Ensimmäisestä sairauspäivästä ei tarvitse maksaa enää palkkaa??
Kommentit (500)
Sitten pitää olla 2 päivää saikulla vähintään
Jep, mutta viidennen sairaslomapäivän jälkeen tuo kumoutuu 😂
Entäs meillä, jotka työskennellään esim päiväkodissa, jossa tartuntoja ei voi välttää?
En ota siis enää syliin ketään,enkä koske, kun ei ole varaa menettää muutenkin naurettavan pientä palkkaa.
Koskeeko kaikkia työehtosopimuksia?
Minulle tämä on huono uutinen, koska useimmiten toivun päivässä etätyökuntoon.
Vatsataudissa töihin tartuttaan muut, hyvä idea.
Ainakin kun minä olin siivoojana ei sielläkään ekasta päivästä maksettu jo 2011 vuonna.Ei mitään uutta tuo joillakin aloilla yleensä naispuolisten sama kuin ettei kertynyt pekkasia koska työtunnit päivässä ovat vähän yli 7 tuntia.
Tämä on täysin onneton kirjaus, koska nyt ihmiset sitten tulevat sairaana töihin ja muutkin alkavat sairastella enemmän. Olen ollut töissä maassa, jossa tällainen systeemi oli ja eihän siellä kukaan ollut koskaan poissa, vaan töissä sairasti.
Hyvä muutos. Jää se laiskuutta saikuttaminen pois.
Ei siinä mitään. Sairaana siis töihin. Jaettu tauti on moninkertainen tauti.
Näinhän se meillä pienyrittäjillä. Tai huonommin. Ensimmäiset 10 päivää palkatonta, sen jälkeen voi anoa Kelasta ja päiväraha alla 80% edellisvuoden ansioiden mukaan.
Migreenin takia pois sen yhden päivän kun kohtaus tulee. Minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se meillä pienyrittäjillä. Tai huonommin. Ensimmäiset 10 päivää palkatonta, sen jälkeen voi anoa Kelasta ja päiväraha alla 80% edellisvuoden ansioiden mukaan.
Pienyrittäjät tekevät töitä sairainakin. Tämähän on vaiettu totuus.
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää olla 2 päivää saikulla vähintään
???
1 päivän palkka aina menee olit 1 - 4 päivää saikulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee jotkut työntekijätkin.
Niinpä. Aloittajan kaltaisista turhaan saikuttelijoista kärsii nyt sitten kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Entäs meillä, jotka työskennellään esim päiväkodissa, jossa tartuntoja ei voi välttää?
En ota siis enää syliin ketään,enkä koske, kun ei ole varaa menettää muutenkin naurettavan pientä palkkaa.
Ei muuta kun flunssassa töihin siinä tapauksessa. Sama kai se missä makailee. En varmasti tee mitään töissä jos olen kuumeessa.
Lastenhoitaja
Meillä töissä yks työntekijä on noin joka toisen maanantain poissa. Tiedän että alkoholia kuluu paljon varsinkin viikonloppuisin. Ehkä se pääsee sit vihdoin hoitoon kun pomokin tajuaa tilanteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee jotkut työntekijätkin.
Äitini ei koskaan ollut sairaslomalla. Teki täyden työuran kunnalla.
Soittakaa heti hakemaan lapsi kotiin jos on vähänkin kalpea. Hirveä riski työntekijöille sellainen epämääräisesti köhivä kakara.
Yhtä päivää ei kannata enää sairastella. Saman tien pari-kolme niin saa rahalle vastinetta.