Uusi hallitusohjelma... Oletteko nyt tyytyväisiä kokoomuksen ja persujen äänestäjät?
Tätä se sitten on seuraavat neljä vuotta; ahdistusta ja epävarmuutta
Kommentit (507)
Olen melko tyytyväinen. Vihdoin jokaiselta yhteiskunnan jäseneltä vaaditaan samoja asioita ja muiden siivellä eläminen hankaloituu.
Pensa ja kalja halpenee olen tyytyväinen, Hik.
Itse äänestin vihreitä ja olen tyytyväinen hallitusohjelmaan. Hyvä, että päästötavoitteista pidetään kiinni ja että rahan jakamista Suomen ulkopuolelle jarrutetaan. Plussaa myös siitä, että kansakunnan likkumattomuuteen yritetään puuttua. Olen myös aina ollut sitä mieltä, että tuet on oltava jollain tavoin vastikkeellisia ja nyt siihen suuntaan mennään. Valtion velkaantumiselle oli jo pakko tehdä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo nyt karmea rimanalitus ole, sellaista keskitasoa. Naiivius ja kokoomuksen persujen perseennuolenta esim. kulttuurialan alvin noston myötä ei jaksa yllättää. Hallitus kyllä tulee yllättymään ohjelmansa negatiivisista vaikutuksista.
Sietääkin nostaa. Naurettavaa että kulttuuri oli mm. ruoan ja lääkkeiden kanssa samassa sarjassa.
Lääkkeiltä olisi voinut jättää nostamatta.
Äänestin liberaaleja, mutta vastaan silti.
Kyllä, olen yllättävän tyytyväinen.
Hyvin hoidettu talous on tärkeä turvaverkko niin valtiolla kuin jokaisella meistä.
Olen oikein tyytyväinen. Keskituloisen työn verotus laskee. Työssäkäynti kannattavaksi jälleen. Tukia pitää leikatakin. On paljon ihmisiä, jotka laskevat kannattaako rahallisesti käydä töissä. Lakko-oikeutta tuleekin rajoittaa. Nuo tukilakot syövät kilpailukykyä. Kehitysavusta joutaa leikata ja jengirangaistuksia koventaa. Vielä, kun poistavat perintöverot, niin ihan 10/10.
Kun tulee seuraava kannatusmittaus julki, niin siinä nähdään että tämän uuden hallituksen puolueiden kannatus on vain noussut entisestään.
Ja Vasemmisto tippunut jyrkästi. Demareilla ei ole edes ketään ketä laittaa pressaehdokkaaksi.
Kaikki oli Marinin varassa ja hupsista. Miten kävikään ? Marinille riitti. Nyt vain enää kiinnostaa joku tennis.
Vierailija kirjoitti:
Euroakaan ei leikata hyvätuloisilta, heidän ei tarvitse osallistua millään tavalla valtion talouden tasapainotukseen. Rikkaat saa ajella pllluralliaan mersuillaan Helsingin keskustassa ja heidän bensat maksavat köyhät, työttömät sekä vanhukset joiden lääkkeiden ALV nousee 14%. Hyi sssstana.
Miten leikkaat hyvätuloiselta, kun he eivät käytännössä mitään tukia saa? Toki jonkun lapsilisän voisi poistaa symbolisena eleenä talouksilta, joiden nettotulot 300 000 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tämä köyhien ulina miten hyvätuloisilta ei oteta mitään, vain köyhiltä. Anteeksi,mutta tämä logiikka paljastaa erinomaisen hyvin sen miksi köyhä sen kun pysyy köyhänä ja miksi köyhistä ajatellaan usein, että ovat vähän yksinkertaisia.
Tajuatteko, että hyvätuloisilta on tähänkin asti otettu joka kuukausi puolet tai liki puolet palkasta teidän elättämiseen? Luuletteko, että ihan huvikseen väki kouluttautuu vuosikausia, ottaa opintolainaa, painaa niska limassa vastuullisissa töissä ja ojentaa sitten puolet ansioista teille, jotta teidän ei tarvitse tehdä mitään mikä ei oo ihan teidän juttu? Köyhä sen sijaan ei anna mitään, sen kun odottaa tilille tulonsiirtoja. Ei teiltä oteta mitään, katsotaan vain tarkemmin mitä jatkossa annetaan. Ja se on aivan oikein.
>> Tajuatteko, että hyvätuloisilta on tähänkin asti otettu joka kuukausi puolet tai liki puolet palkasta teidän elättämiseen? >>
Eivät varmaan ole tajunneet kun ei ole otettu. Sun 100 veroeurosta yli 90 euroa menee muuhun kuin työttömien elättämiseen (työttömyystuki + asumistuki).
Ota selvää asioista ennen kuin pillastut.
Olet oikeassa. Eläkemenot on yli viisinkertaiset työttömyysmenoihin verrattuna. Siksi on outoa, että kun taloutta laitetaan kuntoon, leikataan vain työttömyysetuuksista.
Mitä outoa siinä on? Eläkeläinen on vanhus ja ei siitä nuorene. Työtön voi sentään tehdä asiantilalleen jotain. Keinoja kyllä on, kunhan ottaa vastuuta ja ryhtyy ITSE tekemään asialle jotain. Aina voi kouluttautua lisää, käydä lyhyemmän kurssin, tarvittaessa muuttaa, aloittaa alimmalta portaalta, tehdä keikkaa ja sijaistaa, kelpuuttaa hanttihommia, etsiä kesätöitä... Töitä kyllä on,mutta ei viitsiviä tekijöitä. Aina on joku kitinä ja selittely miksei yksikään paikka käy. No, kunhan tuet pienenee,häviää toivottavasti passivoivat kannustinloukut.
Outoa se on siksi, että eläkkeitä leikkaamalla saataisiin talous kuntoon paljon nopeammin ja kivuttomammin. On siinä outo etuudensaajaryhmä, kun heiltä ei koskaan leikata vaikka lapsiperheiltä, työttömiltä, opiskelijoilta ja vammaisilta leikattaisiin kuinka moneen kertaan. Myöskään eläkeläisten asumistuesta ei leikata, vaikka jälleen ollaan leikkaamassa yleisestä asumistuesta. Miksi Suomessa niin voimakkaasti halutaan investoida vanhuksiin, että romutettiin korona-aikana jopa työssäkäyvien terveys jotta saataisiin muutama lisäkuukausi tai -vuosi todella vanhoille edunsaajille?
Lapsilla, nuorilla ja vammaisilla on pääasiassa joku/joitain ihmisiä, jotka ovat velvollisia heistä huolehtimaan. Eivät lennä ulos kodistaan jos asumistuki vähenee. Vanhuksille näin voi käydä, eläkkeethän on tänä päivänä pääasiassa aika pieniä, ei niillä paljon juhlita. Vanhuksilla ei välttämättä ole mitään tukiverkkoa enää, vaan pärjäävät yksin. Jos heiltä leikataan, pahimmillaan tuolla menisi kotinsa menettäneitä vanhuksia ilman asianmukaisia lääkkeitään ym. Lääkkeetkin on hinnakkaita ja erityisesti vanhukset niitä juuri joutuu käyttämään. Ei Suomella ole varaa jättää heitä heitteille.
Jos vanhuksella ei ole varaa elämiseen, niin ei heitä voi laitoksiinkaan sijoitella, kun ei riitä paikat eikä hoitajat.
Jotain tarvii tehdä, rahaa EI ole, ja nyt kun kerrankin tehdään niin marmatus alkaa. Viime hallitus oli katastrofaalinen talouden suhteen ja ylipäätään lähes tulkoon kaikissa päätöksissään. Ei paljon mietitty, miten hyvinvointivointi ja palvelut taataan jatkossa ja tämä on tulos. Luulen että menee muutama vuosi niin totuus valkenee kaikkein vasemmistolaisillekin. Tai laput silmillähän ne toimii jatkossakin.
Kyllä toi Vasemmisto nyt hyökkäilee. Pelkää, että uusi hallitus onnistuukin laittamaan Suomen asiat kuntoon.
Vasemmiston mielestä vain lakkoilu on se keino millä Suomi nousuun. On nämä niin isänmaallisia nämä kommunistit. Oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tämä köyhien ulina miten hyvätuloisilta ei oteta mitään, vain köyhiltä. Anteeksi,mutta tämä logiikka paljastaa erinomaisen hyvin sen miksi köyhä sen kun pysyy köyhänä ja miksi köyhistä ajatellaan usein, että ovat vähän yksinkertaisia.
Tajuatteko, että hyvätuloisilta on tähänkin asti otettu joka kuukausi puolet tai liki puolet palkasta teidän elättämiseen? Luuletteko, että ihan huvikseen väki kouluttautuu vuosikausia, ottaa opintolainaa, painaa niska limassa vastuullisissa töissä ja ojentaa sitten puolet ansioista teille, jotta teidän ei tarvitse tehdä mitään mikä ei oo ihan teidän juttu? Köyhä sen sijaan ei anna mitään, sen kun odottaa tilille tulonsiirtoja. Ei teiltä oteta mitään, katsotaan vain tarkemmin mitä jatkossa annetaan. Ja se on aivan oikein.
>> Tajuatteko, että hyvätuloisilta on tähänkin asti otettu joka kuukausi puolet tai liki puolet palkasta teidän elättämiseen? >>
Eivät varmaan ole tajunneet kun ei ole otettu. Sun 100 veroeurosta yli 90 euroa menee muuhun kuin työttömien elättämiseen (työttömyystuki + asumistuki).
Ota selvää asioista ennen kuin pillastut.
Olet oikeassa. Eläkemenot on yli viisinkertaiset työttömyysmenoihin verrattuna. Siksi on outoa, että kun taloutta laitetaan kuntoon, leikataan vain työttömyysetuuksista.
Mitä outoa siinä on? Eläkeläinen on vanhus ja ei siitä nuorene. Työtön voi sentään tehdä asiantilalleen jotain. Keinoja kyllä on, kunhan ottaa vastuuta ja ryhtyy ITSE tekemään asialle jotain. Aina voi kouluttautua lisää, käydä lyhyemmän kurssin, tarvittaessa muuttaa, aloittaa alimmalta portaalta, tehdä keikkaa ja sijaistaa, kelpuuttaa hanttihommia, etsiä kesätöitä... Töitä kyllä on,mutta ei viitsiviä tekijöitä. Aina on joku kitinä ja selittely miksei yksikään paikka käy. No, kunhan tuet pienenee,häviää toivottavasti passivoivat kannustinloukut.
Outoa se on siksi, että eläkkeitä leikkaamalla saataisiin talous kuntoon paljon nopeammin ja kivuttomammin. On siinä outo etuudensaajaryhmä, kun heiltä ei koskaan leikata vaikka lapsiperheiltä, työttömiltä, opiskelijoilta ja vammaisilta leikattaisiin kuinka moneen kertaan. Myöskään eläkeläisten asumistuesta ei leikata, vaikka jälleen ollaan leikkaamassa yleisestä asumistuesta. Miksi Suomessa niin voimakkaasti halutaan investoida vanhuksiin, että romutettiin korona-aikana jopa työssäkäyvien terveys jotta saataisiin muutama lisäkuukausi tai -vuosi todella vanhoille edunsaajille?
Lapsilla, nuorilla ja vammaisilla on pääasiassa joku/joitain ihmisiä, jotka ovat velvollisia heistä huolehtimaan. Eivät lennä ulos kodistaan jos asumistuki vähenee. Vanhuksille näin voi käydä, eläkkeethän on tänä päivänä pääasiassa aika pieniä, ei niillä paljon juhlita. Vanhuksilla ei välttämättä ole mitään tukiverkkoa enää, vaan pärjäävät yksin. Jos heiltä leikataan, pahimmillaan tuolla menisi kotinsa menettäneitä vanhuksia ilman asianmukaisia lääkkeitään ym. Lääkkeetkin on hinnakkaita ja erityisesti vanhukset niitä juuri joutuu käyttämään. Ei Suomella ole varaa jättää heitä heitteille.
Jos vanhuksella ei ole varaa elämiseen, niin ei heitä voi laitoksiinkaan sijoitella, kun ei riitä paikat eikä hoitajat.
Höpöhöpö. Vanhuksilla nuo vuotuiset lääkekatot tulee vaan nopeammin vastaan, kun hinta nousee. Sen jälkeen ei muuta kuin reseptimaksu. Valot päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jotain tarvii tehdä, rahaa EI ole, ja nyt kun kerrankin tehdään niin marmatus alkaa. Viime hallitus oli katastrofaalinen talouden suhteen ja ylipäätään lähes tulkoon kaikissa päätöksissään. Ei paljon mietitty, miten hyvinvointivointi ja palvelut taataan jatkossa ja tämä on tulos. Luulen että menee muutama vuosi niin totuus valkenee kaikkein vasemmistolaisillekin. Tai laput silmillähän ne toimii jatkossakin.
Täysin oikeassa olet. Onneksi hävisivät vaalit. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Kovat arvot ja kova politiikka synnyttää raaistuvan yhteiskunnan. Hedelmät menevät rikkaille, jotka eivät tälläkään kertaa osallistu talkoisiin, ja lasku taas pieni- ja keskituloisille, samalla kun kaikkein heikoimmat jäävät heitteille, Turha sitten vinkua lisääntyvästä rikollisuudesta, mt-tappajista tai jengeistä. Itsehän ne olette aiheuttaneet ja nyt vielä kehitys kiihtyy siihen suuntaan. Kyllä persuäänestäjät ovat tyhmiä, eikä Suomessa ole kyllä niin paljon hyvätuloisiakaan, että kokkarien kannatus selittyisi. Valtavat määrät ihmisiä äänesti omaa pärjäämistään vastaan. V i t t u mitä keijoja te olette. Emä-keijoja.
No miksi jengejä ja rikollisuutta on jo nyt paljon vaikka vassarit ovat olleet vallassa?Olen erittäin tyytyväinen hallitusohjelmaan,saatiin juuri sitä mitä toivottiin.Laiskat töihin ja ma mu tusta vähemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toi Vasemmisto nyt hyökkäilee. Pelkää, että uusi hallitus onnistuukin laittamaan Suomen asiat kuntoon.
Vasemmiston mielestä vain lakkoilu on se keino millä Suomi nousuun. On nämä niin isänmaallisia nämä kommunistit. Oksettavaa.
Demaripaskat ja vasentuneet loiset eivät edes halua, tai yritäkään saada suomea kuntoon, koska kuka olisi silloin köyhä, kuka olisi riippuvainen valtion almuista, kuka äänestäisi näitä loisia, jos kaikilla olisi töitä ja omalla työllään tulisi toimeen ja vaurastuisi ????! Ei se ihme ole että ko. loiset ovat aivan paniikissa, kun tajuavat että se loiseläjäsakki kuolee nyt sukupuuttoon eläkeläisten mukana :D
Tolkun ihmisten hallitus. Loppu wokeltelulle.
Että tämmöstä huttu Vasemmistoliiton Petiaateohjelmasta poimittua. Ne inhoaa työnantajaa yli kaiken. Kenelläkään ei saisi olla yhtään mitään, millä tulla toimeen. Pelkkää kolhoosia.
Suuret tulo- ja varallisuuserot ja omistamiseen perustuva valta ovat ihmisten tasa-arvon toteutumisen pahimmat
esteet.
Vasemmistoliitto edistää kohtuusperiaatetta, jonka mukaan jokaisella on oltava aineellista hyvää riittävästi, mutta kenellekään sitä ei kuulu ylettömästi.
Vasemmistoliitto vastustaa kapitalismia, joka on pääoman omistajien taloudellisia etuja ja valtaoikeuksia yksipuolisesti suosivaa politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa kaikkien sairaiden puolesta; monisairaita työkyvyttömiä joita ei päästetä eläkkeelle, nuoria mielenterveyspotilaita jotka eivät pääse hoitoon ja niiden toimeentulotuella elälvien puolesta joilla ei ole rahaa ostaa lääkkeitä.
Sit mua v-aa se, että mä olen maksanut palkasta veroa koko ikäni sen vuoksi että meillä on hyvinvointivaltio - ja nyt meillä on tämä. Mua hävettää tämä hallitusohjelma . Todellakin muitakin keinoja olisi ollut ratkaistaa nämä ongelmat joita on. En sano enempää.
jos elät minimillä, vuokralla, ei säästöjä mainittavasti ja rahat ei riitä niin etköjhän oo toimeentulotuki asiakas? Plus saat asumistuen vastaisuudessakin.
Olen tuo kirjoittaja. Jos kirjoitit mulle, niin kommentoin:
En saa toimeentulotukea tai asumistukea enkä tarvitse sitä. Mulla on ihan riittävän hyvät tulot ja omaisuutta pärjätäksenii. Maksoin ja maksan edelleen palkasta veroa siksi kun kuvittelin, että sillä pidetään yllä hyvinvointivaltiota ja demokratia myös nyt. Tämä mitä tää hallitus tuottaa, ei ole hyvinvointia. Toistan, että ongelmat olis voinut ratkaista toisin.
Ahdistun , koska näen töissä jatkuvasti, mitä tämä lääkkeistä ja hoitomitoituksista ja koulutuksesta jne leikkaaminen on saanut ja tulee saamaan aikaan. Tämä ei ole hyvinvointia. Tämä maa ja yhteiskunta on totaalisen rikki ja tämä uusi hallitusohjelma mahdollisesti toteutuessaan tulee pahentamaan eikä parantamaan tilannetta.
Itseasiassa kyllä olen. Ei mielestäni lainkaan hullumpia ajatuksia, mutta odotan kärsivällisesti miten tämä lähtee käytännössä toteutumaan.
En myöskään ole lainkaan ahdistunut. Olen opiskelija mutta kohtalaisen luottavainen työllistymisestäni alalle. Töitä joka tapauksessa saan varmasti, koska minä olen vamis tekemään vaikka niitä "paskatöitä" elantoni eteen joten ei tämä vaikuta minuun mitenkään negatiivisesti.
Olen tyytyväinen, vaikka en äänestänyt heitä.