Uusi hallitusohjelma... Oletteko nyt tyytyväisiä kokoomuksen ja persujen äänestäjät?
Tätä se sitten on seuraavat neljä vuotta; ahdistusta ja epävarmuutta
Kommentit (507)
Vierailija kirjoitti:
Paras vitsi oli Henrikssonin heitto, että koulujen ongelmat katoavat, kun otetaan kännykät pois. Ei hitto, uskovat ilmeisesti vielä joulupukkiinkin.
Ai näistäkin asioista päätettiin neuvotteluissa? Kovin on yksityiskohtaiseksi mennyt.
Äänestin kokoomusta ja olen tyytyväinen. Olen keskituloinen työssäkäyvä ihminen, ainoa valtion tuki on lapsilisä kahdesta lapsesta. En ole puskenut maailman enempää lapsia mihin on varaa. En käytä lääkkeitä (paitsi joskus särkylääkettä ja sitäkin saa kohta edullisemmin ruokakaupasta), autoilen paljon työni vuoksi (polttoaineen verotus kevenee), lisäksi keskituloisten verotus kevenee joten en keksi mitään huonoja puolia.
Työpaikkani ei ole vaarassa sillä tälläkin hetkellä vaikea saada tarpeeksi ammattitaitoista henkilöstöä palkattua. Palkaton saikkupäivä ei haittaa, olen erittäin harvoin sairaana. Eikä haittaa vaikka kulttuurialalla veroprosentti nousee, nyt jo vaikea yrittää käyttää työnantajan tarjoama 500€ vuotuinen Smartum kulttuuri- ja liikuntaraha. Lisäksi meillä on todella hyvä työterveyshuolto.
Olen lähtöisin erittäin köyhästä perheestä, mitään en ole koskaan perinyt tai saanut ilmaiseksi. Kaikki on hankittu kovalla työllä ja säästämällä. Opintojen ohessa kävin töissä ja maksoin asumisen. En ole koskaan ymmärtänyt miksi työttömiä pitää hyysätä, kuukauden työttömyyskorvaus riittää ja sen jälkeen tuki voisi puolittua joka kuukausi. Työn tekeminen täytyy aina olla kannattavampaa kuin kotona makoilu. Lisäksi lapsilisä voitaisiin maksaa vain kolmesta lapsesta. Kenenkään ei ole pakko hankkia kymmentä lasta jos niihin ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmin ei olisi voinut mennä.
T. Nuori kokoomusnainen
Tulette ylllätymään millaisia negatiivisia vaikutuksia näillä toimilla tulee olemaan. Sitten ei voi enään sanoa että paremmin ei olisi voinut mennä. Kyllä mulla rahaa riittää leikkausten jälkeenkin ;) Antaa leikkurin heilua :)
Kyllähän äänestäjä tietää mihin äänensä antaa. Itse olen erittäin hyvätuloinen ja negatiivisuus ei vaikuta minuun mitenkään. Äänestin kokoomusta sen takia, koska ajavat niitä asioita mikä liittyy minuun. Ei kai kukaan anna ääntänsä itseään vastaan. Jos joku antaa, niin ei siinä ole mitään järkeä.
Äänestäjä äänestää niin miten se vaikuttaa omaan elämään. Jos olisin pienituloinen, niin äänestäisin vasemmistoliittoa, koska he ajavat heidän asioita.
Noin puhuu hyvä kokoomuslainen ! Minä, minä ja muista viis. Tämä maa on rakennettu nimenomaan sen varassa, että "köyhäkin on voinut koittaa". Se on hyvinvoinnin perusta: kaikki pysyvät mukana, huonompaa autetaan ja kansalaisilla valtaosin on kyky empatiaan. Ajattelen, että toteutetun politiikan pitäisi aina olla vähän parempaa kuin ihminen itse. Eli ei vedota niihin alhaisimpiin vietteihin, ilkeyteen, ahneuteen ja kostonhaluun. Luulin, että se tie oli jo maassamme nähty. Ei ollut.
80% tyytyväinen olen. Joitain asioita olisi voinut vielä kiristää ja olla jämäkämpi, mutta ihan lupaavalta vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi eläkeläisiltä ei taaskaan leikata? Mikä pyhä edunsaajaryhmä ne on?
Lääkkeiden hinta nousee ja julkinen terveydenhuolto ajetaan alas. Kyllä tämä eläkeläisiinkin jonkun verran osuu. Eläkeläisillä ei ole enää työterveyttä turvanaan ja vanhuksilla on paljon lääkityksiä.
Sanna ajoi julkisen sairaanhoidon kaaokseen.
Kyllä . Parempi tietysti olisi, etteivät keskenkasvuiset utopistit olisi paskoneet taloutta, mutta näillä on nyt mentävä.
Aloittajalle! Olemme, olemme hyvin tyytyväisiä. Hallitusohjelma on hyvä linjauksissaan. Se on aikuisten vakavamielisesti ja vastuullsesti tekemä, ei mikään kakaroiden ja instatyttöjen vastuuton vedätys.
Sosiaistihallitus mätti velkarahaa menemään, minkä kerkesi ja siirsi kaiken vastuun tälle uudelle hallitukselle. Veikkaan, että tilanne on sama kuin aikoinaan, jolloin vanha hallitus on suhmuroinut niin, että kun uusi aloitti, joka päivä tuli esiin entistä isompia vastuuttomia kohelluksia, jotka uuden hallituksen oli selvitettävä samalla tavoin vaikeassa tilanteessa kuin nytkin. Yes, silloinkin sosialistit olivat vavassa asemassa.
Hallitusohjelmassa on hyvät suuntaviivat ja tavoitteet. Mitä hallitus pystyy lopulta tekemään nähdään ajan kanssa, koska moni asia on epävarma tällä hetkellä ja kukaan ei tiedä, mutta voi olla varma, että Marinin hallituksen perintö on saastainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi eläkeläisiltä ei taaskaan leikata? Mikä pyhä edunsaajaryhmä ne on?
Lääkkeiden hinta nousee ja julkinen terveydenhuolto ajetaan alas. Kyllä tämä eläkeläisiinkin jonkun verran osuu. Eläkeläisillä ei ole enää työterveyttä turvanaan ja vanhuksilla on paljon lääkityksiä.
Sanna ajoi julkisen sairaanhoidon kaaokseen.
Se on totta! Hänen vuokseen moni vanhus jäi täysin kaiken hoidon ulkopuolelle virumaan ja työolot hoitoalalla muuttuivat kauheammiksi, mikä taas sai väkeä poistumaan alalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nuori kokoomusnainen
Tulette ylllätymään millaisia negatiivisia vaikutuksia näillä toimilla tulee olemaan. Sitten ei voi enään sanoa että paremmin ei olisi voinut mennä. Kyllä mulla rahaa riittää leikkausten jälkeenkin ;) Antaa leikkurin heilua :)
Kyllähän äänestäjä tietää mihin äänensä antaa. Itse olen erittäin hyvätuloinen ja negatiivisuus ei vaikuta minuun mitenkään. Äänestin kokoomusta sen takia, koska ajavat niitä asioita mikä liittyy minuun. Ei kai kukaan anna ääntänsä itseään vastaan. Jos joku antaa, niin ei siinä ole mitään järkeä.
Äänestäjä äänestää niin miten se vaikuttaa omaan elämään. Jos olisin pienituloinen, niin äänestäisin vasemmistoliittoa, koska he ajavat heidän asioita.
Noin puhuu hyvä kokoomuslainen ! Minä, minä ja muista viis. Tämä maa on rakennettu nimenomaan sen varassa, että "köyhäkin on voinut koittaa". Se on hyvinvoinnin perusta: kaikki pysyvät mukana, huonompaa autetaan ja kansalaisilla valtaosin on kyky empatiaan. Ajattelen, että toteutetun politiikan pitäisi aina olla vähän parempaa kuin ihminen itse. Eli ei vedota niihin alhaisimpiin vietteihin, ilkeyteen, ahneuteen ja kostonhaluun. Luulin, että se tie oli jo maassamme nähty. Ei ollut.
Taas yksi kaunakasvatettu mölisee.
Te kaunakasvatetut ja "köyhät" olette kyllä todella itsekkäitä. Niin itsekäitä, ettet edes näe miten täällä muut raatavat ja hoitavat asioita.
Olen erittäin tyytyväinen kun maalle vahingollinen punikkihallitus kenkäistään pihalle.
Eihän tässä yhteiskunnassa ole kenelläkään mitään hätää, jos osallistuu tämän yhteiskunnan rakentamiseen ja kulujen kustantamiseen.
Nyt iso joukko ihmimisiä loisii tukien varassa kotona ja maksattaa kulunsa muilla. Se on väärin muita ahkeria ja tunnollisia kohtaan.
On ihan oikein, että kyseiset lusmut pakotetaan nostamaan takapuoli sohvalta, ja pakottaa hankkimaan itse elantonsa.
Se nostaa jopa itsetuntoa, kun ei ole riippuvainen almuista, jota vasemmistolainen ajattelumalli niin auliisti jakaa.
Korkeasti koulutettuna hyvätuloisena punavihreänä totean että eipä hirveästi vaikuta henkilökohtaiseen elämääni ja sulkeudun kuplaani seuraaviksi 4 vuodeksi. Kärsikööt ne jotka tätä halusivat ja muutama syytön siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nuori kokoomusnainen
Taas yksi kaunakasvatettu mölisee.
Te kaunakasvatetut ja "köyhät" olette kyllä todella itsekkäitä. Niin itsekäitä, ettet edes näe miten täällä muut raatavat ja hoitavat asioita.
Juu, juu. Olen 7-vuotiaasta tehnyt kesät pientilan töitä, siitä sitten kouluun, töihin ja opiskelemaan. Nyt olen mielestäni ansaitulla eläkkeellä. En ole kaunakasvatettu. Kotona ihailtiin sitä, kuinka Suomi jälleenrakennettiin juuri sillä, että kaikkien kannatti tehdä parhaansa ja sitä mukaa kaikkien tilanne parani. Olen erittäin isänmaallinen juuri tästä syystä. Hienon kansan suistuminen riiteleviin, itsekkäisiin kuppikuntiin valtiovallan tukemana tuntuu ahdistavalta nyt.
Työmatka vähennys pienenee verotuksessa . Ei kannata ottaa työtä kaukaa .
Muuten Ok, mutta harmittaa lääkkeiden hinnan nousu! Ilman omaa syytäni joudun käyttämään paljon lääkkeitä, kiitos geenien. Olen työtön 61-v nainen, jolla 32 vuotta työelämää takana, mutta en vain kelvannut enää työhön täytettyäni 59-v! Saan vielä 2 kk ansiosidonnaista, sitten ehkä työmarkkinatukea, mutta yhä edelleen joudun/saan hakea 2 työpaikkaa/kk! Ja haenko mielelläni, tokikaan en ole päässyt edes haastatteluun! Yo-Merkonomin koulutus, hyvä työkokemus, mutta ovea on näytetty täällä Mansessa, koska en halua tauoilla puhua A) lapsista
B) koirista C) jääkiekosta tai hölöttää taukoamatta kun saisi hetkisen huoahtaa tauoilla! Olen siis tylsä, puhumaton introvertti, joka kuitenkin hoiti työnsä moitteettomasti!
Lapsiperheitä rasittaa palkaton sairasloman ensimmäinen päivä . Usein joutuu olemaan sairaslomalla lapsen sairauden takia . Lyhyitä sairaslomia mutta usein .
Eipä se työllisyyttä lisää että ansiosidonnaista lasketaan . Kun ei ole työtä tarjolla tähänkään asti vaikka kuinka hakee niin mistä niitä nyt yhtäkkiä tupsahtaa .
Kun köyhiltä loppuu ruoka, syödään rikkaat. Jossain vaiheessa ne kokoomuspyllytkin alkaa arvostaa yhteiskuntarauhaa.
Uskoako vai ei?