Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi hallitusohjelma... Oletteko nyt tyytyväisiä kokoomuksen ja persujen äänestäjät?

Vierailija
16.06.2023 |

Tätä se sitten on seuraavat neljä vuotta; ahdistusta ja epävarmuutta

Kommentit (507)

Vierailija
161/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloisilta ei oteta mitään, ei yhtään mitään. Leikkaukset koskevat vain köyhiä.

Minä olen pitkäaikaistyötön. On yliopistokoulutus mutta myös monta perussairautta, jotka haittaavat työllistymistä. Ei minua kukaan palkkaa jatkossakaan. Lapsikorotuksen poisto on törkeää. Nytkin on tultu toimeen niukin naukin.

Näin se menee, kun kansa suuressa viisaudessaan äänesti niin, että saimme oikeistolaisimman hallituksen ikinä. 

Vierailija
162/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja pienipalkkaisenakin olen valmis siihen uhraukseen, siksi että täällä  Suomessa perkele toimisi edes jokin asia.

Kiroilu ainakin näyttää toimivan.

Mitä sitten.. ottaa päähän tämä nyky Suomi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloisilta ei oteta mitään, ei yhtään mitään. Leikkaukset koskevat vain köyhiä.

Minä olen pitkäaikaistyötön. On yliopistokoulutus mutta myös monta perussairautta, jotka haittaavat työllistymistä. Ei minua kukaan palkkaa jatkossakaan. Lapsikorotuksen poisto on törkeää. Nytkin on tultu toimeen niukin naukin.

Näin se menee, kun kansa suuressa viisaudessaan äänesti niin, että saimme oikeistolaisimman hallituksen ikinä. 

Kiitä Sannaa ja vasemmistoblokkia. Tätä se blokkiutuminen tekee ja Sanna Marin on äänekkäin blokkiutumisen edistäjä suomessa. 

Vierailija
164/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin tyytyväinen. Toivottavasti hommat myös menee suunnitellusti

Vierailija
165/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeudenmukaisuus loistaa poissaolollaan. Onneksi olkoon Orpo, hallituksesi hävittää hyvinvointiyhteiskunnan rippeet.

Kukaan ei tule tarjoamaan meille rahaa jatkaa tätä "hyvinvointia", kun muualla maailmassa ihmiset joutuvat käymään töissä pärjätäkseen.

Ihan samanlainen valitus ja varoittelu alkaa, kuin me olemme kritisoineet Kreikan ja Italian holtitonta rahan käyttöä.

Vierailija
166/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä minulle, keskituloiselle, nämä muutokset ei hirveästi mihinkään vaikuta. Toki harrastamisen kulut nousevat, tämä oikeistohallitus puhui kauniita sanoja hallitusneuvotteluissa kansan hyvinvointiin panostamiseen, liikunnan edistämiseen ym. mutta sanoiksi jäi ne puheet. Lopputuloksena liikuntapalvelujen alv nousee 14 prosenttiin ja ihmetellä täytyy tätä ristiriitaa kyllä. Kuten sanottu, omalta osaltani pystyn hoitamaan helposti, mutta tässä maassa on muitakin kuin minä. Selkeästi neuvottelijat eivät nyt ymmärtäneet tätä liikkumattomuuden ongelmaa ja mittakaavaa Suomessa.

Vierailija
167/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin tyytyväinen. Kiva kun on oikeistohallitus ja sovitteleva, fiksu pääministeri Petteri Orpo. Onnea uudelle hallitukselle!

Vierailija
168/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroakaan ei leikata hyvätuloisilta, heidän ei tarvitse osallistua millään tavalla valtion talouden tasapainotukseen. Rikkaat saa ajella pllluralliaan mersuillaan Helsingin keskustassa ja heidän bensat maksavat köyhät, työttömät sekä vanhukset joiden lääkkeiden ALV nousee 14%. Hyi sssstana.

Hyvätuloiset maksavat melkein koko valtionveronkin, joten turha meuhkata. Hyvätuloiset ostavat paljon ja maksavat kaikesta vähintään 1/4 alvia. Hyvätuloiset menevät yksityislääkärille, joten resurssit säästyvät huonompituloisille.

Vierailija
169/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvään suuntaan ollaan menossa.

Vierailija
170/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haaveilen, että nämä kriisit menisivät ohi, ja Suomi vapautuneena venäjäriskistä saisi sijoittajia ja tuottavia yrityksiä jatkossa. Vain yrittämällä ja työtä tekemällä päästään sinne  hyvinvointivaltioon takaisin.

Jostain hyvästä on luovuttava, koska rahaa ei nyt ole tarpeeksi. Jotakin "hyvää" olisi pitänyt jättää tekemättä. niin ei olisi se tarve näin suuri.

Vierailija
171/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla. Tätä he haluavat. Verot ja palvelut alas. Enemmän maksettava itse. Köyhistä ei väliä.

Vierailija
172/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toinen tie, Marinin tie, tuntui tuhon tieltä. Nyt on yritystä nostaa Suomi jaloilleen. Realismiahan se on, että työtä tulee terveen ihmisen tehdä, jos sitä suinkin on tarjolla, eikä Suomen tule olla se "koko maailman sosiaalitoimisto" varsinkaan. Jotkut ihmiset, jotka keikkuvat siinä terveen ja sairaan välimaastossa, heille tämä on rankkaa. Kokonaisuutena, jopa minä, "tyhmä persu" ymmärrän tarkoitusperän.

Vierailija
173/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanovat ettei pääse julkiselle hamnaslääkäriin, viime vuonna 2 x ja nyt aika ens viikolle

Vierailija
174/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä minulle, keskituloiselle, nämä muutokset ei hirveästi mihinkään vaikuta. Toki harrastamisen kulut nousevat, tämä oikeistohallitus puhui kauniita sanoja hallitusneuvotteluissa kansan hyvinvointiin panostamiseen, liikunnan edistämiseen ym. mutta sanoiksi jäi ne puheet. Lopputuloksena liikuntapalvelujen alv nousee 14 prosenttiin ja ihmetellä täytyy tätä ristiriitaa kyllä. Kuten sanottu, omalta osaltani pystyn hoitamaan helposti, mutta tässä maassa on muitakin kuin minä. Selkeästi neuvottelijat eivät nyt ymmärtäneet tätä liikkumattomuuden ongelmaa ja mittakaavaa Suomessa.

4% korotus alv:iin ei kyllä ole harrastamisen ongelma, vaan esim. se että lähes kaikki harrastaminen on viety nykään niin vakavaksi, että treenejä on paljon, tarvitaan paljon tila-aikaa ja reissaamista. Tämän takia lasten liikuntaharrastuskustannukset ovat nouseet järkyttävästi. Verrattuna esim. omaan lapsuuteen, jolloin liikkuminen on pääasia, eikä kansallisen tason kilpailuissa pärjääminen.

Vierailija
175/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen hallinto kaipaa tehostamista. Samoin kansalaisten toiminta.

Vierailija
176/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liikuntaan tarvitse mitään saleja. Ei niitä juuri ollut 70-luvullakaan, kun kansa ei ollut lihavaa. Ruoka oli kallista ja herkkuja syötiin vain juhlapäivinä ja silloinkin kohtuullisesti. Nyt  on köyhälläkin juhlapäivä joka päivä karkki- ja limu-osastolla kaupassa.

Jotain pitäisi ihan itsekin tehdä hyvinvointinsa eteen.

Vierailija
177/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut ja kristilliset saavat suurimman osan äänistään niiltä köyhiltä ja sairastelevilta tavallisilta ihmisiltä, joita nyt lyödään olan takaa jotta rikkaille voitaisiin saada verohelpotuksia ja juppi-hippi-cityporvareille viiniä maitokauppoihin. Seuraaviin vaaleihin on pitkä matka, eikä nykypoliitikkojen kuvittelukyky riitä edes neljän vuoden aikajakoslle. 

Joopajoo . Eiköhän ne köyhien äänet menneet vasemmistolle kuten ennenkin. Itse äänestin keskituloisena persuja ja olen paljon tyytyväisempi tähän hallituaohjelmaan kuin viimekertaiseen.

Vierailija
178/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitä Sannaa ja vasemmistoblokkia. Tätä se blokkiutuminen tekee ja Sanna Marin on äänekkäin blokkiutumisen edistäjä suomessa. 

Hyvätuloisilta otetaan koko ajan ja paljon. Joka vuosi, hallituksesta riippumatta. Jos palkasta menee 30-50 veroja, se tarkoittaa tulonsiirtoina tuhansia euroja kuussa kotona lusmuilijoiden taskuihin. Siinä viedään jo ihan riittävästi. Mikä oikeus on tulla kaivamaan toisen lompakkoa vielä lisää? Suomessa pitäisi menestyä työtä tekemällä, mutta progressiivinen verotus pitää huolen, että elintasoa pyritään kaikilla pitämään samana. Mikä järki siinä?

Tottakai tuilla elävän talous tuleekin olla tiukempi kuin itsensä työllä elättävän. En edes kehtaisi sanoa, että lisää tukia, anna sinä aamulla töihin lähtevä naapuri minulle lisää, kun minä en työskentele.

Opiskelualan voi myös valita niin, että etukäteen selvittää, mikä ala työllistää. Ei ylopistokoulutus takaa töitä, jos ala on vaikkapa taidehistoria tai filosofinen tutkimus. Sen sijaan insinöörit, kemistit, lääkärit, opettajat, ekonomit, psykologit, puheterapeutit jne elättävät kyllä itsensä oikean koulutusvalinnan myötä.

Vierailija
179/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen enkä ymmärrä että vouhotusta. Olemme mieheni kanssa perus duunareita mutta koska hoidamme työmme hyvin, en ainakaan tällä hetkellä pelkää irtisanomista eikä työttömyyskorvaus leikkaukset koske meitä. Asumistukeakaan emme ole koskaan saaneet. Ja mitä tulee esimerkiksi sairaslomakorvaukseen, on vaan hyvä että nämä maanantain krapula saikuttajat saavat nenilleen.

Vierailija
180/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On maahantulijoita jotka eivät ole ikinä tehneet töitä...käyvät kotimaassaan joka toinen kuukausi ja tuovat välillä sukulaisiaankin lomalle. (Naapuri) Näin täällä Suomessa.Tätä mietin, kun puoli viideltä herään työaamuun joten kyllä, olen jopa kiitollinen tulevalle hallitukselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi