannattavammaksi kuin tuilla eläminen.
Minä elän tuella palkkani lisäksi. Miten tässä minun työni on muuttumassa kannattavammaksi? Etenkin jo asumistuki laskee.
Miksi sitä ei myönnetä että on hyvin paljon työtä joka ei ole tekijälle kannattavaa? Miksi sitä ei suostuta korjaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä silloin tukia saa. Tietysti voi epäillä joidenkin työnhaun rehellisyyttä, jos vaikka itsepäisesti asuu jossain korvessa 200 km:n päässä lähimmästä työpaikasta.
Entäs jos ei voi muuttaa? Esim. Minulla on asunto muuttotappiokunnassa ja sitä on yritetty myydä 10 v. Ei täällä vuokralaisiakaan ole tarjolla. Jos muuttaisin jonnekin työn perässä niin pitäisi maksaa kahta asuntoa...
Tousesta asunnosta saa verovähennyksen, vuokraa ihan pieni , halpa viikkokämppä.
Voi vuokrata myös yhden huoneen kimppakämpästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinua pitäisi kenenkään edes neuvoa. Jokaisella on velvollisuus ratkaista se oma ongelma ja sinä itse sen parhaiten osaat.
Itse olen palkkatöissä, mutta minusta sosiaaliturva on hyvä asia. Olen nähnyt miten ihmisen elämä romahtaa syövän takia, ja onneksi hän sai tukia, miten muuten selviäisi kun ei voi tehdä töitä.
Kaikkien näiden kommentoijien pitäisi muistaa että että ole vahingoittumattomia. Koska vain sinäkin voit sairastua tai joutua onnettomuuteen ja silloin olet kiitollinen tuista.
Täytyy ymmärtää, että tässä hallitusohjelmassa tämä työllistymiseen kannustus kohdistuu nimenomaan työkuntoisiin ihmisiin- ei sairaisiin eikä vammaisiin. Toki huomiota pitää kohdistaa kuntoutukseen ja työelämään paluun mahdollistamiseen niille ,jotka siihen pystyvät.
Kannustus?
Tarjollahan on sekä keppiä että porkkanaa. Yritetään saada työssäkäynti aina kannattavammaksi kuin tuilla eläminen.
Minä elän tuella palkkani lisäksi. Miten tässä minun työni on muuttumassa kannattavammaksi? Etenkin jo asumistuki laskee.
Miksi sitä ei myönnetä että on hyvin paljon työtä joka ei ole tekijälle kannattavaa? Miksi sitä ei suostuta korjaamaan?
Näin. On hyvin epärehellistä puhua työnteon kannattavuudesta koska yhtään mitään ei ole tehty että se olisi kannattavampaa.
Työttömyyden kannattavuutta (ihan kuin se olisi valinta) vain huononnettiin.
Merkillistä tämä nykyinen nocando-mentaliteetti, mikä tässäkään n keskustelussa loistaa. Ei voi, pysty, kykene tekemään mitään omaa tilannettaan parantaakseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannustus?
Miksi sitä ei myönnetä että on hyvin paljon työtä joka ei ole tekijälle kannattavaa? Miksi sitä ei suostuta korjaamaan?Näin. On hyvin epärehellistä puhua työnteon kannattavuudesta koska yhtään mitään ei ole tehty että se olisi kannattavampaa.
Työttömyyden kannattavuutta (ihan kuin se olisi valinta) vain huononnettiin.
Tarkoitushan on uudistaa ja yhdenmukaistaa tukijärjestelmiä. Toivottavasti se saadaan myös toimimaan joustavammin niin, että lyhempienkin työpätkien jälkeen niitä tukia saisi heti eikä kuukausien Rumban jälkeen.
Kaduille kerjäämään. Itse aloittaisin eduskunnan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannustus?
Päättäjät ei nää omaa nenää pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin syöpään sairastuminenhan ei koske amerikkalaisia eikä meitä amerikkalaishenkisiä (ymmärsit henkisen kotimaani aivan oikein) ja me vaan katsotaan tyhjin silmin, kun jengiä kaatuu rivistä onnettaren oikkujen mukaan. Joo on se niin väärin, meidän pitäisi peloissamme maksaa kelle tahansa äärivasurihuijarille 2/3 palkastamme, joka vaan lupaa, ettei meille ikinä satu yhtään mitään pahaa, kun hän pitää vahtia. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siinä vaiheessa, jos on koulutus työvoimapulaiselle alalle, eikä saa työpaikkaa vaikka hakee kaikkia mahdollisia paikkoja, on aiheellista katsoa peiliin. Siis ihan aidosti katsoa peiliin ja miettiä omaa asennetta, käytöstä ja ulosantia. Koska joku niistä mättää, jos ei työpaikkaa saa kymmenienkään hakemusten jälkeen, vaikka on koulutus ja alalla työvoimapula. Ikävä todeta näin, mutta niin se luultavasti sitten on.
Olen katsonut monta monta kertaa peiliin ja sieltä katsoo aina se sama vajaakuntoinen ihminen joka ei kelpaa mihinkään töihin.
No millaiseen työhön omasta mielestäsi pystyisit?
Seuraavaksi päästäänkin siihen, että kaikesta työstä on maksettava sama palkka, jotta ihmiset tulevat toimeen palkallaan, eikä tarvitse hakea palkan lisäksi tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti joskus, mikä tai oikeammin kuka on yhteinen nimittäjä epäonnistumisissasi.
Se olet sinä. Sinä olet se, jonka pitää muuttua.
Jos yksikään työpaikka ei halua sinua töihin, vika on sinussa, ei noissa työpaikoissa.Amerikassa työssäkäyviä ihmisiä asuu autossa. Heidän pitää sairastuessaan toivoa saavansa tukea GoFundMe kautta. Sairausvakuutuksia ei noin vaan myönnetä. Niihin liittyy ehtoja
Propagandaa, tunnen satoja amerikkalaisia, joista kymmeniä pienipalkkaisia, isoperheisiä eivätkä asu missään autoissa. Taidat samastua nyt johonkin melko spesifiin porukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi päästäänkin siihen, että kaikesta työstä on maksettava sama palkka, jotta ihmiset tulevat toimeen palkallaan, eikä tarvitse hakea palkan lisäksi tukia.
Tämähän on mahdotonta, sillä toiset ihmiset tulevat hyvinkn vähällä toimeen ja toisille ei mikään rahamäärä riitä. Palkka perustuu työntuottavuuteen ja siihen mitä koulutusta ja erityistaitoja tehtävä vaatii. Jos homman voi tehdä kuka tahansa kadulta napattu randomi henkilö puolentunnin perehdytyksellä niin eipä siitä työstä paljoa makseta.
Vierailija kirjoitti:
Merkillistä tämä nykyinen nocando-mentaliteetti, mikä tässäkään n keskustelussa loistaa. Ei voi, pysty, kykene tekemään mitään omaa tilannettaan parantaakseen
Se lupa sanoa niin on vain hänellä itsellään. Maksaja on s4distip.ska, jos sanoo saman.
Vierailija kirjoitti:
Se on sun tehtävä keksiä keino. Jos et tule toimeen pienimmillä tuilla, ota vastuuta omasta elämästäsi. Edes pienesti.
Katujengit? Kyberrikollisuus? Jos töihin ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Miten päädyit siihen että kaikilla olisi sama palkka jos kaikki saisivat sen verran palkaa että sillä tulee toimeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peilistä näkyy 50+ nainen, kuka palkkaa?
Kadunkulmassa vielä ihan soiva ja kurantti peli. Ei mitään ongelmaa.
Sinulla ei taida olla oikein käsitystä siitä millaisia töitä esim. Teollisuudessa on tarjolla. Itse olin opiskeluaikana esim. Näytteen valmistajana. Otettiin raaka-aineista näytteet ja valmisteltiin ne laboratoriota varten. Työajasta n 50 % istuttiin tauko tilassa puhumassa paskaa. Palkka ja vuorolisät juoksi kunhan näytteet tuli valmistettua