Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi hallitusohjelma... Oletteko nyt tyytyväisiä kokoomuksen ja persujen äänestäjät?

Vierailija
16.06.2023 |

Tätä se sitten on seuraavat neljä vuotta; ahdistusta ja epävarmuutta

Kommentit (507)

Vierailija
401/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmistolaisilta nirri pois.

No niin. Aina joku kommentoija ei ole ihan kondiksessa. Johtuu varmaan tästä helteestä. Päässä höyryää.

Vierailija
402/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä ohjelma, olen tyytyväinen, kiitos kysymästä!

Hyvä ohjelma. Terv. Puolueeton tarkkailija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras oli kun kehitysavusta leikattiin. Ei se kannettu vesi kaivossa pysy. Ja nyt laiska kansa töihin. Kyllä, sain mitä pyysin.

- persuja äänestänyt

Siellä hallitusohjelmassa oli kuitenkin tällainenkin kirjaus: 

"Selvitetään kehitysyhteistyöhön tehtävän lahjoituksen vähentämistä verotuksessa tai vapaaehtoisen lahjoituksen tekemistä verotuksen yhteydessä."

Tämähän antaisi halukkaille mahdollisuuden tukea tärkeäksi kokemaansa kehitysyhteistyötä ja siitä voisi saada verovähennyksen. Minusta hieno kirjaus! Ne, jotka haluavat tukea kehitysyhteistyötä, voivat äänestää rahoillaan. 

Vierailija
404/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkasta jää verohelpotusten jälkeen n. 10e/kk enemmän käteen, jee mitäköhän silläkin ostaisi. :D

Osta vaikka myötätuulta. Mutta älä valita. Moni suomalainen valittaa aina ja kaikesta.

No ennemmin olisin tuonkin summan maksanut veroja edelleen. Nyt tuollaisen summan takia leikataan jostain muusta pois. Hyvätuloisilla summa on tietenkin paljon suurempi, joten he hyötyvät solidaarisuusveron poiston lisäksi tuosta.

Vierailija
405/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmistolaiset syytteeseen maanpetoksesta!

Vierailija
406/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyytyväinen, kaikki saivat jotain. Lapset saivat pallon, teinit vähemmän koulutusta, työttömiä kannustetaan töihin moninaisin keinoin, duunarit tiukemmat työehdot ja rikkaat veronalennuksen. Kaikki siis hyvin.

Vierailija
407/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutettuna hyvätuloisena punavihreänä totean että eipä hirveästi vaikuta henkilökohtaiseen elämääni ja sulkeudun kuplaani seuraaviksi 4 vuodeksi. Kärsikööt ne jotka tätä halusivat ja muutama syytön siinä sivussa.

Sama täällä. Minä olen ns. voittaja, mutta ei kyllä lämmitä mieltä. Ovatko ihmiset, jotka puhuvat loisista ja pummeista tosissaan? Oma perhe kuuluu tulojen puolesta ylempään keskiluokkaan. Rikkaita ei olla, mutta hyvätuloisia ja vakituiset työsuhteet. En silti osaa nähdä, että minun pitäisi tässä valittaa maksavani toisten elämistä ja kuinka pahaa se tekee. Ennemminkin olen iloinen, jos voin edesauttaa myös muiden toimeentuloa. Minulla on kaikki hyvin ja ei tarvitse murehtia rahasta. Tulisiko minulle parempi olo, jos tienaisin enemmän ja muut vähemmän? Ei, itselle muut asiat merkkaa.

Vierailija
408/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti kirjoitti:

Muuten Ok, mutta harmittaa lääkkeiden hinnan nousu! Ilman omaa syytäni joudun käyttämään paljon lääkkeitä, kiitos geenien. Olen työtön 61-v nainen, jolla 32 vuotta työelämää takana, mutta en vain kelvannut enää työhön täytettyäni 59-v! Saan vielä 2 kk ansiosidonnaista, sitten ehkä työmarkkinatukea, mutta yhä edelleen joudun/saan hakea 2 työpaikkaa/kk! Ja haenko mielelläni, tokikaan en ole päässyt edes haastatteluun! Yo-Merkonomin koulutus, hyvä työkokemus, mutta ovea on näytetty täällä Mansessa, koska en halua tauoilla puhua A) lapsista

B) koirista C) jääkiekosta tai hölöttää taukoamatta kun saisi hetkisen huoahtaa tauoilla! Olen siis tylsä, puhumaton introvertti, joka kuitenkin hoiti työnsä moitteettomasti!

Älä huoli, tuo kohtalo on lopulta melkein meillä kaikilla edessä. Minun ikäluokkani pääsee eläkkeelle 70-vuotiaina, kuinkahan moni meistä oikeasti pystyy olemaan työelämässä tuohon asti, vaikka haluaisikin? Uskallan väittää, että enemmistö joutuu työttömäksi siinä vaiheessa kun kuusikymppiset lähestyy ja sitten saa kärsiä loiseksi haukkumista sen viimeisen vuosikymmenen, ennen kuin pääsee lopulta köyhälle eläkeelle.

Vierailija
409/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkasta jää verohelpotusten jälkeen n. 10e/kk enemmän käteen, jee mitäköhän silläkin ostaisi. :D

Tärkeintä on, että se on pois muilta! Se lämmittänee määräänsä enemmän.

Vierailija
410/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti mainintoja sateenkaarihommista tai intersektionaalisesta feminismistä? Olen tyytyväinen!

Vierailija
411/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutettuna hyvätuloisena punavihreänä totean että eipä hirveästi vaikuta henkilökohtaiseen elämääni ja sulkeudun kuplaani seuraaviksi 4 vuodeksi. Kärsikööt ne jotka tätä halusivat ja muutama syytön siinä sivussa.

Sama täällä. Minä olen ns. voittaja, mutta ei kyllä lämmitä mieltä. Ovatko ihmiset, jotka puhuvat loisista ja pummeista tosissaan? Oma perhe kuuluu tulojen puolesta ylempään keskiluokkaan. Rikkaita ei olla, mutta hyvätuloisia ja vakituiset työsuhteet. En silti osaa nähdä, että minun pitäisi tässä valittaa maksavani toisten elämistä ja kuinka pahaa se tekee. Ennemminkin olen iloinen, jos voin edesauttaa myös muiden toimeentuloa. Minulla on kaikki hyvin ja ei tarvitse murehtia rahasta. Tulisiko minulle parempi olo, jos tienaisin enemmän ja muut vähemmän? Ei, itselle muut asiat merkkaa.

Sama täällä, yritän pitää heikompien puolia, sillä mielestäni se nyt vaan on oikein. Esimerkiksi vammaislain heikennykset? Ei kuulosta kovin fiksulta, vaikkei itselläni vammaa (ainakaan vielä) olekaan. Mutta eivät nämä muutokset minuun vaikuta niin mennään sitten näin seuraavat 4 vuotta. Tiedän monia, jotka tätä kokoonpanoa äänestivät ja kärsivät itse. Ehkä sitten saivat sen mitä halusivat?

Vierailija
412/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen sairaspäivä palkattomaksi, nyt vedetään työssäkäyvääkin hanuriin kuivana.

Ansiosidonnainenkin on täysi vitsi uudistuksen jälkeen. Nautitaanhan me työssäkäyjät myös näistä: 

-Omavastuupäivien palauttaminen viidestä seitsemään

-Työttömyysturvan työssäoloehdon pidentäminen 12 kuukauteen

-Lomakorvausten jaksotuksen palauttaminen

-Työssäoloehdon kertymisen lakkauttaminen palkkatuetussa työssä

-Lapsikorotusten lakkauttaminen

-Työttömyysturvan ikäsidonnaisista poikkeussäännöistä luopuminen

-Työttömyysturvan suojaosista luopuminen

Kiitos vain niin hemmetisti persujen äänestäjät. Te teitte tämän mahdolliseksi! Hallituspohjan.

Lienevät jo itsekin verikoirat tajuavan mihin tämä johtaa: 

-Lisätään portaittain Poliisin resursseja: 8 000 poliisia vaalikauden lopussa."

Esim. vuorotteluvapaan poistaminen koituu tosiasiassa yhteiskunnalle kalliiksi, sillä kun työuupuneet eivät voi enää hakea vuorottelusta uutta virtaa, tilanne saattaa johtaa sairauslomien lisääntymiseen, työkyvyttömyyteen ja irtisanoutumisiin.

Lisäksi erityisesti aikuiskoulutustuen poisto on totaalisen järjetöntä.

PS: Minusta alkaa olemaan jo selvää, ettei hallituskoalitiossa ihmisten halutakaan nousevan sos. ekonomiselta asemaltaan, mutta ei myöskään saavan mitään valtiolta. Se takaa halvan karjatyövoiman. En nyt viitsi kirjoittaa, mitä fiksuna ajattelen tästä politiikasta.

Vierailija
413/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VaahtoVasara kirjoitti:

Päinvastoin. Lusmut duuniin ja tukielätit marjaan tai puita hakkaamaan.

Marinin laskuja maksellaan vielä pitkään.

Unohdin myös tekstiini lisätä, että kyllä kokoomuskin olisi velkaa ottanut korona-aikana, ei oikein ollut muuta vaihtoehtoa... Vai ihanko tosissaan monet ajatteleevat että se oli vain Sannan typeriä päätöksiä? Haluaisin ihan tosissaan mielenkiinnosta kuulla mitä te kokoomuslaiset ajattelette?

Ap

Marinin hallituksen olisi pitänyt keskittyä työhönsä (omaan) , eli soteen, työllisyyten , talouteen yms,   . Ja jättää korona ammattilaisten huoleksi. Mutta Marinin Viisikko valitsi helpomman tien ja puuhasteli "Koronakriisissä" ja sillä verukkeella jätti hankalat ja hikiset työt tekemättä, "niin kiire ettei ehdi tehdä mitään" .

Ammattilaiset ( koronanyrkki ) olisivat voineet päätyä jopa samaan toteutukseen jonka Ruotsi teki. Suomessahan oli jo viimevuonna  enemmän korona-kuolleita kuin Ruotsissa koko korona aikana.

Vierailija
414/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen lähes kaikkeen, varsinkin uuteen mm-politiikkaan. Lääkkeiden hinnan nousu ja mahdolliset nousevat poliklinikkamaksut vituttavat. Niitä tosin nostivat jo demaritkin viime hallituksessa.

Vierailija
415/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo olisi voinut leikata ronskimminkin. Lupaus oli 6 mrd, me sitä - siis kokoomusta - äänestäneet saatiin 4 mrd. No, on se neljä kertaa enemmän kuin mihin Sipilä pystyi.

Vierailija
416/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut ovat kyllä aivopestyjä lampaita. Kaikki voidaan ottaa pois, jos saadaan pari vääränvääristä ulos maasta 😅

Niin ja ampua muutama merimetso.

Vierailija
417/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen naispersu. Paitsi bensiinin hintaan ei tule helpotusta ja ns. tunnin juna on turha. Isot lääkemenot kompensoidaan sairaille ja vanhuksille, itse en käytä lääkkeitä kuin harvoin. Toivotaan, että Sari Essayah toimii maaseudun ja viljelijöiden puolesta. Marinin hallitus jätti velkaisen ja surkean perinnön - työsarkaa on valtavasti.

Vierailija
418/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoskalla ne laiskimukset vain saadaan hakeutumaan töihin. Ja Orpon hallitus tietää sen.

Vierailija
419/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen.

T. Kokoomuksen äänestäjä vuodesta 1986-1987, jolloin olin täysi-ikäinen

Vierailija
420/507 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältähän tuo näyttää. Olen hyväosainen persu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä