Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos tuilla ei kerran saa elää

Vierailija
16.06.2023 |

niin millä sitten sellaisen on tarkoitus tulla toimeen, jota ei kukaan palkkaa töihin? Vastaa kysymykseen, äläkä vaihda puheenaihetta käskemällä hakea töitä kovemmin tai uudelleenkouluttautumalla. Nämä eivät auta. Joitakin ei palkata edes siinä kohtaa, vaikka tarttuvat kaikkiin mahdollisiin avoimiin työpaikkailmoituksiin ja jättävät vielä avoimen hakemuksen kaikkiin mahdollisiin paikkoihin, vaikka heillä on alan koulutus ja alalla on työvoimapula.

Kommentit (179)

Vierailija
81/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tarvitsen tukea kuukausipalkkaisen työni päälle. Millä sitä siis pitäisi elää kun palkka ei siihen riitä?

Älkääkä tulko ehdottamaan että opiskele lisää ja hae kovemmin uutta työtä. Molemmat tehty jo, tarjotaan vain työtä jossa yhä tarvitsisin tukea päälle.

Vierailija
82/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se työnsaanti liittyy kyllä siihen hakijan aktiivisuuteen. Enkä tarkoita aktiivisuudella sitä, että lähettelee netistä hakemuksia joka paikkaan. Kyllä se naama pitää saada näkyville, ottaa kontaktia suoraan työnantajiin. Hyvä osoitus oli korona-aikana kun puhuttiin että nuoriso ei saa mistään töitä, ja siskon poika kulki paikasta toiseen kyselemässä hommia. Tällä hetkellä moni työnantaja tuntee hänet ja hänellä olisi useampikin ottaja. Muut vaan voivottelivat kun ei heidän sähköpostihakemuksiin vastailla.

Pitää suostua tekemään hetken aikaa jotain "hanttihommaakin", ja hoitaa se hyvin. Se vaikuttaa maineeseen, ja toimii ponnahduslautana parempiin tehtäviin. Moni ajattelee vaan että koska koulutukseni on x, niin menen vain x tehtäviin. Ja jos en pääse, olen työtön.

Laita nuoli alaspäin vaan tälle kommentille, tiedän että on vaikea löytää vika itsestä ja se on vain työnantajasikojen syy ettei ole töitä.

Kuule, aivan täyttä paskapuhetta. Ihmisillä on kädet täynnä töitä ja kiire, ja jos menet suoraan soittelemaan jollekin, niin käskevät vain ottaa sähköpostitse yhteyttä. Näin on kokemus opettanut, toisin kuin sinua. Et tiedä mistään mitään.

Ei se näe sun naamaa jos soittelet. Koirjoitukseni pointti oli, että naama pitää saada näkyville. Joo, ja tiedän että kaikkiin paikkoihin ei noin vain marssita, vaan jos luit postauksen niin se pihvi oli vähän se että töitä kyllä on jos suostuu etsimään sen boksinsa ulkopuoleltakin. Se että tekee jotain on parempi ettei tee mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siinä vaiheessa, jos on koulutus työvoimapulaiselle alalle, eikä saa työpaikkaa vaikka hakee kaikkia mahdollisia paikkoja, on aiheellista katsoa peiliin. Siis ihan aidosti katsoa peiliin ja miettiä omaa asennetta, käytöstä ja ulosantia. Koska joku niistä mättää, jos ei työpaikkaa saa kymmenienkään hakemusten jälkeen, vaikka on koulutus ja alalla työvoimapula. Ikävä todeta näin, mutta niin se luultavasti sitten on.

Mitä luulet, että ihminen sitten voi asialle, jos joku tuollainen mättää? Olisi varmaan auttanut jo itseään, jos kykenisi. Edelleenkin, millä tuollaisen ihmisen on tarkoitus elää, jos tukien varassa hän ei saa olla ja kukaan ei palkkaa?

Sitten tämmöinen ihminen kuolee pois koska hänellä ei ole elämän edellytyksiä. Miksi muiden pitäisi hänet elättää 🤷

tuota pitää soveltaa kaikkiin. sairaisiin vanhuksiin vammaisiin ja lapsiin. Miksi se koskee vain aikuista joka ei saa työtä? Onko sinua elätetty lapsena? ovatko vanhempasi saaneet lapsilisiä tai oletko käynyt koulua? sinun tätyy olla 35 v lapseton jotta olet nettomaksaja niin kauan olet loinen. Miksi meidän on täytynyt sinua elättää?

Vierailija
84/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen pitää ajaa työnantajat sellaiseen pakkorakoon, että alkavat palkata. Tällaisia nihkeita yrtyksiä voitaisiin esimerkiksi veroottaa kovemmin tai estää niiltä osinkojen jako.

Yritykset poistuisivat täältä. Et tiedä miten maailma toimii. Et yhtään. Jos pakotat yrityksiä palkkaamaan, se on sama kun sinun pitäisi rahattomana sakon uhalla ostaa kahmalokaupalla ilmaa.

Vierailija
85/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustakaa edes lapsenne kouluttautumaan työllistäviin ammatteihin.

Mitäs ne tällä hetkellä onkaan? Hoiva-ala ja ravintola-ala? En todellakaan kehota lapsiani tai yhtään ketään muutakaan niihin opiskelemaan koska siitä seuraa vain se että on hakemassa tukia palkan päälle että pystyy elämään.

Vierailija
86/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oman alan firmat eivät palkkaa niin sitten varmaan kannattaa kokeilla jotain muuta alaa. On aloja joissa esim habitus tai sosiaaliset taidot eivät ole kovin tärkeitä.

Mitä nämä alat on? Tarvitseeko sinne opiskella ensin? Ja ennen kaikkea onko palkka sellainen että sillä elää ilman tukea?

Vierailija
87/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muut eivät palkkaa, pitää palkata itse itsensä. Yrittäjäksi vain.

Syntyjäsi tyhmä vai jouduitko ottamaan tunteja?

Tekevälle löytyy aina töitä. Tiedän monia, jotka työllistävät itsensä esim. Leipomalla ihmisille, myymällä käsitöitä, talkkarin hommilla tai siivoamalla, mihin nyt kenelläkn on taitoa. Yritystoimintaan ei välttämättä tarvita tuhansien investointeja ja hienoja toimitiloja. Nykyisin myös on kaiken maailman laskutus ym palveluja, joten itse ei tarvitse tehdä kaikkea.

Vierailija
88/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se työnsaanti liittyy kyllä siihen hakijan aktiivisuuteen. Enkä tarkoita aktiivisuudella sitä, että lähettelee netistä hakemuksia joka paikkaan. Kyllä se naama pitää saada näkyville, ottaa kontaktia suoraan työnantajiin. Hyvä osoitus oli korona-aikana kun puhuttiin että nuoriso ei saa mistään töitä, ja siskon poika kulki paikasta toiseen kyselemässä hommia. Tällä hetkellä moni työnantaja tuntee hänet ja hänellä olisi useampikin ottaja. Muut vaan voivottelivat kun ei heidän sähköpostihakemuksiin vastailla.

Pitää suostua tekemään hetken aikaa jotain "hanttihommaakin", ja hoitaa se hyvin. Se vaikuttaa maineeseen, ja toimii ponnahduslautana parempiin tehtäviin. Moni ajattelee vaan että koska koulutukseni on x, niin menen vain x tehtäviin. Ja jos en pääse, olen työtön.

Laita nuoli alaspäin vaan tälle kommentille, tiedän että on vaikea löytää vika itsestä ja se on vain työnantajasikojen syy ettei ole töitä.

Annoin alanuolen koska et kertonut millaisia paikkoja nämä on minne kävellään sisään näyttämään naamaa. Edes alaa et osannut kertoa vaikka sinulla varmasti olisi konkreettisia esimerkkejä missä se poikasi kävi ja mitä nyt tekee. Huhupuhetta siis viestisi.

Vierailija
89/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjyys kuten minullakin! 150k€/v.

Iso peukku 👍

Vierailija
90/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, aivan täyttä paskapuhetta. Ihmisillä on kädet täynnä töitä ja kiire, ja jos menet suoraan soittelemaan jollekin, niin käskevät vain ottaa sähköpostitse yhteyttä. Näin on kokemus opettanut, toisin kuin sinua. Et tiedä mistään mitään.

Mee käymään, älä soittele.

Mitä nämä paikat on missä voisi mennä käymään? Asun pk-seudulla niin varmasti helposti löydät esimerkkejä.

Vierailija
91/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oman alan firmat eivät palkkaa niin sitten varmaan kannattaa kokeilla jotain muuta alaa. On aloja joissa esim habitus tai sosiaaliset taidot eivät ole kovin tärkeitä.

Mitä nämä alat on? Tarvitseeko sinne opiskella ensin? Ja ennen kaikkea onko palkka sellainen että sillä elää ilman tukea?

Itse luulisin, että näitä löytyy esim teknillisiltä aloilta. Toki näihin yleensä koulutus vaaditaan. Sitten on prosessi teollisuus, jonne vähän väliä on ilmoituksia oppisopimuskoulutuksista eli riittää että on amiksen joku linja tai lukio käyty. Myös naisten kannattaa näille aloille hakeutua, sillä palkat on paljon paremmat kuin perinteisillä mara- ja kaupanalalla.

Vierailija
92/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse luulisin, että näitä löytyy esim teknillisiltä aloilta. Toki näihin yleensä koulutus vaaditaan. Sitten on prosessi teollisuus, jonne vähän väliä on ilmoituksia oppisopimuskoulutuksista eli riittää että on amiksen joku linja tai lukio käyty. Myös naisten kannattaa näille aloille hakeutua, sillä palkat on paljon paremmat kuin perinteisillä mara- ja kaupanalalla.

Luulisit? Sinun luulosi tässä tosi paljon auttaa. Olen yli puoli vuotta koittanut hakea töitä, myös koulukseni ulkopuolelta. Nyt yhtäkkiä niitä paikkoja alkiotkin löytyä kun sinä kerroit että luulet että niitä jossain on! Kiitos paljon viisaudestasi

Vierailija
93/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, "luulisin".

Siinäpä se onkin, kun luulo ei vielä ole tiedon väärti, tiesi jo vanhakansa.

Vierailija
94/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion pitäis tuoda suojatyöpaikat takaisin.

Vierailija
95/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti joskus, mikä tai oikeammin kuka on yhteinen nimittäjä epäonnistumisissasi.

Se olet sinä. Sinä olet se, jonka pitää muuttua.

Jos yksikään työpaikka ei halua sinua töihin, vika on sinussa, ei noissa työpaikoissa.

Vierailija
96/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua pitäisi kenenkään edes neuvoa. Jokaisella on velvollisuus ratkaista se oma ongelma ja sinä itse sen parhaiten osaat. 

Surettaa miten tämä amerikkailnen itsekkyys on rantautunut suomeen.

Itse olen palkkatöissä, mutta minusta sosiaaliturva on hyvä asia. Olen nähnyt miten ihmisen elämä romahtaa syövän takia, ja onneksi hän sai tukia, miten muuten selviäisi kun ei voi tehdä töitä.

Kaikkien näiden kommentoijien pitäisi muistaa että että ole vahingoittumattomia. Koska vain sinäkin voit sairastua tai joutua onnettomuuteen ja silloin olet kiitollinen tuista.

Vierailija
97/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisit? Sinun luulosi tässä tosi paljon auttaa. Olen yli puoli vuotta koittanut hakea töitä, myös koulukseni ulkopuolelta. Nyt yhtäkkiä niitä paikkoja alkiotkin löytyä kun sinä kerroit että luulet että niitä jossain on! Kiitos paljon viisaudestasi <3

En siis ollut edellinen kirjoittaja, joten luulisin liittyi siihen, että ajattelin hänen tarkoittaneen näitä teknisiä aloja. Näissä tosiaan ei ole mitään ulkonäkö vaatimusta eikä juuri tarvitse osata olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa. Riittää että hoitaa duuninsa. Terv. Alalla työskentelevä DI

Vierailija
98/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan: mitä se oikeastaan mulle kuuluu millä sä elät. Miten se on yhtäkkiä mun murhe ja mun pitää se kustantaa? Elät tai olet elämättä. Sun elämäsihän se on, eikä minun.

Vierailija
99/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti joskus, mikä tai oikeammin kuka on yhteinen nimittäjä epäonnistumisissasi.

Se olet sinä. Sinä olet se, jonka pitää muuttua.

Jos yksikään työpaikka ei halua sinua töihin, vika on sinussa, ei noissa työpaikoissa.

Amerikassa työssäkäyviä ihmisiä asuu autossa. Heidän pitää sairastuessaan toivoa saavansa tukea GoFundMe kautta. Sairausvakuutuksia ei noin vaan myönnetä. Niihin liittyy ehtoja

Vierailija
100/179 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua pitäisi kenenkään edes neuvoa. Jokaisella on velvollisuus ratkaista se oma ongelma ja sinä itse sen parhaiten osaat. 

Surettaa miten tämä amerikkailnen itsekkyys on rantautunut suomeen.

Itse olen palkkatöissä, mutta minusta sosiaaliturva on hyvä asia. Olen nähnyt miten ihmisen elämä romahtaa syövän takia, ja onneksi hän sai tukia, miten muuten selviäisi kun ei voi tehdä töitä.

Kaikkien näiden kommentoijien pitäisi muistaa että että ole vahingoittumattomia. Koska vain sinäkin voit sairastua tai joutua onnettomuuteen ja silloin olet kiitollinen tuista.

Täytyy ymmärtää, että tässä hallitusohjelmassa tämä työllistymiseen kannustus kohdistuu nimenomaan työkuntoisiin ihmisiin- ei sairaisiin eikä vammaisiin. Toki huomiota pitää kohdistaa kuntoutukseen ja työelämään paluun mahdollistamiseen niille ,jotka siihen pystyvät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän