Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäisestä sairauspäivästä ei tarvitse maksaa enää palkkaa??

Vierailija
16.06.2023 |

Eli sairauslomat pitenevät.

Kommentit (500)

Vierailija
421/500 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästälähtien siis olipa sitten korona, kuumeinen flunssa, tai mikä tahansa tarttuva tauti, työpaikalle vaan pärskimään ja levittämään tauteja niin että koko työpaikka on kipeänä. Voisi oikein varsin tarkoituksella mennä pomojen koppiin aivastelemaan.

Selvästi sairas työntekijä lähetetään kotiin.

Lopettakaa jo tuon saman hokeminen, että tulen sitten sairaana töihin. Ette te tule, kun ette tule aina terveenäkään, jos pierettää ja ahdistaa.

Sinunkaltaistasi jämää ei kukaan kuuntele eikä tottele. Räkii korkeintaan naamaan. 

Et osaa edes vittuilla kunnolla. Huonot kortit olet elämässä saanut.

Vierailija
422/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tällä yritetä vaan vähentää niitä krapulasta tai "en minä viitsi tänään tulla" sairauspäiväksi ilmoitettuja vapaapäiviä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tiimissäni on saikuttaja. Vähintään kerran kuukaudessa, ja yleensä useammin, on jokin vaiva (nukkunut huonosti ja väsyttää, migreeni, nuha...). Jos tämä on yleinenkin ilmiö, niin ymmärrän hyvin muutoksen tarpeen.

Vierailija
424/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä uutinen. Loppuu se saikuttamunen.

Työkseni tätä menoa on tullut katsottua. . Suurinosa sairauslomista on turhia.

Onko kukaan teistä kammareissa ajatellut miltä tuntuu maksaa täyttä palkkaa ihmiselle, joka on esim joka viikko sen 1-2 pv pois töistä. Näitä on paljon. Et saa edes antaa potkuja.

Vierailija
425/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ylipäätään jotenkin omituista, että sairastamisesta maksetaan. Järkeen kävisi, että tehdystä työstä maksetaan.

Vierailija
426/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon vaan kaikille Kokoomusta ja Persuja äänestäneille.

Onhan nyt hyvä mieli?

No on! Kaikille lusmuille nyt vasn kylmää kyytiä!

Vierailija
427/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä jollain yhden päivän palkalla kun teillä on kuitenkin töitä?

Useimmiten ihminen muokkaa kulutasonsa tulojaan vastaavaksi. Tällöin yllättävä tulojen pudotus voi olla monelle kohtalokas.

Niin ja varsinkin nyt näyttää siltä, että niitä tulojen pudotuksia tuleekin joka suunnalta.

Vierailija
428/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se meillä pienyrittäjillä. Tai huonommin. Ensimmäiset 10 päivää palkatonta, sen jälkeen voi anoa Kelasta ja päiväraha alla 80% edellisvuoden ansioiden mukaan.

Täsmälleen näin. Pienyrittäjä saa aika paljon taistella ja painaa töitä leipänsä eteen. Ja jos jonkinlaista lupamaksua joista koostuu iso potti, kovia veroja unohtamatta.

Vierailija
429/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ollu et ollu pientä lämpöä tai maha sekasin joten päivän poissa olo omalla ilmoituksella on riittänyt, tietääpä nyt sit käydä aina hakemassa se 3 päivää saikkua niin saa yhen päivän palkattomasta 2 palkallista vapaata :)

Vierailija
430/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä kirjoitti:

Onko kukaan teistä kammareissa ajatellut miltä tuntuu maksaa täyttä palkkaa ihmiselle, joka on esim joka viikko sen 1-2 pv pois töistä. Näitä on paljon. Et saa edes antaa potkuja.

Kannattaa miettiä sitä omaa työilmapiiriä jos teillä usestkin on joka viikko pois. Ainakin teillä siellä ilmassa taitas pöpöt levitä (sisäilmaongelma?) koska tuskin te tuossa tapauksessa kaikkien annatte omallailmoituksella poissa olla.

Sellaista se on kun työnataja ei tippaakaan välitä työntekijöistä. Teidän firma taitaa olla niitä joilla rekry koko ajan päällä.

Vierailija
431/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä kirjoitti:

Kannattaa miettiä sitä omaa työilmapiiriä jos teillä usestkin on joka viikko pois. Ainakin teillä siellä ilmassa taitas pöpöt levitä (sisäilmaongelma?) koska tuskin te tuossa tapauksessa kaikkien annatte omallailmoituksella poissa olla.

Sellaista se on kun työnataja ei tippaakaan välitä työntekijöistä. Teidän firma taitaa olla niitä joilla rekry koko ajan päällä.

Ja lisätään nyt vielä miksi sen teidän työntekijän pitäisi miettiä miten kamalaa teille on maksaa hänelle palkkaa? Tuskin se siellä siksi on koska on niin kivaa. Ne on siellä siksi että saisivat palkkaa.

Vierailija
432/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa palstalaisista ei selvästi ole tehnyt töitä tapasaikuttajan kanssa. Puhuvat asian vierestä. Ymmärrystä voisi löytyä enemmän, jos itse pitäisi tehdä jatkuvasti saman sarjasaikuttajan töitä ilman lisäpalkkaa.  

Palkaton ensimmäinen saikkupäivä saattaa tehota laiskoihin sekä tapasaikuttajiin. Niihin, joilla on krapula, luulosairaus tai joille jokainen oma tai lapsen niiskutus, korvan kutiaminen tai vatsan nipistys on merkki jostain vakavasta. Joka edellyttää lepoa ja sairaslomaa. 

Vierailija
433/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aiemmin esimies, joka oli ylpeä siitä, ettei ollut koskaan sairaana. Hän tuli töihin vatsataudissa, flunssassa jne. ja kummasteli, kun alaiset saivat tartunnan.

Vierailija
434/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa palstalaisista ei selvästi ole tehnyt töitä tapasaikuttajan kanssa. Puhuvat asian vierestä. Ymmärrystä voisi löytyä enemmän, jos itse pitäisi tehdä jatkuvasti saman sarjasaikuttajan töitä ilman lisäpalkkaa.  

Palkaton ensimmäinen saikkupäivä saattaa tehota laiskoihin sekä tapasaikuttajiin. Niihin, joilla on krapula, luulosairaus tai joille jokainen oma tai lapsen niiskutus, korvan kutiaminen tai vatsan nipistys on merkki jostain vakavasta. Joka edellyttää lepoa ja sairaslomaa. 

Olin aiemmin ns. tapasaikuttaja, koko ajan poissa. 

Minulla oli pitkälle edennyt verlsyöpä, joka ei selvinnyt lukemattomissa työterveyslääkärin tutkimuksissa ja vuosi elinaikaa. Ehdotin lääkärille syöpää viisi (5) kertaa, koska äitini oli koko ajan sairaana sairastuttuaan toiseen verisyöpään. 

Sellaista voi elämä olla meillä "lintsareilla". 

En suosittele kokeilemaan. 

Vierailija
435/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tapasaikuttaa niin eihän se ole minua haitannut. Pomo järjestää hänen tilalleen sijaisen työvuoroon. Se tulija saa hälyrahan ja ylityökorvaukset ja on motivoitunut sen vuoksi. Erikseen on työt joissa sairastajan duunit jaetaan muille ylimääräisenä omien töiden lisäksi ja silloin varmasti harmittaa.

Vierailija
436/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli pitkälle edennyt verlsyöpä, joka ei selvinnyt lukemattomissa työterveyslääkärin tutkimuksissa ja vuosi elinaikaa. Ehdotin lääkärille syöpää viisi (5) kertaa, koska äitini oli koko ajan sairaana sairastuttuaan toiseen verisyöpään. 

Tiedät aivan hyvin, ettei sarjasaikuttajalla tarkoiteta oikeasti sairaita. 

Vierailija
437/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät aivan hyvin, ettei sarjasaikuttajalla tarkoiteta oikeasti sairaita. 

Kuitenkin työyhteisöjen juorukerho syyllistää jokaista vähänkin enemmän sairaana olevaa. Riippumatta siitä onko oikeasti sairas vai ei. Huokaillaan miten TAAS se on poissa ja onkohan nyt tällä kertaa taas varmasti sairaana vai vedättääkö. Monella työpaikalla esimies joutunut epäasialliseen käytökseen puuttumaan koska kenenkään sairastamisesta vatvominen ei kuulu toisille työntekijöille.

- eri

Vierailija
438/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen työkaverini oli juuri tällainen tapasaikuttaja, jolle mm. tarttuivat työkaverien lasten sairaudet - lapseni oli vatsataudissa ja minä luonnollisesti kotona hänen kanssaan. Välissä oli vielä viikonloppu ja kun maanantaina kerroin, että poissaolon syy oli edellisen viikon keskiviikkona oksentanut lapsi, työkaveri ilmoitti keskiviikkoaamuna olevansa vatsataudissa, joka todennäköisesti on tarttunut minusta, joka vastuuttomasti tulin töihin. Näitä sattui niin usein kaikenlaisista syistä, että kukaan ei enää uskonut sairauksiin paitsi esimies, joka ei ohjannut tuomaan lääkärintodistusta ensimmäisestä päivästä alkaen.

Jos eka saikkupäivä olisi ollut palkaton, ao rouva olisi varmasti ollut vähemmän poissa.

Vierailija
439/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tapasaikuttaa niin eihän se ole minua haitannut. Pomo järjestää hänen tilalleen sijaisen työvuoroon. Se tulija saa hälyrahan ja ylityökorvaukset ja on motivoitunut sen vuoksi. Erikseen on työt joissa sairastajan duunit jaetaan muille ylimääräisenä omien töiden lisäksi ja silloin varmasti harmittaa.

Kuten meillä. Osa työtehtävistä on hyvin kriittisiä muiden henkilöiden työn kannalta että ne hoidetaan ajallaan. Siinä voi mennä monen muun tekemiset sekaisin ja pahimmillaan hävitään rahaa ja ollaan tehty turhaa työtä.

Siksi onki tärkeää että saikulle jäävä priifaa muut mitä on kesken, mitkä on ne tärkeimmät hoitaa heti ja missä kohtaa mennään missäkin.

Kuvitteleeko joku että minä tai kollegani alamme puhelinpalaveria pitämään palkattomalla ajalla? Ei. Se soi soitto esimiehelle että on kipeä ja se esimies saa alkaa ihan itse selvittää mitkä korttitalot huojuu ja mitkä ei. Aika paljon saa käytyää omaa aikaansa ja silti voi hyvinkin jäädä näkemättä se kaikista tärkein kohta.

Harmi että olen töissä yrityksessä joka tämän varmasti haluaa ottaa käyttöön. Siinä vaiheessa kiinnostukseni siihen mitä töissä tapahtuu sen palkattoman päivän aikana, katoaa kokonaan.

Vierailija
440/500 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin taitaa olla yksi-kaksi ihmistä täällä jotka niistä selittää ja nekään ei osaa edes alaa sanoa missä sitä tapahtuu. Mitä pisemmälle tätä keskustelua mennään, sitä enemmän alkaa tapasaikuttajat muuttua urbaanilegendaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi