Uusi hallitusohjelma... Oletteko nyt tyytyväisiä kokoomuksen ja persujen äänestäjät?
Tätä se sitten on seuraavat neljä vuotta; ahdistusta ja epävarmuutta
Kommentit (507)
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tämä köyhien ulina miten hyvätuloisilta ei oteta mitään, vain köyhiltä. Anteeksi,mutta tämä logiikka paljastaa erinomaisen hyvin sen miksi köyhä sen kun pysyy köyhänä ja miksi köyhistä ajatellaan usein, että ovat vähän yksinkertaisia.
Tajuatteko, että hyvätuloisilta on tähänkin asti otettu joka kuukausi puolet tai liki puolet palkasta teidän elättämiseen? Luuletteko, että ihan huvikseen väki kouluttautuu vuosikausia, ottaa opintolainaa, painaa niska limassa vastuullisissa töissä ja ojentaa sitten puolet ansioista teille, jotta teidän ei tarvitse tehdä mitään mikä ei oo ihan teidän juttu? Köyhä sen sijaan ei anna mitään, sen kun odottaa tilille tulonsiirtoja. Ei teiltä oteta mitään, katsotaan vain tarkemmin mitä jatkossa annetaan. Ja se on aivan oikein.
>> Tajuatteko, että hyvätuloisilta on tähänkin asti otettu joka kuukausi puolet tai liki puolet palkasta teidän elättämiseen? >>
Eivät varmaan ole tajunneet kun ei ole otettu. Sun 100 veroeurosta yli 90 euroa menee muuhun kuin työttömien elättämiseen (työttömyystuki + asumistuki).
Ota selvää asioista ennen kuin pillastut.
En täysin tyytyväinen ole, mutta sentään parempaan päin mennään.
Jo on aikakin alkaa vaatia köyhiltä osallistumista ja vastuunottoa. Ei yhteiskunta vaan toimi niin, että toiset vapaamatkustaa.
Huulipunahallituksen ratkaisu kaikkeen oli lisää velkaa. Niitä nyt sitten maksellaan, jotta kaikki ei jäisi lastemme maksettavaksi.
Nyt meillä on kasvanut kokonainen sukupolvi lapsia, jotka mallioppivat, että aikuisena voi löhötä kotona, valtio maksaa, tulee rahaa jälkikasvun kännyköihin, harrastuksiin, lastenrattaisiin, tuettuihin lomiin ja ties mihin ettei vaan erotu joukosta. Turha ihmetellä miksei tämmöiseen tottuneelle nuorisolla ole motia opiskella ja aloittaa työelämän alimmilta portailta sisukkaasti etenemään. Miksi viitsisi kun ei ole pakko? Se pakko pitää luoda valtion taholta kun näemmä muuten ei tapahdu mitään.
Pitää saada koulutus, yritteliäisyys ja omillaan pärjääminen taas kunniaan ja häpeälliseksi tukien varassa oleilu. Ei vaan saa olla sellaista vaihtoehtoa edes tarjolla, että aikuinen ihminen voi nostella kuukaudesta ja vuodesta toiseen tukia ja tehdä siitä elämäntavan. On velvoitettava kouluttautumaan tai tekemään tukisummaa vastaavalla tuntimäärällä niitä töitä mihin ei muuten löydy tekijää. Ei millään 9€ päiväpalkalla, vaan alimmalla asianmukaisella tuntipalkalla niin monta tuntia, että tukisumma tulee kasaan. Alkaa työnhakuunkin löytyä puhtia kun vaakakupissa on vapaus vaikuttaa työnkuvaan itse.
En ole. Ahdistavaa ja pelottavaa näin työteliäällä, mutta epävarmalla pätkäalalla yrittäessä. Petyin, mutta olen ollut sinisilmäinen. Pidin leikkausuhkailuja vain tyypillisenä machoiluna, en tajunnut, että ovatkin oikeasti niin hulluja.
Mites nämä täällä hetken työtä tehneet, jotka tekeytyvät sairaaksi ja hakevat eläkkeelle ja muuttavat sinne mistä tulivatkin eläkkeen saatuaan...
Verotus pitää laittaa tuntipalkan mukaan, jotta jokaisella pitkää päivää tekevällä jää siitä raatamisesta enemmän käteen kuin niillä, jotka tekevät saman rahan normaalilla työajalla! Se kannustaa ahkeruuteen. Loppuu tukien haku!
Nopeaa on suhmurointi kirjoitti:
Nykyhallitus on kuin neljän ärrän kioski: Rahavalta (Kok), Rasismi (Persut), Raamattu (KD) ja Ruotsinkielisyys (Rkp).
Ja tämä on hyvä poislukien RKP, mutta se pitää vaan nyt kestää.
Vierailija kirjoitti:
Verotus pitää laittaa tuntipalkan mukaan, jotta jokaisella pitkää päivää tekevällä jää siitä raatamisesta enemmän käteen kuin niillä, jotka tekevät saman rahan normaalilla työajalla! Se kannustaa ahkeruuteen. Loppuu tukien haku!
Juuri näin.
Yrittäjä
Kyllä olen tyytyväinen. Hyvät maahanmuuttolinjaukset.
Hävettää ja nolottaa tämä uusi hallitus. Kyvyt ja taidot puuttuvat täysin, mm persut ovat vahingoksi Suomelle.
Turvattomuus senkun lisääntyy tässä painajaismaisessa yhteiskunnan irvikuvassa.
Minä en ole tuntenut oloani turvalliseksi enää 80-luvun jälkeen, ja miksi tuntisikaan kun koko ajan on vain heikennetty elämisen edellytyksiä tässä maassa!
Vierailija kirjoitti:
Hävettää ja nolottaa tämä uusi hallitus. Kyvyt ja taidot puuttuvat täysin, mm persut ovat vahingoksi Suomelle.
Ymmärrän tuskasi täysin. Sua varmaan nyt v.tuttaa, kun sun painajainen toteutuikin. Hallitus saatiin kasaan. Nyt on muiden vuoro yrittää. Sun juna meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Huulipunahallituksen ratkaisu kaikkeen oli lisää velkaa. Niitä nyt sitten maksellaan, jotta kaikki ei jäisi lastemme maksettavaksi.
Kunhan nuo veronalennukset tulevat voimaan, mitä hallitus tekee? Esityksen eduskunnalle lainan ottamisesta. Mutta oikeistohallituksen ottama laina on sitä oikeaa, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuskasi täysin. Sua varmaan nyt v.tuttaa, kun sun painajainen toteutuikin. Hallitus saatiin kasaan. Nyt on muiden vuoro yrittää. Sun juna meni jo.
Yrittää mitä? Kurjistaa? "Yhteisiä talkoita"? "Taksilain uudistamista"?
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa kaikkien sairaiden puolesta; monisairaita työkyvyttömiä joita ei päästetä eläkkeelle, nuoria mielenterveyspotilaita jotka eivät pääse hoitoon ja niiden toimeentulotuella elälvien puolesta joilla ei ole rahaa ostaa lääkkeitä.
Sit mua v-aa se, että mä olen maksanut palkasta veroa koko ikäni sen vuoksi että meillä on hyvinvointivaltio - ja nyt meillä on tämä. Mua hävettää tämä hallitusohjelma . Todellakin muitakin keinoja olisi ollut ratkaistaa nämä ongelmat joita on. En sano enempää.
jos elät minimillä, vuokralla, ei säästöjä mainittavasti ja rahat ei riitä niin etköjhän oo toimeentulotuki asiakas? Plus saat asumistuen vastaisuudessakin.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä minulle, keskituloiselle, nämä muutokset ei hirveästi mihinkään vaikuta. Toki harrastamisen kulut nousevat, tämä oikeistohallitus puhui kauniita sanoja hallitusneuvotteluissa kansan hyvinvointiin panostamiseen, liikunnan edistämiseen ym. mutta sanoiksi jäi ne puheet. Lopputuloksena liikuntapalvelujen alv nousee 14 prosenttiin ja ihmetellä täytyy tätä ristiriitaa kyllä. Kuten sanottu, omalta osaltani pystyn hoitamaan helposti, mutta tässä maassa on muitakin kuin minä. Selkeästi neuvottelijat eivät nyt ymmärtäneet tätä liikkumattomuuden ongelmaa ja mittakaavaa Suomessa.
kävely on ilmaista toistaiseksi, nyt voi uida meressä ja tuhansissa järvissä, polkupyöräily, minulla on juoksumatto, aivan huippu. Joku voi hyppiä narulla, eikä noi kuntoilusalit oo niin hirveen kalliita. Liikkukaa.
Turha yrittäjien on jatkuvasti porata kannattamattomuutta. Tiedän kymmenittäin eri alojen yrittäjiä, jotka eivät vain osaa pysyä pois töistä, pitää lomaa kuin pari päivää, eikä lopettaa/myydä firmaansa. Jatkavat, vaikka ikää on yli 70. Elämäntapa ja huonot kotiolot. Esim muija niin napakka vahti, mies valittaa, ettei pääse minnekkään, jos lopettaa firman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VaahtoVasara kirjoitti:
Päinvastoin. Lusmut duuniin ja tukielätit marjaan tai puita hakkaamaan.
Marinin laskuja maksellaan vielä pitkään.
Minä en kertakaikkiaan ymmärtää ulinaa siitä, että Marinin hallituksen aikana otettiin velkaa. Eiköhän sitä aika lailla tehty joka maassa. Sanna Marinin hallitus oli todella hyvä ja sai paljon hyviä asioita aikaiseksi. Toki ei täydellinen, en sitä väitä. Ihmiset tuntuvat unohatavan faktan, että viimeiset neljä vuotta olivat hyvin raskaat; tuli korona ja sota! Totta kai meidän piti ottaa lainaa jotta saatiin tuettua mm. yrityksiä koronan aikana
Mikä ihmeen sota meille on tullut? Ei yhtään mikään. Halutaan vain tuhlata.
Ai mikä ihmeen sota? Ota asioista selvää ja tule sitten keskustelemaan
Niin, mikä sota Suomeen on tullut? Nato ja jenkit on tunkeutuneet ilman vastarintaa maahamme. Ei sitä oikein sodaksi voi sanoa kun itse luopuu itsenäisyydestä ja liittoutumattomuudesta.
Tarkoitatko liittymistä Euroopan Unioniin ja Natoon? Liitytty on, sille emme enää voi mitään. Maahamme ei ole tunkeutunut kukaan, mielikuvituksessasi ehkä joku salaliitto on saanut jalansijaa.
Vähänpä tiedät, mitä jenkit huseeraavat Suomen maaperällä tälläkin hetkellä. Eivätkä ole rikosvastuussa Suomeen täällä tekemistään rikoksista.
Minua ahdistaa kaikkien sairaiden puolesta; monisairaita työkyvyttömiä joita ei päästetä eläkkeelle, nuoria mielenterveyspotilaita jotka eivät pääse hoitoon ja niiden toimeentulotuella elälvien puolesta joilla ei ole rahaa ostaa lääkkeitä.
Sit mua v-aa se, että mä olen maksanut palkasta veroa koko ikäni sen vuoksi että meillä on hyvinvointivaltio - ja nyt meillä on tämä. Mua hävettää tämä hallitusohjelma . Todellakin muitakin keinoja olisi ollut ratkaistaa nämä ongelmat joita on. En sano enempää.