Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi hallitusohjelma... Oletteko nyt tyytyväisiä kokoomuksen ja persujen äänestäjät?

Vierailija
16.06.2023 |

Tätä se sitten on seuraavat neljä vuotta; ahdistusta ja epävarmuutta

Kommentit (507)

Vierailija
181/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroakaan ei leikata hyvätuloisilta, heidän ei tarvitse osallistua millään tavalla valtion talouden tasapainotukseen. Rikkaat saa ajella pllluralliaan mersuillaan Helsingin keskustassa ja heidän bensat maksavat köyhät, työttömät sekä vanhukset joiden lääkkeiden ALV nousee 14%. Hyi sssstana.

Jaa millä tavalla köyhät maksavat rikkaiden huvit? Edelleenkin ihan tilastollisesti se eniten tienaava väki ne veroeurot tuo valtiolle, eikä sossutukien varassa elävät 

Vierailija
182/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo tehottomat YK:t, Natot sun muut saisivat tuon pellen sodan lopetetuksi, niin ei tarvitsisi koko ajan avustaa Ukrainaa. Siihen rahaa palaa. Aseteollisuus hyötyy. Ja varmaan nuo oligarkit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tyytyväinen.

Turvallinen olo tuli.

Vihdoinkin saadaan Suomen asiat kuntoon.

Lasten koulutus, terveydenhuolto, mielenterveys, työllisyys, turvallisuus ja mmuutto uudistukset mahtavia👍

Hirveää mihin suuntaan Suomi on menossa.

Puukotuksia, ryöstöjä, rais.. kauksia päivittäin.

Pieni palkkainen yksinhuoltaja

Vierailija
184/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyytyväinen, kiitos kysymästä.

T. Kokoomuksen äänestäjä

Saitte mitä tilasitte. Nyt ei se hyväpalkkainen vakituinen työ ehkä olekkaan enään niin varma työpaikka ;) Oikein teille. Nautin :)

Kyllä työnteko tässä ohjelmassa kannattaa ja jo töissä olevat nähdään muunakin kuin sosiaalipolitiikan rahoittajina. Sen sijaan tuilla elävät patistellaan töihin. Nautin :)

Vierailija
185/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin kassapojalta

Vierailija
186/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotukset ovat kovat. Toivottavasti kukaan ei takerru lillukanvarsiin, jotta isot asiat saadaan hoidetuksi. Opetus, vanhusten ja sairaiden hoito sekä oikeusturva saatava kuntoon. Rikolliset kuriin.

Vierailija
187/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kokoomuksen äänestäjä

Saitte mitä tilasitte. Nyt ei se hyväpalkkainen vakituinen työ ehkä olekkaan enään niin varma työpaikka ;) Oikein teille. Nautin :)

Kunhan hoitaa työnsä kunnolla on se edelleen niin varma kuin nykymaailmassa voi ylipäänsä olla. Ymmärrän kyllä, että vieras ajatus elämäntapaloisijoille.

Niin, kyllähän te lierot juurikin juorukerhot ja pomon perseen nuolemisen luonnostanne hallitsette ja varmistatte siten, että joku muu lähtee. Työntekemisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
188/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tämä köyhien ulina miten hyvätuloisilta ei oteta mitään, vain köyhiltä. Anteeksi,mutta tämä logiikka paljastaa erinomaisen hyvin sen miksi köyhä sen kun pysyy köyhänä ja miksi köyhistä ajatellaan usein, että ovat vähän yksinkertaisia.

Tajuatteko, että hyvätuloisilta on tähänkin asti otettu joka kuukausi puolet tai liki puolet palkasta teidän elättämiseen? Luuletteko, että ihan huvikseen väki kouluttautuu vuosikausia, ottaa opintolainaa, painaa niska limassa vastuullisissa töissä ja ojentaa sitten puolet ansioista teille, jotta teidän ei tarvitse tehdä mitään mikä ei oo ihan teidän juttu? Köyhä sen sijaan ei anna mitään, sen kun odottaa tilille tulonsiirtoja. Ei teiltä oteta mitään, katsotaan vain tarkemmin mitä jatkossa annetaan. Ja se on aivan oikein.

Vierailija
189/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ja pieni palkkaiset voivat lopettaa sen kaljottelun, tupakoinnin, sekä opetella itse tekemään ruokia, eikä rampata mäkissä, tai wolttailla jatkuvasti.

Itselläni riittänyt hyvin rahat, mutta en harrastakaan edellä mainittuja

Vierailija
190/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kokoomuksen äänestäjä

Niin sen kuuluukin terveessä järjestelmässä mennä, että jos jokin työtehtävä ei enää tuota lisäarvoa yritykselle siitä tehtävästä voidaan luopua.

Vaan ei yrityksistä, jotka eivät pyöritä itse itseään.. kuin pöytälaatikossa, listaamatta.

Tukia niille riittää, ja hymyjä.

Vierailija
191/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni ensimmäisen kerran äänestin perussuomalaisten, yleensä kokoomusta.

Kyllä tässä on nyt hyvää yritystä. On kuitenkin muistettava, että lainsäädäntöprosessi on kuitenkin vielä toinen asia kuin ohjelmatyö.

Minulla ei ole mitään vaikeutta ymmärtää ja hyväksyä sitä, että heikoimmista on pidettävä aina ja kaikissa olosuhteissa huolta yhteisestä pussista. Se on sivistysvaltiossa itsestäänselvyys.

Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että meillä olisi rahaa antaa kaikkea hyvää kaikille. Ei vain ole, kun kerran elämme yhä kiihtyvässä määrin velaksi ja pelkät korkokulut ovat aivan jäätävät.

Minäkin haluaisin opiskella uuden ammatin aikuiskoulutustuella ja olin suunnitellutkin sitä, samoin vuorotteluvapaata käyttää tähän, mutta nyt en voi.

Minä en saa mitään yhteiskunnan tukia, joten minulla ei ole mistä oikein leikata. Minun kaltaisiani on paljon. Annan siksi nuo opinto- unelmani, jotta lapsemme voisivat saada paremman elämän.

Totta kai minutkin voidaan jatkossa mahdollisesti irtisanoa entistä helpommin. Sitten on niin. Kuitenkin edelläni on tosi monta, näin uskon.

Ei näitä voi ajatella vain omalta kannaltaan. Lääkärin toteamat työkyvyttömät, vanhukset, lapset ja nuoret tulee pitää kyydissä mukana. Ihmisiltä ei saa leikata elämän mahdollisuuksia.

Mutta laiskuuteen ja omien vaivojen liioitteluun ei näin köyhässä ja pienessä maassa ole varaa. Jos ei kykene yhteen työhön, kykenee toiseen. Elämässä pitää pystyä näkemään myös vähän vaivaa.

Suomi on meidän yhteinen kotimaamme ja siitä meidän täytyy yhdessä, kaikkien voimiemme mukaan, pitää huolta.

Osa ihmisistä, suomalaisista ja muualta tulleista, on röyhkeästi heittäytynyt toisten eläteiksi, koska lainsäädäntömme on sen tähän asti mahdollistanut.

Tähän kipukohtaan olen itse toivonut pysyvää ja tehokasta muutosta. En tiedä, vielä millaisia lakeja eduskunnalle esitetään, joten on vaikea ottaa kantaa.

Olen kuitenkin tyytyväinen siihen, että ainakin näyttävät hoksanneen, mistä kenkä puristaa. Leipä ei laiskoja elätä, sanoi wanha kansa - ja ihan oikein.

PS. Mikäli edellinen hallitus olisi ymmärtänyt tehdä muutakin kuin yhä uudelleen rikkoa viimeisetkin omat - jo alkuun löysät - raaminsa yhteisen velan kasvattamiselle, tilanne olisi nyt hiukan toinen.

Sinä voit opiskella työn ohessa ilman mitään yhteiskunnan tarjoamia tukia, kuten minä tein. En tehnyt täyttä työaikaa vaan 75% ja se mahdollisti mm. luennoilla käymisen ym. Onnistuu varmasti kokoaikatyölläkin, mutta mulle tuo oli hyvä systeemi, jäi aikaa siihen opiskeluun.

Vierailija
192/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennenkaikkea (ja mikä tietysti tärkeintä) :ministerit saivat mahtavan palkankorotuksen ! Jippii ja jippiaijei !! 

Vierailija
193/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kunhan maahantulo tiukkenee nekeiltä

Vierailija
194/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä minulle, keskituloiselle, nämä muutokset ei hirveästi mihinkään vaikuta. Toki harrastamisen kulut nousevat, tämä oikeistohallitus puhui kauniita sanoja hallitusneuvotteluissa kansan hyvinvointiin panostamiseen, liikunnan edistämiseen ym. mutta sanoiksi jäi ne puheet. Lopputuloksena liikuntapalvelujen alv nousee 14 prosenttiin ja ihmetellä täytyy tätä ristiriitaa kyllä. Kuten sanottu, omalta osaltani pystyn hoitamaan helposti, mutta tässä maassa on muitakin kuin minä. Selkeästi neuvottelijat eivät nyt ymmärtäneet tätä liikkumattomuuden ongelmaa ja mittakaavaa Suomessa.

4% korotus alv:iin ei kyllä ole harrastamisen ongelma, vaan esim. se että lähes kaikki harrastaminen on viety nykään niin vakavaksi, että treenejä on paljon, tarvitaan paljon tila-aikaa ja reissaamista. Tämän takia lasten liikuntaharrastuskustannukset ovat nouseet järkyttävästi. Verrattuna esim. omaan lapsuuteen, jolloin liikkuminen on pääasia, eikä kansallisen tason kilpailuissa pärjääminen.

Tapasin eräänä aamuna loppukeväästä naapurin, joka lähti autolla viemään lasta 2km päässä olevaan kouluun. Selitti, että lapsella on yleisurheilukisat illalla niin pitää kuljettaa autolla kouluun tämä päivä, ettei kulu voimia ja jaksaa illalla kisata. Kyseessä oli oman seuran sisäiset kisat 7v lapsella.

Vierailija
195/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella tyytyväinen. Äänestin persuja, mutta olen positiivisesti yllättynyt myös kokoomuksen panoksesta tulevaan vaaliohjelmaan. Vielä kun saataisiin ne uudet lait äkkiä voimaan ja toimeentulotukiloisetkin sitä myöten haravan varteen.

Vierailija
196/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä minulle, keskituloiselle, nämä muutokset ei hirveästi mihinkään vaikuta. Toki harrastamisen kulut nousevat, tämä oikeistohallitus puhui kauniita sanoja hallitusneuvotteluissa kansan hyvinvointiin panostamiseen, liikunnan edistämiseen ym. mutta sanoiksi jäi ne puheet. Lopputuloksena liikuntapalvelujen alv nousee 14 prosenttiin ja ihmetellä täytyy tätä ristiriitaa kyllä. Kuten sanottu, omalta osaltani pystyn hoitamaan helposti, mutta tässä maassa on muitakin kuin minä. Selkeästi neuvottelijat eivät nyt ymmärtäneet tätä liikkumattomuuden ongelmaa ja mittakaavaa Suomessa.

4% korotus alv:iin ei kyllä ole harrastamisen ongelma, vaan esim. se että lähes kaikki harrastaminen on viety nykään niin vakavaksi, että treenejä on paljon, tarvitaan paljon tila-aikaa ja reissaamista. Tämän takia lasten liikuntaharrastuskustannukset ovat nouseet järkyttävästi. Verrattuna esim. omaan lapsuuteen, jolloin liikkuminen on pääasia, eikä kansallisen tason kilpailuissa pärjääminen.

Kuten sanottu, en puhunut itsestäni tai omista lapsistani vaan laajemmassa mittakaavassa. Jos seuraat tutkimuksia terveysalalta, voit vaivatta nähdä mikä ongelma liikkumattomuus on kaikissa ikäryhmissä. Siksi sitä ei pitäisi tehdä heikommin saavutettavaksi vaan päinvastoin kaikin mahdollisin toimin edistää liikkumista.

Vierailija
197/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tervetullut suunta. Harmi vain, että Sanna onnistui tekemään niin ison loven kassaan, että sen takaisin kirimiseen menee pitkään. Olisi huomattavasti helpompaa ollut ylläpitää tarkan markan linjaa kuin miettiä mistä rahat nyt nyhdetään tuhojen paikkaamiseen. Vähän kuin laihdutus. Helpompi vain ylläpitää painoa ja tehdä pieniä korjausliikkeitä heti, kuin laihduttaa 30kg ja syödä ikuisuus alle kulutuksen.

Vierailija
198/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa tämä köyhien ulina miten hyvätuloisilta ei oteta mitään, vain köyhiltä. Anteeksi,mutta tämä logiikka paljastaa erinomaisen hyvin sen miksi köyhä sen kun pysyy köyhänä ja miksi köyhistä ajatellaan usein, että ovat vähän yksinkertaisia.

Tajuatteko, että hyvätuloisilta on tähänkin asti otettu joka kuukausi puolet tai liki puolet palkasta teidän elättämiseen? Luuletteko, että ihan huvikseen väki kouluttautuu vuosikausia, ottaa opintolainaa, painaa niska limassa vastuullisissa töissä ja ojentaa sitten puolet ansioista teille, jotta teidän ei tarvitse tehdä mitään mikä ei oo ihan teidän juttu? Köyhä sen sijaan ei anna mitään, sen kun odottaa tilille tulonsiirtoja. Ei teiltä oteta mitään, katsotaan vain tarkemmin mitä jatkossa annetaan. Ja se on aivan oikein.

Varsin hyvin sanottu, etenkin nuo lopun lauseet.

Minua kummastuttaa etenkin se, miten köyhät tuntuvat ajattelevan että yhteiskunta on heille jotain velkaa. Se että koulutuksensa jäi matalaksi, se että työhistoria on aukkoista, se ettei kukaan nytkään palkkaa. Aina jonkin muun syytä. Ja vaatimukset ovat sitten sen mukaisia esimerkiksi tukien suuruuden osalta. Mutta pyydäpä jotain takaisin: kuten että köyhä menisi kouluun tai vaikka edes johonkin valmennukseen tai työkokeiluun. Heti alkaa v**tuilu orjatyöstä ja pupukursseista. Anteeksi vaan, jos en koe sääliä.

Vierailija
199/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana lähinnä turha ratalinja, ja hoitotyötä tekeville olisin jättänyt, myös ekan sairaspäivän maksulliseksi, mahdollisten tartuntatautien varalta.

Vierailija
200/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanovat ettei pääse julkiselle hamnaslääkäriin, viime vuonna 2 x ja nyt aika ens viikolle

Nämähän ovat olleet punakirjaimisen lehdistön lempipuhetta kauan ja ovat jatkossakin, joillakin alueilla on joitain ongelmia ja  uutisoidaan, miten KUKAAN ei pääse hoitoon. Vaikka kyllä valtaosa pääsee. Valittajaia riittää. En muista yhtään aikaa lähihistoriasta että ei olisi valitettu jostain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi